logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر فلت تلویزیون

تعمیر فلت تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر فلت تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

خرابی فلت تلویزیون یکی از مشکلاتی است که ممکن است به محض آب خوردگی تلویزیون اتفاق می افتد و یا موارد دیگری باعث این مشکل شود و شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که فلت تلویزیون چیست؟ در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند علت خرابی فلت تلویزیون و نحوه تعمیر فلت تلویزیون اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از طریقه تعمیر فلت تلویزیون

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تعمیر فلت تلویزیون را مطرح کرده ایم.

فلت تلویزیون چیست؟
  • نوعی مدار الکتریکی است
علت خرابی فلت تلویزیون
  • آبخوردگی
  • مشکل در اتصالات
  • شکستگی
  • خرابی فلت
طریقه تعمیر فلت تلویزیون
  • فلت ها با استفاده از لوپ ها قابل تعمیر هستند و بسیار ظریف بوده و باید تخصص داشته باشید.
نحوه تعویض فلت تلویزیون
  • می توانید یک فلت نسبت به مدل تلویزیون خود خریداری کنید و تعویض کنید.

فلت تلویزیون چیست؟

فلت تلویزیون نوعی مدار الکتریکی است که باعث انتقال تصویر از برد به پنل LED و LCD می شود و تصاویر را در ستون ها و رنگ ها در کنار هم تولید می کند. این صفحات به دو قسمت تقسیم می شوند که در هر سطر چندین ستون ایجاد می کنند. البته این عدد برای تلویزیون های مختلف متفاوت است. تصویر تلویزیون های LCD و LED از چندین ستون رنگی در کنار یکدیگر تشکیل شده است.

برای درک بهتر ابتدا صفحه تلویزیون را به دو قسمت چپ و راست و سپس z تقسیم کنید. هر بخش به سه بخش کوچکتر تقسیم می شود که کل سطح صفحه را به 6 ستون مجاور تقسیم می کند. اطلاعات هریک از این ستون ها از طریق یک دیالوگ به صفحه نمایش منتقل می شود. این قطعه که فلت پنل نامیده می شود، در واقع یک کابل ارتباطی است که یک آی سی پردازنده در وسط آن قرار دارد. ورودی آن اطلاعات تصویر از برد آدرس و خروجی آن اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط مختلف تصویر است. اتصال فلت ها در هر دو بخش اتصال به برد آدرس و پنل به صورت باندینگ است.

علت خرابی فلت تلویزیون

یکی از دلایل مشکلات تلویزیون ها، آبخوردگی دستگاه است. هنگامی که مایع وارد این قسمت از دستگاه می شود (که به عنوان یک ماده رسانا عمل می کند). پین های فلت های انتقال دهنده اطلاعات تصویر که در زیر قاب و سطح جلویی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌ شوند و عملکرد این بخش را دچار اختلال می‌ سازند.

علت خرابی فلت تلویزیون

اگر آسیب وارد شده به تلویزیون همچنان ثابت باشد، باید به فکر تعمیر و یا تعویض قسمت آسیب دیده باشید. در غیر این صورت، یعنی اگر خرابی به قسمت های دیگر سرایت کند و باعث خرابی خود برد، خط ارتباطی برد و آی سی پردازنده شود، دیگر امکان تعمیر برد تلویزیون وجود ندارد.

نحوه تعمیر فلت تلویزیون

قطعات به کار رفته در انواع تلویزیون ها بسیار ظریف هستند و با چشم غیر مسلح به سختی قابل دیدن هستند. عموما تعمیرکاران تلویزیون برای تعمیر قطعات تلویزیون از لوپ های مخصوص و ابزار مخصوص استفاده می کنند که در بخش تعویض فلت پنل تلویزیون led و lcd داستان اما به گونه ای دیگر است و این کار تماماً بوسیله بندینگ ماشین انجام می‌شود. برای تعویض و تعمیر فلت تلویزیون ابتدا فلت معیوب از دستگاه خارج می شود، پس از آماده سازی فلت، فلت جدید به درستی نصب می شود و مشکل برطرف می شود.

نحوه تعمیر فلت تلویزیون

این کار به طور کامل با بندینگ ماشینی انجام می شود. دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا دستگاه بندینگ ماشین یک دستگاه اتصال مجدد COF بسیار پیشرفته با استفاده از کمپرسور هوای گرم، لنز نوری فوق پیشرفته، سیستم نمایش دوگانه، پنل کوارتز و رابط ابزار گرمایش LCD و برد میانی PCB است. بد نیست بدانید مشکل اصلی تلویزیون های نسل جدید مربوط به رابط مسطح COF آنهاست که با دستگاه تعمیر صفحه تلویزیون حل می شود.

طریقه تعویض فلت تلویزیون

بسته به شدت ایرادات این قسمت از دستگاه، در مواقعی که فلت قابل تعمیر نباشد، تعویض فلت تلویزیون ضروری است. همانطور که می دانید، فلت های استفاده شده در پنل تلویزیون در واقع قطعات و نوارهای نرم و انعطاف پذیری هستند که وظیفه انتقال تصویر به پنل تلویزیون را بر عهده دارند. برای پردازش تصویر نهایی و انتقال به پنل تلویزیون روی هر یک از این فلت ها یک آی سی تعبیه شده است.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • غلامرضا قاسمی 08 اسفند 1401

    سلام من یک تلویزیون سامسونگ مدل au7000خریدم پنلش شکسته شما عوض میکنید

    پاسخ دادن
  • ش.صابری 11 آبان 1401

    سلام سامسونگ70tu7100 دارم الان یک ماهیه که در حین روشن بودن تلویزیون ناگهان تصویر می ره و دائم restart میکنه ولی تلویزیون روشن نمیشه و بعد از چند روز خودبخود انهم با چندین باز قطع و وصل کردن فلت مین بورد و بورد آدرس تصویر میاد و یک دو هفته ای کار میکنه باز مجددا تلویزیون هنگ میکنه و در همان وضعیت فلت مین را که قطع میکنم کلیه فرمانهای تلویزیون مثل صدا تعویض کانالها و غیره کار میکند و با وصل کردن مجدد فلت به مین بورد تلویزیون دائم به وضعیت روشن خاموش میرود تا برق را قطع کنم الان ماندم که مشکل از مین بورد هست یا پنل لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد