logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

وصل شدن گوشی به تلویزیون

وصل شدن گوشی به تلویزیون
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله وصل شدن گوشی به تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تصور کنید با پاپ کورن در دست با گوشی تان در حال تماشای ویدیویی در داخل گوشی هستید و دوست دارید این ویدیو را درون یک نمایشگر بزرگ تماشا کنید و نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل را نیز بلد نیستید. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل و کدام روش برای اتصال گوشی به تلویزیون مناسب است؟ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از چگونگی وصل کردن گوشی به تلویزیون

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از چگونگی وصل کردن گوشی به تلویزیون را مطرح کرده ایم.

طریقه وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل
  • استفاده از کابل HDMI
طریقه اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل
  • کروم کست گوگل
  • Miracast
  • WiFi Direct
  • Screen Mirroring
بهترین روش برای وصل کردن گوشی به تلویزیون
  • بسته به شرایط، هرکدام از این نحوه اتصالات می توانند مناسب باشند.

نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل

برای اتصال گوشی به تلویزیون راه های مختلفی وجود دارد که البته برای گوشی های برندهای مختلف متفاوت است، اما مطمئنا یکی از روش های زیر برای شما جواب می دهد. اگر در مورد نحوه متصل کردن گوشی به تلویزیون سوالی دارید، پیشنهاد می کنم تمام این روش ها را مطالعه کنید. زیرا ممکن است شرایطی پیش بیاید که نتوانید از روش معمولی استفاده کنید و نیاز به استفاده از روش دیگری داشته باشید. روش اتصال گوشی به تلویزیون می تواند یکی از موارد زیر باشد:

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI

کابل HDMI یکی از رایج ترین و ساده ترین راه هایی است که می توانید برای اتصال گوشی به تلویزیون از آن استفاده کنید. اگر تلفن شما از پورت USB-C پشتیبانی می کند، آداپتور USB-C مورد نیاز است. ابتدا آداپتور را به USB و سپس با کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید. اگر تلویزیون شما پورت USB ندارد، مشکلی نیست. از آنجایی که تلویزیون ها دارای چندین پورت HDMI هستند، می توانید به سادگی از طریق یک آداپتور HDMI به USB متصل شوید و سپس گوشی خود را به آداپتور USB متصل کنید. لازم به ذکر است که USB گوشی را شارژ نمی کند پس لطفا قبل از اتصال آن را شارژ کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به HDMI

اگر گوشی شما به پورت Type-C مجهز نیست و از پورت Micro USB استفاده می کند، جای نگرانی نیست. زیرا این مبدل در انواع مختلفی به فروش می رسد و دارای پورت های Micro USB می باشد. نحوه استفاده از مبدل Micro USB مشابه مبدل Type C است و باید ابتدا کابل مبدل را به درگاه شارژ گوشی خود وصل کنید سپس یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به خروجی مبدل وصل کنید. انتهای ورودی تلویزیون گوشی شما را به تلویزیون متصل می کند و با تنظیم تلویزیون روی ورودی HDMI دلخواه، صفحه گوشی روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به HDMI

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل

بدون کابل نیز می توانید گوشی هوشمند خود را به صورت وایرلس به تلویزین هوشمند متصل کنید و تصویر را برروی آن بی اندازید و استفاده کنید:

چگونه گوشی را با بلوتوث به تلویزیون وصل کنیم؟

اگر از کابل ها و سیم ها خسته شده اید، ساده ترین راه را برای اتصال گوشی خود به تلویزیون، بلوتوث است. برخی از تلویزیون ها دارای قابلیت بلوتوث هستند. به این ترتیب می توانید تمام بازی ها یا فیلم های موجود در گوشی خود را در تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ تماشا کنید. این عملکرد یک روش اتصال بدون دردسر و سریع است. خوشبختانه تلویزیون های بلوتوث از پخش صدا نیز پشتیبانی می کنند و اگر می خواهید لیست های پخش مورد علاقه خود را از Spotify پخش کنید، حتما به تلویزیون متصل شوید، لذت پخش صدا هیجان انگیزتر است. اما متاسفانه همه تلویزیون ها این امکان را ندارند. بنابراین بهتر است تلویزیونی با قابلیت بلوتوث انتخاب کنید.

چگونه گوشی را با بلوتوث به تلویزیون وصل کنیم؟

استفاده از کروم کست گوگل برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

این روش اتصال عالی برای گوشی های اندرویدی، دانگل کروم کست گوگل است و ظاهری شبیه فلش دارد و به هر دستگاهی متصل می شود. طریقه اتصال گوشی به تلویزیون با کروم کست بسیار ساده است. آن را از طریق پورت HDMI به تلویزیون وصل کنید. در نتیجه با اتصال به اینترنت می توانید تمامی فیلم ها، برنامه ها و هر اطلاعاتی را از طریق وای فای به تلویزیون منتقل کنید. به طور کلی، قبل از استفاده از کروم کست، دو نکته را در نظر بگیرید، گوشی شما باید از فناوری انعکاس صفحه پشتیبانی کند و همچنین باید از سازگاری تلویزیون با کروم کست اطمینان حاصل کنید، سپس اپلیکیشن گوگل هوم را نصب کرده و مراحل بعدی را دنبال کنید.

استفاده از کروم کست گوگل برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

وصل کردن گوشی به تلویزیون با Miracast

Miracast گزینه خوبی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون است. فناوری Miracast یک استاندارد انتقال تصویر مبتنی بر WiFi است که توسط WiFi Alliance برای تکمیل فناوری WiFi برای جایگزینی کابل HDMI اضافه شده است. این فناوری انتقال بی سیم تصاویر را از دستگاهی مانند تلفن همراه به پخش کننده ای مانند تلویزیون امکان پذیر می کند. با استفاده از این فناوری می توانید فعالیت هایی را که در گوشی هوشمند خود انجام می دهید مانند کار با نرم افزار، بازی و تماشای فیلم را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید و در مقیاس بزرگتر از آن ها لذت ببرید. برای استفاده از فناوری Miracast هر دو دستگاه (گوشی / تلویزیون) باید از این فناوری استفاده کنند تا یکی نقش فرستنده و دیگری نقش گیرنده را بازی کند.

وصل کردن گوشی به تلویزیون با Miracast

اتصال گوشی به تلویزیون با WiFi Direct

Wi-Fi Direct نیز یکی از راه های اتصال گوشی به تلویزیون است. در واقع Wi-Fi Direct نوعی اتصال بلوتوث و بی سیم پیشرفته بین دو دستگاه است که برد بیشتر و سرعت بالاتری دارد. امروزه این قابلیت در بسیاری از موبایل ها و تلویزیون ها وجود دارد که با استفاده از آن می توان گوشی را به تلویزیون متصل کرد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید از منوی setup گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید سپس گزینه Wi-Fi Direct را انتخاب کنید. پس از گذراندن این مرحله، دستگاه شروع به اسکن و جستجوی دستگاه های اطراف خود می کند. با انتخاب دستگاه مناسب، ارتباط بین گوشی و تلویزیون برقرار می شود و می توانید عکس ها و فیلم های خود را روی صفحه تلویزیون نمایش دهید و از تماشای آن ها در اندازه بزرگتر لذت ببرید. همچنین اگر تلویزیون شما از وای فای دایرکت پشتیبانی نمی کند، می توانید به سادگی از آن برای انتقال فایل ها از گوشی خود به تلویزیون استفاده کنید و چنین مطالبی را به تلویزیون منتقل کرده و شروع به تماشای آن کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با WiFi Direct

استفاده از Screen Mirroring برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

اگر دوست ندارید از سیم و کابل استفاده کنید، Screen Mirroring بهترین گزینه برای وصل شدن گوشی به تلویزیون شماست. به این ترتیب باید برای تماشای فیلم یا بازی مورد علاقه خود در گوشی خود به چشمان خود فشار بیاورید. Screen Mirroring یک فناوری اتصال کاربردی است که در اکثر گوشی های هوشمند موجود است و از این طریق می توانید برنامه های موبایلی از جمله فیلم، بازی، عکس را به تلویزیون یا مانیتور منتقل کنید. خوشبختانه این ویژگی در تلویزیون هوشمند جدید نیز در نظر گرفته شده است. فقط قبل از خرید این را در نظر داشته باشید. هنگام ارسال اطلاعات باید به دو نکته توجه کنید. اول اینکه گوشی و تلویزیون به یک Wi-Fi متصل هستند و دوم اینکه تلویزیون از Chromecast داخلی پشتیبانی می کند.

استفاده از Screen Mirroring برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

مانند سایر گوشی های اندرویدی، آیفون نیز قابلیت اتصال بی سیم به تلویزیون «بدون کابل HDMI» را دارد، اما با این تفاوت که به اپل تی وی نیاز دارد. اپل تی وی گجت ویژه ای است که توسط شرکت اپل برای استفاده کاربران معرفی شده است که علاوه بر کارکردهای مختلف به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از کابل گوشی خود را مستقیماً به تلویزیون متصل کرده و محتویات گوشی خود را روی تلویزیون تماشا کنید.

کدام روش برای اتصال گوشی به تلویزیون مناسب است؟

در این مقاله روش های مختلفی را برای وصل شدن گوشی به تلویزیون معرفی کرده ایم، حال باید بر اساس این اطلاعات بهترین روش را انتخاب کنید. هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا هر فردی پاسخ متفاوتی دارد. برخی دوست دارند با کابل های HDMI کار کنند، در حالی که برخی دیگر از کار با سیم و کابل خسته شده اند و روش های بی سیم و بلوتوث را ترجیح می دهند.

3.5/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • فرشاد 06 دی 1402

    سلام من تلویزونم سونی kd_55×7500h بلد نیستم به گوشی وصلش کنم مثلا فیلم گوشی رو رو تی پخش کنم راهنماییم کنید ممنون

    پاسخ دادن
  • صبا انواری 23 شهریور 1402

    آیا تلویزیون ناسیونال ۵۰ اینج قابلیت اتصال به تلفن و اسمارت ویو داره؟ چجوری میشه گوشی رو به تلویزیون وصل کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 شهریور 1402

      درود، با استفاده از برنامه smart View، کابل hdmi و سایر برنامه ها مانند Screen mirroring و ... می توانید گوشی را به تلویزیون خود متصل کنید.

      پاسخ دادن
  • مهیار 11 اسفند 1401

    با سلام ، عذر میخوام چون کلا اطلاعات ضد و نقیض بسیاری در سرچ کردن در گوگل در مورد تلوزیون مدل 47lb56100gi دیدم و سر در گم شدم ،،، در کل این مدل ایا حالت سه بعدی ، اتصال بدون کابل ، اینترنت ، وای فای ، بلوتوث رو دارا هست یا خیر ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد