logo logo جاروبرقی گرنیه با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از جاروبرقی گرنیه

راهنمای استفاده از جاروبرقی گرنیه
راهنمای استفاده از جاروبرقی گرنیه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از جاروبرقی گرنیه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

استفاده از جاروبرقی ها سبب صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی افراد و زمان شده است و به دلیل استقبال زیاد مصرف کنندگان شرکت های زیادی نیز اقدام به تولید این دستگاه ها نمودند که یکی از این شرکت ها نیز گرنیه میباشد برای آشنایی بیشتر شما با این دستگاه و طرز کار با آن در ادامه با مقاله راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه با ما همراه باشید:

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای جاروبرقی گرنیه می توانید با همراهی متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در ای مقاله از راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه بهره مند شوید.

راهنمای استفاده صحیح از جاروبرقی گرنیه

جاروبرقی ها دستگاه هایی هستند که با استفاده صحیح از آنها میتوانید منجر به افزایش کارایی آن برای خود شوید به این منظور در ادامه به بررسی راهنمای استفاده صحیح از جاروبرقی گرنیه میپردازیم:

  • هرگز بدون وجود پاکت و فیلتر هوا در جایگاه خود از جاروبرقی خود استفاده نکنید.
  • مراقب باشید که کلید، تیله و اجسامی از این قبیل وارد دستگاه شما نگردند.
  • طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه بهتر است در ساعات اوج مصرف برق از این دستگاه استفاده نکنید.
  • در صورت مشاهده کاهش قدرت مکش در دستگاه خود باید برای تعمیر دستگاه خود اقدام نمایید.
  • بهتر است پس از چند بار استفاده حتما برس غلتک جاروبرقی خود را تمیز نمایید.

بررسی اجزای جاروبرقی گرنیه

جاروبرقی ها از جمله وسایلی هستند که از کنار هم قرار گرفتن قطعات داخلی آن تشکیل شده اند. به این منظور در ادامه به بررسی اجزای جاروبرقی گرنیه میپردازیم:

  • اولین قسمت در این دستگاه که بیرونی ترین قسمت نیز میباشد بدنه و یا محفظه دستگاه شما است.
  • پس از آن در قسمت دستگیره دستگاه خود شاهد وجود دو مدل لوله هستید که یکی از این لوله ها که قابلیت انعطاف دارد لوله خرطومی نام دارد و لوله ای که به صورت یکسره در ادامه این لوله قرار دارد را لوله تلسکوپی مینامند.
  • طبق دفترچه راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه در انتهای لوله تلسکوپی غلتک و برس این دستگاه قرار دارد.

نحوه باز کردن جاروبرقی گرنیه

برای تعویض و یا تعمیر یکی از قطعات جاروبرقی خود شما نیاز دارید که بتوانید درب این دستگاه را باز نمایید به این منظور در ادامه به بررسی نحوه باز کردن جاروبرقی گرنیه میپردازیم:

  • در قسمت دستگیره جاروبرقی گرنیه یک نیم دایره خالی را مشاهده میکنید.
  • که برای باز کردن درب جاروبرقی خود طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه باید این قسمت که دارای یک شاسی است را به سمت بالا بکشید.
  • تا قسمت بالایی بدنه که درب دستگاه شما نیز هست باز گردد.

معرفی مدارهای الکترونیکی جاروبرقی گرنیه

با توجه به اینکه جاروبرقی ها دستگاه هایی هستند که ب برق کار میکنند برای روشن و خامشو شدن وهمچنین برای کارکرد چراغ های آن از مدارهای الکترونیکی در این دستگاه ها استفاده شده است که برای آشنایی شما با این مدارها در ادامه به معرفی مدارهای الکترونیکی جاروبرقی گرنیه میپردازیم:

  • جاروبرقی ها از تعداد محدودی دکمه تشکیل شده اند همانطور که میدانید در طراحی این دستگاه ها یک دکمه برای روشن و خاموش شدن و در برخی مدل ها یک دکمه نیز برای روشن کردن چراغ در این دستگاه ها تعبیه شده است.
  • طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه برای روشن و خاموش شدن دستگاه از یک مدار دو حالته استفاده شده است که در صورتی که دستگاه شما کلید روشن و خاموش شدن چراغ را نیز دارد یک مسیر یک طرفه برای آن نیز روی این مدار دیده میشود.

چگونه اقدام به تمیز کردن جاروبرقی گرنیه کنیم؟

تمیز کردن جارو برقی فرآیند ساده‌ ای است که می‌ توانید آن را به‌ راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی در منزل خود انجام دهید. اما همین فرآیند ساده تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه و ماندگاری آن خواهد داشت.

  • برای تمیز کردن جاروبرقی گرنیه ابتدا غلطک را خارج کرده و موها یا نخ هایی که به آن چسبیده است را با قیچی جدا کنید.
  • سپس با مسواک غلطک را کاملا تمیز کرده و در سر جای خود قرار دهید.
  • با استفاده از یک دستمال میکروفایبر تمام بدنه را دستمال بکشید و پاک کنید.
  • یک سطل را از آب گرم پر کنید و یک قاشق مایع ظرفشویی را به آن اضافه نمایید.
  • سری ها و قطعات مختلف جاروبرقی را در سطل قرار داده و کمی منتظر بمانید.
  • سپس آن ها را آبکشی کرده و در معرض هوا قرار دهید تا کامل خشک شود و اثر از رطوبت باقی نماند.
  • در نهایت آنها را در جای خود قرار دهید.

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی گرنیه به چه صورت است؟

در صورتی که تمیز فیلتر جاروبرقی در زمان مشخص انجام نشود، گرفتگی ایجاد شده در آن می تواند میزان قدرت مکش جارو برقی را کاهش دهد. بنابراین می توانید با تمیزکردن فیلتر جاروبرقی گرنیه از آسیب دیدگی دستگاه خود جلوگیری کنید.

  • امروزه بیشتر فیلترهای جاروبرقی گرنیه از نوع قابل شستشو هستند.
  • اگر فیلتر جاروبرقی گزنیه شما جزء این دسته است، ابتدا آن را جدا کنید و آن را به صورت کامل بتکانید.
  • سپس فیلتر را با آب سرد تمیز بشویید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.
  • در نهایت بعد از 24 ساعت آن را در جای خود قرار دهید.
  • در صورتی که فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشو نیست، آن را تعویض کنید.

برای تخلیه پاکت جاروبرقی گرنیه چه کنیم؟

پاکت جاروبرقی مکانی است که تمامی آشغال‌ های جذب شده به داخل دستگاه در آن جمع‌ آوری می‌شود. به همین دلیل نیاز است که بسته به تعداد دفعات استفاده از جاروبرقی، هر چند وقت یک بار کیسه را چک کرده و آن را تخلیه نمایید.

  1. ابتدا محفظه پاکت جاروبرقی را به کمک دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی گرنیه جدا کنید.
  2. سپس پاکت جاروبرقی را بیرون آورده و آن را به طور کامل در فضای باز تخلیه کنید.
  3. سپس آن را در آب گرم قرار داده تا مدتی خیس بخورد.
  4. حال می توانید با یک مسواک داخل آن را کامل تمیز کنید.
  5. در نهایت آن را در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.
  6. سپس آن را در جای خود قرار دهید.

بررسی نحوه تعویض پاکت جاروبرقی گرنیه

جنس اکثر پاکت های جاروبرقی گرنیه از جنس الیافی میباش که معمولا هم قابل تعویض و یکبار مصرف هستند برای بررسی نحوه تعویض پاکت جاروبرقی گرنیه از ادامه این مقاله استفاده نمایید:

  • برای تعویض پاکت جاروبرقی گرنیه هم باید بتوانید درب این دستگاه را باز نمایید.
  • پس از آن دور پاکت جاروبرقی شما یک محفظه پلاستیکی قرار دارد که طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه باعث باز ماندن سری پاکت شما میشود برای تعویض این پاکت باید آن را به صورت کشویی به سمت جلو بکشید و بعد از بیرون آوردن آن را با پاکت نو تعویض نمایید.

بررسی نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی گرنیه

فیلترهای جاروبرقی نقش بسیار مهمی در این دستگاه ها دارند زیرا با آلوده بودن آنها ممکن است گرد و غبار به موتور دستگاه شما نفوذ کند و باعث خرابی در آنها گردد در ادامه به بررسی نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی گرنیه میپردازیم:

  • برای تعویض و بیرون آوردن فیلترهای جاروبرقی خود باید درب این دستگاه ها را باز نمایید.
  • پس از آن باید پاکت دستگاه خود را نیز طبق دفترچه راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه خارج نمایید زیرا فیلتر در قسمت پشتی این پاکت قرار دارد.
  • پس از آن یک محفظه کشویی را مشاهده میکنید که فیلتر دورن آن قرار دارد و برای تعویض فیلتر باید آن را به سمت بالا کشیده و خارج نمایید.

بررسی نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی گرنیه

لوله های خرطومی حرکت و جا به جایی را برای ما در هنگام کار با جاروبرقی آسانتر میکنند اما گاهی به دلیل کشیدگی زیاد و یا برخورد با سطوح ممکن است این لوله ها دچار آسیب گردند که در ادامه سعی داریم برای شما به بررسی نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی گرنیه بپردازیم:

  • همانطور که مشاهده میکنید لوله های خرطومی از یک سمت به بدنه جاروبرقی و از سمت دیگر به لوله تلسکوپی دستگاه متصل هستند .
  • برای تعویض آنها در ابتدا باید با فشردن دکمه ای که در کنار نقطه اتصال آن به بدنه قرار دارد اقدام به جدا کردن این لوله از بدنه دستگاه نمایید.
  • پس از ان برای جدا کردن از لوله تلسکوپی تنها کافی است با یک چرخش این دو لوله را از هم جدا نمایید.
  • پس از آن طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه میتوانید برای تعویض این لوله اقدام نمایید.

راه های افزایش طول عمر جاروبرقی گرنیه

قطعا همه افراد پس از خرید یک جاروبرقی گرنیه به فکر راه هایی برای افزایش عمر این دستگاه ها هستند که در ادامه به ذکر برخی از راه های افزایش طول عمر جاروبرقی گرنیه برای شما عزیزان میردازیم:

  • استفاده نکردن از این دستگاه در ساعت های اوج مصرف برق و زمان هایی که دستگاه شما داغ شده است یکی از عوامل موثر در افزایش عمر این دستگاه ها است.
  • همچنین توجه به زمان تعویض فیلر و پاکت جاروبرقی نیز عامل دیگر ذکر شده در راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه است.

نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی گرنیه

همانطور که گفته شد با توجه به خطرناک بودن سیستم برق که در جاروهای برقی نیز از آن استفاده شده است بهتر است در هنگام استفاده از این دستگاه ها نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی گرنیه که در ادامه برای شما آورده ایم را رعایت نمایید تا از بروز مشکل در این هنگام جلوگیری کرده باشید:

  • در صورتی که دو شاخه دستگاه شما خیس است از اتصال آن به برق خودداری نمایید.
  • در هنگام کشیدن دوشاخه از برق ابتدا با دست خود پریز برق را نگه داشته و پس از آن اقدام به بیرون آوردن سیم دستگاه نمایید.
  • طبق راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه از جمع آوری مایعات با جاروبرقی تک منظوره خود خودداری نمایید.
  • در صورت پارگی و یا خرابی هر قسمت از سیم برق دستگاه خود در اسرع وقت برای تعویض و تعمیر آن اقدام نمایید.

راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه به طور خلاصه

استفاده از جاروبرقی ها اگر با رعایت اصول ذکر شده در دفترچه راهنمای آنها صورت گیرد میتواند باعث کارکرد دستگاه شما برای سال های زیادی گردد برای تحقق این امر میتوانید از راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه که در مقاله بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

با توجه به قیمت این روز های جاروبرقی گرنیه بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر جاروبرقی گرنیه چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت جاروبرقی گرنیه را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت جاروبرقی گرنیه خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از جاروبرقی گرنیه با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی گرنیه به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی گرنیه توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد