logo logo تعمیرات تلویزیون با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قطع شدن صدای تلویزیون

علت قطع شدن صدای تلویزیون
علت قطع شدن صدای تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قطع شدن صدای تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

استفاده روزمره افراد از تلویزیون موجب شده است که با پدید آمدن کوچک ترین ایراد در این دستگاه، افراد به دنبال علت و حل آن مشکل باشند. تلویزیون علاوه بر تصویر، صدا هم دارد و قطعا تماشای یک تصویر بدون صدا برای کسی جذاب نیست. یکی از مشکلاتی که ممکن است برخی از کاربران تلویزیون های مختلف با آن مواجه شوند، قطع شدن ناگهانی صدای دستگاه است. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد دارم که با معرفی 6 علت قطع شدن صدای تلویزیون و ارائه راهکارهای مختلف برای حل آن در این مشکل به کمک شما بیاییم. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت بروز هرگونه سوال در زمینه علت قطع شدن صدای تلویزیون می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در میان بگذارید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟ عیب‌یابی + راه‌حل

تصور کنید در یک روز تعطیل یک فیلم سینمایی انتخاب کرده اید تا در کنار اعضای خانواده تماشا کنید. فیلم سینمایی را در دستگاه قرار می دهید و تماشای فیلم می نشینید. ناگهان متوجه می شوید هیچ صدایی از تلویزیون خارج نمی شود. در این شرایط برای شما این پرسش ایجاد می شود که چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟ به طور کلی 6 دلیل قطعی صدای تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

  1. فعال بودن حالت بی صدا
  2. اتصال هدفون و لوازم جانبی
  3. تنظیمات اشتباه صدا
  4. ایراد در کابل های ورودی
  5. خرابی بلندگوهای داخلی
  6. مشکل در برد اصلی

در ادامه به بررسی هریک از موارد ذکر شده به همراه راه حل های برطرف کردن مشکل خواهیم پرداخت.

1. فعال بودن حالت بی صدا در تلویزیون

حالت بی صدا یا Mute در تلویزیون یک ویژگی است که به کاربر امکان می‌ دهد صدای تلویزیون را به طور موقت قطع کند. این حالت معمولا با فشردن یک دکمه روی کنترل تلویزیون یا استفاده از منوی تنظیمات دستگاه فعال یا غیرفعال می‌ شود. شاید ساده به نظر برسد، اما فعال بودن گزینه میوت Mute گاهی اوقات می تواند موجب عدم پخش صدا در تلویزیون شود. پس قبل از اینکه به دنبال مشکلی اساسی در تلویزیون خود باشید، این گزینه را چک کنید تا فعال نباشد.

  • در اکثر تلویزیون‌ ها، دکمه میوت معمولا با یک نماد میکروفون با خط تیره مشخص شده است. این دکمه معمولا در بالای ریموت کنترل تلویزیون قرار دارد.
  • شما می توانید از طریق ریموت کنترل تلویزیون، دکمه میوت یا Mute را فشار دهید.
  • همچنین با کم و زیاد کردن حجم صدا می توان مطمئن شد که مشکل به این گزینه مربوط هست یا خیر.

فعال بودن گزینه میوت صدای تلویزیون

2. اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون

این مورد هم جزء مواردی می باشد که به ساده به نظر می رسد، اما در بسیاری از موارد افراد قبل از درخواست تعمیر از تکنسین ها این علت را به دلیل حواس پرتی در نظر نگرفته اند که اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد. در صورتی که هدفون به تلویزیون متصل باشد، صدای دستگاه از طریق هدفون پخش می‌ شود و هیچ صدایی از بلندگوهای تلویزیون پخش نخواهد شد.

  • برای رفع این مشکل، باید هدفون یا لوازم جانبی را از تلویزیون جدا کنید.
  • همچنین می‌ توانید تنظیمات صدای تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای دستگاه از طریق بلندگوها پخش می‌ شود.

3. تنظیمات اشتباه صدای تلویزیون

همانطور که می دانید، تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت صدا هستند و تنظیمات اشتباه صدا می تواند موجب قطع شدن صدای تلویزیون شود. شما می توانید با برگرداندن تنظیمات به حالت عادی، این مشکل را برطرف کنید.

  • برای بررسی تنظیمات صدای تلویزیون، می‌ توانید به بخش setting مراجعه کنید. در این منو معمولا گزینه‌ هایی برای تنظیم حجم صدا، نوع صدا و سایر تنظیمات صوتی وجود دارد.
  • مطمئن شوید که تنظیمات ام تی اس تلویزیون روی گزینه مین یا استریو قرار گرفته باشد.
  • اگر از تنظیمات صدای تلویزیون مطمئن نیستید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده

4. ایراد در کابل های ورودی صدای تلویزیون

کابل های ورودی صدای تلویزیون وظیفه انتقال سیگنال های صوتی از دستگاه پخش‌ کننده به تلویزیون را بر عهده دارند. اگر این کابل‌ ها دچار مشکل شوند، ممکن است صدای تلویزیون شما قطع شود. معمولا افراد با استفاده از کابل تلویزیون را به وسایل دیگر همچون لپ تاپ متصل می کنند.  این کابل ها موظف هستند تا علاوه بر انتقال تصویر صدا را هم انتقال بدهند و ایراد در انتقال صدا در این کابل ها به خصوص کابل های اچ دی ام آی بدون شیلد زیاد رخ می دهد. مشکل در کابل های ورودی تلویزیون می تواند به دلیل پارگی، بریدگی یا آسیب‌ دیدگی فیزیکی و عدم اتصال صحیح رخ دهد.

  • بری رفع مشکل می توانید کابل های ورودی صدای تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار مشکل فیزیکی نشده‌ اند.
  • اگر کابل های ورودی صدای تلویزیون دچار آسیب‌ دیدگی شده‌ اند، باید آنها را تعویض کنید.
  • همچنین یک بار کابل های ورودی صدای تلویزیون را جدا کرده و سپس مجددا به درستی متصل کنید.

ایراد در کابل های ورودی صدای تلویزیون

5. خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون

بلندگوهای تلویزیون وظیفه تولید صدا در دستگاه را بر عهده دارند. اگر بلندگوهای تلویزیون خراب باشند، صدایی از آن پخش نخواهد شد. به طور کلی خرابی بلندگوها می‌ تواند به دلایل مختلفی مانند وارد شدن ضربه، نوسانات برق، فرسودگی یا خرابی قطعات داخلی بلندگوها ایجاد شود. برای تشخیص خرابی بلندگوهای تلویزیون می‌ توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • با کمک ریموت بلندگوها میزان صدای تلویزیون را بازبینی کنید و در صورت نیاز تغییر بدهید. اگر مشکل از این بخش بود، می توانید با زیاد و کم کردن صدا این مشکل را حل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که حالت میوت تلویزیون غیرفعال است.
  • تنظیمات صدا را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای تلویزیون به درستی تنظیم شده است.
  • تلویزیون را به یک دستگاه پخش‌ کننده صوتی خارجی متصل کنید و ببینید آیا صدایی پخش می‌شود یا خیر.

خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون

اگر با بررسی موارد بالا مشخص شد که بلندگوهای تلویزیون خراب هستند، برای رفع این مشکل باید بلندگوها را تعمیر یا تعویض کنید. تعمیر بلندگوهای تلویزیون باید توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود. اگر بلندگوهای تلویزیون تعویض شوند، باید از بلندگوهای باکیفیت و مناسب استفاده نمایید.

6. ایراد در برد اصلی تلویزیون

برد اصلی تلویزیون وظیفه پردازش صدا و تصویر را بر عهده دارد. اگر برد اصلی تلویزیون خراب شود، ممکن است صدا و یا سایر عملکردهای تلویزیون دچار اختلال شوند. در تمام تلویزیون های ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و … مشکل در برد اصلی و خرابی مین برد می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود که این هم یک ایراد سخت افزاری می باشد.

  • غالبا زمانی که برد اصلی تلویزیون با مشکل مواجه می باشد، چاره کار تعمیر یا تعویض آن توسط متخصصین است.
  • تعمیرکاران مجرب آی پی امداد با استفاده از تجهیزات و دانش تخصصی خود می‌توانند ایراد در برد اصلی تلویزیون را تشخیص دهند.

ایراد برد اصلی علت قطع شدن صدای تلویزیون

برای رفع مشکل قطعی صدای تلویزیون با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله هریک از دلایل موثر در بروز مشکل قطع شدن صدای تلویزیون را برای شما شرح داده و هریک از راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات آن را نیز بررسی کردیم. بنابراین اگر صدای تلویزیون شما به صورت ناگهانی قطع شده است، به کمک هریک از موارد ذکر شده می توانید علت بروز مشکل را عیب یابی و برطرف نمایید. اما اگر این مشکل به دلیل خرابی هریک از قطعات داخلی تلویزیون رخ داده باشد، برای رفع آن لازم است از تکنسین های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین آی پی امداد به دلیل برخورداری از تجربه و دانش بالا می توانند این مشکل را برای شما با بهترین کیفیت برطرف نمایند. از این رو برای ثبت درخواست در این مجموعه می توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کرده و یا با هریک از شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

64 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سارا 11 مرداد 1401

    سلام خسته نباشید تلوزیون ۴۲اینج الجی درمواقعی که فلش بهش وصل مبکنیم اولش صدا داره ولی بعدش قطع میشه باید روشن خاموش کنیم تا صدا برگرده ممنون میشم بفرمایید مشکلش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
  • فاطمه 27 تیر 1401

    سلام تلویزیون ۵۰ اینج شهاب ک صداش قطع میشه وقتی ک دکمه زیر تلویزیون رو خاموش روشن میکنم دوباره صدا میاد

    پاسخ دادن
  • ناهید 25 خرداد 1401

    سلام ،تلویزیون سامسونگ ۵۸ اینچ هراز گاهی صداش کامل قطع میشه ،دوشاخه تلویزیون رو که از پریز جدا میکنیم ،وقتی دوباره جریان برق وصل میشه ،مشکل صدا حل میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 خرداد 1401

      سلام، امکان داره از مین برد قسمت امپلی باشه یا خود بلند گو هم میتونه مشکل داشته باشه

      پاسخ دادن
  • M 23 خرداد 1401

    سلام تلویزیون ما سام هست اوایل که گوشی رو بهش وصل میکردیم صدا از گوشی برگشت نداشت اما الان وقتی گوشی رو بهش وصل میکنیم باید هندزفری وصل بشه چون صدا رو پخش میکنه،علتش چیه؟

    پاسخ دادن
  • محمودی منش 03 خرداد 1401

    سلام تلویزیون ما دوو هست حدود یک ساله صداش قطع میشه بایدکاملازپریز بکشیم تا صدا برگرده اما فقط چند دقیقه صدا داره دوباره قطع میشه مشکل چیه

    پاسخ دادن
  • محمد 30 اردیبهشت 1401

    سلام تلویزیون در هنگام پخش فیلم از طریق فلش پس از مدتی صدایش قطع میشود وقتی تلویزیون خاموش و روشن میکنیم تا مدتی صدا وصل میشه باز دوباره قطع میشود تلویزیون ال جی

    پاسخ دادن
  • اصغراصلانی 19 اردیبهشت 1401

    سلام خسته نباشید تلویزیونمون ک اسنواست صداش قطع میشه هر وقت از پریز میکشیم وصل میشه گاهی دوباره زود دوباره قطع میشه و گاهی هم یکی دوروز میمونه دوباره قطع میشه خواستم بدونم اگه باندشه ک چرا کلا نمیره یا چرا خش خش نمیکنه و اینکه چرا از پریز میکشیم دوباره تو برق میزنیم میاد هم کابل اچ دی ام امتحان کردم هم کابل فیشی کلا تند تند صداش قطع میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 اردیبهشت 1401

      سلام، مشکل از برد اصلی میباشد

      پاسخ دادن
    • سجاد 26 اردیبهشت 1401

      DvELEBD 57صداش قطع شده دیگه نمیاد

      پاسخ دادن
  • پژمان 29 فروردین 1401

    مدل تلویزیون رو درست کنید صدا خودبخود درست میشه، از منوی option بایستی بریدmodel

    پاسخ دادن
  • صادق 20 اسفند 1400

    رسول17 مهر 1400 سلام خسته نباشی وقتی تلویزیون رو روشن میکنم صدا داره بعد از چند ثانیه صداش قطع میشه و دیگه صدا نداره ولی اگر تلویزیون رو کلا از برق بکشم و دوباره روشن کنم باز تا چند ثانیه صدا داره

    پاسخ دادن
  • جواد حسین زاده 12 اسفند 1400

    تلویزیون سامسونگ AU7000 خریدم وقتی با کنترل میخام صدا رو کم و زیاد کنم میره روی حالت Mute و کاری نمیشه کرد. صدا هم همش در عدد ۱۵ ثابت مونده و کم و زیاد نمیشه. چن بار تی وی رو ریست کردم درست نشد. راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ دادن
  • امیررضا 05 اسفند 1400

    سلام ما الان تلویزیون صدا داشت اما یک دفعه صداش قطع شد مشکل از چه می‌تواند باشد؟

    پاسخ دادن
  • علی 18 آذر 1400

    من ال سی دی ال جی دارم.یو اس بی رو که وصل میکنم فیلم ببینم تا دو سه دقیقه صدا داره،بعد یهو صداش کاملا قطع میشه،مشکلش چیه؟؟؟؟

    پاسخ دادن
  • دست خدا 11 آذر 1400

    سلام یه مواقعی مشکل اینه که بعضی از شبکه ها کلا صدا ندارند . یعنی از هر شبکه ۲ یا سه کانال وجود داره که یکی ش صدا نداره .

    پاسخ دادن
  • رسول 17 مهر 1400

    سلام خسته نباشی وقتی تلویزیون رو روشن میکنم صدا داره بعد از چند دقیقه صداش قطع میشه و دیگه صدا نداره ولی اگر تلویزیون رو کلا از برق بکشم و دوباره روشن کنم باز تا چند دقیقه صدا داره

    پاسخ دادن
    • تورج 04 تیر 1401

      سلام تلویزیون سامسونگ au700 ۵۸دارم.یهو تصویرش سیاه میشه صدای خاموش روشن میاد .بعدا از چند ساعت دوباره درست میشه. مشکل چیه چیکارش کنم خواهشا اساتید راهنمایی کنن ممنون

      پاسخ دادن
  • پوران طاهر 15 مرداد 1400

    وقتی روی کانال ها مثل شبکه یک و دو و تماشا و ... میریم صدا نیست ولوم کم و زیاد میشه ولی صدا اصلا نیست اما روی ورودی های دیگه مثل فیلیمو و تلویبیون و ... صدا هست بنظرتون مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
  • رمضان 17 تیر 1400

    سلام وعلیکم عرض خسته نباشی تلویزیون من ،tclاست فقط شبکه خبر صدا نداره میشه راهنمایی بفرمایید ممنون از همکاریتان

    پاسخ دادن
  • محمد رضا حطری 30 خرداد 1400

    با سلام من دستگاه دیجیتال به تلوزیونم وصل کردم قبل صدا داشت ولی الان ندارد وولی به ماهواره یا تلوزیون وصل می کنم صدا دارد باید چکار کنم

    پاسخ دادن
    • babakmirzayi 17 آذر 1400

      دیجتال رو ببر بایک تلویزیون دیگر امتحان کن اگر اومد مشکل از نلویزیون هس نیومد مشکل از دیجتال

      پاسخ دادن
  • Hadis 08 اردیبهشت 1400

    سلام مارک تلویزیون denay هستش و تنها صدای شبکه خبر قطع شده میشه راه حل درست کردنش رو بگید؟

    پاسخ دادن
    • Fatemeh 05 خرداد 1400

      واسه ما هم قطعه دلیلش چیه واقعا

      پاسخ دادن
  • غلامعلی ماشینچی محرز 29 فروردین 1400

    بسیار مفید واموزنده بود ضمن اینکه مقدار قابل توجهی از هزینهای که لزوما نیازی بپرداخت نبود را کم کردید دراخر مواردی که ایراد را بیان مینماید حدود هزینه را اعلام کنید تا اگاهی وسواستفاده بعضی گرفته شود مثال ایراد پاور ومنبع تغذیه حدودا چقدر هزینه دارد بازهم ممنون

    پاسخ دادن
  • فاطمه خانم 14 اسفند 1399

    سلام مدل تلویزیونون مدل ایمپرال هستش بعد بعضی اوقات به مدت چند ثانیه صداش قطع و وصل میشخ مشکلش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد