logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برفک زدن یخچال بکو

علت برفک زدن یخچال بکو
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برفک زدن یخچال بکو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تشکیل برفک زیاد در یخچال بکو از جمله ایرادات رایجی است که افراد از آن گله و شکایت دارند. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت برفک زدن یخچال بکو خواهیم گفت. اگر یخچال شما نیز دچار این مشکل شده یا سوال مشابهی در این زمینه دارید، توصیه می‌کنیم در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از خدمات عیب‌یابی تلفنی نیز می‌توانید با شماره‌های مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و سوالات خود را مستقیما از متخصصین و کارشناسان متخصص آی پی امداد بپرسید. با ما همراه باشید.

5 علت برفک زدن یخچال بکو + راه‌حل

وقتی یخچال فریزر بکو شروع به برفک زدن می‌کند، یعنی مشکلی در یکی از قطعات آن وجود دارد. مواردی که در ادامه نام می‌بریم، از جمله رایج‌ترین دلایل برفک زدن یخچال بکو محسوب شده و به احتمال زیاد مشکل یخچال شما نیز به یکی از موارد زیر بستگی دارد:

  1. انتخاب محل نامناسب برای نصب یخچال
  2. خرابی لاستیک دور درب یخچال
  3. معیوب شدن ترموستات یخچال
  4. پایین بودن درجه دمای یخچال
  5. وجود آسیب‌های داخلی یخچال

در ادامه هر کدام از دلایل برفک زدن یخچال بکو را به شرح مفصل بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند که در برخی مواقع این راهکارها قابل اجرا نبوده و باید از افراد متخصص در زمینه تعمیرات کمک بگیرید.

علت برفک زدن یخچال بکو + راه‌حل

1. انتخاب محل نامناسب برای نصب یخچال

بدون شک مهم‌ترین فاکتور برای نصب و راه‌اندازی یخچال بکو، توجه به تراز بودن آن است. بهتر است قبل از نصب و راه‌اندازی، جای مناسب یخچال را در نظر گرفته و سپس آن را به جریان برق متصل کنید. یکی از دلایل برفک زدن یخچال بکو به مسئله تراز نبودن آن و عدم رعایت حد فاصله استاندارد از دیوار مرتبط است. وقتی یخچال به روی سطح شیب دار و غیر تراز نصب شده به موتور آن فشار وارد شده و حتی ممکن است درب آن به خوبی بسته نشود. در نتیجه شاهد برفک‌های زیادی خواهید بود.

راه‌حل:

  • اگر به تازگی یخچال فریزر بکو را خریداری کرده‌اید، برای نصب و راه‌اندازی آن حتماً از نمایندگی تعمیرات بکو کمک بگیرید. این افراد تراز بودن یخچال و رعایت فاصله استاندارد یخچال از دیوار را تنظیم کرده و از این قبیل مشکلات جلوگیری می‌کنند.
  • ممکن است در جابه‌جایی‌های انجام شده یخچال از حالت تراز خارج شده باشد. در این شرایط به کمک تراز آن را در حالت استاندارد قرار دهید.
  • از دیگر علت برفک زدن یخچال بکو می‌توان به قرار دادن یخچال در مقابل حرارت و نور مستقیم خورشید اشاره کرد. اگر این دو مورد را نیز در نظر داشته باشید، شاهد برفک بیش از حد یخچال نخواهید بود.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال

2. خرابی لاستیک دور درب یخچال بکو

لاستیک دور درب یخچال نیز جزء آن دسته از قطعاتی است که اگر خراب شود، با مشکلی نظیر برفک زدن بیش از حد یخچال مواجه خواهید شد. بهتر است هر چند وقت یکبار لاستیک دور درب یخچال را تست کنید. وقتی لاستیک خراب می‌شود، هوای محیط به ویژه در فصول گرم وارد محیط کابین یخچال شده و منجر به تولید برفک بیش از حد می‌گردد.

خرابی لاستیک دور درب یخچال بکو

راه‌حل:

  • از آنجایی که لاستیک دور درب یخچال بکو از جنس آهن ربا است، خرابی آن مانع از چسبیدن درست شده و مشکلاتی را به همراه دارد. در شرایط مشابه توصیه می‌کنیم از افراد متخصص برای تعویض لاستیک درب یخچال خود کمک بگیرید.

3. معیوب شدن ترموستات یخچال

ترموستات نیز جزء آن دسته از قطعات ضروری و حیاتی در یخچال است که خرابی آن یکی از علت برفک زدن آن می‌باشد. خراب شدن ترموستات برد اصلی آن را در وضعیت نامشخصی قرار داده و در واقع میزان سرد یا گرم بودن یخچال مشخص نمی‌شود. در نتیجه شاهد برفک زیادی خواهید بود.

راه‌حل:

  • جالب است بدانید که ترموستات یخچال بکو وظیفه رساندن دما به حالت ایده‌آل را عهده‌دار است.
  • چنانچه ترموستات خراب شود و عملکرد دقیقی نداشته باشد، اختلال دمایی داده و منجر به نوسان دمایی می‌شود.
  • در این شرایط تعمیر ترموستات یخچال یا تعویض آن بهترین راه‌حل ممکن است. به این منظور می‌توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

معیوب شدن ترموستات یخچال

4. پایین بودن درجه دمای یخچال

بی‌توجهی به تنظیمات یخچال بکو نیز منجر به افزایش برفک در بدنه می‌شود. ممکن است یکی از اعضای خانواده‌تان تنظیم دمای یخچال را دست‌کاری کرده باشند. وقتی یخچال بکو برفک بیش از حدی تولید می‌کند، یعنی دمای آن بیشتر از حد ممکن سرد است. در این شرایط یخ زدایی یخچال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است دمای یخچال بکو را به طریقه درست تنظیم کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای یخچال فریزر بکو را مطالعه کنید.
  • دمای مناسب قسمت فریزر بین 0 تا 18- درجه فارنهایت است و دمای بخش یخچال نیز باید بین 3 تا 37 درجه سانتیگراد باشد.

پایین بودن درجه دمای یخچال

5. وجود آسیب‌های داخلی یخچال

از دیگر دلایل تشکیل برفک در یخچال بکو می‌توان به مشکلات و آسیب‌های داخلی یخچال اشاره کرد. مثلاً ممکن است بخشی از جریان تهویه هوای یخچال دچار انسداد شده باشند. عملکرد قطعات مختلف یخچال فریزر بکو نسبت به هم وابسته و تاثیرگذاری بالایی دارند. مثلاً خرابی کویل کندانسورها یا خرابی در در افزایش برفک موثر است.

راه‌حل:

  • برای رفع این قبیل از نواقص کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص ضرورت دارد. توصیه می‌کنیم حداقل سالانه یک باز از خدمات سرویس دوره‌ای یخچال استفاده کنید تا با این قبیل از مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

برای تعمیر مشکل برفک زدن یخچال بکو با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت برفک زدن یخچال بکو صحبت کردیم. حال می‌دانید این مشکل از کجا نشأت گرفته و چگونه می‌توان برای رفع آن اقدام کرد. اگر از ترفندهای عنوان شده استفاده کردید، اما مشکل همچنان وجود داشت، توصیه می‌کنیم برای تعمیر یخچال فریزر خود با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. چنانچه یکی از قطعات یخچال شما خراب و فرسوده باشد، تعمیرکاران آی پی امداد این قطعه را با قطعات جدید و سالم جایگزین کرده و در صورت امکان آن را تعمیر می‌کنند. بدون شک با توجه به هزینه بالای خرید یخچال نو، تعمیر و رفع ایرادات یخچال بکو تصمیمی عاقلانه است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد