logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون

علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شده باشند، مشاهده نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون می باشد. بنابراین لازم است علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون بررسی شده و برای جلوگیری از بروز مشکلات و آسیب دیدگی بیشتر به دستگاه، سریعا اقدام به از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون نمایید. از این رو این مقاله از آی پی امداد را به بررسی عوامل موثر در بروز مشکل و راهکارهای رفع آن اختصاص داده ایم تا در صورت امکان بتوانید ایراد دستگاه خود را برطرف کنید. با آی پی امداد همراه باشید.

خلاصه ای از دلیل لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون

کاربران گرامی وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون را مطرح کرده ایم.

پرسش پاسخ
چرا لکه سیاه روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود؟
  1. تجمع گرد و خاک روی بخش های مختلف
  2. مراقبت نادرست از تلویزیون
  3. ایراد در بک لایت
  4. سوختگی پیکسل ها
  5. خراب شدن پنل
طریقه رفع لکه های سیاه از روی نمایشگر تلویزیون
  • تمیز کردن گرد و خاک تلویزیون
  • مراقبت و استفاده درست از تلویزیون
  • تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون
  • تعمیر یا تعویض پیکسل های سوخته صفحه تلویزیون
  • تعمیر یا تعویض پنل صفحه تلویزیون

چرا نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود؟

علت سیاه شدن قسمتی از صفحه تلویزیون ال ای دی یا نقاط سیاه روی نمایشگر تلویزیون می تواند در اثر سوختگی یا چسباندن یکی از پیکسل ها یا تنظیمات نادرست دستگاه ایجاد شده باشد. همچنین در برخی مواقع تجمع گرد و غبار یا رطوبت روی تلویزیون و بخش های مختلف آنمی تواند باعث ایجاد این لکه ها شود. اما از طرفی نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون می تواند با خرابی نور پس زمینه تلویزیون یا خرابی پنل تلویزیون نیز ارتباط داشته باشد که مشکلات جدی و فنی تری هستند. بنابراین می توان گفت هریک از عوامل گفته شده در بروز مشکل لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون تاثیرگذار هستند که باید هریکاز آنها به دقت عیب یابی و رفع شوند.

نحوه از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون

حال که با هریک از دلایل بروز مشکل لکه های سیاه رنگ روی تلویزیون خود آشنایی پیدا کرده اید، نوبت به آن می رسد که از روش های رفع این مشکل نیز اطلاع پیدا نمایید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.

تمیز کردن گرد و خاک تلویزیون

اولین روش ساده ای که می توان برای رفع مشکل لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون در نظر گرفت، تمیز کردن و رفع گرد و غبار جمع شده روی دستگاه به خصوص روی پنل است. با یک بار تمیز کردن کامل دستگاه، در اکثر موارد می توان این سیاهی ها را از بین برد. البته نظافت پنل به این راحتی نیست و با توجه به حساسیت قطعات داخلی دستگاه، این کار نیازمند ابزار، مهارت و دقت بالایی است. کمی بی دقتی در این نظافت می تواند برای شما گران تمام شود. پس بهتر است یک تکنسین ماهر و با تجربه این کار را انجام دهد. می توانید برای این کار از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

تمیز کردن گرد و خاک برای رفع لکه های سیاه از روی صفحه تلویزیون

مراقبت و استفاده درست از تلویزیون

گاهی اوقات تلویزیون برای مدت طولانی بدون استفاده روشن است. بنابراین می توانید این نقاط را چند ساعت پس از روشن بودن تلویزیون روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده کنید. پس بهتر است چند ساعت خاموش شود و استراحت کند. نکته دیگر جلوگیری از ضربه زدن به تجهیزات و یا ورود آب و رطوبت به پنل تلویزیون است. اگر پنل تلویزیون آسیب دیده باشد، تلویزیون آسیب دیده ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

  • هرگز از دستمال مرطوب یا پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید.
  • تلویزیون را در نزدیکی تجهیزات خیلی گرم یا خیلی سرد قرار ندهید.
  • سعی کنید دمای یکنواخت اطراف تجهیزات را حفظ کنید.
  • بهتر است از یک محافظ قابل اعتماد برای تلویزیون خود استفاده کنید تا دستگاه را در برابر آسیب های ناشی از نوسانات برق محافظت کنید.
  • همه اینها احتمال ظاهر شدن نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون را کاهش می دهد.

مراقبت و استفاده درست از تلویزیون

تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون

یکی از دلایل اصلی ظاهر شدن هاله سیاه روی صفحه تلویزیون، خرابی نور پس زمینه است. گاهی اوقات یک یا چند ردیف از لامپ های نور پس زمینه LED می سوزند یا ضعیف می شوند و سپس بخشی از صفحه سیاه می شود. با افزایش خرابی این لامپ ها، کم نور شدن صفحه نمایش فراگیرتر می شود. در تلویزیون های LCD، لامپ های فلورسنت استفاده شده در نور پس زمینه دچار مشکل شده و سپس یک نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود.

  • در نتیجه تعمیر و تعویض نور پس زمینه باید این نقاط سیاه را حذف کند تا مشکل برطرف شود.
  • به خاطر داشته باشید که بهتر است چندین پیکسل بسوزد تا کل نور پس زمینه را جایگزین کنید.
  • در غیر این صورت ممکن است تصویر در برخی از قسمت‌ های صفحه روشن‌ تر از قسمت‌ های دیگر باشد.
  • در این شرایط لازم است لامپ های تصویر دستگاه بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

تعمیر و تعویض بک لایت جهت رفع لکه های سیاه از روی نمایشگر تلویزیون

تعمیر یا تعویض پیکسل های سوخته تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون از نقاط کوچک زیادی به نام پیکسل تشکیل شده است که در رنگ های مختلفی مانند قرمز، سبز، آبی، سفید یا سیاه دیده می شوند. این پیکسل ها به نمایش صحیح تصاویر کمک می کنند و در صورت آسیب دیدن این پیکسل ها، تصویر در آن قسمت نمایش داده نمی شود و نتیجه به صورت یک نقطه سیاه در تلویزیون ظاهر می شود. هر پیکسل از سه دیود با رنگ های مختلف تشکیل شده است که عیوب هر کدام باعث می شود پیکسل به صورت نقاط سیاه ظاهر شود.

  • گاهی اوقات می توان پیکسل های سوخته تلویزیون را با استفاده از برنامه ریکاوری مخصوص تعمیر کرد.
  • در برخی مواقع نیز برای رفع لکه سیاه روی صفحه تلویزیون نیاز به تعویض پیکسل های آسیب دیده می باشد.

تعمیر یا تعویض پیکسل های سوخته برای برطرف کردن لکه های سیاه از صفحه تلویزیون

تعمیر پنل تلویزیون

یکی از اصلی ترین و بدترین دلایل ظاهر شدن لکه سیاه روی صفحه تلویزیون، خرابی پنل تلویزیون است. پنل تلویزیون اصلی ترین و گران ترین قطعه این دستگاه است که خرابی آن می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

  • پنل ها هر کدام عمر مفید خاصی دارند و اگر عمر مفید آنها تمام شده باشد، معمولا بهترین گزینه برای تعویض آنهاست.
  • البته تعمیر نیز در مواردی امکان پذیر است، اما این قابلیت به دلیل هزینه های بسیار بالای آن معمولا توسط بسیاری از کاربران انتخاب نمی شود.
  • اگر مشکل تلویزیون شما به دلیل خرابی پنل باشد، تعمیرکار تلویزیون در آی پی امداد با توجه به تجربه و دانشی که در زمینه تعمیر پنل تلویزیون دارد، می تواند در مورد بهترین روش برای رفع ایراد پنل معیوب دستگاه نظر دهد.

خرابی پنل از علت لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد