logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماشین لباسشویی گرنیه

راهنمای ماشین لباسشویی گرنیه
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماشین لباسشویی گرنیه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله راهنمای ماشین لباسشویی گرنیه قصد داریم نحوه راه اندازی ماشین لباسشویی گرنیه را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. قبل از نصب ماشین لباسشویی گرنیه، باید نحوه نصب آن را بدانید، مکان مناسب را انتخاب کنید و اتصالات را بررسی کنید. پس از انتخاب مکان مناسب، نحوه نصب صحیح ماشین لباسشویی گرنیه توسط خودتان را به شما خواهیم گفت.

بعد از نصب در مورد دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی گرنیه توضیح می دهیم که هر کدام برای چه نوع شستشوی مناسب هستند و سپس در مورد تمیز کردن ماشین لباسشویی گرنیه، جاپودری، دیگ و فیلتر توضیح می دهیم. در پایان به شما می گوییم چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی گرنیه بشویید و دلیل نشستن آن ها چیست. با آی پی امداد همراه باشید.

مراحل نصب ماشین لباسشویی گرنیه چرا پیچ های پشت لباسشویی گرنیه باز کرد؟ در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی گرنیه ظرفیت ماشین لباسشویی گرنیه چقدر است؟ دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی گرنیه شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی گرنیه تنظیم دمای آب را در لباسشویی گرنیه دکمه خشک کن در لباسشویی گرنیه آیا ماشین لباسشویی گرنیه قفل کودک دارد؟ چگونه فعال کنیم؟ ریست کردن ماشین لباسشویی گرنیه روش تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی گرنیه چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی گرنیه بشوییم؟

مراحل نصب ماشین لباسشویی گرنیه 

قبل از نصب، مکان مناسبی را برای قرار دادن ماشین لباسشویی انتخاب کنید. بهتر است فاصله ماشین لباسشویی گرنیه از پریز برق، شیلنگ ورودی و خروجی آب حداکثر 1 تا 1.5 متر باشد. در زمان نصب مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن ماشین لباسشویی و گردش هوا وجود دارد. حداکثر شیب مناسب محل نصب 1 درجه می باشد و برای تراز کردن از پیچ های پایه استفاده کنید و مطمئن شوید که ماشین لباسشویی تراز است. اگر ماشین لباسشویی گرنیه شما دارای گارانتی است، پیشنهاد می کنیم برای نصب و راه اندازی با خدمات پس از فروش تماس بگیرید. نصب لباسشویی توسط خودتان گارانتی را باطل می کند.

در ادامه به راهنمای نصب کامل ماشین لباسشویی گرنیه و نکات آن می پردازیم.

  • بازکردن پیچ های پشت لباسشویی
  • انتخاب مکان مناسب
  • اتصالات شیر ورودی و خروجی
  • تکمیل نصب

در صورتی که تمام الزامات نصب برآورده شد، می توانید نصب را شروع کنید.

چرا پیچ های پشت لباسشویی گرنیه باز کرد؟

یکی از مهم ترین مواردی که در صورت فراموشی نه تنها به ماشین لباسشویی گرنیه فشار وارد می کند، بلکه عمر ماشین لباسشویی را کاهش می دهد و باعث خرابی آن می شود، باز نکردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی گرنیه است. برای هر مدل ماشین لباسشویی معمولاً 4 تا 6 پیچ پشت آن وجود دارد تا از آسیب دیدن قطعات داخلی حین حمل و نقل جلوگیری شود.

  • پیچ ها را بعد از باز کردن با آچار مخصوص نگه دارید تا در زمان نیاز به حمل لباسشویی ببندید و از آسیب دیدن قطعات داخلی جلوگیری کنید.
  • بهتر است جای پیچ ها را با روکشی که داخل جعبه است بپوشانید.

چرا پیچ های پشت لباسشویی گرنیه باز کرد؟

در صورت باز نکردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی موارد زیر پیش خواهد آمد:

  • سر و صدای زیاد
  • لرزش در زمان خشک کردن لباس ها
  • از کار افتادن ماشین

انتخاب مکان مناسب ماشین لباسشویی گرنیه

انتخاب جای ماشین لباسشویی یکی از مهمترین مواردی است که باید در انتخاب آن وسواس داشته باشید؛ زیرا در صورت عدم انتخاب مکان مناسب در دراز مدت ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه می کند که غیر قابل جبران است. محل نصب ماشین لباسشویی گرنیه باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  1. حداکثر شیب زمین باید 1 درجه باشد و برای تراز کردن پیچ های پایه آنها را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف عقربه های ساعت بچرخانید (از قرار دادن آجر و سنگ و … خودداری کنید).
  2. فاصله شیلنگ آب ورودی باید تا 1 متر باشد.
  3. پریز برق باید نزدیک ماشین لباسشویی باشد تا از کشیده شدن کابل ماشین لباسشویی جلوگیری شود.
  4. شلنگ خروجی را به حداکثر ارتفاع 50 سانتی متر وصل کنید.
  5. حداقل فاصله بین ماشین لباسشویی و وسایل اطراف 5 سانتی متر است.

انتخاب مکان مناسب ماشین لباسشویی گرنیه

مواردی که هنگام نصب ماشین لباسشویی گرنیه باید از آنها اجتناب کنید:

  1. انداختن فرش و موکت زیر ماشین لباسشویی (عدم گردش هوا)
  2. قرار دادن ماشین لباسشویی در محل تجمع حشرات (باطل شدن گارانتی)
  3. قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار گاز، شومینه و مایکروفر (آسیب به بدنه و مدار)
  4. قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان های خیلی سرد (آسیب به بدنه و المنت)
  5. مکانی که برای ماشین لباسشویی انتخاب می کنید نباید مرطوب باشد (پوسیدگی و احتمال برق گرفتگی)
  6. از قرار دادن ماشین لباسشوی در فضای باز زیر نور مستقیم آفتاب، باران و سرمای شدید خودداری کنید.

در صورتی که شیب زمین بیش از 1 درجه باشد، آب درون لباسشویی، جاپودری و لوله تخلیه باقی می ماند و باعث ایجاد بوی نامطبوع از لباسشویی می شود.

اتصالات شیلنگ ورودی و خروجی ماشین لباسشویی گرنیه 

پس از انتخاب مکان مناسب، نوبت به اتصالات می رسد. همانطور که گفته شد، بهتر است طول شیلنگ آب ورودی 1 متر باشد و در صورت نیاز لوله کشی را تعویض کنید. برای اتصال شیلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی باید موارد زیر را رعایت کنید تا از بروز هرگونه اتفاقی جلوگیری شود. اگر شیلنگ آب به درستی نصب نشده باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد، پس مراقب باشید.

  1. بررسی کنید که شلنگ آب نشتی نداشته باشد.
  2. با کانکتور شلنگ آب وصل کنید.
  3. در صورت فشار زیاد آب از فشارشکن استفاده کنید.
  4. بررسی کنید که طول شلنگ بدون مانع باشد.

تصالات شیلنگ ورودی و خروجی ماشین لباسشویی گرنیه 

پس از نصب شیلنگ آب ورودی، نوبت به اتصال شلنگ آب خروجی می رسد. برای اتصال شیلنگ آب خروجی بهتر است از لوله زیر سینک ظرفشویی و یا کفشور روی زمین استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر شلنگ تخلیه آب بیش از 50 سانتی متر ارتفاع داشته باشد، به خوبی تخلیه نمی شود و باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی می شود.

 تکمیل نصب ماشین لباسشویی گرنیه و اتصال به پریز 

پس از انتخاب محل مناسب، نصب شیلنگ آب ورودی و خروجی، نوبت به اتصال به پریز برق می رسد. هنگام اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق به نکات زیر توجه کنید.

  1. از سالم بودن کابل مطمئن شوید.
  2. از سالم بودن روکش کابل برق اطمینان حاصل کنید.
  3. از کشیدن کابل ماشین لباسشویی تا پریز برق خودداری کنید.
  4. اگر پریز دور است، به هیچ وجه از سه راهی استفاده نکنید (می توانید از محافظ برق استفاده کنید).
  5. هنگامی که از ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید، بهتر است آن را از برق بکشید.

از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان های مرطوب خودداری کنید.

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی گرنیه 

اگر جاپودری را تمیز نکنید، بوی نامطبوع، تشکیل جرم، رسوب و کپک در نهایت منجر به بیماری های پوستی و گرفتگی سوراخ های جاپودری می شود و در نهایت پودر در جاپودری باقی می ماند. برای تمیز کردن جاپودری بهترین راه این است که آن را بیرون آورده و جاپودری و محفظه کشویی را تمیز کنید. برای اینکه جاپودری را به راحتی جدا کرده و بشویید، می توانید ضامن آبی رنگ را که با فلش رو به پایین مشخص شده فشار دهید و بردارید. از دلایل باقی ماندن آب و مواد شوینده در جاپودری لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار کم آب
  •  گرفتگی سوراخ های دوش
  • گرفتگی سوراخ ها در ظرف پودر
  •  سختی آب
  •  شیب ماشین لباسشویی

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی گرنیه

کدام بخش جاپودری برای پودر، مایع و تاید در لباسشویی گرنیه است؟

برای افزودن مواد شوینده در ماشین لباسشویی های اتوماتیک باید در ابتدا مواد شوینده اضافه کنید و در حین شستشو نمی توان آن را اضافه کرد. با توجه به برنامه های شستشویی که برای لباس ها انتخاب کرده اید، ماشین لباسشویی با زمان بندی خاص خود مواد شوینده را به لباس اضافه می کند. اگر در جاپودری دقت کرده باشید چندین بخش وجود دارد که هر کدام برای افزودن نوع خاصی از مواد شوینده است. در ماشین لباسشویی گرنیه جاپودری 3 بخش و در برخی مدل ها 4 بخش است.

  1. قسمت بزرگ جاپودری برای افزودن ماده شوینده اصلی (پودر لباسشویی و مایع) است و با علامت || مشخص شده است.
  2. بخش کوچکتری با علامت | مواقعی وجود دارد که لباس ها بسیار کثیف هستند و قبل از شستشوی اصلی آنها را داخل ماشین لباسشویی می گذارید تا خیس بخورند.
  3. همچنین قسمتی برای ریختن مواد نرم کننده و لکه بر در نظر گرفته شده است که با علامت * مشخص شده و برای تعیین حداکثر میزان افزودن آنها علامت Max روی آن مشخص شده است.
  4. بخشی برای افزودن رنگ به لباسشویی وجود دارد.
  5. از افزودن بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید. باعث فشار به موتور ماشین لباسشویی می شود و در طولانی مدت به ماشین لباسشویی آسیب می رساند.

کدام بخش جاپودری برای پودر، مایع و تاید در لباسشویی گرنیه است؟

شوینده مناسب لباسشویی گرنیه چه ویژگی دارد؟ 

به دلیل کریستالی بودن دیگ ماشین لباسشویی گرنیه محدودیتی برای افزودن مواد شوینده وجود ندارد. البته استفاده از شوینده های مناسب می تواند به افزایش طول عمر لباس ها و لباس ها کمک کند. از مواد شوینده قوی مانند وایتکس، برای شتسشوی لباس ها در ماشین لباسشویی استفاده نکنید. در صورتی که نیاز به شستشوی لباس ها با وایتکس است، ابتدا لباس ها را با دست بشویید و سپس درون لباسشویی قرار دهید.

انواع مواد شوینده که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • صابون لباسشویی: قدرت پاک کنندگی لکه ها حتی در آب سرد و مناسب برای لباس های نخی و پنبه است.
  • پودر لباسشویی: مناسب برای از بین بردن بوی نامطبوع و لکه های سخت روی انواع لباس ها مناسب استفاده روزمره می باشد.
  • مایع لباسشویی: برای شستشوی کوتاه مدت به علت رقیق بودن و سرعت حل شدن بالا مناسب برای لباس های نخی و پلاستیکی که خیلی کثیف نیستند.
  • قرص لباسشویی: قابلیت تمیز کردن کثیف ترین لباس ها و از بین بردن تیره ترین لکه های روی لباس ها دارد. همچنین مناسب برای جرمگیری دیگ لباسشویی می باشد.
  • لکه بر و نرم کننده: برای نرم کردن، اتو کشی آسان و از بین بردن لکه از لباس های روشن و حساس مناسب است.

شوینده مناسب لباسشویی گرنیه چه ویژگی دارد؟ 

ظرفیت ماشین لباسشویی گرنیه چقدر است؟

وقتی می خواهید ماشین لباسشویی را پر از لباس کنید و آن را روشن کنید، باید به ظرفیت شستشوی ماشین لباسشویی توجه کنید. برای شستن لباس ها باید حداقل نصف و حداکثر 3.4 ظرفیت دیگ پر شود. اگر لباس ها کمتر از حجم مشخص شده باشند، صدا و لرزش از دستگاه شنیده می شود.

ظرفیت ماشین لباسشویی گرنیه چقدر است؟

اگر بیش از ظرفیت پر شود، لباس تمیز نمی شود، مواد شوینده روی لباس باقی می ماند، به ماشین لباسشویی فشار وارد می شود و در نتیجه عمر آن کاهش می یابد. توجه داشته باشید که می توانید سطح آب را در حین شستشو نیز تنظیم کنید. اگر مقدار لباس کم است، برای صرفه جویی بهتر است از آب کمتری استفاده کنید.

  دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی گرنیه

برای تغییر تنظیمات برنامه های لباسشویی گرنیه می توانید از دکمه های زیر میزان دما، سطح آب، تعداد دور چرخش در دقیقه و… را تنظیم کنید.

دکمه ها و کاربرد آنها در تنظیمات ماشین لباسشویی گرنیه:

  • Delay: به تاخیر انداختن زمان شسشتو در ماشین لباسشویی به مدت 24 ساعت
  • Reset:  به منظور ریست کردن و یا بازگرداندن تنظیمات ماشین لباسشویی به تنظیمات کارخانه استفاده می‌ شود. شما می‌ توانید از آن برای تنظیمات پیش فرض استفاده نمائید.
  • Spin: سرعت چرخش در زمان شستشو و آبکشی و میزان آن را می توانید مشخص کنید.
  • Start / Pause: شروع برنامه شستشو و یا متوقف کردن آن.
  • higher water Level: تعیین سطح آب و میزان آن در زمان شستشو لباس ها.
  • Child lock:  قفل صفحه کلید و برنامه ها برای جلوگیری از تغییر توسط کودکان.
  • Temp: تنظیم دمای آب در زمان شستشو.
  • Rinse: تنظیمات آبکشی لباس ها پس از شسشتو و یا آبکشی اضافه.
  • Easy iron: این برنامه به اتو کردن آسان معروف است. در واقع با این برنامه می توانید از چروک شدن لباس های خود جلوگیری کرده و لباس ها را نسبتا صاف از لباسشویی خارج کنید.

برنامه های شستشو لباسشویی گرنیه و کاربرد آنها

برای شستن هر نوع لباسی باید برنامه مناسب همان لباس را انتخاب کنید. در غیر این صورت نه تنها لباس ها تمیز نمی شوند، بلکه احتمال آسیب، دفرمه شدن، تغییر رنگ و یا مخلوط شدن رنگ آن ها وجود دارد.

نام برنامه لباسشویی معنی فارسی برنامه کاربرد برنامه در شستشو
Pre-Wash پیش شستشو اگر لباس های شما خیلی کثیف است می توانید با این برنامه آن ها را تمیزتر کنید. در این راستا لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و این دکمه را فشار دهید تا لباس ها قبل از شستشو خیس شوند. در این صورت لکه ها از لباس شما بهتر و نفوذپذیرتر می شوند.
Mix wash مخلوط با برنامه Mix در لباسشویی گرنیه به راحتی می توانید انواع لباس ها را بشویید. این برنامه بیشتر برای شستشوی لباس های روزانه استفاده می شود. از نظر جنس و رنگ، هر لباسی که می خواهید در قفسه لباس قرار دهید. این برنامه عمدتاً در صورتی استفاده می شود که لباس های شما بسیار کثیف باشد.
Cold Wash شستشوی سرد از این برنامه برای شستن لباس ها در دمای پایین استفاده می شود. از مزیت های مهم این برنامه می توان به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.
Cotton پنبه  اگر لباس‌هایتان کتان و نخی هستند، از این برنامه برای شستن آن‌ها استفاده کنید. اگر لباس های نخی با برنامه های دیگر شسته شوند، ممکن است بافت پارچه آسیب ببیند.
Wool شستن لباس های پشمی از برنامه Wool برای شستن لباس های پشمی و زمستانی استفاده می شود. هنگام استفاده از این برنامه باید دقت داشته باشید که مقدار مناسب لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید. این برنامه از دفرمه، گشاد شدن لباس های بافت و پشمی جلوگیری می کند.
Synthetic لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی این برنامه برای شستن لباس با الیاف مصنوعی است. اگر تی شرت و بلوز شما از الیاف مصنوعی و نه نخی ساخته شده است، می توانید به راحتی با این برنامه آنها را بشویید.
Silk/Delicate ظریف برای شستن لباس های ظریف می توانید از برنامه Delicate استفاده کنید. یعنی اگر لباس شما ظریف و لطیف است با این برنامه لباس را به راحتی بشویید تا کمترین آسیب به بافت پارچه وارد شود. در واقع می توانید از آن برای شستن لباس های زیر استفاده کنید.
Kids wear شستن لباس بچه برای شستشوی لباس های کودک از این برنامه استفاده کنید. با توجه به اینکه لباس های بچه گانه ظریف هستند و باید با آب دمای بالا برای میکروب زدایی شسته شوند می توانید از این برنامه استفاده کنید.
Quick Wash شستشوی سریع از این برنامه می توانید برای شستن سریع لباس ها در لباسشویی استفاده کنید. در واقع با این برنامه لباس ها سریعتر و در زمان کوتاه تری شسته می شوند.
Intensive متمرکز بر کثیفی مناسب شستن لباس های خیلی کثیف که فکر می کنید هرگز تمیز نمی شوند را با این برنامه بشویید.
Drum Clean شستشوی محفظه برای شستن محفظه داخلی ماشین لباسشویی پودر مخصوص تمیز کردن محفظه را بریزید و این برنامه را انتخاب کنید.
Rinse+spin آبکشی و خشک کن از این برنامه فقط می توانید برای آبکشی لباس استفاده کنید. اگر لباس هایتان خیلی کثیف نیست و فقط می خواهید آبکشی شود، می توانید با این برنامه آن ها را آبکشی کنید.
Duvet ملحفظه این برنامه مناسب شستشوی روتختی، پتو و ملحفه است. از آنجایی که باقی ماندن مواد شوینده باعث ایجاد آلرژی می شود. بهتر است برای شستشو از این برنام استفاده کنید.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی گرنیه 

با برنامه Duvet که مخصوص شستن روتختی، پتو و ملحفه است استفاده کنید. این برنامه از باقی ماندن آب و مواد شوینده در الیاف پتو، رو تختی و ملحفه جلوگیری می کند، می توانید یک پتوی یک نفره را با ماشین لباسشویی زیر 10 کیلوگرم و یک پتوی دو نفره را با ماشین لباسشویی بالای 10 کیلوگرم بشویید.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی گرنیه 

برای شستن حوله، تن پوش و لباس های پشمی بهتر است از برنامه Wool استفاده کنید. این برنامه برای شستن لباس های کرکی می باشد و به جنس، سایز و رنگ آنها آسیبی نمی رساند. علاوه بر این، به دلیل کرکی بودن حوله، بهتر است آن را با لباس های دیگر نشویید.

برای شستن کفش در لباسشویی بهتر است با توجه به جنس آنها برنامه شستشوی مناسبی را انتخاب کنید. اما به طور کلی برای شستن آنها می توان از برنامه  Cotton برای شستشوی کیف و کفش های پارچه ای استفاده کنید. قبل از گذاشتن کتانی در ماشین لباسشویی بهتر است بندهای آن را باز کنید تا کاملا تمیز شود.

تنظیم دمای آب را در لباسشویی گرنیه 

در ماشین لباسشویی های اتوماتیک امکان تنظیم دمای آب به صورت دستی وجود دارد. البته اکثر برنامه های ماشین لباسشویی دمای مشخصی از کارخانه دارند، اما می توانید دمای مورد نظر را برای کاهش مصرف انرژی و با توجه به نوع لباس تنظیم کنید. برای تنظیم آن دکمه Temp را فشار داده و دمای آب را از 20 تا 90 درجه سانتیگراد انتخاب کنید.

در صورت نیاز به گرم کردن آب، ماشین لباسشویی با المنتی که دارد دمای آب را در سطح مشخص شده برنامه تنظیم می کند. اگر برای شستن لباس ها از آب گرم و داغ استفاده کنید باعث ایجاد چین و چروک بیشتر روی آن ها می شود.

دکمه خشک کن در لباسشویی گرنیه

می توانید دکمه Spin را فشار دهید تا دکمه خشک کن لباسشویی را فعال و غیرفعال کنید و تعداد دور در دقیقه را برای خشک کردن لباس تنظیم کنید. حتی می‌توانید لباس‌هایی را که با دست شسته‌اید و فقط باید آب آن را آبکشی کنید، داخل ماشین لباسشویی بگذارید و دکمه Spin را فشار دهید و سرعت چرخش را از 400 به 1400 تنظیم کنید.

آیا ماشین لباسشویی گرنیه قفل کودک دارد؟ 

برای جلوگیری از تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی و دستکاری آنها توسط کودکتان، می توانید با فشار دادن قفل کودک لباسشویی را فعال و غیرفعال کنید. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی گرنیه به نام Child lock و با نماد کلید مشخص شده است.

آیا ماشین لباسشویی گرنیه قفل کودک دارد؟

ریست کردن ماشین لباسشویی گرنیه  

در صورت وجود مشکل و نیاز به برگرداندن ماشین لباسشویی به تنظیمات اولیه می توانید به راحتی با دکمه ریست این مشکل را برطرف کنید. همچنین برای رفع ارور ماشین لباسشویی گرنیه استفاده می شود. تنظیم مجدد یکی از عملکردهای مهم در ماشین لباسشویی است. با ریست ماشین لباسشویی گرنیه به راحتی می توانید لباسشویی را به تنظیمات اولیه برگردانید. اگر ماشین لباسشویی شما هیچ برنامه ای را اجرا نمی کند یا کد خطا روی صفحه لباسشویی ایجاد شده است، می توانید به راحتی با تنظیم مجدد آن را حذف کنید.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی گرنیه، کافی است ماشین لباسشویی را به مدت 3 دقیقه از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید. اگر از دکمه ریست استفاده می کنید، باید آن را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا ماشین لباسشویی ریست شود. در این حالت ماشین لباسشویی به تنظیمات اولیه باز می گردد و از حالت هنگ خارج می شود. اگر دکمه تنظیم مجدد وجود ندارد، می توانید:

  1. ماشین لباسشویی را چند دقیقه از برق بکشید تا به طور خودکار ریست شود.
  2. دکمه پاور را چند دقیقه نگه دارید تا ریست شود.

روش تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی گرنیه 

در ماشین لباسشویی های گرنیه برنامه ای به نام Drum clean وجود دارد که مخصوص تمیز کردن محفظه ماشین لباسشویی طراحی شده است و بهتر است بسته به میزان شستشو هر 6 ماه یکبار از این برنامه استفاده شود تا از تشکیل رسوب جلوگیری شود. این برنامه با دمای 65 درجه نیز عمل ضدعفونی کردن را انجام می دهد. اگر می خواهید تمیزکردن دیگ به بهترین شکل انجام شود، یک قرص رسوب گیر را در محفظه دیگ قرار دهید.

روش تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی گرنیه

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی گرنیه 

یکی از موارد مشابه برای تمام ماشین های لباسشویی درب جلو این است که آب و مواد شوینده نزدیک در و لاستیک اطراف آن باقی می مانند. اگر این لاستیک تمیز نشود به مرور زمان باعث تغییر رنگ لاستیک اطراف در و همچنین تجمع باکتری و کپک می شود.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی گرنیه

بهتر است هر بار بعد از شستشو آن را تمیز و خشک کنید. اگر هر بار بعد از شستشو این کار را انجام نمی دهید، لاستیک اطراف در را با محلول آنتی باکتریال و آب و سرکه ماهی یک بار کاملا تمیز کنید. با این کار از بو نامطبوع، تجمع باکتری ها و کپک ها جلوگیری می کنید.

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی گرنیه  

فیلتر ماشین لباسشویی گرنیه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید به صورت دوره ای خودتان آن را تمیز کنید. اگر فیلتر تمیز نشود، بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی می آید. بهتر است هر 6 ماه یکبار فیلتر را به طور کامل تمیز و شستشو دهید.

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی گرنیه

برای تمیز کردن فیلتر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. درب کوچک سمت راست ماشین لباسشویی را باز کنید.
  2. ظرفی زیر آن قرار دهید تا آب و مواد داخل صافی داخل آن بریزد.
  3. ابتدا شلنگ تخلیه را رها کرده، درپوش آن را بردارید و آب را داخل ظرف بریزید.
  4. درپوش فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را باز کنید(همیشه دو فنجان آب در فیلتر وجود دارد).
  5. پس از تخلیه آب، فیلتر را خارج کرده و کاملا بشویید و داخل محفظه فیلتر را با دستمال تمیز کنید.
  6. فیلتر را در جای خود قرار داده و آن را محکم ببندید.

مطمئن شوید که فیلتر کاملا بسته شده است. خطر برق گرفتگی وجود دارد.

طریقه رسوب زدایی لباسشویی گرنیه 

یکی از بهترین روش های جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده از برنامه Drum Clean می باشد که حداقل هر 6 ماه یکبار این برنامه باید با مواد شوینده مناسب و بدون لباس استفاده شود. برنامه Drum Clean با دمای 60 درجه برای تمیزی و ضد باکتری بودن ماشین لباسشویی مناسب است. از مزایای رسوب زدایی ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رسوب زدایی شستشوی لباسشویی گرنیه یکی از محلول ها یا مواد شوینده زیر را داخل ماشین لباسشویی بریزید و آن را روشن کنید.

  • مخلوط 100 گرم جوش شیرین، 1 لیتر وایتکس، 1 قاشق نمک و 1 قاشق پودر لباسشویی
  • ترکیب 100 گرم جوش شیرین و سرکه
  • قرص جرم گیر
  • مقدار مناسب پودر ضد رسوب را داخل ظرف پودر بریزید.

خوشبو کردن ماشین لباسشویی گرنیه 

از دلایل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی می توان به این موارد اشاره کرد: کثیف بودن لاستیک اطراف درب، کپک و جرم داخل جاپودری، کثیف بودن فیلتر و تخلیه نشدن کامل آب اشاره شده است. اگر کارهای ذکر شده را انجام داده اید اما هنوز بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی می آید، بهتر است بعد از هر بار شستشو سریع لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کرده، لاستیک اطراف در را کاملا خشک کنید و درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید. به طوری که هوا به گردش در آید و رطوبت داخل دیگ از بین برود.

خوشبو کردن ماشین لباسشویی گرنیه

چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی گرنیه بشوییم؟

توجه داشته باشید که نمی توانید همه چیز را در ماشین لباسشویی گرنیه بشویید. در زیر لیستی از وسایلی که نباید آنها را با لباسشویی، بشویید آورده شده است. با رعایت نکات ذکر شده از برق گرفتگی، آتش سوزی یا سوراخ شدن دیگ جلوگیری کنید. هنگام شستن لباس ها دقت کنید که سکه ها در جیب لباس نباشد. هر سکه ای می تواند لوله تخلیه را مسدود کند.

  1. لباس های آغشته به مواد اشتعال زا: افزایش احتمال آتش سوزی
  2. عروسک و لباس های دارای کیت برقی: جرقه زدن و احتمال برق گرفتگی
  3. الیاف و فوم: مسدود شدن فیلتر
  4. کیف های یراق دار با آویز: آسیب به دیگ و احتمال سوراخ شدن آن
  5. اجسام نوک تیز: سوراخ شدن دیگ
  6. ترمه و لباس های سنگدوزی شده: مسدود شدن لوله تخلیه و فیلتر
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد