logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت شطرنجی شدن تلویزیون

علت شطرنجی شدن تلویزیون
علت شطرنجی شدن تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت شطرنجی شدن تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت شطرنجی شدن تلویزیون چیست؟ یکی از سوالات متداولی که در رابطه با دستگاه تلویزیون پرسیده می­ شود، شطرنجی شدن صفحه تلویزیون است. در برخی مواقع هنگام مشاهده فیلم و تصاویر ممکن است شاهد شطرنجی شدن صفحه نمایش باشید. بسیاری از افراد بدون تشخیص دلیل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون تنظیمات آن را دستکاری می کنند و باعث بروز مشکلات بیشتری در تلویزیون می شوند. با توجه به همین موضوع ما در این مطلب بر آن شدیم تا به بررسی اینکه چرا تلویزیون شطرنجی می شود، بپردازیم. چنانچه به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستید، می توانید تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره علت شطرنجی شدن تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا تصویر تلویزیون شطرنجی می شود؟

یکی از انواع مشکلاتی که در تلویزیون های مختلف مشاهده شده است، مشکل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون است. در برخی مواقع این مشکل به شکل موقت و یا دائمی در تلویزیون ها ایجاد شده و موجب دردسر کاربران می شود. با بروز این مشکل کیفیت تصویر تلویزیون به طور کامل از بین رفته و دیگر امکان استفاده از تلویزیون نخواهد بود. شطرنجی شدن تلویزیون ایرادی است که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه می خواهیم به بررسی دلایل شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون و راهکارهای رفع این مشکل بپردازیم:

  1. ضعیف بودن سیگنال
  2. خرابی آنتن
  3. نوسانات برق
  4. خرابی فیش رابط
  5. معیوب شدن پنل

ضعیف بودن سیگنال علت شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون

در بسیاری از مواقع ممکن است حین تماشای برنامه های تلویزیونی شاهد شطرنجی شدن صفحه تلویزیون و از دست دادن لحظه های حساس فیلم و مسابقه باشید. این موضوع برای افرادی که در حال تماشای فیلم هستند بسیار اذیت کننده است. یکی از علت های شطرنجی شدن تلویزیون، ضعیف بودن سیگنال تلویزیون است. چنانهچه سیگنال های تلویزیونی ضعیف باشند، امواج به درستی به صفحه نمایش منتقل نمی شوند.

سیگنال تلویزیون ضعیف باشد، باعث شطرنجی شدن میشود

به همین علت صفحه نمایش تصاویر را به صورت تار و شطرنجی نشان می دهد. علت اصلی نرسیدن سیگنال و امواج رادیویی به تلویزیون این است که عاملی چون دیوار، درخت و … مانع ورود سیگنال به آنتن می شود. در بسیاری از موارد می توان با تغییر محل آنتن و حذف شاخه های اضافی درخت مشکل شطرنجی شدن صفحه نمایش را رفع کرد.

خراب شدن آنتن دستگاه دلیل شطرنجی شدن صفحه تلویزیون

چرا تلویزیون شطرنجی می شود؟ یکی از علت های اصلی شطرنجی شدن صفحه تلویزیون ممکن است مرتبط با خراب شدن آنتن دستگاه تلویزیون باشد. در اغلب موارد آنتن تلویزیون در بیرون از محیط خانه نصب می شود. شرایط آب و هوایی از عواملی هستند که ممکن است باعث خراب شدن آنتن شوند. برای مثال نور خورشید باعث ضعیف شدن سیم و اتصالات آنتن می شود.

راب شدن آنتن دستگاه و شطرنجی شدن صفحه تلویزیون

به همین علت بسیاری از متخصصان حاذق در این زمینه توصیه می کنند تا در طی فواصل زمانی منظم آنتن تلویزیون تعویض شود. برای رفع این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید تا به بررسی آنتن و اتصالات مرتبط با آن بپردازد. در صورتی که علت شطرنجی شدن تصویر تلویزیون خراب شدن آنتن باشد، می توانید با تعویض آنتن این مشکل را رفع کنید.

نوسانات جریان برق از دلایل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون

نوسانات جریان برق از علت های دیگری است که باعث شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون می شوند. با توجه به اینکه میزان مصرف برق در نوسانات جریان برق موثر است، عواملی چون بالا بودن مصرف برق در یک منطقه باعث نرسیدن برق به تلویزیون و در نتیجه شطرنجی شدن تلویزیون می شود. در چنین شرایطی وجود محافظ در هنگام اتصال دو شاخه به پریز برق از بهترین راهکارها برای جلوگیری از خراب شدن تلویزیون و اتصالات است. بهتر است در صورت کم و زیاد شدن جریان برق هرچه سریع تر تلویزیون را خاموش کنید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

نوسان برق در تلویزیون

خراب شدن فیش رابط و تاثیر آن در شطرنجی شدن تلویزیون

در بسیاری از مواقع برای نمایش کانال های بیشتر در تلویزیون از فیش های رابط برای اتصال دستگاه دیجیتال، دستگاه ماهواره استانی و … به تلویزیون استفاده می شود. در بسیاری از مواقع فیش رابط به دلیل تکان خوردن مداوم ممکن است دچار پارگی شود. همچنین تکان خوردن مداوم فیش رابط باعث قطع شدن سیم ها و در نتیجه قطع و وصل شدن فیش رابط می شود. در صورت قطع و وصل شدن فیش نیز صفحه نمایش تلویزیون نیز ممکن است شطرنجی شود. در صورت شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون به علت خراب شدن فیش رابط می توانید با تعویض آن به رفع این مشکل بپردازید.

خراب شدن فیش رابط و شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون

کارکرد نادرست پنل تلویزیون از علل شطرنجی شدن صفحه تلویزیون

از شایع ترین عواملی که باعث شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون می شود، خراب شدن و آب خوردگی پنل تلویزیون یا کارکرد نادرست آن است. متاسفانه در برخی مواقع عواملی چون ضربه به پنل تلویزیون یا آب خوردن آن باعث خراب شدن پنل یا عملکرد نامناسب آن می شود. با توجه به اینکه تعمیر کردن پنل تلویزیون نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد، توصیه می شود تعمیرات آن را به متخصصان حاذق و باتجربه بسپارید.

 

خرابی پنل تلویزیون

نتیجه گیری از علت شطرنجی شدن تلویزیون

در این مطلب به بررسی اینکه علت شطرنجی شدن صفحه نمایش تلویزیون چیست و چگونه می توان مشکل شطرنجی شدن تلویزیون را رفع کرد پرداختیم. متاسفانه عواملی چون قطع شدن اتصالات، ضعیف بودن سیگنال، خراب شدن آنتن و … باعث شطرنجی شدن صفحه نمایش می شوند. در صورتی که با رفع عوامل بالا نتوانستید مشکل شطرنجی شدن تلویزیون را رفع کنید، می توانید برای رفع این مشکل به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید.

در حال حاضر آی پی امداد یکی از بهترین و معتبرترین شرکت هایی است که تعمیرات تلویزیون لوازم خانگی را به صورت تخصصی انجام می دهد. این مجموعه در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و تعمیرات تلویزیون را طی زمان کوتاهی انجام می دهد.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهدی(M) 27 خرداد 1401

    با سلام و تشکر از شما من دنبال این بودم که چرا با رد شدن وسایل نقلیه مخصوصا موتور سیکلت تلویزیون شطرنجی میشه( LG) ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد