logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه اتصال تبلت به تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برای شرح کامل نحوه اتصال تبلت به تلویزیون و همچنین اشاره به دیگر نکات که باید از آن ها اطلاع داشته باشید، در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که می توان به طریقه اتصال تبلت به تلویزیون و علت وصل نشدن تبلت به تلویزیون اشاره کرد.

خلاصه ای از چگونگی اتصال تبلت به تلویزیون

کاربران گرامی وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از مزایا و معایب گوشت کوب برقی را مطرح کرده ایم.

روش های اتصال تبلت به تلویزیون
  • اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI
  • وصل کردن تبلت از طریق DLNA
  • اتصال تبلت به تلویزیون با کروم کست گوگل
  • استفاده از Miracas
دلیل وصل نشدن تبلت به تلویزیون
  • مشکل در تظیمات تلویزیون یا تبلت
  • سرعت پایین اینترنت
  • مشکل در کابل

4 روش اتصال تبلت به تلویزیون

  1. اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI
  2. اتصال تبلت به تلویزیون به صورت وایرلس
  3. وصل کردن تبلت از طریق DLNA
  4. اتصال تبلت به تلویزیون با کروم کست گوگل
  5. استفاده از Miracast

اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI

ساده ترین راه برای اتصال تبلت به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI است. اکثر کاربران معمولا از این روش برای اتصال تبلت خود به تلویزیون خود استفاده می کنند. خوشبختانه کابل های HDMI این قابلیت را دارند که حجم زیادی از داده های دیجیتال را بین دو منبع انتقال دهند.

اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI

کابل های HDMI می توانند تا 10 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند ارائه دهند. این بدان معناست که کابل می تواند چندین سیگنال ویدئویی HD را به همراه 8 کانال صدای 24 بیتی فشرده نشده با کیفیت بالا حمل کند. اگر می خواهید تبلت خود را از این طریق به تلویزیون خود متصل کنید، اما تلویزیون شما این فناوری را ندارد، می توانید از مبدل HDMI استفاده کنید.

در واقع، اگرچه استفاده از کابل HDMI یک روش ساده و رایج است که توسط بسیاری از کاربران برای اتصال تبلت به تلویزیون استفاده می شود. اما با محدودیت هایی مانند فاصله بین تبلت و تلویزیون مواجه است. اگر ترجیح می دهید محتوای ویدیویی آن را در حالی که روی مبل دراز کشیده اید و از تلویزیون دور هستید، روی صفحه تلویزیون تماشا کنید، بهتر است روش های زیر را برای اتصال تبلت خود به تلویزیون امتحان کنید.

وصل کردن تبلت از طریق DLNA

با استفاده از این ویژگی می توانید فایل های خود را در هر تلویزیونی که به شبکه Wi-Fi باز متصل است، تماشا کنید. البته سیستم مورد نظر شما باید بتواند کار کند. همچنین به یاد داشته باشید که اندروید 4.2 یا بالاتر داشته باشید. استفاده از این قابلیت ساده و کاربردی است اما قابل اجرا برای تمامی افراد نیست. بنابراین، نمی توانید از آن برای پخش جریانی YouTube و شبکه های مشابه استفاده کنید.

وصل کردن تبلت از طریق DLNA

اتصال تبلت به تلویزیون با کروم کست گوگل

اگر نمی توانید از کابل استفاده کنید، می توانید از Google Chromecast برای پخش جریانی محتوا استفاده نمایید. یک فرستنده صوتی و تصویری که با آن می توانید تصاویر و فیلم های تلویزیون را از طریق برنامه تبلت بدون استفاده از کابل HDMI کنترل کنید.

اتصال تبلت به تلویزیون با کروم کست گوگل

استفاده از Miracast

اما روش بی سیم و بسیار ساده دیگری که می توانید برای اتصال تبلت به تلویزیون از آن استفاده کنید، استفاده از فناوری Miracast است. در واقع، Miracast استانداردی است که برای انتقال داده های تصویری با کیفیت بالا طراحی شده است. Miracast نوعی HDMI است که به صورت بی سیم کار می کند. برای اتصال تبلت به تلویزیون با استفاده از این روش، دستگاه شما یعنی تلویزیون و تبلت باید از Miracast پشتیبانی کنند. پس از تایید این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای باز کردن لانچر از دکمه هوم روی کنترل تلویزیون خود استفاده کنید.
  • سپس نماد اتصال دستگاه را در پنل پایین سمت راست انتخاب کنید.
  • اکنون منویی برای انتخاب نام تبلت از دستگاه های نمایش داده شده باز می شود.
  • در منوی باز شده گزینه Split Screens را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Miracast را انتخاب کرده و START را فشار دهید.
  • اکنون نرم افزار Miracast را در تبلت خود باز کنید.
  • در محیط Miracast گزینه Search را انتخاب کرده و پس از یافتن نام تلویزیون خود آن را انتخاب کرده و به راحتی به آن متصل شوید.

اتصال تبلت به تلویزیون استفاده از Miracast

علت وصل نشدن تبلت به تلویزیون

این مشکل می تواند هر کسی را به دردسر بیندازد. برای رفع آن، 6 مورد وجود دارد که باید بررسی کنید تا مشکل را پیدا کرده و برطرف کنید:

  • گاهی اوقات این تنظیمات در تلویزیون شما فعال نمی شوند. به تنظیمات بروید و تنظیمات انعکاس صفحه را بررسی کنید. این تنظیمات را می توان روی ریموت کنترل تلویزیون نیز مشاهده کرد. بعد از اتصال دوباره امتحان کنید.
  • ممکن است مدل تلویزیون شما از این ویژگی پشتیبانی نکند. مدل و مشخصات تلویزیون خود را دوباره بررسی کنید. اگر مشکل به دلیل عدم پشتیبانی از تلویزیون شماست، می توانید از کابل ها، آداپتورها و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین می توانید این موارد را به روز کرده و روی تلویزیون خود نصب کنید.
  • مطمئن شوید که کابل ها و آداپتورها به درستی وصل شده اند. سعی کنید آنها را به خوبی بررسی کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.
  • نسخه تبلت خود را بررسی کنید. گاهی اوقات روش انتخاب شده با قابلیت های تبلت مطابقت ندارد. گاهی اوقات این مشکل در مدل های قدیمی به دلیل عدم پشتیبانی سیستم از برنامه مورد نظر رخ می دهد. می توانید این ویژگی ها را به روز کنید یا از روش دیگری استفاده کنید.
  • سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر از روش های بی سیم استفاده می کنید، سرعت پایین اینترنت ممکن است دلیل این مشکل باشد.
  • گاهی اوقات می توان این مشکل را با راه اندازی مجدد تلویزیون یا تلفن حل کرد. دستگاه را ریستارت کنید، مدتی آن را خاموش کنید، وای فای را قطع کنید و پس از مدتی دوباره وصل شوید. اگر بعد از انجام آزمایش این مشکل عود کرد، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد