logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟

چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟
چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در حین تماشای تلویزیون برای این دستگاه اتفاق بیافتد، برفکی شدن صفحه تلویزیون است. برفکی شدن صفحه نمایش تلویزیون موضوعی آزاردهنده است که باعث از دادن برخی از صحنه های فیلم و سریال می شود. اما علت برفکی شدن تلویزیون چیست؟ برفکی شدن تلویزیون موضوعی است که در صورت تکرار مداوم ممکن است باعث آزار ببیننده شود. به همین جهت بهتر است هرچه سریع تر برای رفع مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون اقدام شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید علت اصلی تشخیص داده شود. به همین علت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون برفکی میشه؟ می پردازیم. چنانچه شما نیز از این مشکل رنج می برید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره اینکه چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

بررسی علت برفکی شدن تصویر تلویزیون

چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ این روزها تلویزیون های جدید به دستگاه های دیجیتال مخصوص جهت دریافت تصاویر متصل هستند و کمتر با مشکل برفکی شدن صفحه تلویزیون مواجه می شود. اما این موضوع در تلویزیون های قدیمی که از راه آنتن های آنالوگ تصاویر را دریافت می کنند، بیشتر دیده می شود. برفکی شدن تصویر تلویزیون به این معناست که پیکسل های سیاه و سفید بر روی صفحه نشان داده می شود و تصویر را به صورت کامل مخدوش می نماید. به طور کلی این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی زخ دهد که باید هریک از این عوامل تاثیرگذار به دقت بررسی و مشکل آن رفع گردد. از جمله دلایل برفکی شدن صفحه نمایش تلویزیون شامل موارد زیر است:

  1. بروز تداخل الکترونیکی دستگاه های برقی
  2. شل بودن یا وصل نبودن کابل های تلویزیون
  3. جدا شدن سیم دوشاخه تلویزیون
  4. عدم اتصال صحیح فیش دستگاه دیجیتال از تلویزیون

تداخل الکترونیکی دستگاه های برقی دلیل برفکی شدن تلویزیون

از جمله دلایلی که باعث ایجاد برفک در تلویزیون می شود، تداخل الکترونیکی توسط دستگاه های برقی است که در اطراف تلویزیون قرار دارند. متاسفانه وجود برخی از لوازم برقی مانند کامپیوتر، بلندگوهای بزرگ و … باعث می شود تا سیگنال به درستی به تلویزیون نرسد و تداخل الکترونیکی اتفاق بیافتد. در صورت بروز تداخل الکترونیکی توسط دستگاه های برقی، تصویر تلویزیون برفکی شده و همچنین تصاویر در تلویزیون باکیفیت بسیار پایینی به نمایش درمی آیند. برای رفع این مشکل کافیست تا دستگاه هایی که برای روشن شدن و کار کردن برق زیادی را مصرف می کنند از تلویزیون دور کنید تا در تداخل الکترونیکی اتفاق نیافتد و فیلم ها با کیفیت بالایی در تلویزیون نمایش داده شوند.

تداخل دستگاه های الکترونیکی باعث برفک زدن تلویزیون میشود

شل بودن کابل و سیم ها از علل ایجاد برفک روی صفحه تلویزیون

دومین علت برفکی شدن تلویزیون به سیم ها و کابل های متصل به تلویزیون و آنتن ارتباط پیدا می کند. متاسفانه در بسیاری از مواقع شل شدن انواع سیم و کابل متصل به تلویزیون و آنتن باعث برفکی شدن تصویر دستگاه می شوند. در صورتی که سیم و کابل متصل به آنتن شل شوند، سیگنال ها به درستی به تلویزیون منتقل نمی شود و در نتیجه تصویر به صورت برفکی نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل از بست های مخصوص برای محکم کردن سیم و کابل استفاده کنید. استفاده از بست برای محکم کردن سیم و کابل نقش موثری در کیفیت تصاویر و جلوگیری از برفکی یا شطرنجی شدن تصویر دارد.

شل بودن کابل را برای مشکل برفک زدن تلویزیون بررسی کنید

تاثیر جدا شدن سیم دو شاخه از پریز برق در برفکی شدن تصویر تلویزیون

یکی از علت های شایعی که باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود، جدا شدن سیم دو شاخه تلویزیون از پریز برق است. در بسیاری از مواقع ممکن است دو شاخه تلویزیون از برق جدا شود و یا در مرز جدا شدن باشد. در چنین وضعیتی برق به درستی به تلویزیون نمی رسد و تلویزیون ممکن است تصاویر را به صورت برفکی و شطرنجی نشان دهد.

جدا شدن سیم دو شاخه تلویزیون از پریز برق

برای رفع این مشکل کافی است که دو شاخه را در جای خود محکم کنید. در مواقعی ممکن است پریز برق به علت خراب شدن نتواند جریان برق را به درستی منتقل کند، به همین علت بهتر است پریز برق را تعویض کنید تا جریان برق به درستی به تلویزیون منتقل شود.

جدا شدن فیش دستگاه دیجیتال و ماهواره علت ایجاد برفک در تلویزیون

 امروزه بسیاری از افراد برای بیشتر شدن کانال های تلویزیونی از دستگاه دیجیتال یا ماهواره استفاده می کنند. ماهواره و دستگاه های دیجیتالی توسط فیش یا نوعی رابط به دستگاه تلویزیون متصل می شوند. در صورتی که فیش و رابط  از دستگاه تلویزیون جدا شود، ممکن است تصویر تلویزیون به صورت برفکی یا تار به نمایش در بیاید. همچنین مشکلاتی چون پاره شدن و قطع شدن سیم رابط باعث نرسیدن سیگنال به تلویزیون و در نتیجه شطرنجی شدن آن نیز می شود.

جدا شدن فیش دستگاه دیجیتال و ماهواره از تلویزیون باعث برفکی شدن میشود

برای رفع مشکل برفکی شدن تلویزیون چه باید کرد؟

برای اینکه بتوانید اقدام به رفع برفکی شدن تصویر تلویزیون خود نمایید، باید چند کار را انجام دهید و در صورتی که مشکل دستگاه برطرف نشد، جهت برطرف کردن آن از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید:

  • ابتدا باید پریز برق را بررسی نمایید؛ زیرا ممکن است سیم تلویزیون به برق متصل نبوده و یا سه راهی دچار خرابی شده باشد.
  • چنانچه با روشن کردن تلویزیون، گیرنده هیچگونه تصویری نشان ندهد، به احتمال زیاد مشکل از گیرنده است و باید رفع گردد.
  • از اتصال فیش آنتن به پشت تلویزیون خود و گیرنده اطمینان حاصل نمایید، چنانچه کابل آنتن وصل نباشد، هیچگونه سیگنالی دریافت نشده و در نتیجه تصویر به صورت برفکی نشان داده می شود.
  • ممکن است فیش آنتن متصل بوده اما کابل آن کمی شل شده باشد که باید آن را کشیده و مدت زمان کوتاهی صبر کنید و سپس مجددا فیش آنتن را متصل کنید.
  • اقدام بعدی جهت رفع مشکل ایجاد برفک در تلویزیون خاموش و روشن کردن دستگاه گیرنده است که اگر مشکل از این دستگاه باشد، با این کار ممکن است تصویر برگردد.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون برفکی می شود؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ پرداختیم. متاسفانه عواملی چون قرارگیری دستگاه های برقی بزرگ، خراب شدن سیم و کابل، نرسیدن جریان برق، شل شدن سیم و … باعث ایجاد برفک در تصویر تلویزیون می شوند. در صورتی که با مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون مواجه شده اید ابتدا بهتر است از متصل و سفت بودن سیم ها و اتصالات مطمئن شوید. اگر باز هم با مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون مواجه شده اید، توصیه می شود به تعمیرگاه معتبر و پیشرفته مراجعه کرده و درخواست رفع مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون را داشته باشید.

چنانچه به دنبال تعمیرگاه مجاز و متخصص برای تعمیرات تلویزیون هستید، می توانید به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد از بهترین و با کیفیت ترین شرکت هایی است که طی کوتاه ترین در محل تعمیرات حاظر شده و با استفاده از قطعات اصلی تعمیرات لوازم خانگی شما را انجام می دهد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • غلی 22 شهریور 1402

    سلام. من وقتی کابل HDMI رو به تلویزیون میزنم، آنتن تلویزون پارازیتی میشه یا اینکه کلا مینویسه سیگنال موجود نیست و مجبورم هر دفعه هی درش بیارم و وصلش کنم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 شهریور 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به خراب یا بی کیفیت بودن کابل hdmi و یا تداخل کابل های آنتن و hdmi می باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد