logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون
نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تمیز کردن صفحه تلویزیون امری بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ زیرا تجمع گرد و خاک و آلودگی های مختلف روی مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون های موجود در خانه ها می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. تلویزیون و مانیتور های جدید دارای صفحه نمایش ظریفی هستند. از این رو پاک کردن تلویزیون باید با احتیاط بسیاری همراه باشد تا آسیبی به آن نرسد. اما بسیاری از افراد با عدم آگاهی کافی و بدون توجه به نکات ایمنی، سعی به نظافت صفحه تلویزیون و مانیتور خود می کنند، پس خواندن یک راهنما و مشاهده یک ویدیو آموزشی قبل از اقدام به از بین بردن گرد و خاک تلویزیون بسیار مفید می باشد. در ادامه مقاله نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه تمیز کردن صفحه تلویزیون می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان آی پی امداد در میان بگذارید.

فیلم آموزشی تمیز کردن صفحه تلویزیون

در صورتی که گرد و خاک زیادی روی صفحه نمایشگر تلویزیون یا مانیتور شما جمع شده است، می توانید از ویدیو آموزشی زیر و توضیحات کارشناس مجموعه آی پی امداد برای تمیز کردن صفحه تلویزیون خود کمک بگیرید.

5 مرحله پاک كردن صفحه تلويزيون

صفحه تلویزیون یا مانیتور با پوشش نازک و حساسی برای نمایش تصاویر طراحی شده است. گرد و خاک متراکم بر روی صفحه ممکن است باعث کاهش کیفیت تصویر، تاریک شدن تصویر، افت روشنایی و کاهش زاویه دید شود. با تمیز کردن منظم صفحه تلویزیون خود می‌ توانید علاوه بر افزایش عمر آن، از تجربه بهتری در تماشای تلویزیون لذت برده و تصاویر ویدئویی و عکس‌ها را به خوبی مشاهده کنید. در این مقاله قصد داریم به شما راهنمای پاک کردن صفحه تلویزیون و مانیتور را بیاموزیم. روند تمیز کردن صفحه تلویزیون را می توان به 5 مرحله اصلی تقسیم کرد:

  1. خاموش کردن تلویزیون قبل از شروع به کار
  2. انتخاب دستمال مناسب
  3. استفاده از  محلول یا اسپری تمیز کننده مناسب
  4. دستمال کشیدن صفحه تلویزیون
  5. خشک کردن کامل صفحه تلویزیون
راهکاری ساده و سریع برای تمیز کردن تلویزیون
راهکاری ساده و سریع برای تمیز کردن تلویزیون

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

1. خاموش کردن تلویزیون یا مانیتور

برای پاک کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور خود، حتما قبل از شروع به کار باید آن را از خاموش کنید. سپس آن را از برق بکشید تا لکه ها و کثیفی های شکل گرفته به خوبی قابل مشاهده باشند. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که تمیز کردن تلویزیون زمانی که روشن بوده و در برق می باشد، بسیار خطرناک است؛ زیرا زمانی که پیکسل ها در حال کار هستند، ایجاد گرما می کنند و و تمیز کردن آنها با یک پارچه نم دار می تواند باعث فاجعه شود.

2. انتخاب دستمال مناسب برای پاک کردن صفحه تلویزیون

برای از بین بردن گرد و خاک صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور هرگز نباید از روزنامه، دستمال های کاغذی، پارچه های حوله ای و لباس های بافتنی استفاده کنید؛ زیرا سطح اینگونه دستمال و پارچه ها زمانی که روی صفحه تلویزیون و مانیتور کشیده می شود، می تواند سبب ایجاد خط و خش گردد.

  • پارچه ای که در امر تميز كردن شيشه تلويزيون می خواهید از آن استفاده کنید، نباید خشک و زبر باشد.
  • بهتر است از پارچه ای نرم و لطیف که برجستگی خاصی نیز نداشته باشد، استفاده کنید.
  • مناسب ترین دستمال را بی شک می توان دستمال های نانو و میکروفایبر موجود در بازار معرفی کرد.
  • البته باید توجه داشته باشید که هنگامی که یک دستمال نانو یا میکرو فایبر را خریداری می کنید، نباید آن را برای مصارف دیگری استفاده نمایید.

راهنمای صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون

3. انتخاب محلول یا اسپری تمیز کننده مناسب

قبل از آنکه یک محلول یا اسپری تمیز کننده تلویزیون مناسب را به شما معرفی کنیم، شما را با برخی مایع های در دسترس که نباید در تمیز کردن صفحه تلویزیون به کار گیرید، آشنا خواهیم کرد:

  • هرگز از آب شیر  استفاده نکنید؛ چرا که در آب شیر مقدار کمی رسوب، مواد معدنی و نمک های محلول وجود دارد که موجب خشک شدن اینگونه مواد روی صفحه نمایشگر می شود.
  • در پاک کننده های شیمیایی درصد بالایی از مواد شیمیایی وجود دارد که می تواند صفحه نمایش تلویزیون را کدر کند، پس هرگز از شیشه شور و رایت استفاده نکنید.
  • هرگز از الکل در پاک کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید؛ چرا که تماس الکل با صفحه نمایشگر موجب پدید آمدن لکه های سیاه می شود.

شوینده های مناسب برای پاک کردن صفحه تلویزیون

  • بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون سرکه به عنوان تمیز کننده ی طبیعی و شفاف کننده و آب مقطر به دلیل نداشتن نمک های محلول، مواد معدنی و رسوب می باشد.
  • کمی سرکه داخل یک ظرف بریزید و 1/5 الی 2 برابر سرکه آب مقطر به آن اضافه کنید تا کاملا رقیق شود.
  • توجه داشته باشید که هرگز نباید محلول خود را به سمت تلویزیون اسپری کنید؛ زیرا نفوذ قطرات محلول از کناره های صفحه نمایشگر موجب پیدایش آسیب های جدی می شود.

از چه محلول یا اسپری تمیز کننده ای میتوان برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور استفاده کرد؟

4. دستمال کشیدن صفحه تلویزیون یا مانیتور

یکی از مهمترین مراحل تمیز کردن تلویزیون، مربوط به طریقه صحیح دستمال کشیدن آن است که در ادامه نحوه انجام این کار را ذکر کرده ایم:

  • کمی از محلول تمیز کننده خود را روی دستمال اسپری کنید.
  • سپس دستمال را به صورت افقی و عمودی بدون اینکه فشاری وارد کنید، روی صفحه بکشید.
  • اگر لکه ای پاک نمی شد، به صورت دایره ای چند بار روی لکه بکشید، با این روش لکه ها به آسانی پاک خواهند شد.
  • حرکات را به یک جهت مشخص انجام دهید تا جابجایی گرد و خاک روی صفحه کمتر شود. از فشار زیاد و قوی روی صفحه تلویزیون خودداری کنید تا خراب نشود.

طریقه درست دستمال کشیدن در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور

5. خشک کردن کامل صفحه تلویزیون و مانیتور

  • دقت کنید که حاشیه صفحه مانیتور و تلویزیون مکان مناسبی برای جمع شدن و نفوذ تدریجی رطوبت می باشد.
  • پس بعد از پاکسازی نهایی، حتما با یک دستمال نرم و لطیف به آرامی روی تصویر بکشید تا رطوبی روی صفحه نمایشگر باقی نماند.
  • بهتر است زمانی که کار نظافت تمام شد، یک الی دو ساعت آنها را روشن نکنید تا تماما خشک و دور از رطوبت باشد.

نحوه از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون و مانیتور

هنگامی که با خط و خراش در صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور مواجه شدید و به تازگی آن را خریداری کرده اید، قبل از هر کار سعی کنید از گارانتی آن استفاده نمایید. استفاده از گارانتی بهترین گزینه است! اما برای رفع خط و خراش صفحه تلویزیون و مانیتور راهکارهای ساده و خانگی نیز وجود دارد. شما می توانید با استفاده از آن ها خط و خش روی صفحه را تا حد قابل قبولی از بین ببرید.

  • از کیت تعمیر استفاده کنید: در تمامی فروشگاه های معتبر فروش تلویزیون می توانید به این کیت ها دسترسی داشته باشید که راه حلی امن برای از بین بردن خط و خراش می باشد.
  • از وازلین استفاده کنید: پارچه میکروفایبر را آغشته به اندکی وازلین کنید و روی خط و خراش ها بکشید.
  • استفاده از لاک واکل: یک لاک واکل روشن بخرید (می توانید از لوازم جانبی تلویزیون و کامپیوتر خریداری کنید) و مقداری از آن را روی خراش اسپری کنید.

رفع خراش های تلویزیون

جمع بندی

آلودگی و داشتن گرد و غبار در مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون ها می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. همچنین تلویزیون های جدید اعم از ال سی دی، ال ای دی، او ال ای دی و کیو ال ای دی به دلیل طراحی بسیار ظریف خود، در مقابل نفوذ آب و مایعات بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. پس بی احتیاطی در امر نظافت تلویزیون و مانیتور موجب پدید آمدن خسارات جبران ناپذیری می شود. بازهم به این نکته اشاره می کنیم که رعایت نکات ایمنی در نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور بسیار مهم است. شما می توانید به کمک این مقاله از آی پی امداد اقدام به تمیز کردن شیشه و پاک کردن صفحه تلویزیون خود بدون هیچگونه مشکلی نموده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

4.2/5 - (50 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • پریسا رجبی 15 فروردین 1401

    سلام بسیار سپاسگزارم از راهنماییتون

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد