logo logo تعمیرات ماشین لباسشویی گرنیه با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور ماشین لباسشویی گرنیه

ارور ماشین لباسشویی گرنیه
ارور ماشین لباسشویی گرنیه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور ماشین لباسشویی گرنیه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر ماشین لباسشویی گرنیه را در منزل دارید، گویا همراه با فرزندان شما، این دستگاه کاربردی نیز سن و سالی برای خودش پیدا کرده و به مرور جا افتاده شده است، از این جهت که گرنیه از برندی معتبر و همراه با کارایی بالا است که زمان متمادی را در کنار اعضاء خانواده شما سپری می کند. در طول این مدت، گاهی هم غر می زند که دوست دارد مانند فرزندان شما مورد توجه قرار بگیرد. در اصطلاح تخصصی، این غر زدن را ارور ماشین لباسشویی گرنیه عنوان می کنیم.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی گرنیه در بخش عیب یابی، شما را با ارورهای رایج در این ماشین لباسشویی آشنا خواهد کرد تا در مواقع ضروری، بدون استرس و نگرانی بدانید باید چه کاری انجام دهید، از کجا شروع کنید و چگونه به نتیجه مطلوب دست یابید. آی پی امداد با ارائه اطلاعاتی کاربردی، شما را به یک تعمیرکار حاضر در منزل تبدیل خواهد کرد تا هنگام بروز ارورهای غیرمنتظره، آماده اقدامی مناسب باشید.

با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی گرنیه صرفه جویی داشته باشید.

آشنایی با خطاهای 9 گانه ماشین لباسشویی گرنیه

ماشین لباسشویی گرنیه دارای سری خطاهای 9 گانه F1 تا F9 می باشد که هریک از این خطاها به دلیل خاصی در این دستگاه به نمایش در می آیند. در ادامه به بررسی علل اتفاق افتادن هریک از این خطاها پرداخته و روش های رفع عیب آنها را نیز مرور خواهیم کرد.

ارور ماشین لباسشویی گرنیه کد F1

ارور علت ارور
F1 اشکال در سنسور دما

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F1 لباسشویی گرنیه: 

  • برای رفع ارور F1 لازم است سنسور دما (ترمیستور) و دسته‌ سیم‌ها را بررسی کنید.
  • در صورت وجود ایراد در آن، باید قطعات معیوب را تعویض کنید.
  • همچنین، هیتر و دسته ‌سیم‌های ماژول کنترل یا تایمر را نیز بررسی کنید.

کد ارور F2 ماشین لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F2 اشکال در درب لباسشویی

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F2 لباسشویی گرنیه: 

  • از آنجا که در این بخش قفل درب ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شده است، مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته و قفل می شود.
  • سپس ماژول کنترل یا تایمر را نیز بررسی نمایید.

علت اخطار F3 ماشین لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F3 این ارور زمانی رخ می دهد که سطح آب به مقدار مد نظر و مناسب نرسیده است.

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F3 لباسشویی گرنیه: 

  • اگر سنسور فشار آب، رسیدن آب به سطح مورد نظر را تشخیص ندهد، لازم است ابتدا آب ورودی و سپس دسته سیم های شیر برقی، دسته سیم های حسگر فشار، سنسور سطح آب یا فشار و همچنین اتصالات ماژول کنترل اصلی و تایمر را بررسی نمایید.

کد خطای F4 لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F4 زمانی که اینورتر نتواند موتور را کنترل کند، این ارور بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی نمایان می شود.

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F4 لباسشویی گرنیه: 

  • زمانی که با ارور F4 رو به رو می شوید، قطعاتی مانند کارت اینورتر، برد کنترل ولتاژ و سرعت موتور نمی‌توانند سرعت موتور را کنترل کنند.
  • لازم است یادآوری کنیم این کد خطا فقط در مدل‌هایی که موتور بدون جاروبک دارند، ایجاد می شود.
  • برای رفع این ارور باید اتصالات و سیم‌های بین اینورتر و موتور، برد کنترل اصلی PCB، تاکو موتور یا همان سرعت سنج را بررسی کنید.
  • اگر متوجه خرابی کارت اینورتر شدید، آن را تعویض کنید.

علت آلارم ارور F5 لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F5 این خطا به معنای عدم برقرری ارتباط بین برد کنترل و اینورتر است.

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F5 لباسشویی گرنیه: 

  • در این بخش، ماژول کنترل اصلی نمی‌تواند با برد کنترل سرعت موتور یا کارت اینورتر ارتباط برقرار کند.
  • برای رفع این مشکل باید ضمن بررسی دسته ‌سیم‌های بین برد اصلی و کارت اینورتر، کانکتورهای هر دو کارت را نیز بررسی کنید.
  • در صورت بروز مشکل در کارت اینورتر، آن را عوض کنید.

دلیل هشدار کد خطای F6 ماشین لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F6 اشکال در المنت حرارتی

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F6 لباسشویی گرنیه: 

  • برای رفع این ارور لازم است دسته ‌سیم‌های متصل به المنت هیتر آب و رسانندگی المنت و همچنین ترموستات یا ترمیستور، دسته ‌سیم‌ها و اتصالات را مورد بررسی قرار دهید.

ارور ماشین لباسشویی گرنیه کد F7

ارور علت ارور
F7 عدم تخلیه آب لباسشویی

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F7 لباسشویی گرنیه: 

  • وقتی ماشین لباسشویی نمی‌تواند تخلیه آب محفظه را انجام دهد، لازم است قبل از هر کاری باید آب ماشین لباسشویی را به صورت دستی تخلیه کنید.
  • برای رفع ارور F7 در ماشین لباسشویی گرنیه باید فیلتر پمپ، لوله خروجی تخلیه، اتصالات ماژول کنترل و روتور و دسته سیم های پمپ تخلیه، لوله‌ خروجی تخلیه را برای جلوگیری از هر نوع گرفتگی مورد بررسی قرار دهید.

کد ارور F8 ماشین لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F8 هنگامی که در موتور ایرادی وجود داشته باشد، این ارور اعلام می شود.

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F8 لباسشویی گرنیه: 

  • چنانچه خطایی در موتور اصلی تشخیص داده شود ولی منشا آن معلوم نباشد، لازم است که شما همه اتصالات موتور اصلی و برد کنترل اصلی، واحد توکو موتور و زغال های موتور و همچنین آرمیچر موتور را به خوبی و با حساسیت بررسی نمایید.

علت هشدار ارور F9 لباسشویی گرنیه

ارور علت ارور
F9 ارور F9 به دلیل وجود نشتی در مدل‌های دارای آکوااستاپ رخ می دهد.

عیب یابی و رفع عیب کد خطای F9 لباسشویی گرنیه: 

  • از آنجا که این خطا فقط در مدل‌های دارای آکوااستاپ وجود دارد، لازم است نشتی لوله ورودی آکوااستاپ، اتصالات ابزار نشتی شناور و ماژول کنترل اصلی را به خوبی بررسی نمایید.

نحوه عیب یابی و رفع ارور لباسشویی گرنیه

ارورها و کدهای خطایی که بر روی نمایشگر لباسشویی گرنیه نمایش داده می شوند، می توانند نشان دهنده این موضوع باشند که بخشی از سیستم داخلی دستگاه با مشکل مواجه شده است. البته لازم به ذکر است که ارائه معنای هریک از ارورهای لباسشویی گرنیه تنها با هدف آگاهی بخشی و رفع موارد جزئی انجام شده است و برای انجام هرگونه رفع خطای لباسشویی گرنیه و تعمیرات باید از تجربه و دانش فنی در خصوص عیب یابی لباسشویی گرنیه برخوردار باشید. لذا برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر در لباسشویی، در صورتی که از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستید، حتما به تعمیرکاران حرفه ای و متخصص آی پی امداد مراجعه نمایید.

برای برطرف کردن اخطار ماشین لباسشویی گرنیه در منزل چه باید کرد؟

کدهای هشدار ماشین لباسشویی گرنیه از طریق دفترچه راهنمای این محصول به راحتی قابل شناسایی هستند و شما پس از مشاهده هرگونه خطا بر روی صفحه نمایشگر لباسشویی خود می توانید برای برطرف نمودن آن ها اقدامات لازم را انجام دهید. در برخی مواقع بروز خطا دارای علت هایی ساده مانند باز ماندن درب و .. می باشد. در دیگر موارد نیز خطای ایجاد شده به دلیل خرابی هریک از اجزای داخلی دستگاه است. به طور کلی در صورت مواجهه با کد ارور ماشین لباسشویی گرنیه، در صورتی که مشکل مربوط به یکی از اجزای داخلی دستگاه باشد، باید از خدمات تکنسین متخصص برای برطرف کردن اخطار ماشین لباسشویی گرنیه خود استفاده نمایید. زیرا اقدام به انجام این کار توسط خودتان بدون دانش و تخصص ممکن است خسارات سنگینی را برای دستگاهتان به ارمغان آورد.

نتیجه گیری از ارورها و کدهای خطای لباسشویی گرنیه

امید است که این مقاله آموزشی مورد استفاده شما مشتریان خوب محصولات گرنیه واقع شده باشد. حال که با خطاهای 9 گانه ماشین لباسشویی گرنیه آشنا شدید، عیب یابی این دستگاه به راحتی برایتان قابل شناسایی است و بهتر می توانید در مواقع بروز خطا، بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. در هر صورت، نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی گرنیه نیز در موارد تخصصی که راهکاری برای آن پیدا نمی کنید، در خدمت شما است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • وحید 22 دی 1402

    سلام و درود بنده لباسشویی گرنیه اینورتر دارم که برنامه شستشو عمل نمیکنه و ارور E12رو نشان می دهد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که مشکل کجاست که اگر قطعه‌ای مشکل دارد برای شرکت ارسال کنم سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 دی 1402

      درود، برنامه شستشو را مجددا اجرا نمایید و اگر مشکل برطرف نشد، موتور را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • M.kargar 15 اردیبهشت 1402

    سلام. ماشین لباسشویی گرنیه wa72145al استفاده می کنم. اخیرا مشکلی پیش اومده دستگاه درست آبگیری می کنه موتور شروع به کار می کنه اما پس از چند بار چرخیدن متوقف میشه و خطای F4 در پنلش ظاهر میشه. بنده پشت دستگاه باز کردم. کانکتور موتور رو بازدید کردم. اما درست نشد. موتورش هم یونیورسال تسمه ای mca61/64 148//KT16 و دارای زغال هست ممنونم لطفا در صورت امکان برای تعمیرش کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اردیبهشت 1402

      درود، مشکل می تواند از هیدروستات، پمپ، موتور، خازن یا تاخو باید که باید چک شود.

      پاسخ دادن
  • شاهرخ عظیمی 10 آبان 1401

    سلام.وقتی دستگاه رو روشن میکنیم چندبار صدای تیک تیک ضعیف میده ولی صدای قفل شدن درب نمیاد و بعد چند ثانیه روی صفحه ارور 23میاد و چشمک و بوق میزنه. و درب ماشین هم باز نمیشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 آبان 1401

      سلام، میکروسوئیچ درب در ابتدا بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد