logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی

نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی یکی از وسایل ضروری و اصلی برای نظافت هر خانه‌ است و قطعا دانستن نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی می تواند کمک بزرگی به ما کند. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند معرفی چرا باید خرطومی جاروبرقی را تعویض کنیم؟ و چگونه قطعه مناسب را پیدا کنیم؟ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از طریقه تعویض خرطومی جاروبرقی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تعویض خرطومی جاروبرقی را مطرح کرده ایم.

دلیل تعویض خرطومی جاروبرقی
  • بدلیل آسیب نرسیدن به موتور و مکش عالی
چگونه قطعه مناسب را پیدا کنیم؟
  • می توانید خیلی ساده با استفاده از نوع جاروبرقی و نوع خرطومی، یک خرطومی جدید خریداری کنید.
طریقه تعمیر خرطومی جاروبرقی
  • اگر اول و آخر خرطومی خراب باشد، آن را برش دهید تا مشکل برطرف شود.
  • اگر سوراخ آن در وسط باشد، باید تعویض گردد.
طریقه تعویض خرطومی جاروبرقی
  • خرطومی را به صورت کششی و یا با استفاده از پیچ گشتی جدا کنید.
  • سپس خرطومی را نصب نمایید.

چرا باید خرطومی جاروبرقی را تعویض کنیم؟

مانند بسیاری از افراد، اگر هنگام تمیز کردن و جابجایی جاروبرقی در اطراف خانه مراقب لوله خرطومی خود نباشید، احتمال شکستن و فرسودگی سریع آن بیشتر می شود و قدرت مکش و عمر جاروبرقی را کاهش می دهد، بنابراین تعویض شلنگ جاروبرقی ضروری است. همچنین پس از یک مدت احتمال پوسیدگی لوله خرطومی نیز وجود دارد.

چرا باید خرطومی جاروبرقی را تعویض کنیم

علت خرابی خرطومی جاروبرقی
علت خرابی خرطومی جاروبرقی

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

چگونه شلنگ جاروبرقی مناسب را پیدا کنیم؟

اولین و ساده ترین راه این است که یک لوله جدید با کیفیت خوب و تجهیزات خوب بخرید. شلنگی تهیه کنید که با برند و مدل جاروبرقی شما مطابقت داشته باشد. اگر نه، ممکن است پس از مدتی نیاز به تعویض آن داشته باشید.

نحوه تعمیر خرطومی جاروبرقی

برای تعمیر خرطومی جاروبرقی ابتدا باید چک کنید که خرابی خرطوم و پارگی خرطوم دقیقا کجای خرطومی واقع شده است و سپس اقدام به تعمیر کنید. اگر پارگی و یا خرابی در ابتدا و انتهاب خرطومی بود می توانید با بریدن آن قسمت ها دوباره از خرطومی استفاده کرد. اگر مشکل در وسط خرطومی است با بدانید که تعویض کردن آن به صرفه تر و بهتر است.

چگونه شلنگ جاروبرقی مناسب را پیدا کنیم؟

نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی

حتما می دانید که لوله خرطومی از سمت کوپل وارد دهانه جاروبرقی می شود و از طرف دیگر به لوله تلسکوپی متصل می شود. مکش قوی جاروبرقی تمام گرد و غبار و آلودگی را از کف زمین پاک می کند. در ابتدای فرآیند تعویض شلنگ در جاروبرقی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • کوپل و لوله تلسکوپی سالم هستند و تنها لوله خرطومی دچار مشکل شده است که می‌توانید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.
  • برای وصل کردن آن باید ابتدا خار روی این دو قطعه را با پیچ‌گوشتی باز کرده و لوله خرطومی را جدا کنید. سپس کوپل و لوله تلسکوپی را به دو سر لوله خرطومی وصل کنید.
  • در غیر این صورت باید لوله خرطومی را به صورت کامل همراه با کوپل و لوله تلسکوپی تعویض کنید.

نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی

در ادامه به صورت دقیق به نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی خواهیم پرداخت:

  1. چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم؟
  2. تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ال جی
  3. نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی سامسونگ
  4. تعویض خرطومی جاروبرقی پارس خزر
  5. تعویض خرطومی جاروبرقی بوش

چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم؟

گاهی گرفتگی یا خرابی جاروبرقی مربوط به لوله خرطومی می شود که در این صورت باز کردن آن کمی متفاوت از لوله تلسکوپی است. اینکه چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم و لوله خرطومی را جدا کنیم، بر اساس نوع و مدل لوله خرطومی می باشد که متداول ترین نوع آن پیچی، کششی و گره ای است. اما به طور کل با پیچاندن لوله خرطومی بر خلاف جهت می توانید این قطعه را نیز جدا نمایید.

چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم؟

تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ال جی

ممکن است متوجه شده باشید که بخشی از لوله خرطومی هنگام تمیز کردن آسیب دیده است. اگر می خواهید محل دقیق آن را بدانید، باید دست خود را در حالی که جاروبرقی روشن است نزدیک لوله بگذارید و ببینید کدام قسمت پاره شده است. اگر این محل نزدیک سر یا انتهای لوله باشد، نیازی به تعویض آن نیست. در غیر این صورت باید شیلنگ جاروبرقی ال جی را تعویض کنید.

نحوه تعویض خرطومی جاروبرقی سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهای معروف لوازم الکترونیکی است. اگر جاروبرقی سامسونگ دارید اما مدت زیادی است که شیلنگ به دلیل کشش زیاد شکسته شده است، بهتر است محل برش را پیدا کرده و در صورت نیاز شیلنگ جاروبرقی سامسونگ را تعویض کنید. تا در آینده به موتور آسیبی وارد نشود.

تعویض خرطومی جاروبرقی پارس خزر

تعویض شیلنگ جاروبرقی های پارس خزر مشابه جاروبرقی های دیگر می باشد. یعنی ابتدا باید محل برش را پیدا کنید و سپس آن را تعمیر یا تعویض کنید تا جاروبرقی دوباره برای نظافت منزل استفاده شود.

تعویض خرطومی جاروبرقی بوش

تعویض خرطومی جاروبرقی بوش دقیقا همانند دیگر جاروبرقی ها بوده و خیلی ساده می توانید این کار را انجام دهید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد