logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماشین لباسشویی Beko، یکی از برندهای محبوب و معتبر در دنیای لباسشویی است. اما در بعضی مواقع، این دستگاه، به‌طور ناگهانی روشن نمی‌شود. دلایل این مشکل می‌تواند متنوع باشد. برخی از این مشکلات بسیار ساده هستند و خود کاربر می‌تواند آن‌ها را رفع کند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعمیر توسط تعمیرکاران حرفه‌ای دارند. این مشکل برای افراد خانواده بسیار آزاردهنده است. بنابراین، اگر به‌دنبال یافتن علت این مشکل هستید، توصیه می‌شود با ما همراه باشید. در این مقاله از آی پی امداد، به علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو و راهکارهای رفع آن می‌پردازیم. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب، همچنان در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد شما را راهنمایی کنند.

8 علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو

در ادامه قصد داریم به بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو بپردازیم. در صورت بروز مشکل برای اجزا و قطعات مختلف ماشین لباسشویی، این احتمال وجود دارد که ماشین لباسشویی شما کار نکند. زمانی که با این مشکل روبرو می‌شوید، می‌توانید موارد زیر را بررسی نمایید تا علل آن را شناسایی کرده و این مشکل را برطرف کنید. مواردی که باعث کار نکردن ماشین لباسشویی بکو می‌شود، شامل موارد زیر است:

  1. مشکل در برق‌رسانی
  2. معیوب بودن کابل
  3. خراب شدن موتور
  4. معیوب بودن برد کنترل
  5. عدم قرارگیری مناسب لباس‌ها در لباسشویی
  6. خرابی تایمر و سوئیچ استارت
  7. مشکل در صفحه کلید و صفحه نمایش
  8. معیوب بودن سوئیچ درب لباسشویی

8 علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو

در ادامه دلایل رایج بروز این مشکل را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

1. مشکل در برق‌رسانی

یکی از دلایل اصلی کار نکردن ماشین لباسشویی بکو، مشکل در ارائه برق به دستگاه است.

راه‌حل:

  • هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی، اولین چیزی که باید بررسی شود، جریان برق است که با استفاده از یک ابزار به نام فازمتر قابل بررسی است.
  • بعد از اطمینان حاصل کردن از وجود جریان برق، باید با استفاده از یک مولتی‌متر، ولتاژ جریان برق را بررسی کنید.
  • برای روشن شدن و عملکرد صحیح دستگاه، ولتاژ باید حداقل ۲۰۰ ولت باشد و جریان آن نیز تقریبا ۱۵ آمپر باشد.

2. معیوب بودن کابل

از دیگر دلایلی که موجب کار نکردن ماشین لباسشویی بکو می‌شود، معیوب بودن کابل رابط آن است. برای اطمینان حاصل کردن از این مورد، لازم است کابل را به‌صورت ظاهری بررسی کنید. در صورتی که کابل رابط کوچکترین مشکلی مانند پارگی یا پوسیدگی داشته باشد، ماشین لباسشویی کار نخواهد شد.

راه‌حل:

  • پس از بررسی کابل رابط، نوبت به بررسی دوشاخه می‌رسد. اگر در دو شاخه و سیم‌ها هیچ مشکل ظاهری را مشاهده نکردید، احتمالا در کابل رابط قطعی وجود دارد.
  • برای تست این مورد، می‌توانید از یک مولتی‌متر استفاده کنید. با قرار دادن مولتی‌متر در حالت بوق، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کابل قطع است. در صورت قطعی سیم، بهترین راه‌حل تعویض آن است.

3. خراب شدن موتور

عملکرد ماشین لباسشویی به موتور آن بستگی دارد. این موتور در دو جهت عقربه‌های ساعت و خلاف عقربه‌ها قابل چرخش است. در برخی موارد کار نکردن ماشین لباسشویی بکو، به‌ دلیل معیوب یا سوختن این قسمت رخ دهد.

راه‌حل:

  • برای اطمینان از سلامت ان قطعه، بهتر است به تکنسین‌های متخصص آی پی امداد جهت بررسی و تعمیر موتور لباسشویی مراجعه کنید؛ زیرا خود افراد نمی‌توانند این قسمت را بررسی کنند.
  • علاوه‌بر‌این، ایجاد صدای وزوز در دستگاه و داغ شدن خیلی سریع  موتور در صورت معیوب بودن آن از علائم خرابی موتور هستند و باعث می‌شود که ماشین لباسشویی خاموش شود. در چنین شرایطی، بهتر است هر چه سریع‌تر از یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت تعمیر موتور کمک بگیرید.

خراب شدن موتور

4. معیوب بودن برد کنترل

یکی از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی بکو، خرابی برد کنترل اصلی است. در این دستگاه، یک برد اصلی وجود دارد که کنترل و مدیریت تمامی اجزای دستگاه را برعهده دارد. اگر این برد نتواند ولتاژ کافی را به قسمت‌های مختلف مانند موتور، بخش تخلیه یا قفل درب منتقل کند، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

راه‌حل:

  • تشخیص و بررسی مشکلات برد اصلی نیز کار آسانی نیست و تعمیر برد لباسشویی بکو باید حتما توسط یک تکنسین حرفه‌ای آی پی امداد انجام شود.

5. عدم قرارگیری مناسب لباس‌ها در لباسشویی

یکی از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی بکو، عدم قرارگیری مناسب لباس‌ها در دستگاه است. اگر توازن در قرارگیری لباس‌ها حفظ نشود، ماشین لباسشویی در حالت سوئیچ تعادل قرار نخواهد گرفت و روشن نخواهد شد. بنابراین حتما باید به این مسئله توجه کرده و لباس‌ها را به‌صورت یکنواخت در محفظه دستگاه قرار دهید؛ زیرا اگر بخش سوئیچ فعال نشود، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود و عملیات شست‌وشو را آغاز نمی‌کند.

راه‌حل:

برای حل این مشکل، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • قبل از شروع دوره شستشو، اطمینان حاصل کنید که لباس‌ها به‌صورت یکنواخت و با توازن در داخل محفظه ماشین قرار گرفته‌اند.
  • مطمئن شوید که حجم لباس‌ها، از ظرفیت ماشین لباسشویی بیشتر نباشد. لباس‌ها را به‌طور مناسب و با‌توجه به ظرفیت مشخص شده در دستگاه قرار دهید.

عدم قرارگیری مناسب لباس‌ها در لباسشویی

6. خرابی تایمر و سوئیچ استارت

بعضی از مدل‌های لباسشویی بکو دارای یک تایمر و سوئیچ استارت هستند که با فشردن دکمه تایمر، سوئیچ استارت فعال می‌شود. اگر لباسشویی روشن نمی‌شود، ممکن است این مشکل به همین بخش مربوط باشد.

راه‌حل:

  • برای تست سلامتی این قطعات، حتما باید به تعمیرکاران ماهر آی پی امداد مراجعه کرد، زیرا این بخش‌ها بسیار پیچیده هستند و نیاز به دقت و دانش فنی دارند.

7. مشکل در صفحه کلید و صفحه نمایش

شکی نیست که شما احتمالا صفحه نمایشی که روی دستگاه لباسشویی قرار دارد را مشاهده کرده‌اید. این صفحه در برخی از مدل‌ها به‌صورت لمسی طراحی شده است و در مدل‌های دیگر دارای یک صفحه کلید است.

راه‌حل:

  • برای بررسی این بخش، ابتدا می‌توانید کلیدهای آن را فشار دهید. اگر یکی از دکمه‌ها عمل نکند، این به معنای خرابی صفحه کلید لباسشویی است و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

مشکل در صفحه کلید و صفحه نمایش

8. معیوب بودن سوئیچ درب لباسشویی

یکی از علل ممکن برای کار نکردن ماشین لباسشویی بکو، خرابی سوئیچ مربوط به درب دستگاه است. اگر در این قسمت مشکلی وجود داشته باشد، درب لباسشویی به‌طور کامل بسته نمی‌شود و این منجر به عدم روشن شدن آن می‌شود. البته در برخی از مدل‌ها، لباسشویی روشن می‌شود، اما فرآیند شست‌وشو را آغاز نمی‌کند. میکروسوئیچ لباسشویی وظیفه دارد تا درب دستگاه را قفل کند. در صورتی که این بخش خراب شده باشد، فرآیند شست‌وشو آغاز نخواهد شد.

راه‌حل:

برای حل مشکل سوئیچ درب لباسشویی و روشن نشدن آن، می‌توانید مانند زیر عمل کنید:

  • ابتدا، اطمینان حاصل کنید که درب لباسشویی به‌طور کامل بسته شده است. بررسی کنید که آیا هیچ جسمی در مسیر قفل شدن درب وجود ندارد و همچنین بررسی کنید که درب به‌درستی و به‌صورت محکم بسته شده است.
  • در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد، سوئیچ مربوط به درب را بررسی کنید. این سوئیچ معمولا در نزدیکی درب قرار دارد و وظیفه قفل کردن درب را برعهده دارد. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ سالم است، یعنی هنگام بسته شدن درب، سوئیچ فشار داده می‌شود و در صورت باز شدن درب، سوئیچ آزاد می‌شود.
  • اگر سوئیچ خراب یا معیوب است، باید آن را تعویض کنید. برای این کار، بهتر است با تعمیرکاران آی پی امداد تماس بگیرید و سوئیچ جدید را تهیه کنید.
  • پس از تعویض سوئیچ، مطمئن شوید که درب به‌درستی بسته می‌شود و سوئیچ به‌درستی عمل می‌کند. سپس می‌توانید لباس‌ها را درون لباسشویی قرار داده و فرآیند شست‌وشو را آغاز کنید.

در صورتی که با انجام این مراحل مشکل حل نشد، بهتر است با تعمیرکاران آی پی امداد تماس بگیرید تا به شما در رفع این مشکل کمک کنند.

معیوب بودن سوئیچ درب لباسشویی

جهت تعمیر مشکل کار نکردن لباسشویی بکو با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، علت کار نکردن ماشین لباسشویی بکو را بررسی کرده و سعی داشتیم راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم. برخی از این راه‌حل‌ها بسیار ساده هستند و می‌توانید خودتان اقدام به انجام آن‌ها کنید، اما برخی دیگر از این روش‌ها نیازمند تخصص و تجربه بیشتر هستند و بهتر است توسط یک تکنسین ماهر انجام شوند. در صورت عدم داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، بهتر است از طریق شماره های 02158941 یا 02191093903 با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و کار را به افراد متخصص آی پی امداد بسپارید تا دستگاه شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد