logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر
تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر چگونه است؟ پیشرفت امکانات و تکنولوژی موجب شده است که امروزه تلویزیون های هوشمند به عنوان یک مانیتور بزرگ و باکیفیت برای دستگاه هایی چون لپ تاپ و کامپیوتر شناخته شوند. در واقع تکنولوژی های تعبیه شده در تلویزیون های امروزی به گونه ای است که می توانند تمام اطلاعات کامپیوتر یا لب تاپ را در صفحه خود به نمایش در بیاورند. با این روش می توان انواع بازی، کارهای گرافیکی، فیلم و بسیاری از برنامه های کامپیوتر را در تلویزیون اجرا کرد. استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر به دلیل داشتن امکاناتی چون صفحه نمایش بزرگ و گرافیک بالا برای مشتری بسیار لذت بخش است‌. در این مطلب به توضیح آموزش تبدیل تلویزیون به مانیتور می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آموزش روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

روش های متعددی برای تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر وجود دارد. اغلب افراد تمایل دارند برای تبدیل کردن تلویزیون به مانیتور از کابل استفاده کنند. به همین علت در این بخش به توضیح روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر از طریق کابل می پردازیم. انواع این روش ها عبارت اند از:

روش استفاده از کابل hdmi برای تبدیل تلویزیون به مانیتور

یکی از ساده ترین روش ها برای تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر، استفاده از کابل hdmi است. کابل hdmi به دلیل اینکه تصاویر و صوت را با کیفیت بسیار بالایی از کامپیوتر به تلویزیون منتقل می کند، بسیار پرطرفدار هستند. اما متاسفانه بسیاری از کامپیوترها و تلویزیون های قدیمی از کابل hdmi پشتیبانی نمی کنند. قبل از خرید کابل hdmi بهتر است پورت های تلویزیون و کامپیوتر را بررسی کنید. چنانچه هر دو دستگاه از کابل hdmi پشتیبانی می کنند، می توانید با اتصال کابل به تلویزیون و کامپیوتر، از تلویزیون به عنوان مانیتور برای کامپیوتر استفاده کنید.

استفاده از کابل hdmi برای تبدیل تلویزیون به مانیتور

نحوه استفاده از کابل vga جهت تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

چنانچه تلویزیون یا تلویزیون شما از پورت hdmi پشتیبانی نمی کنند، نگران نباشید. شما می توانید برای تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ از کابل vga استفاده کنید. Vga یکی از قوی ترین کابل هایی است که می توان از آن برای تبدیل تلویزیون به مانیتور استفاده کرد. تنها شرط برای استفاده از کابل vga این است که کامپیوتر و تلویزیون از پورت hdtv پشتیبانی کنند. در صورتی که تلویزیون و کامپیوتر از این پورت پشتیبانی می کنند، می توانید کابل vga را خریداری کرده و به پورت hdtv متصل کنید. کابل vga

پس از اتصال صفحه نمایش تلویزیون تبدیل می شود و شما می توانید تمام کارهای کامپیوتری خود را با تلویزیون انجام دهید‌. دقت داشته باشید که بسیاری از کامپیوترهای قدیمی از پورت hdtv پشتیبانی نمی کنند و باید از روش های دیگری برای تبدیل تلویزیون به مانیتور استفاده کرد. چنانچه تمایل به استفاده از کابل vga برای تبدیل تلویزیون را دارید. اما کامپیوتر شما از این کابل پشتیبانی نمی کند، می توانید از مبدلی به نام scan converer استفاده کنید که کابل vga را به کابل s_video تبدیل می کند.

شیوه استفاده از کابل s_video برای تبدیل کردن تلویزیون به مانیتور

در صورتی که به دنبال یک روش کم هزینه و آسان برای تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر هستید، می توانید از کابل s_video استفاده کنید. کابل های s_video قیمت نسبتاً پایینی دارند و اغلب اوقات توسط کامپیوتر های قدیمی و جدید پشتیبانی می شوند. این دسته از کابل ها با توجه به تعداد پین به انواع مختلفی تقسیم می شوند. قبل از خرید این کابل ابتدا پورت s_video در کامپیوتر را بررسی کنید و با توجه به تعداد پین، کابل مخصوص تبدیل تلویزیون را خریداری کنید.

کابل s_video

راهنمای استفاده از کابل DVI برای تبدیل تلویزیون به مانیتور

استفاده از کابل dvi یکی دیگر راه های تبدیل کردن تلویزیون به لپ تاپ یا کامپیوتر است. کابل های dvi تصاویر و صدا را با بهترین کیفیت و بدون هیچ نقصی در تلویزیون به نمایش در می آورند. اما متاسفانه قیمت این نوع کابل نسبت به سایر کابل ها زیاد است و به همین دلیل اغلب افراد از این روش برای تبدیل  تلویزیون به مانیتور استفاده نمی کنند.

کابل DVI

نتیجه گیری از تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

در مطلب فوق به توضیح نحوه تبدیل کردن تلویزیون به مانیتور کامپیوتر پرداختیم. استفاده از تلویزیون به عنوان امکاناتی چون دسترسی آسان، صفحه نمایش بزرگ، گرافیک بالا و … برای مصرف کنندگان بسیار جذاب است. بنابراین اغلب افراد از کابل های vga ،hdmi ،s_video و … برای تبدیل تلویزیون استفاده می کنند. در صورتی که از طریق روش های ذکر شده قادر تبدیل تلویزیون به مانیتور نیستید، بهتر است دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های باسابقه در استان تهران است که به کمک متخصصان حاذق در این زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی را انجام می دهد. در صورتی که تلویزیونتان دچار مشکل و خرابی است، می توانید جهت تعمیر تلویزیون به این مرکز مراجعه کنید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • منصور 17 بهمن 1401

    تلویزیون پلاسما ال جی 40 اینچ را به کامپیوتر وصل کردم. صفحه کامپیوتر بالا اومد ولی وقتی کامپیوتر رو خاموش و روشن میکنم میگه signal not found و وقتی چند بار کابل vga رو از پشت تلویزیون جدا و وصل میکنم تصویر میاد. مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1401

      به نظر می رسد مشکل از اتصال کابل VGA است، زیرا برای نمایش تصویر باید چندین بار آن را قطع و وصل کنید. کابل VGA ممکن است شل شده باشد یا با کانکتورها مشکل داشته باشد. سعی کنید از کابل دیگری استفاده کنید یا اتصالات را محکم کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است مشکل از پورت VGA تلویزیون یا رایانه باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد