logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت پرش تصویر تلویزیون

علت پرش تصویر تلویزیون
علت پرش تصویر تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت پرش تصویر تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت پرش تصویر تلویزیون یکی از موضوعاتی است که قرار است در این مطلب به توضیح آن بپردازیم. متاسفانه تلویزیون به دلیل ساختار حساسی که دارد، در معرض آسیب های زیادی قرار دارد و ممکن است در اثر کوچک ترین صدمه دچار اختلال و خرابی شود. لرزش تصویر تلویزیون یکی از مشکلات تلویزیون های آنالوگ و هوشمند است که اگرچه به ندرت اتفاق می افتد، اما برای بیننده بسیار آزاردهنده است. به همین علت آی پی امداد در این مطلب به بررسی اینکه چه عواملی باعث پرش تصویر تلویزیون می شوند،خواهد پرداخت.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره علت پرش تصویر تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت پرش یا لرزش تصاویر تلویزیون چیست؟

پرش تصویر تلویزیون یا لرزش آن یکی از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. لرزش تصاویر در تلویزیون ایرادی است که به صورت رایج اتفاق نمی افتد و در صورت مواجهه با آن باید دلایل پرش ناگهانی تصاویر تلویزیون مورد بررسی و عیب یابی دقیق قرار بگیرد. به طور کلی آگاهی پیدا کردن از علل بروز این مشکل و راهکارهای رفع آن می تواند به افراد کمک زیادی نماید. این مشکل که در برندهای مختلف تلویزیون ممکن است رخ دهد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه برخی از علل لرزش تصویر تلویزیون را برای شما آورده ایم:

  1. خرابی بک لایت تلویزیون
  2. ایراد در سیگنال دستگاه
  3. پوسیدگی یا خرابی سیم کشی ساختمان
  4. سوختگی یا آب خوردگی پنل
  5. خرابی برد پاور تلویزیون

خراب شدن بک لایت یا نور زمینه علت پرش تصویر تلویزیون

یکی از دلایل اصلی پریدن تصویر تلویزیون، خراب شدن بک لایت تلویزیون است‌. امروزه در تلویزیون های هوشمند برای ایجاد نور در صفحه نمایش از نورهای کوچک ال ای دی استفاده می شود. با توجه به اندازه تلویزیون تعداد لامپ ها نیز متغیر است. در صورتی که هریک از لامپ های نور زمینه با بک لایت بسوزد یا خراب شود، ممکن است تصویر تلویزیون دچار پرش شود. خراب شدن لامپ های ال ای دی در بسیاری از موارد به دلیل استفاده طولانی مدت نیز اتفاق می افتد. در صورتی که علت لرزش تصویر تلویزیون خراب شدن بک لایت باشد، می توان با تعویض این بخش مشکل پرش تصویر تلویزیون را رفع کرد.

خرابی بک لایت تلویزیون

اختلال در سیگنال از دلایل ثابت نماندن تصویر تلویزیون

اختلال در سیگنال تلویزیون چگونه باعث پرش تصویر تلویزیون می شود؟ یکی از علت های اصلی بروز این مشکل اختلال در کیفیت و قدرت سیگنال تلویزیون است که در اغلب اوقات به دلیل نزدیک بودن دستگاه هایی با سیگنال مشابه اتفاق  می افتد. برای مثال وجود دستگاه هایی مانند رادیو، باند، تلفن و … باعث اختلال در سیگنال تلویزیون و در نتیجه پرش ناگهانی تصویر تلویزیون می شود. برای رفع علت پرش تصویر تلویزیون به دلیل اختلال در سیگنال کافیست تا دستگاه هایی که دارای سیگنال شبیه به تلویزیون هستند را دور کنید تا عاملی منجر به اختلال سیگنال نشود.

پارگی و پوسیدگی سیم کشی برق دلیل پرش ناگهانی تصویر تلویزیون

تلویزیون دستگاهی است که برای روشن شدن نیاز به جریان برق دارد. بنابراین هرگونه اختلال در جریان برق، سیم کشی برق، پریزها و … باعث اختلال در عملکرد تلویزیون می شود. پارگی و پوسیدگی سیم کشی برق ساختمان از جمله دلایلی است که باعث پریدن تصویر تلویزیون می شود. در واقع نرسیدن جریان برق به اندازه کافی به تلویزیون منتقل نشده و در نتیجه لرزش تصویر تلویزیون اتفاق بیافتد.

پارگی و پوسیدگی سیم کشی برق ساختمان

آب خوردگی یا سوختگی پنل علت پرش و لرزش تلویزیون

مهمترین و گران ترین بخش تلویزیون، پنل آن است که بیشتر از 70 درصد قیمت تلویزیون به آن تعلق دارد. پنل همان صفحه نمایش تلویزیون است که به دلیل حساسیت بالا در معرض خرابی بسیاری قرار دارد. متاسفانه در اغلب موارد آب خوردگی پنل، ضربه، فشار، استفاده مداوم و طولانی مدت از تلویزیون منجر به سوختگی و خراب شدن پنل نیز می شود. خرابی پنل تلویزیون نیز ممکن است علت پرش تصویر تلویزیون باشد. متاسفانه اغلب افراد در صورت خراب شدن پنل آن را تعمیر نمی کنند؛ زیرا تعمیرات آن هزینه هنگفتی را در بر خواهد داشت.

تاثیر خراب شدن برد پاور در پریدن تصاویر تلویزیون

علت پرش تصویر تلویزیون چیست؟ خراب شدن برد پاور از دیگر دلایل پریدن تصویر تلویزیون است. برد پاور قطعه ای در تلویزیون است که برق یا انرژی مورد نیاز برای اجزای مختلف تلویزیون را تامین کند. در صورتی که برد پاور تلویزیون خراب شود، نمی تواند برق مورد نیاز برای بخش های مختلف تلویزیون خصوصاً بک لایت را تامین کند و مشکل پرش تصویر تلویزیون اتفاق می افتد.

خرابی برد پاور تلویزیون

برای رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون چه باید کرد؟

در صورتی که به هنگام تماشای تلویزیون با پرش یا لرزش تصاویر تلویزیون خود مواجه شده اید، به احتمال زیاد ایرادی در عملکرد دستگاه شما ایجاد شده است و نیاز به بررسی دارد. در ادامه چندین روش جهت برطرف کردن مشکل پرش تصویر تلویزیون برای شما بیان خواهیم کرد:

  • ابتدا باید بدانید که ایراد از خود تلویزیون است یا خیر که برای اطمینان از این مسئله می توانید اقدام به ریست کردن تنظیمات تلویزیون خود نمایید تا هرگونه تنظیمات اشتباه پاک شود.
  • به مدت 5 دقیقه تلویزیون را خاموش نموده و دوشاخه آن را از برق بکشید و سپس مجددا آن را به برق متصل نموده و چک کنید که مشکل دستگاه برطرف شده است یا خیر.
  • اگر با اتصال گیرنده های مختلف به دستگاه با ایراد پرش تصویر تلویزیون مواجه می شوید، باید دستگاه را به صورت دقیق تنظیم نمایید.
  • برای انجام تنظیمات وارد منوی تلویزیون شده و گزینه تنظیم دقیق تصویر (picture tuning) را براساس دستگاهی که به آن متصل نموده اید، تنظیم کنید.
  • در آخر ورودی های پشت تلویزیون خود را مورد بررسی قرار دهید و دقت داشته باشید که کابل ها به صورت درست و محکم به ورودی های دستگاه متصل شده باشند.
  • برای اطمینان یک بار تمامی کابل ها و فیش های ورودی را جدا کرده و سپس مجددا آن ها را به پشت تلویزیون وصل کنید.

نتیجه گیری از علت پرش تصویر تلویزیون

در این مطلب به بررسی علت پرش تصویر تلویزیون پرداختیم. پریدن تصویر تلویزیون، برعکس شدن تصویر تلویزیون و … از جمله مشکلاتی هستند که باید در صورت تکرار تعمیر شوند. تعمیر لرزش تصویر تلویزیون باید به دست تکنسین های تعمیرگاه تلویزیون سپرده شود که از تجربه بالایی برخوردار هستند. بر این اساس توصیه ما به شما مشتریان عزیز این است که جهت تعمیرات تلویزیون خود از هر برندی به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد در کمتر از یک ساعت در محل تعمیرات حاضر شده و عیب یابی تلویزیون را به صورت تخصصی انجام می دهند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میثم 03 خرداد 1401

    با عرض سلام و خسته نباشید.حین تماشای تلویزیون یک مرتبه تصویر رنگ به رنگ شد و فقط صدا داشت علتش چیه؟

    پاسخ دادن
  • نسرین 06 اسفند 1400

    همیشه علت پرش تصویر تلوزیون برام سوال بود و مشکل ساز.با خوندن این مقاله مشکلم حل شد.

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد