logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی
آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی به چه صورت است؟ امروزه یکی از امکانات منحصر به فرد تلویزیون های دیجیتال، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و قابلیت نصب انواع برنامه های اندرویدی است. این برنامه باعث شده است که امروزه بسیاری از افراد برای کار با برنامه های اندرویدی، استفاده از شبکه های اجتماعی، بازی و وب گردی از تلویزیون استفاده می کنند. اما در مواقعی امکان نصب برخی از برنامه های اندروید روی تلویزیون وجود ندارد. در شرایطی که امکان دانلود برنامه اندروید از گوگل پلی وجود ندارد، چه باید کرد؟ روش های مختلفی برای نصب اپلیکیشن اندروید روی اندروید تی وی وجود دارد. در این مطلب به نصب و دانلود برنامه های اندرویدی در تلویزیون با روش های مختلف می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

روش نصب برنامه های اندروید به کمک گوگل پلی در تلویزیون

قطعاً ساده ترین راه برای نصب و دانلود برنامه های اندرویدی در تلویزیون، استفاده از گوگل پلی است. امروزه تلویزیون های دیجیتال مانند تلفن همراه دارای برنامه گوگل پلی هستند که از آن طریق می توان بسیاری از برنامه های کاربردی اندروید را دانلود و به راحتی در تلویزیون نصب کرد. کافیست تا در گوگل پلی سرچ کرده و برنامه مورد نظر را پیدا کنید. بلافاصله بعد از انتخاب برنامه با انتخاب گزینه install می توانید برنامه مورد نظر خود را دانلود کنید. اما در برخی مواقع امکان دانلود و نصب برنامه هایی چون گوگل کروم در اندروید تی وی وجود ندارد. در چنین شرایطی باید از روش های دیگری جز گوگل پلی برای دانلود برنامه های اندرویدی استفاده کنید. روش های نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی در تیترهای زیر به صورت کامل شرح داده شده است.

نصب برنامه های اندروید به کمک گوگل پلی در تلویزیون

نحوه نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی با تلفن همراه

یکی از ساده ترین راه ها برای دانلود و نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی، استفاده از تلفن همراه است. تنها از طریق یک تلفن همراه اندروید می توان نصب اپلیکیشن  روی اندروید تی وی را انجام داد. برای انجام این کار در ابتدا باید برنامه دلخواه خود را روی تلفن همراه نصب کنید. برنامه مورد نظر باید به صورت apk در تلفن همراه دانلود و نصب شود. بعد از انجام این مرحله باید از یک اپلیکیشن برای انتقال برنامه apk از گوشی روی تلویزیون استفاده کنید. کافیست از طریق برنامه گوگل پلی تلویزیون برنامه send file to tv را انتخاب و دانلود کنید. بعد از تکمیل فرآیند دانلود، نصب این برنامه را روی تلویزیون انجام دهید.

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی با تلفن همراه

حال در این بخش از آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی باید برنامه send file to tv را باز کرده و گزینه recieve را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. بعد از نصب کردن این برنامه روی تلفن همراه باید گزینه send را انتخاب کنید و برنامه مورد نظر خود را که در اغلب اوقات در پوشه دانلود ذخیره می شود را انتخاب کنید. در این بخش نام تلویزیون برای شما نمایش داده می شود که باید روی آن کیلیک کرده تا برنامه از تلفن همراه با تلویزیون انتقال داده شود.

آموزش اجرای اپلیکیشن از طریق برنامه send file to tv در تلویزیون

در صورتی که برنامه مورد نظر خود را از طریق نرم افزار send file to tv دانلود کرده اید، باید برای نصب و اجرای اپلیکیشن از طریق گوگل پلی تلویزیون برنامه file commander را دانلود کنید. پس از نصب و اجرای این برنامه در تلویزیون باید گزینه internal strorag را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه وارد پوشه دانلود شده و با پیدا کردن فایل apk مورد نظر، روی آن کیلیک کنید. حال برنامه روی تلویزیون نصب می شود و شما می توانید با زدن دکمه open  برنامه مورد نظر خود را در تلویزیون به اجرا در بیاورید.

نحوه اجرای اپلیکیشن از طریق برنامه send file to tv در تلویزیون

طریقه نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی با فضای ابری

از دیگر روش های نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی، استفاده از فضای ابری است. آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی با فضای ابری مانند آموزش نصب برنامه روی اندروید با تلفن همراه بسیار آسان است. برای انجام این کار ابتدا باید با حساب جیمیل خود در گوگل درایو ثبت نام کنید تا بتوانید از فضای ابری این برنامه استفاده کنید. برای شروع ابتدا حساب خود را در گوگل درایو افتتاح کرده و اپلیکیشن مورد نظر خود را روی گوشی دانلود کنید. دانلود فایل را می توانید از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر نیز انجام دهید. گوگل درایو خود را باز کرده و در فضای ابری خود فایلی را ایجاد کنید.

آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی با فضای ابری

فایل apk مورد نظر خود را در فضای ابری گوگل درایو آپلود کنید. حال مانند مراحل قبلی برنامه file commander را از طریق گوگل پلی تلویزیون اندروید دانلود و در تلویزیون نصب کنید. در ادامه با ورود به بخش دانلودها و انتخاب apk مورد نظر برنامه را در تلویزیون نصب کنید. پس از نصب با زدن دکمه open می توانید برنامه را در تلویزیون اجرا کنید.

نتیجه گیری از آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی

در مطلب فوق به آموزش نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی از طریق تلفن همراه و فضای ابری گوگل درایو پرداختیم. با کمک تلفن همراه و گوگل درایو طی زمان کوتاهی می توان برنامه هایی که امکان نصب آن از طریق گوگل پلی تلویزیون وجود ندارد را نصب کرد. کافیست تا برنامه apk را از در فضایی چون تلفن همراه، لپ تاپ، فلش و … ذخیره کرده و از طریق برنامه به تلویزیون منتقل کنید.

در صورتی که مراحل بالا را به ترتیب انجام داده اید و قادر به نصب و اجرای برنامه روی تلویزیون اندروید نشده اید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا مشاوران و متخصصان مجموعه تعمیرات تلویزیون آی پی امداد در اسرع وقت و به صورت کامل به سوالات شما پاسخ دهند.

2.4/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • بابک 30 بهمن 1401

    من تلویزیون سونی دارم ولی نمیتوانم هیچ اپلیکیشنی نصب کنم حتی فایل منیجر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 بهمن 1401

      توانایی نصب برنامه بر روی تلویزیون سونی به سیستم عاملی که از آن استفاده می کند بستگی دارد. تلویزیون‌های سونی معمولاً روی Android TV اجرا می‌شوند که نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده است. برای نصب برنامه ها بر روی تلویزیون سونی خود، باید از فروشگاه Google Play استفاده کنید که باید از قبل روی دستگاه شما نصب شده باشد. اگر نمی توانید به فروشگاه Google Play دسترسی داشته باشید یا از آن استفاده کنید، ممکن است لازم باشد مشکل را عیب یابی کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای تلاش و حل مشکل انجام دهید: اتصال اینترنت خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که تلویزیون شما به اینترنت متصل است و اتصال شما پایدار است. اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید، سعی کنید تلویزیون خود را به روتر نزدیک کنید یا آن را از طریق کابل اترنت وصل کنید. به روز رسانی های نرم افزار را بررسی کنید: مطمئن شوید که تلویزیون سونی شما آخرین به روز رسانی نرم افزار را اجرا می کند. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، به تنظیمات > درباره > به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم بروید. تنظیم مجدد تلویزیون به تنظیمات کارخانه: اگر هنوز قادر به نصب برنامه ها یا دسترسی به فروشگاه Google Play نیستید، ممکن است لازم باشد تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. برای انجام این کار، به Settings > Storage & reset > Factory data reset بروید. توجه داشته باشید که با این کار تمام داده ها و تنظیمات شما پاک می شود، بنابراین قبل از ادامه، حتما از فایل های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

      پاسخ دادن
      • حمید 05 اسفند 1401

        ن آقا جون اصلن کاری به این چیزا نداره فقط باید یه ... شکن رو تی وی نصب کنید اصلن ربطی به بروزرسانی و اتصال اینترنت نداره بااین وضعیت اینترنت که همه آپ هارو ... کردن نمیشه بدون ...شکن ، برنامه نصب کرد تمامی تلویزیون ها عین گوشی موبایل که بدون ...شکن نمیشه از گوگل پلی برنامه نصب کرد تلویزیون هم همینطوره

        پاسخ دادن
    • Apptvsony 06 آبان 1402

      دوست عزیز اگر فایل منیجر نداری نمیشه و باید از طریق منوی مخفی تلویزیون اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  • محسن 03 آذر 1401

    من تلویزیون پاناسونیک دارم وقتی نمیتونم وارد گوگل پلی بشم چطور میتونم فایل کامندر نصب کنم که از طریق فلش فایل نصب کنم؟؟؟ ایا میشه برنامه بازار یا مایکت رو تلویزون نصب کرد؟ تلویزیون من اندرویدش ۱۰ هست لطفا راهنمایی بفرمائید

    پاسخ دادن
    • اسد 27 دی 1401

      سلام.من نمیتونم وارد گوگل پلی بشم. هرچی هم اپلیکیشن دانلود کنم چه سایت رسمی یا غیررسمی خطای عدم تجزیه میدهد بااینکه همه تنظیمات را انجام دادم.تلوزیون ایوولی دارم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
  • حمید 21 آبان 1401

    وقتی نشه از گوگل پلی دانلود کرد به هیچ نحوی نمیشه از محیط وب هم دانلود کرد! لطفن یه راهکار دیگه بفرمایید!؟ چون هر کاری کردم نشد

    پاسخ دادن
    • اصغر 28 آبان 1401

      من یک تلوزیون سونی دارم هر کاری میکنم برنامه از گوگل پلی یا وب دانلود نمیشه حتی فایل منجر نصب نمیشه که با فلش انتقال بدم .لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
    • Salaman 26 دی 1401

      منم همین مشکل رو دارم گوگل پلی این ارور رو میده No eligible divce for install app

      پاسخ دادن
    • محسن 04 اسفند 1401

      سلام ..تلویزیون lg هوشمند گرفتم متاسفانه برنامه iptv رو نمیتونم دانلود کنم ...راهی هست که از طریق موبایل یا usb آپ iptv رو نصب کرد ...سپاس

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد