logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا روی تلویزیون خط افتاده؟

چرا روی تلویزیون خط افتاده؟
چرا روی تلویزیون خط افتاده؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ علت خط افتادن روی تلویزیون ال ای دی چیست؟ خط افتادن روی تلویزیون یکی از عمده مشکلاتی است که ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب به دستگاه و کاهش کیفیت تصویر شود. اما چه عاملی باعث خط افتادن روی صفحه نمایش تلویزیون می شود؟ آیا راه حلی برای رفع مشکل خطوط تلویزیون وجود دارد؟ در این مطلب به بررسی اینکه چرا روی تلویزیون خط افتاده و روش های رفع این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره علت خط افتادن روی تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

بررسی دلایل خط افتادن روی صفحه نمایش تلویزیون

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون مربوط به ظاهر شدن خطوط مختلف افقی، عمودی و مورب در بخش های مختلف تصاویر تلویزیون می باشد. به طور کلی این خطوط به هر شکل و حالتی که بر روی تصویر تلویزیون ظاهر شوند، می توانند نشان دهنده بروز ایراد در دریافت و پخش درست تصاویر باشند. خط افتادن روی صفحه تلویزیون در برخی مواقع به دلیل مشکلات مختلف فنی و یا به علت بروز مسائل ساده ای مانند ایرادات کابل گیرنده به وجود آمده باشد. زمانی که با خطوط مختلف بر روی صفحه نمایش تلویزیون خود مواجه می شوید، باید سریعا اقدام به عیب یابی و شناسایی مشکلات دستگاه خود نمایید. در ادامه به رایج ترین دلایل خط افتادن روی صفحه نمایش تلویزیون پرداخته ایم:

  1. خرابی و آب خوردگی پنل تلویزیون
  2. استفاده طولانی مدت از دستگاه
  3. تجمع گرد و خاک روی تلویزیون
  4. شل شدن سیم و کابل دستگاه

خرابی پنل علت ایجاد خطوط روی تلویزیون

چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ اولین عاملی که ممکن است باعث خط افتادن روی تلویزیون شود، خرابی پنل تلویزیون در اثر ضربه است. برخورد توپ، دست و اجسام سنگین به پنل تلویزیون باعث آسیب و شکستگی این بخش از تلویزیون می شود. پنل یکی از بخش های بسیار مهم و گران قیمت در تلویزیون است که در صورت خراب شدن ممکن است هزینه زیادی جهت تعمیرات داشته باشد. در بسیاری از موارد تلویزیونی هایی که پنل آن ها خراب شده است، تعمیر نمی شوند؛ زیرا بیش از 80 درصد قیمت همان تلویزیون هزینه تعمیرات پنل می شود.

خراب شدن پنل تلویزیون و ایجاد خطوط روی تلویزیون

در مواقعی میزان ضربه یا شکستگی پنل تلویزیون بسیار ناچیز است و ممکن است هزینه چندانی برای تعمیرات نداشته باشد. بنابراین ابتدا از یک تکنسین باتجربه بخواهید تا به بررسی پنل تلویزیون بپردازد. در صورتی که میزان آسیب دیدگی پنل زیاد نباشد، از تکنسین مربوطه بخواهید تا تعمیر پنل را انجام دهد.

آب خوردگی پنل تلویزیون دلیل خط افتادن روی صفحه تلویزیون

علت خط های سفید و سیاه روی تلویزیون چیست؟ چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ دومین دلیل خطوط روی تلویزیون، آب خوردگی پنل تلویزیون است. عوامل متعددی چون سر ریز شدن آب روی تلویزیون، پاک کردن آب با دستمال خیس و … باعث آب خوردگی پنل و در نتیجه سوختن پنل تلویزیون می شود. سوختن پنل تلویزیون یا نیم سوخت شدن آن باعث ایجاد خط عمودی و افقی روی تلویزیون می شود. متاسفانه پنل تلویزیون در صورت سوختن هزینه هنگفتی را به همراه دارد. اما شما می توانید از یک تعمیرکار بخواهید تا پنل تلویزیون را عیب یابی کند. در صورتی که پنل تلویزیون آسیب زیادی ندیده است، می توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، درخواست تعمیر پنل تلویزیون را داشته باشید. اما آب خوردگی پنل تلویزیون میتوند مشکل بزرگی باشد.

آب خوردگی پنل تلویزیون و ایجاد خط روی تلویزیون

استفاده مداوم و طولانی مدت از علل خط افتادن صفحه نمایش تلویزیون

تمام دستگاه ها و لوازم برقی که توسط شرکت های معتبر در دنیا تولید می شوند، دارای حداقل عمر مفید هستند. در صورتی که عمر مفید دستگاهی تمام شود، میزان کیفیت و کارایی آن به شدت کاهش پیدا می کند. خط افتادن روی صفحه تلویزیون یکی از مشکلاتی است که به دلیل اتمام عمر مفید تلویزیون اتفاق می افتد. روشن کردن تلویزیون برای مدت طولانی، استفاده مداوم و … باعث می شود تا فشار زیادی به اجزای تلویزیون وارد شود و در نتیجه این دستگاه آسیب ببیند. برای افزایش طول عمر تلویزیون و جلوگیری از ایجاد خطوط روی تلویزیون توصیه می شود از استفاده مداوم و طولانی مدت از تلویزیون پرهیز کنید.

تاثیر باقی ماندن گرد و غبار در ایجاد خطوط رنگی روی تلویزیون

چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ باقی ماندن گرد و غبار روی تلویزیون چهارمین علت و مهم ترین عاملی است که باعث ایجاد خطوط روی صفحه تلویزیون می شود. در صورتی که گرد و غبار برای مدت طولانی روی تلویزیون باقی بمانند، باعث ایجاد خطوط رنگی افقی و عمودی روی تلویزیون می شوند. وجود گرد و غبار علاوه بر ایجاد خطوط رنگی باعث بروز مشکلاتی چون تار شدن صفحه نمایش، خراب شدن سیم و کابل، مسدود شدن بلندگو و … می شود. اگر می خواهید از خط افتادن روی تلویزیون جلوگیری کنید، باید در طی فواصل زمانی اقدام به تمیز کردن تلویزیون کنید تا گرد و غبار به درون صفحه نمایش و اجزای تلویزیون نفوذ نکنند.

باقی ماندن گرد و غبار روی تلویزیون و ایجاد خطوط رنگی

شل شدن سیم و کابل و ایجاد خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون

سیم و کابل های متعددی به تلویزیون متصل هستند که ممکن است در صورت شل شدن باعث خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون شوند. در بسیاری از مواقع خراب شدن پورت نیز باعث شل شدن سیم و کابل و جدا شدن آن ها می شود. در صورتی که علت ایجاد خطوط روی تلویزیون به دلیل شل شدن سیم و کابل باشد، می توان با تعویض و محکم کردن آن ها، از خط افتادن روی تلویزیون جلوگیری کرد اما اگر مشکل از خراب شدن پورت باشد، می توان با تعویض این قطعه، برای رفع مشکل خط افتادن روی صفحه تلویزیون اقدام کرد.

شل شدن سیم و کابل و ایجاد خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون

برای رفع مشکل خط افتادن روی تلویزیون چه باید کرد؟

اولین قدم برای رفع مشکل خط افتادن روی تلویزیون، عیب یابی دستگاه توسط تکنسین های خبره و باتجربه است. تکنسین مربوطه با عیب یابی دستگاه، علت خطوط افقی و عمودی تلویزیون را تشخیص می دهد. در صورتی که علت خط افتادن روی صفحه نمایش دستگاه به دلیل مشکلات فنی باشد، با تعویض یا تعمیر قطعه مورد نظر برای رفع مشکل ایجاد خطوط روی صفحه تلویزیون اقدام می کند. اما در مواقعی علت خط افتادن روی صفحه تلویزیون به دلیل اختلال در برخی از کانال های تلویزیونی است و تکنسین نمی تواند برای رفع این مشکل اقدام کند. همچنین خراب شدن پنل تلویزیون در اکثر مواقع قابل تعمیر نیست و بهتر است به جای تعمیر کردن، تلویزیون جدیدی خریداری شود. اما باید قبل از هرچیزی عیب یابی تلویزیون انجام شود.

نتیجه گیری از اینکه چرا روی تلویزیون خط افتاده؟

در مطلب بالا به بررسی اینکه چرا روی تلویزیون خط افتاده؟ دلایل خط افتادن روی تلویزیون و روش های حل این مشکل پرداختیم. تلویزیون دستگاه بسیار حساسی است که در اثر کوچک ترین سهل انگاری ممکن است آسیب ببیند. متاسفانه کشیدن اجسام تیز، ضربه، آب خوردگی، خراب شدن پنل، خراب شدن برد و … باعث می شود تا خطوط عمودی و افقی روی تلویزیون ایجاد شود.

در صورتی که در هنگام تماشای تلویزیون خطوطی را به صورت افقی و عمودی روی تلویزیون احساس کرده اید، توصیه می شود برای تعمیر تلویزیون در تهران به مرکز معتبری چون آی پی امداد مراجعه کنید. شرکت آی پی امداد یک تعمیرگاه مجاز و با سابقه بالا است که به کمک تکنسین های حاذق و با تجربه خود تعمیرات انواع تلویزیون دیجیتال را انجام می دهد. این مجموعه با ارائه خدمات معتبر خود باعث کاهش 75 درصد هزینه تعمیرات شده و باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد 24 مهر 1402

    سلام تلویزیون ضربه خورده و یک نقطه خیلی ریز روی صفحه و خطوط عمودی و افقی ایجاد شده آیا درست میشه ؟ زمانی که خاموش اصلا خطوط معلوم نمیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مهر 1402

      درود، بک لایت تلویزیون دچار مشکل شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • احمد حيدري 15 تیر 1402

    سلام، تلويزيون رو چند ماهي هست که خريدم. براش ضربه گير هم گذاشتم، بدون اينكه ضربه بخوره. الان تصوير خط خطي شده و تمام عرض صفحه رو پر كرده. راهنمايي بفرماييد. باتشكر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 تیر 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به آسیب دیدگی پنل، آبخوردگی تلویزیون، برد و فلت تلویزیون است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • محسن علیزاده 29 اسفند 1401

    سلام وقتتون بخیر مشکل تلویزیون ۵۵ اینج هایسنس مدل ۶۱۰۰ دوتا خط سفید روی تصویر تلویزیون بدون اینکه ضربه یا شوینده روش استفاده شده باشه علت چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اسفند 1401

      سلام. مشکل می تواند مربوط به اتصالات دستگاه، آسیب دیدگی صفحه نمایش و یا اشکالات نرم افزاری باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد