logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟
چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟ یکی از شاخصه های مهم یک تلویزیون خوب، بالا بودن کیفیت تصویر و همچنین قابلیت اعمال تنظیمات کیفیت تصویر است. در صورتی که تلویزیونی قابلیت تنظیم کیفیت تصویر را داشته باشد، از آن طریق می توانند برای کاهش یا افزایش کیفیت تصویر تلویزیون اقدام کرد. متاسفانه عده زیادی از مصرف کنندگان نحوه بیشتر کردن کیفیت تصویر تلویزیون را نمی دانند. به همین علت ما در مطلب ذیل به راهنمای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این محتوا با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بیشتر کردن کیفیت تصویر تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

راهکارهای بالا بردن کیفیت تصاویر تلویزیون

در برخی مواقع کاربران با کاهش کیفیت تصاویر تلویزیون خود مواجه می شوند و به دنبال راهی برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون خود هستند. گاهی کیفیت تصویر تلویزیون را می توان با تغییر چند گزینه در منوی تلویزیون به راحتی تغییر داد. بنابراین اگر شما نیز از کیفیت تصویر تلویزیون خود رنج می برید، در ادامه روش هایی آورده شده است که به کمک آن ها می توانید شاهد تغییرات زیادی در کیفیت تصاویر تلویزیون خود باشید.

نحوه افزایش کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم شارپنس

ساده ترین راه برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون این است که میزان شارپنس را تنظیم کنید. تنظیم کردن شارپنس از طریق منوی تنظیمات امکان پذیر است. شارپنس حالتی است از طریق آن می توانید تصویر تلویزیون را محو یا لبه دار کنید. در واقع هر چه قدر میزان شارپنس تلویزیون بیشتر باشد، تصویر در حال پخش در تلویزیون نیز تیز و لبه دار تر است. تلویزیون های موجود در بازار در کیفیت های متعددی چون k4، fullhd،hd و … تولید می شوند. با توجه به نوع کیفیت تلویزیون می توانید میزان شارپنس را تغییر دهید. در هنگام تنظیمات شارپنس تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که بالا بودن بیش از حد شارپنس یا کم بودن بیش از حد آن باعث آسیب دیدگی چشم ها می شود.

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم شارپنس

راهنمای بیشتر کردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم مود گرم و سرد

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟ در برخی مواقع تلویزیون ها بعد از چند سال استفاده ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. ممکن است مانند سال های اولیه کیفیت بالایی نداشته باشد. در چنین شرایطی علاوه بر تنظیم شارپنس می توانید از مودهای پیش فرض گرم و سرد استفاده کنید. استفاده از مودهای تلویزیون روی رنگ فیلم و تصاویر پخش شده از تلویزیون تاثیر می گذارد و باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر تلویزیون می شود. مودها در دو حالت گرم و سرد قابل تنظیم هستند.

نحوه افزایش کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم مود گرم و سرد

شیوه بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم رزولوشن

یکی از راهکارهای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون، تنظیم کردن رزولوشن با توجه به نوع برنامه پخش شده از تلویزیون می باشد. امروزه بیشتر تلویزیون هایی که در بازار وجود دارند، از دو رزولوشن 1080i و 1080p  پشتیبانی می کنند. چنانچه مایل به تماشای فیلم با کیفیت بالا و بدون تاری و با سرعت انتقال بالای تصویر هستید، می توانید از رزولوشن 1080p استفاده کنید. یکی از ویژگی های مهم این رزولوشن این است که سرعت انتقال داده بالایی دارد و به همین جهت می تواند تمام قسمت های فیلم ها بدون تار شدن و عقب افتادن صحنه نشان دهد.

شیوه بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم رزولوشن

جهت افزایش کیفیت تصویر تلویزیون ال جی چه کنیم؟

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون ال جی را بیشتر کنیم؟ در صورتی که مایل به بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون ال جی هستید، باید از طریق منوی دستگاه، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. حال از بین گزینه ها وارد صفحه تنظیمات تصاویر شوید و حالت استاندارد تصویر را انتخاب کنید. در ادامه می توانید پخش بهتر تصاویر و جلوگیری از حرکت های اضافی تصویر، jdeer را بین 4 تا 5 و blur را روی 8 تنظیم کنید. تمام تنظیمات بالا علاوه بر افزایش کیفیت تصویر باعث تنظیم روشنایی و جلوگیری از حرکت اضافه تصاویر و فیلم ها می شود.

برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ چه باید کرد؟

نحوه بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ چگونه است؟ چنانچه در منزل خود از تلویزیون برند سامسونگ استفاده می کنید، می توانید مطابق با مراحل زیر، کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ را افزایش دهید. تلویزیون سامسونگ به دلیل کیفیت بالای تصاویر و فیلم ها از محبوب ترین برندهای پخش تلویزیون شناخته می شود. ابتدا از طریق منو وارد تنظیمات دستگاه تلویزیون شوید و گزینه تنظیمات تصاویر را انتخاب کنید. حال باید حالت استاندارد تصویر را انتخاب کرده و از بین گزینه ها، کنتراست دینامیک را به حالت خاموش در بیاورید. در ادامه برای بیشتر شدن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ می توانید گزینه judder را روی 5 و blur را روی 8 قرار دهید.

نتیجه گیری از چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم؟

در محتوای فوق به بررسی اینکه چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنیم پرداختیم. روش های مختلفی برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون وجود دارد که ممکن است با توجه به مدل تلویزیون و برند آن متفاوت است. با این حال از طریق محتوا بالا تا حدودی می توان میزان کیفیت تصویر تلویزیون را افزایش داد. افزایش کیفیت تصویر باعث بالا رفتن وضوح فیلم و در نتیجه تماشای بهتر آن توسط بیننده می شود. بنابراین با یادگیری این موضوع می توانید با بهترین کیفیت به تماشای فیلم های تلویزیونی خود بپردازید. چنانچه از طریق محتوای بالا نتوانستید میزان کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنید، بهتر است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون در تهران تماس گرفته و درخواست آموزش بیشتر کردن کیفیت تلویزیون برند خود را داشته باشید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

11 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی 05 فروردین 1403

    سلام وقت بخیر تلویزیون صنام 65 اینچ هست قابلیت 4k داره، ولی کیفیتش خیلی کمه چجوری کیفیتش رو 4k کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 فروردین 1403

      درود، از قسمت setting تلویزیون به بخش resolution رفته و آن را بر روی 4k قرار دهید. همچنین اگر تلویزیون شما از HDR پشتیبانی می‌ کند، آن را فعال کنید.

      پاسخ دادن
  • ناشناس 05 فروردین 1403

    سلام روزتون بخیر. تلوزیون سونی روی کیفیت 1080i هست و میخام به 1080p تبدیل شه چیکار کنم؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 فروردین 1403

      درود، از بخش Menu تلویزیون گزینه picture و سپس گزینه Resolution را پیدا کنید و آن را از 1080i به 1080p تغییر دهید.

      پاسخ دادن
      • پریوش خسروی 11 فروردین 1403

        سلام تی وی شیامی ۶۵ مدل p1E گرفتم تصویر اصلا شفاف نیست لطفا راهنمایی بفرمایید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 11 فروردین 1403

          درود، باید از کابل HDMI با کیفیت بالا استفاده کرده و تنظیمات مربوط به وضوح، کنتراست، روشنایی و رنگ تلویزیون را بررسی کنید.

          پاسخ دادن
        • محمد 11 فروردین 1403

          سلام تلوزیون ایوا ۵۵اینچ 4k هست ولی کیفیت پایینه hdr هم پشتیبانی میکنه ولی قفل هست انگار نوشته HDRخاموشه و کم رنگه نمیشه تغیرش داد انگار. چجوری HDRرو روشن کنم؟

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 12 فروردین 1403

            درود، دکمه Menu روی کنترل را فشار داده و به بخش تصویر یا Picture بروید. گزینه HDR یا تنظیمات HDR را پیدا کرده و آن را روشن کنید.

  • موسی زیلایی 16 اسفند 1402

    سلام تلویزیون ال سی دی ۴۷ اینچ سونی براویا کیفیت تصویرش خیلی خیلی پایینه. چکار کنم اچ دی بشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اسفند 1402

      درود، در بخش تنظیمات تصویر مطمئن شوید که resolution روی 1080p تنظیم شده باشد. همچنین می توانید Picture mode را روی حالت Standard، special یا Cinematic mode قرار دهید. نور رو روشنایی و کنتراست تصویر را نیز می توانید به میزان دلخوان خود تغییر دهید.

      پاسخ دادن
  • سعید 12 دی 1402

    سلام کیفیت و لذت بردن از تصویر تلویزیون بیش از اینکه به 4k بودن ربط داشته باشد به تقویت رنگ از طریق کیولد QLED(کوانتومی) و دوال ال ای دی DUAL LED بودن بستگی دارد. چرا که ۹۸٪ تصاویر و فیلمهای که پخش میشور حتی به اندازه 720p رزولش ندارند!. جالب بدونید که اکثر سیستم پخش در کانالها ایرانی بر پایه سکام و ۴۸۰p . نتیجه اینکه شما وقتی یک تلویزیون ۶۵ اینج 4k میخرید شبیهه اینکه یک لوله ۶۵ اینچ وارد خونه کردید که تأمین کننده آب اش یک لوله نیم اینچ.... بعبارت ساده تر پول تو آب ریختی چون آب مصرفی و شدت ورودی شما چیزی جز تابع نیم اینچی که ۶۴.۵ اینجش هدر میرود نیست... پس الگی گول تبلیغات را نخورید و تو تلویزیون فقط به دنبال کیولد بودن باشید. ولو رزولیشن HD باشد.... خبر بد اینکه ۹۸٪ تلویزیونهای تو بازار بدلیل استفاده از تکنولوژی قدیمی OLED زباله است!!!.

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد