logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بنفش شدن صفحه تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بنفش شدن رنگ تصاویر تلویزیون در حین تماشای آن یکی از مشکلاتی است که می تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده باشد. از این رو معمولا افراد به دنبال بررسی علت و نحوه رفع این مشکل هستند. به طور کلی تغییر رنگ تصاویر تلویزیون به رنگ بنفش می تواند به دلیل بروز مشکلا مختلفی باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در صورتی که برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که علت بنفش شدن صفحه تلویزیون چیست، می توانید به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید.

خلاصه ای از دلایل بنفش شدن صفحه تلویزیون

کاربران گرامی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علت بنفش شدن صفحه تلویزیون را مطرح کرده ایم.

پرسش پاسخ
دلیل بنفش شدن صفحه تلویزیون
  1. مشکل در بک لایت تلویزیون
  2. ضربه خوردن پنل تلویزیون
  3. مشکل در اتصالات کابل تلویزیون
  4. ایراد در پیکسل های تلویزیون
طریقه رفع مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون
  • اتصالات دستگاه را قطع و وصل کنید.
  • بک لایت، پنل و پیکسل های تلویزیون را بررسی نمایید.
  • در صورت نیاز هریک از قطعات معیوب را تعویض کنید.

چرا رنگ تلویزیون بنفش میشود؟

مشکل در تنظیمات تلویزیون یکی از اصلی ترین دلایل بنفش شدن صفحه تلویزیون می باشد و مشکلات دیگری مانند خرابی بک لایت و پنل تلویزیون و … نیز وجود دارد. همچنین اگر تلویزیون را جابجا کنید، به پنل ضربه بزنید یا به آن فشار بیاورید و تلویزیون را در جای خیلی سرد یا گرم قرار دهید، صفحه تلویزیون بنفش خواهد شد.  در ادامه قصد داریم هریک از دلایل مربوط به ایجاد رنگ بنفش روی صفحه تلویزیون را به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

ایراد در بک لایت تلویزیون

بک لایت تلویزیون یا لامپ تصویر یکی از اصلی ترین بخش های این دستگاه است که برای روشن کردن صفحه نمایش به کار می رود. در برخی مواقع ممکن است ایجاد رنگ بنفش صفحه تلویزیون به دلیل تغییر رنگ لامپ های نور پس زمینه LED باشد. اگر نور پس زمینه مشکل داشته باشد، باعث می شود رنگ های تلویزیون با هم ترکیب شده و برخی رنگ ها در تصویر قوی تر شوند.

  • اگر رنگ تصویر تلویزیون شما به مرور زمان بنفش و برخی از قسمت های تصویر سفید شده است، به احتمال زیاد نور پس زمینه تلویزیون مشکل دارد.
  • بنابراین در صورت مشاهده مشکل در بک لایت تلویزیون، لازم است آن را تعویض نمایید.

مشکل در بک لایت تلویزیون در علت بنفش شدن تلویزیون

آسیب دیدگی پنل تلویزیون

پنل مهمترین قسمت تلویزیون است که تصاویر را نمایش می دهد. این قطعه فوق العاده ظریف بوده و در صورت قرار دادن اشتباه یا قرار دادن آن در جای گرم می تواند دچار شکستگی شود. در برخی موارد مشکلات رنگ تصویر به دلیل آسیب دیدگی پنل ایجاد می شود، اما عیب یابی خراب شدن پنل تلویزیون بسیار دشوار بوده و نیاز به تخصص دارد.

  • اگر پنل تلویزیون تعمیر شده آسیب دیده است، باید پنل تلویزیون را تعویض کنید.
  • تعویض پنل تلویزیون بخشی از روند تعمیر تلویزیون می باشد که بسیار مهم است، به همین دلیل هزینه بالایی دارد.
  • زمانی که پنل آسیب دیده و قابل تعمیر نباشد، لازم است آن را تعویض نمایید.

خرابی پنل تلویزیون در علت بنفش شدن تلویزیون.

مشکل در اتصالات و کابل تلویزیون

یکی از اصلی ترین مواردی که منجر به بنفش شدن صفحه تلویزیون می شود، بروز ایراد در کابل ها و اتصالات تلویزیون می باشد که یکی از اصلی ترین این کابل ها HDMI می باشد. در برخی مواقع ممکن است کابل HDMI آسیب دیده و یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد که در نهایت این مشکل رخ خواهد داد.

  • برای عیب یابی و رفع این مشکل ابتدا هرگونه کابل را از تلویزیون جدا کنید.
  • همچنین می توانید تلویزیون را روشن و خاموش و یک لحظه صبر کنید و سپس کابل را دوباره وصل نمایید.
  • تلویزیون های جدید دارای چندین پورت hdmi هستند، بنابراین اگر یک پورت شل است، می توانید کابل را در پورت دیگری امتحان کنید.
  • همچنین لازم است کابل مورد نظر را روی دستگاه دیگری امتحان کنید تا از خراب بودن آن مطمئن شوید.
  • اگر همچنان مشکل وجود دارد، لازم است کابل تلویزیون خود را تعویض نمایید.

مشکل در اتصالات تلویزیون در علت بنفش شدن تلویزیون

مشکل در پیکسل های تلویزیون

همانطور که می دانید، پیکسل ها واحدهای نورانی هستند که می توانند با توجه به تصاویر نمایش داده شده، رنگ تلویزیون را تغییر دهند. این پیشکل ها ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و خاموش شوند. هنگامی که تصویر برای مدت طولانی در تلویزیون نمایش داده می شود، پیکسل ها در آن گیر می کنند، این عبارت رنگ نمایش داده شده را قفل کرده و ثابت می ماند و همان رنگ را نمایش می دهد. همچنین اگر مکانی که تلویزیون در آن قرار دارد، بیش از حد سرد باشد، باعث می شود کریستال مایع روی پنل به اندازه کافی گرم نشود و نتواند کار کند.

  • اگر رنگ بنفش صفحه تلویزیون به دلیل مشکل پیکسلی باشد، می توانید با کمک برنامه های ریکاوری رنگ پیکسل های تلویزیون را تغییر داده و به حالت اولیه برگردانید.
  • اما اگر این مشکل توسط نرم افزار حل نشد، باید پنل تلویزیون را تعمیر کنید.

مشکل در پیکسل های تلویزیون در علت بنفش شدن تلویزیون

در صورتی که با مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون خود مواجه شده اید و دارای تخصص لازم برای عیب یابی و تعمیر هریک از قطعات تلویزیون نیستید، می توانید از تعمیرکاران مجرب و متخصص آی پی امداد در این زمینه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد