logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال بکو با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال بکو

راهنمای استفاده از یخچال بکو
راهنمای استفاده از یخچال بکو
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال بکو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بکو یک شرکت ترکیه ای تولید لوازم خانگی و یکی از زیر مجموهای یک برند دیگر میباشد که چندین سال است اقدام به تولید یخچال هایی با طراحی و ظرافت بسیار بالا نموده و در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی به دست آورده است اگر شما نیز به تازگی اقدام به خرید یک یخچال بکو نموده اید با ما در مقاله راهنمای استفاده از یخچال بکو در ادامه همراه باشید.

چنانچه به دفترچه راهنمای یخچال بکو دسترسی ندارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین آی پی امداد همراه باشید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال بکو

بعد از قرار دادن یخچال خود در مکان مناسبش و همچنین انجام اقدامات لازم برای تراز کردن آن نوبت به این موضوع میرسد که آن را برای راه اندازی و نصب آماده نمایید این مرحله به صورت کامل در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال بکو به همراه شکل آموزش نصب یخچال را توضیح داده شده است به این منظور میتوانید مطابق مراحلی که در مقاله نحوه راه اندازی و نصب یخچال بکو درادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • بعد از قرار دادن یخچال در مکان مناسب و تراز کردن آن نوبت به راه اندازی یخچال شما میرسد.
  • به این منظور شما باید کلیه پلاستیک های وصل شده به دستگاه خود را از آن جدا نمایید زیرا پس از قرار گرفتن در محلشان کندن آنها کار سختی خواهد بود.
  • و پس از قرار دادن طبقات و کشوهای یخچال خود اقدام به قرار دادن طبقات درب آن نموده.
  • پس از انجام این مرحله شما باید شیر آب ورودی برای آبسرد یخچال بکو خود را وصل نموده.
  • در مرحله بعد که تمام قطعات یخچال شما به درستی در محل خود قرار گرفته اند شما میتوانید دمای یخچال خود را تنظیم نمایید.
  • و بعد از آن یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بکو

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو متوجه میشوید که اتنخاب مکان مناسب یخچال چقدر در بهبود کارایی یخچال شما و افزودن به عمر مفید آن موثر خواهد بود به همین دلیل  در ادامه این مقاله برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بکو را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • به منظور انتخاب محل مناسب برای قرار دادن یخچال خود این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال شما باید در محل استقرار خود ثابت بوده و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.
  • برای دستیابی به این مکان بهتر است اگر سطحی که انتخاب میکنید دارای پستی و بلندی است به وسیله اشیاء کمکی اقدام به صاف کردن آن نمایید.
  • همچنین برای انتخاب مکان مناسب نصب یخچال بکو به این نکته نیز توجه داشته باشید که این فضا باید جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد باد مستقیم کولر باشد تا در دمای تنظیم شده شما برای یخچالتان مشکلی ایجاد نگردد.

نحوه تراز نمودن یخچال بکو در راهنمای فارسی

یکی از نکات مهم در نحوه نگه داری و به منظور سالم ماندن یخچال ها برای کارکرد رعایت برنامه تراز یخچال به طور صحیح میباشد که برای اطلاع از نحوه درست آن میتوانید از دفترچه راهنمای یخچال بکو استفاده نمایید همچنین به منظور یادگیری این نکات برای شما عزیزان چند نمونه از آنها را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • اولین نکته ای که برای نحوه تراز نمودن یخچال بکو مورد توجه قرار دهید این موضوع است که درست و یا غلط انجام دادن این کار میتوانید از روی حرکات درب یخچال خود متوجه شوید.
  • زمانی که شما به کمک پیچ های موجود در قسمت جلویی یخچال خود اقدام به تراز نمودن یخچال مینمایید در بیخچال شما پس از باز شدن در همان محلی که رهایش میکنید مانده و دیگر هیچ گونه حرکتی نخواهد داشت در واقع یخچال به سمت بیرون و به سمت یخچال نباید حرکت داشته باشد.
  • در برخی از مدل های یخچال بکو که پیچ های جلو دستگاه قرار ندارند، میتوانید از پایه های تنظیم استفاده نمایید به این منظور قسمت جلویی یخچال را کمی بلند کرده و پایه ها را در زیر آن قرار میدهید و پس از آن اقدام به گذاشتن پایه های عقبی مینمایید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بکو

دکمه ها و کلیدهایی که در یخچال های امروزی مشاهده میگردد به منظور استفاده برای ایجاد تغییرات در کارکرد و دمای یخچال است که اساس کار آنها در همه یخچال ها یکی بوده اما ممکن است مکان قرار گیری آنها متفاوت باشد از این رو طبق اصول راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو در ادامه برای شما به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بکو میپردازیم:

دکمه های موجود روی یخچال بکو معنای دکمه های یخچال بکو
on/off روشن و خاموش
ALARM OFF بی صدا کردن حالت هشدار یخچال
ICE/WATER برداشت آب و یخ از یخچال
KEY LOCK اعمال تغییرات یا قفل کودک
HOME دسترسی به دکمه های کاربردی
FREEZE تنظیم دمای فریزر
ALARM هشدار باز بودن درب یخچال
RESET ریست یخچال
ECO عملکرد بهینه یخچال
DESPENSER یخ قالبی یا یخ خرد شده

چگونه اقدام به تنظیم درجه دمای یخچال بکو نماییم؟

در یخچال فریزر های دوقلوی بکو درجه یخچال و فریزر عددی بین 1 تا 5 از طریق چرخاندن درجه ترموستات داخل یخچال تنظیم می شود. در یخچال فریزر های دوقلو نشانگر نارنجی بیانگر فعال کردن حالت انجماد سریع، دکمه سبز بیانگر وجود برق در یخچال و چراغ قرمز نشان دهنده نرسیدن دما به مقدار تنظیمی یا اشکال در یخچال بکو می باشد. در یخچال های لمسی یا دیجیتالی بکو نیز از دکمه +- در سمت چپ برای تنظیم درجه دمای فریزر بکو استفاده می شود. همچنین از دکمه +- در سمت راست برای تنظیم درجه دمای یخچال بکو استفاده می شود.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال بکو در زمستان و تابستان

تنظیم دمای یخچال ها معمولا به صورت دیجیتالی در یخچال های بکو انجام میشود به این منظور برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مای تگ در زمستان و تابستان میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • در این یخچال ها میتوانید با فشردن دکمه TEMP از منوی HOME یخچال، میزان دما را بر روی صفحه نمایش مشاهده نمایید و پس از آن به صورت لمسی آن را بالا یا پایین ببرید که این دما برای فصل زمستان در یخچال 4 درجه و برای فریزر آن منفی 19 درجه مناسب است.
  • در فصل تابستان دمای یخچال طبق دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو بهتر است 3 درجه و دمای فریزر آن منفی 21 باشد.

پیش از رفتن به سفر یخچال بکو را چه کنیم؟

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را ندارید و میخواهید آن را خاموش کنید، باید مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را تخلیه کنید. همچنین نیاز است که داخل یخچال را نیز تمیز کنید تا دستگاه شما بو نگیرد و داخل آن کاملا تمیز بماند. اما اگر قصد دارید یخچال را از برق نکشید و مدت عدم استفاده شما از دستگاه طولانی نیست، حتما محتویات داخل یخچال، مثل مواد غذایی که زودتر خراب، فاسد و یا کپک میزنند مثل لبنیات، میوه و … را از یخچال خارج کنید. قسمت فریزر یخچال را نیز می توانید تخلیه نکنید، چون عمر ماندگاری مواد غذایی داخل این قسمت از یخچال بیشتر است. در صورتی که قصد دارید مدتی از آن استفاده نکنید یا اگر تمایل دارید که بهترین محل نگهداری از یخچال را بدانید، باید به چند مورد به خوبی دقت کنید:

  • یخچال حتما در سطح صاف قرار داشته باشد.
  • یخچال در معرض نور شدید خورشید نباشد.
  • دستگاه را در محیطی که مرطوب است، قرار ندهید.

نحوه جابه جایی یخچال بکو در هنگام اثاث کشی

یخچال ها متشکل از قطعات ریز و حساسی هستند که در صورت جا به جایی نادرست آنها ممکن است دچار آسیب گردند به منظور جا به جایی یخچال بکو شما میتوانید راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو را به خوبی مطالعه نمایید تا از وارد شدن آسیب به یخچال خود در هنگام جا به جایی جلوگیری نمایید در ادامه طریقه حمل یخچال در راه پله را برای شما آورده ایم:

  • برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به یخچال بکو در هنگام جا به جایی بهتر است این یخچال را مانند زمانی که خریداری نموده اید به همراه یونولیت و بسته بندی حمل نمایید در صورت در اختیار نداشتن یونولیت میتوانید یک جسم نرم مثل پتو را در زوایای آن قرار دهید.
  • میتوانید برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی یخچال خود آن را دورن یک پارچه و یا پلاستیک حباب دار قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که به دلیل دارا بودن گاز یخچال نباید آن را به صورت افقی حمل نمایید و حتما باید به صورت عمودی و نهایتا به صورت زاویه 30 درجه حمل نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال بکو

آموزش شستن یخچال یکی از نکات مهمی است که همواره در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو تکرار شده باید به آنها توجه داشت تا باعث بهبود کارکرد یخچال شما گردد و همچنین به دلیل سروکار داشتن این دستگاه با مواد غذایی باید به نظافت آن نهایت دقت را داشته باشید برای آگاهی از نحوه تمیز کردن یخچال بکو میتوانید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • پس از آن برای بیرون آوردن مواد غذایی از درون یخچال خود اقدام نمایید و پس از آن اقدام به کشیدن یخچال از برق نمایید.
  • برای تمیز کردن طبقات و شیشه های یخچال بکو خود میتوانید آنها را بیرون آورده و یا در همان محل خودشان به کمک یک دستمال نرم و یک مایع پاک کننده شیشه و یا آب ولرم به همراه جوش شیرین اقدام نمایید.
  • برای تمیز کردن بدنه یخچالتان نیز میتولنید به همین صورت از یک دستمال نرم به همراه یک مایع پاک کننده سطوح استفاده نمایید.
  • در صورت جدا شدن آبسرد کن یخچال بکو خود آن را چندین مرتبه از آب پر و خالی کنید.
  • و برای رفع مشکل علت برفک زدن فریزر نیز میتوانید به کمک یک سشوار اقدام به برفک زدایی نمایید.
  • همچنین با رها کردن آن برای 2الی 3 ساعت این برفک ها آب خواهند شد.
  • پس از انجام این مراحل میتوانید یخچال بکو خود را به برق متصل نموده و استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال بکو

حتما در قسمت پشتی یخچال خود لوله های مشکی رنگ باریکی را مشاهده کرده اید که این لوله ها کندانسور یخچال میباشد، گاهی مشاهده میشود که در صورت تمیز نکردن و ایجاد گرد و خاک و چسبندگی در قسمت های پشتی یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل برودت را در یخچال ایجاد نمایند و برودت یخچال شما کاهش پیدا میکنند برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال بکو میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • میتوانید برای تمیز کردن کندانسور یخچال که میتوانید مکان دقیق آن را در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو ببینید باید یخچال را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال بکو

در قسمت داخلی و پشتی همه یخچال ها محفظه ای وجود دارد که برای تخلیه آب از ناشی از عمل دیفراست قرار داده شده است. عمل دیفراست به یخ زدایی در یخچال ها گفته میشود که در اثر آن باید محلی برای تخلیه این آب وجود داشته باشد. این محفظه درین یا ناودان نام دارد که این قسمت با رسم شکل در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو مشخص شده است، که گاهی به سبب تمیز نکردن دچار گرفتگی میشود. عوارض گرفتگی فاضلاب یخچال را گاهی به صورت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال مشاهده میکنیم توجه داشته باشید در صورت دو قلو بودن یخچال شما، یخچال شما دارای دو درین میباشد، به منظور تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال و رفع گرفتگی یخچال بکو میتوانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای تمیز کردن این قسمت میتوانید از یک جسم میله مانند که قابلیت انعطاف نیز دارد مثل یک میله بافتنی استفاده نمایید و آن را دورن این محفظه قرار دهید تا در صورت گرفتگی سبب باز شدن آن گردد.
  • سپس میتوانید یک قیف در سر درین یخچال قرار داده و به کمک آن مقداری آب جوش برای برطرف کردن چسبندگی و ذرات چسبیده به این قطعه بریزید تا مسیر آن برای آب های ناشی از دیفراست باز گردد در نظر داشته باشید که گرفتگی در این لوله میتواند موجب یخ زدگی در قسمت های مختلف یخچال و وارد شدن آسیب های بیشمار به آن گردد پس با رسیدگی به موقع به آن از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری نمایید.

چگونه فضای یخچال فریزر بکو را خوشبو کنیم؟

از جمله راه هایی که می توان از آن ها جهت خوشبو کردن یخچال بکو استفاده نمود، شامل موارد زیر است:

  • یک پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و درون کاسه ای بگذارید تا کار خوشبوسازی یخچال را انجام دهد.
  • یکی دیگر از روش های ایجاد بوی خوب در یخچال استفاده از بیکینگ پودر است. یک دوم پیمانه بیکینگ پودر را در آب حل کنید و برای شست و شو طبقات از آن استفاده نمایید و یا یک بسته بیکینگ پودر را باز کنید و آن را داخل یخچال بگذارید و درب آن را ببندید بعد از چند ساعت معمولا بوی بد یخچال از بین می رود.
  • قهوه، سرکه و زغال چوب هم بوهای خوشایند را در یخچال ایجاد می کند. نحوه از بین بردن بوی بد با این مواد به این گونه است که تکه ای از زغال چوب، مقداری پودر زغال، یک ظرف سرکه سفید یا قهوه را در قفسه یخچال بگذارید و دمای یخچال را در کمترین حالت قرار داده و در یخچال را ببندید.

زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال بکو

مدت زمان لازم جهت نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال بکو به شرح زیر می باشد:

انواع مواد غذایی روز
شیر پاستوریزه حداکثر 3 روز
پنیر 6 ماه
شیرینی ها حداکثر 3 روز
کیک 1-2 ماه
گوشت گاو بسته بندی شده 2 تا 3 روز
گوشت چرخ کرده 12 ساعت
گوشت مرغ تازه 3 روز
سوسیس و کالباس 1 ماه
نوشابه های گازدار 6 ماه
آب میوه جات 2 سال
انواع سس 6 ماه
مربا و شربت 2 سال
سرکه 4 سال

چگونگی راه اندازی و استفاده از یخساز یخچال ساید بکو

یکی از ویژگی‌های کاربردی یخچال فریزرهای جدید بکو، ساختن یخ در زمان کم و محفظه‌ای برای نگه داشتن آن‌هاست. از این رو افراد همواره به دنبال فعال سازی و استفاده از سیستم یخساز یخچال بکو خود هستند. لازم به ذگر است که راه اندازی یخساز یخچال کار آسانی می باشد و برای انجام آن باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • برای این کار باید ابتدا لوله یا همان شیلنگ آب یخچال به شیر آب متصل شود تا آب ورودی از آن تامین شود.
  • پس از اینکه لوله را وصل کردید، باتوجه به نوع و مدل یخچال خود، یخساز را فعال کنید.
  • فعال سازی یخساز می‌ تواند توسط میله‌ اهرمی مانند انجام شود، می‌ تواند توسط پنل هوشمند روی یخچال انجام شود و یا با دکمه‌ی روشن خاموش، فعال شود.
  • این مرحله به مدل یخچال بستگی دارد. در برخی مدل های یخچال بکو حتی نوع یخ را نیز می‌توان تعیین کرد.

آموزش تعویض فیلتر یخچال بکو در منزل

برای تعویض فیلتر یخچال بکو ابتدا شیر آب ورودی یخچال را ببندید، تا در هنگام تعویض آن، آب بیرون نیاید. فیلتر بیرونی یک واشر به رنگ قرمز دارد، آن را با دو سر لوله بیرون بکشید؛ اما اگر قادر به انجام این کار نبودید می توانید لوله را با قیچی ببرید. سپس فیتینگ ها را درون آن قرار داده و محکمشان کنید.

همانطور که گفته شد، باید آب سیاه داخل فیلتر که ناشی از کربن است را از داخل فیلتر بشوییم تا آن خارج شود. لوله ای که به شیر آب وصل است را در سمت راست و چپ فیلتر قرار دهید و هر طرف را بشویید تا تمام آب سیاه از داخل آن خارج شود. سپس فیلتر را در جای خود بگذارید و شیرآب ورودی یخچال را باز کنید. برای خاموش کردن آلارم تعویض فیلتر باید یخچال را ریست کنید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال بکو

گاهی ممکن است زمانی که اقدام به گرفتن یک لیوان آب از آبسردکن یخچال بکو خود میکنید متوجه طعم و بوی بد آب و یا حتی کدر بودن آن شوید، شاید در این زمان نگران هزینه های تعویض فیلتر بیفتید اما نگران نباشید زیرا در یخچال های بکو شما میتوانید تنها با ریست فیلتر آب یخچال خود و از سر گیری فعالیت آن مجددا باعث بهبود کیفیت آب گردید در ادامه و طبق توضیحات دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو برای شما ریست کردن فیلتر آب یخچال بکو را آموزش خواهیم داد:

  • در ابتدا باید از قسمت منوی دکمه HOME یخچال خود وارد شده.
  • و پس فشردن دکمه WATER اقدام به فشردن دکمه RESET نمایید.
  • در نظر داشته باشید برای ریست کردن فیلتر آب یخچال بکو بهتر است تا ½ ساعت پس از آن از قسمت آبسرد کن یخچال خود استفاده نکنید.

نحوه تعویض لامپ یخچال بکو

لامپ های استفاده شده در یخچال های بکو اکثرا از نوع ال ای دی هستند برای تعویض لامپ یخچال بکو شما میتوانید مطابق مقاله نحوه تعویض لامپ یخچال بکد که در ادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • این لامپ ها معمولا بر روی دیواره یخچال قرار دارند که به وسیله یک روکش پلاستیکی شفاف محافظت میشوند برای اطلاع از محل دقیق قرار گیری این لامپ ها میتوانید از دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو استفاده نمایید.
  • برای تعویض این لامپ ها باید ابتدا روکش شفاف آن را به آرامی کشیده و بیرون بیاورید.
  • پس از آن به کمک یک پیچ گوشتی و یا کاردک اقدام به بیرون اوردن لامپ ال ای دی نموده و لامپ نو را در محل آن قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که در زمان انجام این مراحل برق دستگاه شما قطع باشد.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید بکو

صفحه دیسپلی در واقع صفحه نمایش تغییرات یخچال برای ما میباشد که طریقه استفاده از صفحه دیسپلی یا نمایش یخچال ساید بای ساید بکو را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • برای اینکه متوجه شوید دکمه ها و دستوراتی که به یخچال خود میدهید به درستی کار میکند یا نه باید از این صفحه کمک یگیرید و تغییرات را بر روی آن بررسی نمایید.
  • همچنین گاهی با کارکرد اشتباه یخچال خود مواجه میشوید که در اینصورت این خطا را به صورت یک کد که میتوانید طریقه برطرف کردن آن را از دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو مشاهده کنید برطرف نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال بکو به طور کلی

دفترچه های راهنمای یک محصول به منظور استفاده بهتر شما از آن محصول به شما ارائه میگردند در مقاله بالا ما تمام توضیحات و نکات مهم در هنگام استفاده از قسمت های مختلف یخچال بکو را برای شما عزیزان توضیح دادیم تا بتوانید با استفاده از راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو در افزایش کارایی آن تاثیرگذار باشید.

3.2/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

32 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سلیمانی 18 دی 1402

    من یخچالم دوقلو ھستش از فریزش راضےام اما یخچالش ن من الان یک سالہ اذیت کردم و قشنگ ھرچیزے دوروز تویخچالم بیشتر نمیمونہ و سریع کپک میزنہ کسے میدونہ مشکل از چیہ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 دی 1402

      درود، مشکل مربوط به گاز، کمپرسور، سنسور محیطی یا ترموستات یخچال است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • فرامرز موجی 09 آذر 1402

    با سلام علامت برف کنار درجه دمای یخچال بکو مدل ۶۳۷۲۱ روشن شده دلیل روشن شدن و غیر فعال کردن علامت چگونه است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 آذر 1402

      درود، این علامت می تواند مربوط به عملیات یخزدایی یخچال یا مشکل برفک زدایی دارد. اگر سرمای یخچال مناسب نیست، باید المنت، ترمودیسک، ترموفیوز، برد و سنسور دیفراست بررسی شود. اگر سرمای آن خوب است که پس از پایان فرآیند یخزدایی علامت رفع خواهد شد.

      پاسخ دادن
  • مهدی 16 شهریور 1402

    سلام یخچال ساید بکو دارم که اتومات نامنظم داره و چند ساعت کار میکند مداوم که موتور داغ میشود میخواستم ببینم مشکل از کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 شهریور 1402

      درود، برد، سنسور محیطی و گاز یخچال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سارا 28 اسفند 1401

    سلام صفحه نمایش یخچال قفل شده یک کلید روی صفحه نمایش داده شده چیرو باید بزنم قفلش باز یشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 اسفند 1401

      سلام. کلید قفل را 3 الی 6 ثانیه نگه داشته و یا یخچال را یک بار از برق بکشید و مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • سما 21 بهمن 1401

    من یک یخچال ساید بای ساید بکو چهار در دارم، دمای یخچال 40 و دمای فریزرها هر کدام 10 است. امروز متوجه شدم غذای فریزر سمت راست از حالت انجماد خارج شده و کمی آب شده است اما بدنه فریزر سرد شده بود. وقتی به دما نگاه کردم، عدد به 50 تغییر کرده بود ولی دمای فریزر سمت چپ هنوز بر روی 10 مونده بود و غذای داخلش کاملا سفت و مثل قبل بود دمای فریزر سمت راست را به 21 رساندم که عدد آخر بود، کمی بهتر شد، اما هنوز مثل قبل نیست. در حال حاضر درجه فریزر سمت راست با سمت چپ یکی نیست درجه فریزرها قبلاً 0 و 5 و 10 بود که من آنها را روی 10 قرار دادم و کاملاً کار کرد. الان فریزر سمت چپ 10 است و خوب کار می کند اما دمای فریزر سمت راست به 21 و 28 و 34 و 43 و 50 تغییر کرده است. وقتی متوجه شدم غذای آب شده روی 50 است روی 21 گذاشتم کمی بهتر شد اما هنوز مثل قبل نیست. باید چکار کنم ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1401

      در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای حل مشکل فریزر خود امتحان کنید: 1:اولین قدم این است که لاستیک درب فریزر سمت راست را بررسی کنید. اگر لاستیک آسیب دیده باشد، هوای گرم می تواند وارد فریزر شود و باعث افزایش دما شود. مطمئن شوید که مهر و موم درب محکم است. 2:مطمئن شوید که کویل های پشت فریزر تمیز هستند. گرد و غبار و کثیفی می تواند روی کویل ها جمع شود و باعث شود فریزر سخت تر کار کند و دمای ثابتی را حفظ نکند. 3:فن در فریزر هوا را برای حفظ دمای یکنواخت به گردش در می آورد. اگر فن به درستی کار نمی کند، ممکن است دما ناسازگار باشد. فن را بررسی کنید و ببینید که آیا به درستی کار می کند یا خیر. 4: اگر مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد ترموستات یا سنسور محیطی را تنظیم کنید. اگر ترموستات خیلی پایین باشد، فریزر به اندازه کافی سرد نخواهد بود. اگر خیلی زیاد تنظیم شود، ممکن است غذای فریزر خیلی سرد شود و جامد منجمد شود. سعی کنید ترموستات را تنظیم کنید تا ببینید آیا ثبات دما را بهبود می بخشد یا خیر. همچنین شاید نیاز به تعویض سنسور یا ترموستات باشد. اگر تمام مراحل بالا را امتحان کرده اید و مشکل هنوز حل نشده است، ممکن است مشکل جدی تری در یخچال بکو شما باشد و لازم است با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • arman 21 آبان 1401

    سلام .یخچال ساید بای ساید بکو دارم فن پشت موتورش خراب شده الان یک ساله هر کجا سر زدم گیرم نیومده میگن این فن ها هوشنمدن . لطفا راهنمایی کنید کجا میشه گیر اورد

    پاسخ دادن
  • جلال همتی 17 آبان 1401

    سلام وقتتون بخیر.من ساید بکو مدلGN168421Eدارم.دیشب حجم زیادی مرغ توی قسمت فریزر گذاشتم وانجماد سریع رو هم زدم ولی صبح که نگاه کردم دیدم خوب یخ نزدن و نمایشگر علامت خطر زده و دما ی نمایشگر که قبلا ثابت عدد۱۹-برای فریزر و عدد۴ را برای یخچال نشان میداد حالا به صورت چشمک زن شده و عدد 0و ۴ را برای یخچال وعدد۱۹-و ۸را برای فریزر نشان میدهد.حجم موادفریزر رو کم کردم ویکبار هم خاموش وروشن کردم ولی درست نشد.مشکل از چیست وممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 آبان 1401

      سلام، دقت نمایید تا وسایل جلوی دریچه فن نباشد

      پاسخ دادن
  • نادرحویزی 20 مهر 1401

    سلام وقت بخیر مقاومت اهمی سنسور دیفراست در یخچال فریزر بکو مدلNDP9660M چقدر هست؟

    پاسخ دادن
  • نادرحویزی 20 مهر 1401

    سلام مدت زمان یخ زدایی یخچال فریزر بکو مدلNDP9660M چقدر است؟

    پاسخ دادن
  • محمدرضا قاری 09 اردیبهشت 1401

    سلام. یخچال فریزر بکو دارم (بالا یخچال،پایین فریزر) مدتی است موادی که تو کشوهای یخچال میزاریم یخ میزند، طبقه بالای فریزر هم برفک میزنه. تعمیرکار سنسورها هم چک کرده مشکلی ندارن و متاسفانه نمایندگی نداریم، لطفا راهنمایی کنین چکار کنیم.ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 اردیبهشت 1401

      سلام، مشکل از دیفراست میباشد. ترمودیسک و ترموفیوز تعویض شود، المنت و برد الکترونیکی هم چک شود. در صورت داشتن دمپر هم بررسی کنید تا دریچه بیش از حد باز نباشد.

      پاسخ دادن
    • مهمان 10 اسفند 1401

      سلام یخچال و فریزر بالا پایین بکو دارم در فریزر ۵ دقیقه باز مونده بود بعدا چراغ اخطار روشن شد و حالا این چراغ خاموش نمیشه چطور باید حذفش کنم ؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 10 اسفند 1401

        سلم، کمی صبر کنید تا سرما برگردد

        پاسخ دادن
  • علی اکبر خردمندان 15 فروردین 1401

    یخچال چهار درب بکو دارم، محفظه هدایت یخ آنرا در آوردم تمیز کنم، خواستم دوباره جاش بزارم ، جا نمیره، مهره پشت را هم طبق راهنمای دفتر چه تنظیم کردم، دستگیره بغل محفظه را هم تا آخر میکشم، اما جا نمیره، راهنمایی کنید چکار کنم توضیح: اینکه قبل از باز کردن محفظه مقدار زیادی یخ قبل از خروج جمع شده بود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 فروردین 1401

      سلام، قالب یخساز را باید به سمت پایین بکشید

      پاسخ دادن
      • علی اکبر خردمندان 16 فروردین 1401

        سلام ،قالب یخسار ثابت است و امکان پایین کشیدن را ندارد، اگر ممکن است، با عکس یا ویدئو راهنمایی کنید، متشکرم

        پاسخ دادن
      • علی اکبر خردمندان 16 فروردین 1401

        سلام،قالب یخسار ثابت است و قابلیت پایین کشیدن ندارد،. اگر ممکن است با عکس یا ویدیو راهنمایی کنید

        پاسخ دادن
        • کرمی 29 تیر 1401

          یخچال ساید بکو دارم .فریزرش مثل یخچال سرد می‌کنه.یخچالم آب سرد نمیکنه.دلیلش چیه؟

          پاسخ دادن
      • کیان 28 تیر 1401

        سلام بکو بالا پایین دارم از صبح داره خطا میزنه الان خطاش رفته ولی یخچال خنک نمیکنه چیکار باید کنم؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 29 تیر 1401

          سلام، مقاله علت خنک نکردن یخچال را مطالعه نمایید

          پاسخ دادن
        • محمد 11 خرداد 1402

          سلام یخچال ۴ درب بکو دارم شیر آب که وصل میکنم زیر جای میوه آب جمع می‌شود و وقتی آب ر قطع میکنیم آب دیگه جمع نمیشه

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 11 خرداد 1402

            درود، شلنگ های متصل به شیر آب سوراخ بوده یا آسیب دیده است که موجب نشت آب می شود.

      • حسین مهرابی 22 آذر 1401

        سلام پدال آبسرد کن بنظر میاد قفل هست کار نمیکنه راهکار چیه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 آذر 1401

          سلام، احتمالا فنرهاش خرابه یا سوئیچ پشت پدال خرابه

          پاسخ دادن
        • رایان 16 بهمن 1402

          سلام من یخچال بالا و پایین بکو دارم یخساز به اب شهری وصل نمیشه و در واقع دستی هست ظاهر اما مثل یخساز های دستی ایرانی نیست من طریقه استفاده رو بلد نیستم و چون استوک خریدم دفترچه راهنما نداره میشه راهنمایی کنید

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 16 بهمن 1402

            درود، مخزن را از یخچال خارج کرده و با آب سرد پر کنید و درون یخچال قرار دهید. سپس دکمه یا اهرم مخصوص را تنظیم کنید تا یخساز فعال شود.

اینستاگرام آی پی امداد