logo logo تعمیرات تلویزیون با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قطع شدن صدای تلویزیون

علت قطع شدن صدای تلویزیون
علت قطع شدن صدای تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قطع شدن صدای تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

استفاده روزمره افراد از تلویزیون موجب شده است که با پدید آمدن کوچک ترین ایراد در این دستگاه، افراد به دنبال علت و حل آن مشکل باشند. تلویزیون علاوه بر تصویر، صدا هم دارد و قطعا تماشای یک تصویر بدون صدا برای کسی جذاب نیست. یکی از مشکلاتی که ممکن است برخی از کاربران تلویزیون های مختلف با آن مواجه شوند، قطع شدن ناگهانی صدای دستگاه است. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد دارم که با معرفی 6 علت قطع شدن صدای تلویزیون و ارائه راهکارهای مختلف برای حل آن در این مشکل به کمک شما بیاییم. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت بروز هرگونه سوال در زمینه علت قطع شدن صدای تلویزیون می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در میان بگذارید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟ عیب‌یابی + راه‌حل

تصور کنید در یک روز تعطیل یک فیلم سینمایی انتخاب کرده اید تا در کنار اعضای خانواده تماشا کنید. فیلم سینمایی را در دستگاه قرار می دهید و تماشای فیلم می نشینید. ناگهان متوجه می شوید هیچ صدایی از تلویزیون خارج نمی شود. در این شرایط برای شما این پرسش ایجاد می شود که چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟ به طور کلی 6 دلیل قطعی صدای تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

  1. فعال بودن حالت بی صدا
  2. اتصال هدفون و لوازم جانبی
  3. تنظیمات اشتباه صدا
  4. ایراد در کابل های ورودی
  5. خرابی بلندگوهای داخلی
  6. مشکل در برد اصلی

در ادامه به بررسی هریک از موارد ذکر شده به همراه راه حل های برطرف کردن مشکل خواهیم پرداخت.

1. فعال بودن حالت بی صدا در تلویزیون

حالت بی صدا یا Mute در تلویزیون یک ویژگی است که به کاربر امکان می‌ دهد صدای تلویزیون را به طور موقت قطع کند. این حالت معمولا با فشردن یک دکمه روی کنترل تلویزیون یا استفاده از منوی تنظیمات دستگاه فعال یا غیرفعال می‌ شود. شاید ساده به نظر برسد، اما فعال بودن گزینه میوت Mute گاهی اوقات می تواند موجب عدم پخش صدا در تلویزیون شود. پس قبل از اینکه به دنبال مشکلی اساسی در تلویزیون خود باشید، این گزینه را چک کنید تا فعال نباشد.

  • در اکثر تلویزیون‌ ها، دکمه میوت معمولا با یک نماد میکروفون با خط تیره مشخص شده است. این دکمه معمولا در بالای ریموت کنترل تلویزیون قرار دارد.
  • شما می توانید از طریق ریموت کنترل تلویزیون، دکمه میوت یا Mute را فشار دهید.
  • همچنین با کم و زیاد کردن حجم صدا می توان مطمئن شد که مشکل به این گزینه مربوط هست یا خیر.

فعال بودن گزینه میوت صدای تلویزیون

2. اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون

این مورد هم جزء مواردی می باشد که به ساده به نظر می رسد، اما در بسیاری از موارد افراد قبل از درخواست تعمیر از تکنسین ها این علت را به دلیل حواس پرتی در نظر نگرفته اند که اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد. در صورتی که هدفون به تلویزیون متصل باشد، صدای دستگاه از طریق هدفون پخش می‌ شود و هیچ صدایی از بلندگوهای تلویزیون پخش نخواهد شد.

  • برای رفع این مشکل، باید هدفون یا لوازم جانبی را از تلویزیون جدا کنید.
  • همچنین می‌ توانید تنظیمات صدای تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای دستگاه از طریق بلندگوها پخش می‌ شود.

3. تنظیمات اشتباه صدای تلویزیون

همانطور که می دانید، تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت صدا هستند و تنظیمات اشتباه صدا می تواند موجب قطع شدن صدای تلویزیون شود. شما می توانید با برگرداندن تنظیمات به حالت عادی، این مشکل را برطرف کنید.

  • برای بررسی تنظیمات صدای تلویزیون، می‌ توانید به بخش setting مراجعه کنید. در این منو معمولا گزینه‌ هایی برای تنظیم حجم صدا، نوع صدا و سایر تنظیمات صوتی وجود دارد.
  • مطمئن شوید که تنظیمات ام تی اس تلویزیون روی گزینه مین یا استریو قرار گرفته باشد.
  • اگر از تنظیمات صدای تلویزیون مطمئن نیستید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده

4. ایراد در کابل های ورودی صدای تلویزیون

کابل های ورودی صدای تلویزیون وظیفه انتقال سیگنال های صوتی از دستگاه پخش‌ کننده به تلویزیون را بر عهده دارند. اگر این کابل‌ ها دچار مشکل شوند، ممکن است صدای تلویزیون شما قطع شود. معمولا افراد با استفاده از کابل تلویزیون را به وسایل دیگر همچون لپ تاپ متصل می کنند.  این کابل ها موظف هستند تا علاوه بر انتقال تصویر صدا را هم انتقال بدهند و ایراد در انتقال صدا در این کابل ها به خصوص کابل های اچ دی ام آی بدون شیلد زیاد رخ می دهد. مشکل در کابل های ورودی تلویزیون می تواند به دلیل پارگی، بریدگی یا آسیب‌ دیدگی فیزیکی و عدم اتصال صحیح رخ دهد.

  • بری رفع مشکل می توانید کابل های ورودی صدای تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار مشکل فیزیکی نشده‌ اند.
  • اگر کابل های ورودی صدای تلویزیون دچار آسیب‌ دیدگی شده‌ اند، باید آنها را تعویض کنید.
  • همچنین یک بار کابل های ورودی صدای تلویزیون را جدا کرده و سپس مجددا به درستی متصل کنید.

ایراد در کابل های ورودی صدای تلویزیون

5. خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون

بلندگوهای تلویزیون وظیفه تولید صدا در دستگاه را بر عهده دارند. اگر بلندگوهای تلویزیون خراب باشند، صدایی از آن پخش نخواهد شد. به طور کلی خرابی بلندگوها می‌ تواند به دلایل مختلفی مانند وارد شدن ضربه، نوسانات برق، فرسودگی یا خرابی قطعات داخلی بلندگوها ایجاد شود. برای تشخیص خرابی بلندگوهای تلویزیون می‌ توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • با کمک ریموت بلندگوها میزان صدای تلویزیون را بازبینی کنید و در صورت نیاز تغییر بدهید. اگر مشکل از این بخش بود، می توانید با زیاد و کم کردن صدا این مشکل را حل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که حالت میوت تلویزیون غیرفعال است.
  • تنظیمات صدا را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای تلویزیون به درستی تنظیم شده است.
  • تلویزیون را به یک دستگاه پخش‌ کننده صوتی خارجی متصل کنید و ببینید آیا صدایی پخش می‌شود یا خیر.

خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون

اگر با بررسی موارد بالا مشخص شد که بلندگوهای تلویزیون خراب هستند، برای رفع این مشکل باید بلندگوها را تعمیر یا تعویض کنید. تعمیر بلندگوهای تلویزیون باید توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود. اگر بلندگوهای تلویزیون تعویض شوند، باید از بلندگوهای باکیفیت و مناسب استفاده نمایید.

6. ایراد در برد اصلی تلویزیون

برد اصلی تلویزیون وظیفه پردازش صدا و تصویر را بر عهده دارد. اگر برد اصلی تلویزیون خراب شود، ممکن است صدا و یا سایر عملکردهای تلویزیون دچار اختلال شوند. در تمام تلویزیون های ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و … مشکل در برد اصلی و خرابی مین برد می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود که این هم یک ایراد سخت افزاری می باشد.

  • غالبا زمانی که برد اصلی تلویزیون با مشکل مواجه می باشد، چاره کار تعمیر یا تعویض آن توسط متخصصین است.
  • تعمیرکاران مجرب آی پی امداد با استفاده از تجهیزات و دانش تخصصی خود می‌توانند ایراد در برد اصلی تلویزیون را تشخیص دهند.

ایراد برد اصلی علت قطع شدن صدای تلویزیون

برای رفع مشکل قطعی صدای تلویزیون با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله هریک از دلایل موثر در بروز مشکل قطع شدن صدای تلویزیون را برای شما شرح داده و هریک از راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات آن را نیز بررسی کردیم. بنابراین اگر صدای تلویزیون شما به صورت ناگهانی قطع شده است، به کمک هریک از موارد ذکر شده می توانید علت بروز مشکل را عیب یابی و برطرف نمایید. اما اگر این مشکل به دلیل خرابی هریک از قطعات داخلی تلویزیون رخ داده باشد، برای رفع آن لازم است از تکنسین های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین آی پی امداد به دلیل برخورداری از تجربه و دانش بالا می توانند این مشکل را برای شما با بهترین کیفیت برطرف نمایند. از این رو برای ثبت درخواست در این مجموعه می توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کرده و یا با هریک از شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

55 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ابراهیم 12 فروردین 1403

    سلام تلویزیون ایوولی ۴۳ اینچ دارم بعضی وقتا که تلویزیون روشن میکنم صدا نداره با خاموش و روشن کردن درست میشه عیب از چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 فروردین 1403

      درود، مشکل می تواند مربوط به کابل ها و اتصالات یا بلندگوهای داخلی تلویزیون باشد.

      پاسخ دادن
    • پرویز 17 فروردین 1403

      سلام وقت بخیر دقیقا مشکل ایوولی ۴۳ اینج هوشمند منم همینه ایرادش میتونستی پیدا کنی یا ن منم تو همین موندم

      پاسخ دادن
  • غزاله 23 بهمن 1402

    سلام ما یه تلویزیون دوو داریم که یه دفعه صداش میره خاموش روشن میکنم صداش نمیاد از پریز میکشیم درس میشه باز دوباره میره مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به آداپتور برق، تنظیمات صدا یا اتصالات کابل صوتی باشد.

      پاسخ دادن
    • سیدرشید بصیری 26 اسفند 1402

      این پرسش شما به منم کمک کرد صدای تلویزیون ما ام قطع شد هر کار کردم درست نشد اومدم گوگل تنظیمات به سوال شما بر خوردم پرز کشیدم زدم درست شد مال ما سامسونگ است تلویزیون نو که دو ماهه خریدم

      پاسخ دادن
  • Arian 11 بهمن 1402

    سلام ببخشید ما تلویزیون maxen داریم. امروز با گوشی وصلش کردم، بعد چند دقیقه کلا صدا رفت. تصویر هست ولی صداش نیست. بنظرتون مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 بهمن 1402

      درود، تنظیمات صدای تلویزیون، کابل HDMI و درایورهای دستگاه تلفن همراه را بررسی کنید. اگر همه این موارد سالم بوده و همچنان صدا وجود ندارد، می توانید تلویزیون را ریست نمایید.

      پاسخ دادن
    • فاطمه 23 فروردین 1403

      سلام،متوجه مشکلش شدید؟ما از برق میکشیم درست میشه ولی بعد مدتی قطع شد،دوباره باید همین کار بکنیم

      پاسخ دادن
  • غفار منصوری 10 بهمن 1402

    فقط صدای شبکه های ایران قطع میشه ولی شبکه کشور آذربایجان هم صدا داره هم تصویر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 بهمن 1402

      درود، در برخی مناطق ایران، به دلیل محدودیت‌ های پهنای باند، امکان دریافت شبکه‌ های تلویزیونی ایران با فرمت DVB-T2 وجود ندارد. شبکه‌ های تلویزیونی کشور آذربایجان نیز با فرمت DVB-T پخش می‌ شوند و قابل دریافت می باشند. برای رفع مشکل می توانید از دستگاه گیرنده دیجیتال استفاده کنید.

      پاسخ دادن
      • غفارمنصوری 10 بهمن 1402

        ممنون از راهنماییت

        پاسخ دادن
  • سعید 27 دی 1402

    سلام هدفن موقعی که به خروجی فیش Audio out تلویزیون وصل میکنم هیچ صدای از هدفون پخش نمیشه و دکمه روی کنترل کم و زیاد صدا از کار میفته که قبلا اینطورنبود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1402

      درود، مشکل مربوط به بلندگو، برد، تنظیمات یا فیش دستگاه است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • milad 24 مهر 1402

    مدل تلويزيون من هوریون هست. تصویر دارد اما صدا ندارد. باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 مهر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به کابل ها و سیستم صوتی تلویزیون باشد.

      پاسخ دادن
  • میثم فکری 23 مهر 1402

    با سلام من یه تلوزیون الجی ال ای دی ۴۳ دارم که وقتی داریم فیلم می بینیم، یهو صداش قط میشه و بعد روشن خاموش کردن صداش وصل میشه. میشه لطفا مشکلشو بگین با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مهر 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به بلندگوها، کابل و اتصالات و مین برد تلویزیون باشد.

      پاسخ دادن
  • محمد عباسی 13 مهر 1402

    سلام من کابل HDMI وصل کردم تصویر دارم ولی صدا نیس. چیکار باید انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به کابل و اتصالات، سیستم صوتی، تنظیمات صدا یا برد اصلی باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • محمدحسین جودکی 30 شهریور 1402

    سلام تلویزیون ایکس ویژن دارم. صداش هی قطع میشه. وقتی خاموش روشن میکنیم، وصل میشه ولی دوباره بعد ۱ دقیقه قطع میشه. هی باید تلویزیون رو خاموش روشن کنیم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 شهریور 1402

      درود، همه کابل های صوتی تلویزیون خود مانند (HDMI، RCA، نوری) را بررسی کنید که خراب نبوده و به درستی متصل شده باشند. تنظیمات مربوط به صدا را بررسی کنید که گزینه مربوط به صامت شدن صدا فعل نباشد. همچنین می توانید یک بار تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

      پاسخ دادن
  • سهیل مدنی 25 مرداد 1402

    سلام وب کم به تلویزیون اسنوا وصل کردم. میکروفون و تصویر اوکیه ولی صدای خروجی تلویزیون رو ندارم. قبلا صدا خوب بود ولی الان قطعه.

    پاسخ دادن
  • حسین جاوید 22 اسفند 1401

    سلام تلوزیون سامسونگ ما بعضی کانال ها صداش قطع هستش و بعضی وصل لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
  • ج. جمهری 12 اسفند 1401

    سلام وقتی تلوزیون رو خاموش میکنم. بعد از چند ساعت که روشن میکنم بدو ن صدا روشن میشود. و تاچند بار روشن و خاموش نکنیم صدا بر نمیگردد. ممنون. تلوزیون دوو 50 اینچ میباشد

    پاسخ دادن
  • محمد 03 اسفند 1401

    سلام تلویزیون صداش یهو قطع میشه بعد با کنترل یکم زیادش که میکنیم وصل میشه چند ساعت یا دقیقه خوب باز قطع و دوباره باید همینکارو تکرار کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
  • امیر 09 بهمن 1401

    سلام تلویزیون دوو ما صداش بعد چند دقیقه قطع میشه و کلا صدا نداره چندبار تعمیرگاه بردیم ولی اونجا قطع نمیشه چه مشکلی میتونه در منزل ما باعث این اتفاق باشه ؟ با توجه به اینکه هیچ دستگاه دیگه ای به تلویزیون ما متصل نیست . فقط و فقط یه سیم آنتن داره

    پاسخ دادن
  • حامد 02 آبان 1401

    سلام برق تغذیه تلویزیون و روشنایی اتاق باهم هست، وقتی تلویزیون در حال پخش هست لامپ اتاق رو روشن میکنیم ی لحظه صدای تلویزیون قطع میشه، علت چیه و چیکار کنیم، ممنون محافظهم داره تلویزیون

    پاسخ دادن
  • behnamm 05 مهر 1401

    سلام خسته نباشید علت کار نکردن دوباند که یکیش کار نمیکنه چطور رفع مشکل میتوان کرد

    پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد