logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای یخچال بکو

علت صدای یخچال بکو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای یخچال بکو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شنیدن سر و صدای عجیب از یخچال یکی از اتفاق‌های شایعی است که همه ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. اگر از یخچال بکو استفاده می‌کنید، حتماً برایتان جالب است که دربارۀ علت صدای یخچال بکو بدانید. ما در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد در این زمینه خواهیم گفت. یخچال بکو شما چه نوع صدایی تولید می‌کند؟ آیا صدای وزوز از آن می‌شنوید یا صدای جیر جیر؟ چنانچه یخچال شما دچار اختلال در عملکرد شده و کارایی سابق را ندارد، توصیه می‌کنیم از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. کارشناسان این حوزه به صورت تلفنی نیز مشکل یخچال شما را عیب‌یابی کرده و در اسرع وقت برای تعمیر آن در محل اعزام می‌شوند.

7 علت صدای یخچال بکو

دلایل متعددی منجر به تولید سر و صدا در یخچال بکو می‌شوند. بهتر است در شرایط خاص به نوع صدا و الگوی تکرار آن توجه داشته باشید. این نکته در تشخیص و عیب‌یابی علت صدای یخچال به شما کمک می‌کند. موارد زیر 7 دلیل شایع صدا دادن یخچال بکو محسوب می‌شوند:

  1. خراب شدن فن یخچال بکو
  2. تولید صدا توسط یخ ساز یخچال
  3. بی‌توجهی به تراز نبودن یخچال فریزر بکو
  4. خرابی موتور یخچال بکو
  5. خرابی رله برد و رله اورلود کمپرسور
  6. تجمع برفک زیاد در یخچال
  7. خرابی درب یخچال

7 علت صدای یخچال بکو

چرا یخچال بکو صدای زیادی می دهد؟

در ادامه این مطلب هریک از دلایل صدای یخچال بکو را مورد بررسی قرار داده و به شرح مفصل دربارۀ راهکارهایی برای رفع این قبیل از مشکلات صحبت می‌کنیم. ناگفته نماند که در برخی مواقع خاص تشخیص مشکل و رفع آن دشوار بوده و به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد. در این شرایط کمک گرفتن از متخصصین آی پی امداد بهترین راهکار ممکن است.

1. خراب شدن فن یخچال بکو

جالب است بدانید که در یخچال بکو تعدادی فن وجود دارد. با توجه به مدل یخچال، تعداد و نوع این فن‌ها منحصربه‌فرد است. شکستگی، ترک برداشتن و در نهایت خراب شدن فن یخچال منجر به تولید صدای غیر طبیعی در یخچال بکو می‌شود. فرقی نمی‌کند کدام یک از فن‌های یخچال بکو شما دچار مشکل شده، در هر صورت شاهد صدای ناهنجار و مشکلات دیگری خواهید بود. به صورت کلی فن‌های یخچال بکو را می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • فن موتور یا کمپرسور: این فن نیز در اکثر یخچال‌ها موجود بوده و بی‌توجهی به نظافت آن منجر به بروز ترک، شکستگی و خرابی فن شده و صدای زیادی را تولید می‌کند.
  • فن کندانسور: اگر یخچال فریزر بکو شما از مدل ساید بای ساید است، مجهز به فن کندانسور بوده و خرابی این فن نیز علت صدای یخچال فریزر بکو محسوب می‌شود.
  • فن اواپراتور: این فن در واقع اصلی‌ترین فن یخچال بکو محسوب شده و خراب شدن یا شکستگی آن تأثیر بسزایی در عملکرد سایر قطعات یخچال دارد.
  • فن فریزر: این فن مخصوص قسمت فریزر یخچال بکو است  و اگر سر و صدای یخچال از قسمت فریزر بود، مطمئن شوید که فن فریزر خراب شده است.

خراب شدن فن یخچال بکو

راه‌حل:

  • چنانچه هر کدام از فن‌های یخچال بکو شما خراب شده باشد، تعمیر و تعویض بهترین راه‌حل ممکن است.
  • در اکثر مواقع نمی‌توان این فن را تعمیر کرد و تعویض بهترین راهکار ممکن است. شما می‌توانید در شرایط مشابه از نمایندگی یخچال بکو یا تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات کمک دریافت کنید.

2. تولید صدا توسط یخ ساز یخچال

جالب است بدانید که تولید صدا از یخچال بکو همواره به معنای اختلال و خرابی نیست. مخصوصاً صدایی که شبیه شر شر است، نشانه و هشدار خطرناکی نیست. علت صدای شر شر یخچال در اکثر مواقع از یخ ساز آن بوده و جای نگرانی ندارد. البته توصیه می‌کنیم از کنار این صدا به سادگی رد نشوید. ممکن است ایراد از جای دیگری باشد. در شرایط مشابه ممکن است گاز یخچال برگشته یا ایرادی در یخ‌ سازی و قطعه دیفراست یخچال وجود داشته باشد.

تولید صدا توسط یخ ساز یخچال

راه‌حل:

  • برای عیب‌یابی برگشت گاز و خرابی دیفراست باید مهارت کافی در زمینه تعمیر یخچال داشت. چنانچه به صورت مداوم صدایی مشابه شر شر از یخچال بکو خود شنیدید، حتماً با نمایندگی آن تماس بگیرید.
  • اگر زمان طولانی است که یخچال را خریده‌اید و ضمانت و گارانتی شامل حال آن نمی‌شود، جای نگرانی وجود ندارد. تعمیرکاران ماهر آی پی امداد قادر به رفع مشکلات یخچال فریزر شما هستند.

3. بی‌توجهی به تراز نبودن یخچال فریزر بکو

یکی از اصلی‌ترین نکات برای نصب یخچال توجه به تراز بودن آن است. در نتیجه دقت داشته باشید که محل نصب یخچال فاقد هرگونه شیب باشد. وقتی یخچال فریزر شما به شکل استاندارد و صحیح نصب نشده باشد، قطعات آن به ویژه موتور و کمپرسور تحت فشار قرار گرفته و حتی ممکن است موتور یخچال یکسره شود. در شرایط مشابه شاهد سر و صدای زیادی در یخچال خواهید بود.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل برای رفع این مشکل، نصب و راه‌اندازی یخچال در محل مناسب و تراز است.
  • دقت داشته باشید که بدنه یخچال با وسایل گرمایشی و اجاق گاز در تماس نبوده و در مقابل نور مستقیم خورشید نباشد.

4. خرابی موتور یخچال بکو

برخی از افراد بر این باورند که خرابی موتور یخچال قابل تعمیر نیست. باید بگوییم اگر موتور یا سایر قطعات بکو دچار خرابی شوند، تعمیرکاران متخصص با عیب‌یابی دقیق قادر به تعمیر آن هستند. وقتی یخچال شما روش بوده و کار می‌کند، اما سر و صدای زیادی از آن به گوش می‌رسد، جای امیدواری وجود دارد. باید بگوییم که موتور آن نسوخته است. در این شرایط بدنه یخچال نیز گرم می‌شود.

خرابی موتور یخچال بکو

راه‌حل:

  • خرابی موتور یخچال جزء آن دسته از مشکلاتی است که با راهکارهای خانگی و ساده رفع نمی‌شود و برای رفع مشکل باید از تعمیرکاران ماهر کمک گرفت.
  • چنانچه سالانه یکبار از خدمات سرویس دوره‌ای یخچال فریزر استفاده کنید با این قبیل از مشکلات احتمالی نیز مواجه نخواهید شد.

5. خرابی رله برد و رله اورلود کمپرسور

در ابتدا باید بگوییم که دو مدل رله اورلود کمپرسور یخچال وجود دارد. ممکن است از نوع حرارتی یا مغناطیسی باشد. وقتی این قطعات خراب می‌شود، کمپرسور دستگاه روشن نشده و از کار می‌افتد. این مشکل علاوه بر تولید صدا موجب گرمای شدید فضای کابین یخچال شده و اگر پیگیری نشود، به موتور یخچال آسیب جدی وارد می‌شود.

خرابی رله برد و رله اورلود کمپرسور

راه‌حل:

  • متأسفانه رله برد و رله اورلود کمپرسور قابلیت تعمیر ندارند و با خرابی آن تنها تعویض راه‌حل مناسب بوده و باید از قطعات باکیفیتی برای نصب استفاده کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم از تعمیرکاران قابل اعتماد کمک بگیرید.

6. تجمع برفک زیاد در یخچال

اگر از یخچال فریزر بکو خود صداهایی مشابه جیر جیر می‌شنوید، حتماً درب قسمت فریزر را باز کرده و میزان برفک را بررسی کنید. چنانچه حجم برفک و یخ زدگی بالا بود، این مشکل صدای یخچال بکو به این مسئله ارتباط دارد. دلایل متعددی منجر به برفک زدن یخچال می‌شود. این دلایل عبارت‌اند از:

  • نصب یخچال فریزر در محل نامناسب
  • خرابی لاستیک دور درب
  • خرابی ترموستات یخچال
  • و سایر عوامل دیگر

تجمع برفک زیاد در یخچال

بهتر است هرازچندگاهی برای نظافت یخچال بدون برفک نیز اقدام کرده و اجازه دهید که برفک‌های جزئی یخچال نیز آب شود.

راه‌حل:

  • همان‌طور که گفتیم، وجود برفک زیاد در یخچال نیز یکی از علت صدای یخچال بکو بوده و بهتر است برای رفع آن اقدام کرد.
  • به این منظور باید اتصال سیم یخچال به پریز برق را جدا کرده و اجازه دهید برفک‌ها آب شوند.
  • پس از راه‌اندازی مجدد یخچال دیگر نباید صدایی تولید کنند. چنانچه در این شرایط نیز یخچال شما صدای جیر جیر یا سر و صدای دیگری تولید کرد، از کارشناسان آی پی امداد برای عیب‌یابی مشکل کمک بگیرید.

7. خرابی درب یخچال

چند سال از خرید یخچال بکو شما می‌گذرد؟ آیا در خانه‌تان فرزند کوچکی دارید که هر چند ساعت یکبار درب یخچال را باز و بسته می‌کند؟ در این شرایط حتماً از درب یخچالتان صداهایی به گوش می‌رسد، به ویژه در زمان باز و بسته کردن در یخچال این صدا شدت می‌گیرد. علت صدای یخچال بکو و این مشکل در اکثر مواقع به فرسودگی و شل شدن لولای درب یخچال ارتباط دارد. هر چه با درب یخچال با شدت و عصبانیت برخورد کنید، درب آن مستعد خرابی بوده و ممکن است با صداهای قیژ قیژ مانندی در زمان باز و بسته کردن درب مواجه شوید.

خرابی درب یخچال

راه‌حل:

  • لولای درب باید مورد بررسی قرار بگیرد. ممکن است فقط شده باشد و با چرخاندن پیچ مشکل حل شود. توصیه می‌کنیم برای چفت و بست درب یخچال از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.
  • در برخی مواقع خاص درب یخچال بیش از حد ممکن فرسوده شده و تعویض آن تنها راه‌حل رفع مشکل است.

برای تعمیر مشکل صدای زیاد یخچال بکو با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دربارۀ علت صدای یخچال بکو صحبت کردیم. اگر از یخچال‌های برند بکو استفاده می‌کنید، حال می‌دانید کدام نوع از صدای یخچال نیازمند توجه بوده و کدام صدا چندان اهمیتی ندارد. بهتر است در مواقع خاص و مشاهده علائم عجیب در عملکرد یخچال بکو با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از کارشناسان آی پی امداد درخواست کمک کنید. لازم به ذکر است که از طریق سایت رسمی نیز می‌توانید درخواست تعمیرکار را در اقصی‌نقاط تهران و شهرستان‌ها ثبت کنید. متخصصین آی پی امداد در اولین فرصت ممکن در محل تعمیر حاضر شده و خدمات منحصربه‌فردی را به شما عزیزان ارائه می‌دهند. چنانچه یخچال بکو شما صدای خاصی تولید می‌کنید یا علائم آن با مطالب عنوان‌ شده تفاوت دارد در قسمت نظرات در این زمینه بیشتر توضیح دهید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد