logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض فیلتر یخچال بکو

تعویض فیلتر یخچال بکو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض فیلتر یخچال بکو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تعویض فیلتر یخچال بکو از جمله اموری است که تضمین می کند آب حاصل از آبسردکن و یخ ساز شما تمیز بوده و با طعم تازگی دارد. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با آلاینده ها و مواد معدنی مسدود شود و کارایی آن کاهش یابد و کیفیت آب به خطر بیفتد. تعویض فیلتر به طور منظم، معمولا هر شش ماه تا یک سال بسته به نوع استفاده و مدل، برای حفظ کارایی و طول عمر یخچال شما مهم است. به طور کلی، تعویض فیلتر آب یخچال ساید بکو یک فرآیند ساده است که می تواند تنها در چند مرحله ساده توسط کاربر یا به کمک یک تکنسین متخصص و مجرب انجام شود. در این مقاله از سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به بررسی مراحل تعویض فیلتر آب داخلی و بیرونی یخچال بکو برای شما عزیزان پرداخته ایم.

نحوه تماس با نمایندگی آی پی امداد جهت تعویض فیلتر یخچال بکو

در صورتی که می خواهید بدانید برای تعویض فیلتر آب یخچال بکو توسط نمایندگی مجاز چه مراحلی طی خواهد شد، در ادامه با ما همراه باشید:

  • پس از ثبت درخواست شما به صورت آنلاین یا با تماس با شماره تلفن 02158941، اپراتور های نمایندگی یخچال بکو در آی پی امداد اقدام به دریافت آدرس شما می کنند.
  • در کمتر از نیم ساعت تعمیرکار یخچال با شما تماس خواهد گرفت و برای مراجعه به منزلتان با شما هماهنگ خواهد شد.
  • پس مراجعه تکنسین مربوطه به منزل شما فرآیند جایگزینی فیلتر آب یخچال فریزر و ساید بای ساید بکو شما آغاز خواهد شد.
  • عملیات عوض کردن فیلتر یخچال بکو در نمایندگی آی پی امداد تنها با استفاده از فیلتر فابریک و باکیفیت انجام  می شود.

تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بکو در محل

تعویض فیلتر یخچال ساید بکو یکی از اموری است که در محل مورد نظر شما انجام خواهد شد. از این رو نیازی به جابجا کردن یخچال و انتقال آن به تعمیرگاه نخواهید داشت. این کار نه تنها هزینه های جابجایی دستگاه را کاهش خواهد داد، بلکه از آسیب دیدگی بیشتر دستگاه در حین انتقال نیز جلوگیری خواهد کرد. از این رو اگر فیلتر دستگاه شما نیاز به تعویض دارد، می توانید با متخصصین آی پی امداد تماس حاصل نمایید. تکنسین مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و اقدامات لازم را در جهت جایگزینی فیلتر یخچال انجام خواهد داد.

تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بکو در محل

چرا لازم است فیلتر آب یخچال بکو عوض شود؟

لازم است فیلتر آب یخچال بکو را به صورت دوره ای عوض کنید تا از تمیز و سالم بودن آب توزیع شده توسط یخچال اطمینان حاصل کنید. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ناخالصی ها مسدود شود و این مسئله می تواند منجر به تجمع باکتری ها و سایر آلاینده ها شود که طعم و کیفیت آب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این، استفاده از فیلتری که تاریخ تعویض توصیه شده آن گذشته است، می‌ تواند کارایی سیستم خنک‌ کننده یخچال را کاهش دهد و منجر به هزینه انرژی بالاتر و آسیب احتمالی به دستگاه شود. بنابراین، تعویض فیلتر آب یخچال ساید بکو به صورت منظم بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که یخچال همچنان به درستی کار می‌ کند و آب تمیز و تازه را ارائه می‌ کند.

چرا لازم است فیلتر آب یخچال بکو عوض شود

زمان مناسب تعویض فیلتر یخچال ساید بکو

زمان مناسب تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال بکو به عواملی که از جمله کیفیت آب و تعداد دفعات استفاده از آبسردکن بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می شود که فیلتر را هر 6 ماه تعویض کنید. با این حال، اگر هریک از علائم زیر را مشاهده کردید، به این معناست که زمان تعویض فیلتر یخچال رسیده است:

  • کاهش جریان آب یا فشار آب
  • تغییر در طعم، رنگ یا بوی آب
  • تجمع یخ در محفظه فریزر
  • افزایش صدای خروجی آب یخچال

توجه به این نکته مهم است که این علائم می تواند از سایر مشکلات یخچال شما نیز باشد. بنابراین اگر مطمئن نیستید که آیا زمان عوض کردن فیلترتان رسیده است یا خیر، بهتر است به دفترچه راهنمای یخچال بکو خود مراجعه کرده یا با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

مراحل عوض کردن فیلتر داخلی یخچال بکو

مراحل عوض کردن فیلتر داخلی یخچال بکو به شرح زیر است:

  1. قبل از شروع، یخچال را از برق بکشید یا کلید مدار را خاموش کنید تا مطمئن شوید که یخچال برق ندارد.
  2. فیلتر معمولاً در گوشه سمت راست یا سمت چپ بالای محفظه یخچال قرار دارد.
  3. فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از محفظه فیلتر خارج شود.
  4. فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید و برای اینکه در جای خود محکم شود، آن در در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.
  5. پس از نصب فیلتر، اجازه دهید مقداری آب از آبسردکن خارج شود تا آب عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  6. در نهایت حتما فیلتر را ریست کنید تا وضعیت فیلتر جدید به صورت دقیق توسط دستگاه منعکس شود.

مراحل عوض کردن فیلتر داخلی یخچال بکو

نحوه تعویض فیلتر آب بیرونی یخچال بکو

در این بخش مراحل تعویض فیلتر آب خارجی یخچال بکو را به صورت گام به گام برای شما ذکر کرده ایم:

  1. ابتدا شیر آب یخچال را ببندید تا از ورود جریان آب به داخل دستگاه جلوگیری شود.
  2. فیلتر آب خارجی معمولاً در پشت یخچال و نزدیک خط لوله آب یخچال قرار دارد.
  3. فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید یا اتصالات آن را باز کنید تا از محفظه جدا شود. هنگام برداشتن فیلتر حتما آن را نگه دارید؛ زیرا ممکن است حاوی آب باشد.
  4. پوشش های محافظ را از فیلتر جدید جدا کنید و هر درپوشی را که ممکن است در انتهای فیلتر باشد، بردارید.
  5. فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود. ممکن است لازم باشد هنگام چرخاندن فیلتر کمی به سمت بالا فشار دهید.
  6. برای بازگرداندن جریان آب به یخچال، شیر آب را مجددا باز کنید.
  7. چندین لیوان آب را از داخل دستگاه خارج کنید تا هوا یا ذرات کربن موجود در فیلتر جدید خارج شود.
  8. اگر یخچال شما دارای نشانگر فیلتر است، حتما آن را ریست کنید تا در آینده زمان تعویض مجدد فیلتر را متوجه شوید.

راهنمای تهیه فیلتر آب مناسب یخچال بکو

برای پیدا کردن فیلتر آب مناسب برای یخچال بکو، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دفترچه راهنمای یخچال فریزر بکو باید اطلاعاتی در مورد نوع فیلتر را در اختیار شما قرار دهد که به دنبال شماره یا نام فیلتر مورد نظر در دفترچه راهنمای دستگاه خود باشید.
  • س از دریافت شماره یا نام فیلتر، می توانید آن را به صورت آنلاین جستجو کنید. برای یافتن فیلتر مناسب برای یخچال خود می توانید به وب سایت اصلی مراجعه کنید.
  • اگر هنوز در یافتن فیلتر مناسب یخچال خود با مشکل مواجه هستید، می توانید از کارشناسان و تکنسین های مجرب در این زمینه کمک بگیرید.
  • لازم به ذکر است که باید حتما از فیلترهای اصل استفاده کنید تا مطمئن شوید که یخچال شما به درستی کار می کند و آب تمیز و تازه ای را ارائه می دهد.

هزینه تعویض فیلتر یخچال بکو

هزینه تعویض فیلتر یخچال بکو بر اساس عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد، از جمله این عوامل موثر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولیدکنندگان یخچال های بکو انواع مختلفی از فیلترها را با توجه به نوع و مدل یخچال ارائه می دهند. به طور کلی، هرچه فناوری فیلتراسیون پیشرفته تر باشد، هزینه خرید فیلتر بالاتر است.
  • برخی از یخچال‌ های بکو به فیلترهای گران‌ تر یا تخصصی‌ تری نسبت به سایر مدل ها نیاز دارند که می‌تواند بر هزینه تعویض این قطعه تاثیر بگذارد.
  • هزینه های مربوط به نصب و جایگزینی فیلتر قدیمی با فیلتر جدید توسط تکنسین مربوطه نیز می توانید در تعیین هزینه های این فرآیند تاثیرگذار باشد.
  • به طور کلی لازم است در زمان تعیین بودجه برای یخچال بکو، هزینه تعویض منظم فیلتر را در نظر بگیرید؛ زیرا این کار برای حفظ کیفیت آب و اطمینان از طول عمر دستگاه ضروری است.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد