logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت چشمک زدن چراغ تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلاتی که برای تلویزیون پیش می آید و باعث مشکلاتی می شود، چشمک زدن چراغ تلویزیون می باشد که لازم است علت چشمک زدن چراغ تلویزیون و نحوه رفع آن را باید بدانیم. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند وظیفه چشمک زدن چراغ تلویزیون چیست؟ و حالت‌های مختلف چراغ چشمک زن اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون را مطرح کرده ایم.

کاربرد چشمک زدن چراغ تلویزیون چیست؟
  • اطلاع دادن از مشکل در تلویزیون
انواع مختلف حالت های چراغ چشمک زن تلویزیون
  • چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون هنگام روشن کردن
  • چراغ پاور خاموش است
  • چشمک زدن چراغ تلویزیون به صورت مداوم
  • چشمک زدن چراغ تلویزیون در زمان روشن بودن آن
  • چشمک زدن چراغ تلویزیون در سه مرحله
  • چشمک زدن چراغ قرمز، سبز و نارنجی
طریقه رفع چشمک زدن چراغ تلویزیون
  • تلویزیون را خاموش و روشن کنید
  • تمیز کردن اتصالات تلویزیون
  • نرم افزار تلویزیون را بروزرسانی کنید

وظیفه چشمک زدن چراغ تلویزیون چیست؟

به این چراغ نشانگر، چراغ LED یا چراغ آماده به کار نیز می گویند که می توان یکسری موارد و مشکلات و خطاها را به کاربر اطلاع دهد. خرابی در قسمت های مختلف تلویزیون می تواند باعث چشمک زدن نشانگر تلویزیون شود. شایع ترین علت خطا در تلویزیون ها (برد تغذیه که به عنوان تامین کننده انرژی وظیفه تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم را بر عهده دارد). دلیل دوم این اختلال نقص در برد اصلی (که شبیه مغز انسان است و ارتباط بین قسمت های دیگر تلویزیون را کنترل می کند) است. بنابراین برای رفع آن باید برد تلویزیون را تعمیر کنید.

حالت های مختلف چراغ چشمک زن تلویزیون

در زیر لیستی از حالت های مختلف چراغ چشمک زن تلویزیون قرار دارد که هرکدام یک اخطاری را به ما نشان می دهد.

  1. دلیل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون هنگام روشن کردن
  2. علت اینکه چراغ پاور خاموش است.
  3. علت چشمک زدن چراغ تلویزیون به صورت مداوم
  4. دلیل چشمک زدن چراغ تلویزیون در زمان روشن بودن آن
  5. دلیل چشمک زدن چراغ تلویزیون در سه مرحله
  6. علت چشمک زدن چراغ قرمز، سبز و نارنجی

حالت های مختلف چراغ چشمک زن تلویزیون

توجه داشته باشید که برخی از این حالت ها فقط باید توسط یک متخصص تشخیص داده و حل شود. در اینجا ما فقط روش هایی را توضیح می دهیم که می توانید بدون تجربه خاصی انجام دهید. فکر نکنید با خواندن این مقاله می توانید تمام مشکلات چشمک زدن چراغ های تلویزیون را حل کنید. نکته مهم دیگر این است که چراغ چشمک زن تلویزیون های برخی برندها ممکن است تنظیمات متفاوتی نسبت به چراغ چشمک زن تلویزیون های دیگر برندها داشته باشد. اکثر آنها دلایل مشابهی دارند، اما در برخی موارد، سازندگان راه حل های مختلفی برای حل آنها ارائه می دهند.

دلیل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون هنگام روشن کردن

اگر وقتی تلویزیون را روشن می کنید، چراغ LED روشن می شود، نگران نباشید. این طبیعی است و نشان می دهد که قسمت های مختلف تلویزیون به درستی کار می کنند. در واقع این حالت مورد انتظار است و اگر اتفاق نیافتد باید نگران باشید. اگر پس از روشن کردن، چراغ ال ای دی تلویزیون چشمک زد، یعنی مشکلی وجود دارد.

دلیل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون هنگام روشن کردن

علت اینکه چراغ پاور خاموش است

گاهی اوقات تلویزیون وصل می شود اما چراغ ال ای دی روشن نمی شود. در نگاه اول به نظر می رسد که مشکل منبع تغذیه مشکل دارد. بنابراین باید تمامی اتصالات را به طور کامل بررسی کنید. توصیه می کنیم برق را قطع کنید و پس از چند ثانیه تاخیر دوباره وصل کنید. اگر مشکل همچنان در تلویزیون شما ادامه داشت، باید به تنظیمات تلویزیون بروید و در تلویزیون خود، گزینه نشانگر روشن / خاموش را بزنید.

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون به صورت مداوم

اگر از محافظ برق استفاده می کنید، ممکن است محافظ برق تلویزیون شما فرسوده شده باشد و نتواند ولتاژ لازم را به تلویزیون بدهد و به همین دلیل است که چراغ چشمک زن تلویزیون شما به صورت مداوم چشمک می زند. البته دلیل چشمک زدن چراغ تلویزیون نیز می تواند بدلیل مشکل در برد اصلی، برد پاور یا قسمت دیگری از تلویزیون باشد. بنابراین قبل از تماس با یک تکنسین، مطمئن شوید که محافظ برق تلویزیون شما به درستی کار می کند.

دلیل چشمک زدن چراغ تلویزیون در زمان روشن بودن آن

اگر چراغ پاور تلویزیون همچنان چشمک می زند، ممکن است برد اصلی مشکل داشته باشد. البته گاهی اوقات سوختن فیوز برق به این معنی است که ولتاژ مورد نیاز برای روشن شدن تلویزیون به تلویزیون منتقل نمی شود. بنابراین، قبل از تماس با متخصص، پوشش و اتصال الکتریکی تلویزیون را بررسی کنید. از آنجایی که برد اصلی تلویزیون بسیار حساس است، در صورت خاموش نشدن چراغ فلاش تلویزیون پس از بررسی یا تعویض کاور برق، فراموش نکنید که برای تعمیر تلویزیون از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون در سه مرحله

گاهی وجود مشکل در پاور یا برد اصلی با اخطار جداگانه در تلویزیون به شما اطلاع می دهد. به زبان ساده اگر چراغ تلویزیون سه بار چشمک زد به این معنی است که نباید کاری انجام دهید و به تعمیرکار تلویزیون اطلاع دهید. در این صورت تکنسین مشکل را بررسی کرده و قطعه آسیب دیده را تعویض می کند.

علت چشمک زدن چراغ قرمز، سبز و نارنجی چیست؟

چراغ چشمک زن یا دکمه پاور تلویزیون می تواند به دلایل مختلفی چشمک بزند که معمولاً نشان دهنده خرابی دستگاه است:

  • چراغ قرمز: هنگامی که چراغ قرمز شروع به چشمک زدن می کند، نشان می دهد که در قطعات تلویزیون مشکلی وجود دارد که باید تعمیر شوند. با مطالعه زمان چشمک زدن تلویزیون و مطالعه نقشه فنی دستگاه متوجه خرابی قطعه می شوید.
  • چراغ سبز: اگر چراغ سبز تلویزیون را دیدید که چشمک می زند، نگران نباشید؛ زیرا نشان دهنده درست کارکردن دستگاه است. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که تلویزیون روشن است. اما اگر تلویزیون را روشن کردید و چراغ سبز شروع به چشمک زدن کرد و سپس تلویزیون خاموش شد، باید آن را از برق بکشید و بگذارید 5-10 دقیقه بماند.
  • چراغ نارنجی: فعال شدن تایمر و به روز رسانی نرم افزار تلویزیون از جمله دلایل نارنجی بودن نور تلویزیون است. هنگامی که تایمر فعال است، دستگاه در زمان مشخصی روشن و خاموش می شود. برای تنظیم آن وارد تنظیمات تلویزیون شده و تایمر را غیرفعال کنید. اگر تلویزیون به اینترنت متصل باشد، دستگاه شروع به بروزرسانی می کند. در این مواقع چراغ چشمک زن تلویزیون به رنگ نارنجی ظاهر می شود. در این صورت توصیه می شود تا زمانی که مراحل انجام نشده، تلویزیون را خاموش نکنید.

نحوه رفع چشمک زدن چراغ تلویزیون

برای رفع مشکل چشمک زدن تلویزیون خود می توانید یکسری از موارد را انجام دهید تا مشکل حل شود که این موارد به شرح زیر است:

  1. تلویزیون را خاموش و روشن کنید
  2. تمیز کردن اتصالات تلویزیون
  3. نرم افزار تلویزیون را بروزرسانی کنید

تلویزیون را خاموش و روشن کنید

اگر تلویزیون به کنترل از راه دور یا دکمه پاور واکنشی نشان نمی دهد، تلویزیون را از برق بکشید. برای تلویزیون های پروژکتور سونی به مدت 3 دقیقه و برای سایر تلویزیون ها 1 دقیقه وقت بگذارید. تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید و روشن کنید. اگر تلویزیون وصل است، آن را از برق بکشید و مستقیماً به پریز برق وصل کنید. اگر مشکل حل شد مشکل از محافظ برق است نه تلویزیون. قبل از اینکه تلویزیون بتواند دوباره روشن شود، باید خنک شوند. ممکن است مجبور شوید چند دقیقه صبر کنید تا دوباره روشن شود.

تلویزیون را خاموش و روشن کنید

تمیز کردن اتصالات تلویزیون

مطمئن شوید که اتصالات تلویزیون تمیز است و مانعی وجود ندارد که باعث شود اتصالات به خوبی برقرار شوند.

نرم افزار تلویزیون را بروزرسانی کنید

اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل است، دکمه Home یا منو را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا وارد منوی تنظیمات شوید. برای به روز رسانی نرم افزار تلویزیون، گزینه “Software Update” را که معمولا در منوی “Help” یا “Contact” یافت می شود، انتخاب کنید. توجه: برای مدل های مختلف تلویزیون که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، کافیست گزینه فعال شدن به روز رسانی خودکار نرم افزار را انتخاب کنید و اجازه دهید تلویزیون به صورت خودکار به روز شود. اگر این گزینه را دارید، مطمئن شوید که فعال است. تلویزیون‌های CRT و تلویزیون‌های قدیمی‌تر که نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند، راهی برای بررسی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ندارند یا ممکن است اصلاً به‌روزرسانی نشوند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد