logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علائم تمام شدن زغال جاروبرقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی وسیله ای است که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر قسمت وظیفه ای دارد که یکی از بخش ها زغال جاروبرقی است که ممکن است برایتان سوال شده باشد که زغال جاروبرقی چیست؟. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به علت تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟ زغال جاروبرقی کجاست؟، علائم تمام شدن زغال جاروبرقی و تعویض زغال جاروبرقی بپردازیم. همچنین می توانید در بخش نظرات، نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

خلاصه ای از نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی

کاربران گرامی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی را مطرح کرده ایم.

زغال جاروبرقی چیست؟
  • زغال جاروبرقی یک قطعه گرافیت سیاه رنگ است که یک رسانای عالی می باشد.
دلیل تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟
  • خوردگی علت اصلی تمام شدن زغال جاروبرقی است.
زغال جاروبرقی کجاست؟
  • زغال جاروبرقی درون موتور قرار دارد.
چگونه متوجه تمام شدن زغال جاروبرقی شویم؟
  • از کار افتادن موتور جاروبرقی
  • جرقه زدن جاروبرقی
  • کاهش قدرت جاروبرقی
نحوه تعویض زغال جاروبرقی
  • ابتدا قاب جاروبرقی را بردارید.
  • سپس موتور را باز کنید.
  • با باز کردن موتور به کربن دسترسی خواهید داشت.
  • پس از تعویض کربن پیچ های موتور را به خوبی ببندید.
  • سپس قاب جاروبرقی را ببنید و مطمئن شوید همه چیز را بسته اید.

زغال جاروبرقی چیست؟

زغال جاروبرقی یک قطعه گرافیت سیاه رنگ است که یک رسانای عالی می باشد. این قطعه کوچک باعث ایجاد اصطکاک در حرکت خود می شود که باعث می شود موتور به طور عادی کار کند. حال اگر این قطعه بسیار کوچک دچار خوردگی یا خرابی شود، می تواند در عملکرد موتور جاروبرقی مشکل ایجاد کند. وقتی زغال جاروبرقی تمام شود، ممکن است فکر کنید که موتور جاروبرقی سوخته است یا دچار مشکل شده است. نبود این قطعه و خراب شدن آن می تواند در روند صحیح کار کردن موتور جاروبرقی اختلال ایجاد کند.

زغال جاروبرقی چیست؟

علت تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

یکی از آسیب‌ هایی که سلامت زغال جاروبرقی را تهدید می کند، خوردگی است که باعث می‌ شود زغال به مرور زمان از بین برود. با تمام شدن زغال، برخی افراد فکر می‌ کنند که موتور جاروبرقی سوخته است. نبود زغال جاروبرقی در عملکرد موتور تاثیر دارد و حتی ممکن است آن را از کار بی اندازد، اما باید شدت خوردگی و خرابی زغال جاروبرقی را بررسی کرد.

زغال جاروبرقی کجاست؟

زغال جاروبرقی درون موتور قرار دارد و برای دستیابی و تعویض آن باید به موتور دست پیدا کنید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص و یا یک تعمیرکار حرفه ای درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. برای این منظور می توانید برروی توان تعمیرکاران آی پی امداد حساب باز کنید.

زغال جاروبرقی کجاست؟

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی ها دارای یک قطعه به نام زغال هستند که نقش بسیار پررنگی را بازی می کند و اگر این قطعا دچار مشکل شود و یا تمام شود، می تواند باعث مشکل در موتور دستگاه شود که در ادامه به علائم تمام شدن زغال جاروبرقی می پردازیم.

  1. از کار افتادن موتور جاروبرقی
  2. جرقه زدن جاروبرقی
  3. کاهش قدرت جاروبرقی

از کار افتادن موتور جاروبرقی

دلایل زیادی برای از کار افتادن موتور وجود دارد که یکی از دلایل آن تمام شدن زغال جاروبرقی است. هنگامی که زغال جاروبرقی به طور کامل تمام شود، دیگر اتصال به کلکتور برقرار نمی شود و این می تواند باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی شود. اگر موتور جاروبرقی شما از کار افتاد، بهتر است خودتان دست به کار نشوید و از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بخواهید تا دستگاه شما را بررسی و در صورت لزوم تعمیر کند.

از کار افتادن موتور جاروبرقی

جرقه زدن جاروبرقی

گاهی اوقات با مشکل جرقه زدن جاروبرقی مواجه می شوید و این مشکل شما را می ترساند. جرقه زدن در جاروبرقی می تواند ناشی از مشکلات مختلفی از جمله مشکلات مدار الکتریکی جاروبرقی باشد. اما یکی از دلایلی که جاروبرقی جرقه می‌ زند این است که کربن جاروبرقی تمام شده است. وقتی کربن جاروبرقی تمام می شود، نمی تواند اتصال برقرار کند که باعث ایجاد جرقه می شود. بنابراین بهتر است ابتدا جاروبرقی را باز کنید و این مشکل را بررسی کنید و اگر کربن جاروبرقی تمام شده یا کم است، آن را تعویض کنید.

جرقه زدن جاروبرقی

کاهش قدرت جاروبرقی

اولین مشکلی که ممکن است در طول زمان با آن مواجه شوید، این است که قدرت موتور جاروبرقی شما کاهش می یابد. این مشکل از کم شدن و یا از بین رفتن زغال جاروبرقی ایجاد می شود. اگر خودتان می توانید این کار را انجام دهید، بهتر است جاروبرقی را باز کنید و به زغال نگاه کنید تا از تمیز بودن آن مطمئن شوید. البته این ممکن است به دلیل کثیف بودن کلکتور یا سوختن موتور اتفاق بیفتد. اگر دانش کافی در مورد تعمیر جاروبرقی ندارید، توصیه می کنیم در اسرع وقت از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا جاروبرقی را برای شما تعمیر کند.

کاهش قدرت جاروبرقی

تعویض زغال جاروبرقی

در ادامه به نحوه تعویض زغال جاروبرقی می پردازیم. توجه داشته باشید که این کار به مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، حتما با یک فرد متخصص برای تعمیر جاروبرقی تماس بگیرید. هنگامی که جاروبرقی را باز می کنید، باید با جریان الکتریکی و موتور جاروبرقی سر و کار داشته باشید، بنابراین برای جلوگیری از برق گرفتگی لازم است جاروبرقی را خاموش کنید.

مراحل تعویض زغال جاروبرقی

  • برای تعویض ذغال جاروبرقی قاب را بردارید و پیچ های جاروبرقی را با دقت باز کنید تا به موتور دسترسی پیدا کنید.
  • هنگام برداشتن پیچ ها و عدم نگه داشتن جاروبرقی به درستی، ممکن است محتویات آن پخش شود یا سیم به قاب گیر کند و با برداشتن قاب پاره شود، بنابراین این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید.
  • اگر جاروبرقی قدیمی است مراقب باشید فنر کشنده سیم را جدا نکنید زیرا در این صورت برای مونتاژ این فنر با مشکل زیادی مواجه خواهید شد و در انجام این کار بسیار گیج خواهید شد.
  • پس از باز کردن قاب جاروبرقی، پیچ های موتور را باز کرده و با احتیاط موتور را از جای خود خارج کنید تا بتوانید به کربن جاروبرقی دسترسی داشته باشید.
  • هنگام درآوردن موتور دقت کنید که کابل های متصل پاره نشده باشند و قطعات مهم و مدار خلاء آسیبی نبینند.
  • توصیه می شود زغال کهنه را با دقت جدا کنید، محل موتور و محل زغال را با پارچه مناسب یا مسواک قدیمی تمیز کنید و کثیفی های انباشته شده در این قسمت را کاملا تخلیه کنید.
  • کربن جاروبرقی را که خریداری کرده‌ اید با احتیاط در محل صحیح قرار دهید و مطمئن شوید که کاملا در جای خود قرار گرفته است.
  • نصب فنرها را فراموش نکنید زیرا ممکن است باعث باز شدن مجدد جاروبرقی شود.
  • بعد از اینکه کارهایی که تا الان گفتم انجام دادید، قطعات جاروبرقی را با دقت در جای خود قرار دهید و دوباره جارو برقی را ببندید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر قطعه به خوبی قرار می گیرد و پیچ ها کاملا سفت شده اند تا در آینده شل نشوند.
  • همچنین سیم ها را به درستی در جای خود قرار دهید تا آسیب نبینند و نیفتند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد