logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض فیلتر یخچال ال جی

تعویض فیلتر یخچال ال جی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض فیلتر یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تعویض فیلتر یخچال ال جی یکی از کارهای بسیار مهمی است که به اطمینان از کیفیت آب و یخ خارج شده از یخچال کمک می کند. این فیلتر برای حذف ناخالصی هایی مانند کلر، سرب و رسوبات و بهبود طعم و بوی آب طراحی شده است. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ناخالصی ها مسدود شده و باعث ایجاد طعم یا بوی نامطبوع آب گردد. بنابراین توصیه می شود به صورت منظم فیلتر آب را تعویض کنید. به طور کلی با توجه به مدل، نوع فیلتر داخلی یا خارجی یخچال الجی، فرآیند تعویض آن می‌تواند کمی متفاوت باشد. در همین راستا استفاده از نوع صحیح فیلتر برای مدل خاص یخچال و تعویض صحیح آن برای اطمینان از عملکرد مطلوب یخچال بسیار مهم است. از این رو در این مقاله از آی پی امداد به بررسی چگونگی انجام این کار و نکات مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

نحوه تماس جهت تعویض فیلتر یخچال ال جی در آی پی امداد

برای اینکه بتوانید اقدام به تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی خود نمایید، ابتدا باید با یک نمایندگی مجاز و معتبر تماس حاصل کنید. در ادامه به بررسی چگونگی برقراری ارتباط با مرکز مجاز تعمیرات یخچال ال جی در آی پی امداد جهت تعویض فیلتر یخچال ال جی پرداخته ایم:

  1. شماره تماس های ارتباطی مجموعه آی پی امداد در انتهای این بخش درج شده است که می توانید از طریق آنها با کارشناسان آی پی امداد تماس حاصل نمایید.
  2. همچنین شما می توانید درخواست خود را مبنی بر تعویض فیلتر یخچال ساید در سایت این مجموعه نیز ثبت نمایید.
  3. در ادامه پس از ثبت درخواست شما، مشخصات مربوط به تکنسین مجرب و زمان اعزام وی به محل مورد نظر به شما اعلام خواهد شد.
  4. تعمیرکار مجرب و متخصص به همراه تجهیزات و فیلتر مناسب یخچال به محل مورد نظر شما در سریع ترین زمان اعزام خواهد شد.
  5. پس از انجام کار نیز می توانید فاکتور مربوط به هزینه ها و همچنین گارانتی معتبر دریافت نمایید.

تعویض فیلتر یخچال فریزر یا ساید الجی در محل انجام می شود؟

یخچال یکی از لوازمی است که امکان جابجایی آن به تعمیرگاه جهت تعویض فیلتر وجود نخواهد داشت. این کار علاوه بر صرف هزینه های سنگین جابجایی، ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر به یخچال نیز گردد. از این رو عملیات تعویض فیلتر یخچال الجی باید در محل انجام شود تا از بروز مشکلات بیشتر در این دستگاه جلوگیری گردد. در صورتی که با روشن شدن چراغ فیلتر یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی خود مواجه شده اید، می توانید با نمایندگی مجاز آی پی امداد تماس حاصل نمایید. پس از تماس تکنسین های متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه تجهیزات پیشرفته و قطعات اورجینال در محل مورد نظرتان حضور پیدا می کنند.

چرا باید فیلتر یخچال ال جی را تعویض کنیم؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال ال جی به چند دلیل مهم است:

  • با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ناخالصی هایی مانند رسوب، کلر و باکتری ها مسدود شود. یک فیلتر جدید به رفع این ناخالصی ها و ایجاد آب تمیزتر و طعم بهتر کمک می کند.
  • فیلتر مسدود شده می تواند فشار آب را کاهش دهد و باعث می شود یخ ساز و آبسردکن از کار بیفتند. تعویض فیلتر می تواند به حفظ عملکرد بهینه این بخش ها کمک کند.
  • اگر فیلتر به طور مرتب تعویض نشود، ممکن است مسدود شده و به اجزای داخلی یخچال شما مانند شیر ورودی آب آسیب برساند.
  • فیلترهای آب یخچال به حذف آلاینده های مضر موجود در آب لوله کشی مانند سرب و رسوب کمک می کنند. با تعویض فیلتر می توانید از ایمنی آبی که استفاده می کنید، اطمینان حاصل نمایید.

اهمیت تعویض فیلتر یخچال ال جی

زمان مناسب برای تعویض فیلتر یخچال ال جی

تعداد دفعات تعویض فیلتر آب یخچال ال جی بسته به نوع کاربری و مدل یخچال شما می تواند متفاوت باشد. با این حال توصیه می شود فیلتر را هر 6 ماه یا پس از استفاده از حداقل 200 گالن آب تعویض کنید. برخی از مدل های یخچال ال جی دارای چراغ نشانگر هستند که با رسیدن زمان تعویض فیلتر روشن می شود. اگر یخچال شما این ویژگی را داشته باشد، معمولاً پس از 6 ماه استفاده یا استفاده زیاد از آب روشن می شود. اگر یخچال شما چراغ نشانگر ندارد، همچنان می توانید فیلتر را به طور مرتب بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. یکی از راه های تشخیص گرفتگی فیلتر این است که به دنبال کاهش فشار آب یا تغییر در طعم یا بوی آب باشید.

مراحل تعویض فیلتر داخلی یخچال ال جی

در این بخش راهنمای گام به گام نحوه تعویض فیلتر داخلی یخچال ال جی را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم:

  1. فیلتر معمولاً در داخل محفظه درونی، سقف یا در ناحیه درب یخچال الجی قرار دارد. اگر از موقعیت مکانی مطمئن نیستید، دفترچه راهنمای یخچال ال جی خود را بررسی کنید.
  2. قبل از برداشتن فیلتر قدیمی، جریان آب یخچال را قطع کنید. این کار را معمولاً می توان با چرخاندن شیر پشت یخچال یا زیر سینک انجام داد.
  3. فیلتر قدیمی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از محفظه فیلتر خارج شود..
  4. فیلتر جدید را از بسته بندی آن خارج کرده و هرگونه پوشش محافظ را بردارید.
  5. فیلتر جدید را با محفظه فیلتر تراز کنید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود. شیاد لازم باشد از ابزار نصب فیلتر برای سفت کردن این قطعه استفاده کنید.
  6. شیر آب یخچال را باز کنید و آب را برای چند دقیقه از فیلتر جدید عبور دهید تا هوا یا آلودگی از آن خارج شود.
  7. اگر یخچال شما دارای چراغ نشانگر تعویض فیلتر است، با نگه داشتن دکمه یا پیروی از دستورالعمل های دفترچه راهنمای یخچال، آن را ریست کنید.
  8. وجود هرگونه نشتی در اطراف محفظه فیلتر و اتصالات را بررسی کنید. در صورت لزوم، اتصالات شل را سفت کنید.

تعویض فیلتر داخلی یخچال ال جی

چگونه فیلتر خارجی یخچال ال جی را عوض کنیم؟

مراحل تعویض فیلتر خارجی یخچال ساید ال جی به شرح زیر است:

  1. فیلتر خارجی معمولاً در پشت یخچال و نزدیک به پایین قرار دارد. ممکن است به خط تامین آب متصل شود یا روی دیوار نصب شود.
  2. قبل از برداشتن فیلتر قدیمی، جریان آب یخچال را قطع کنید
  3. برای کاهش هر گونه فشار در سیستم، آب را از آبسردکن یخچال تا زمانی که جریان آن متوقف شود، تخلیه کنید.
  4. فیلتر قدیمی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از محفظه فیلتر خارج شود. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای دکمه‌ای برای حذف فیلتر قدیمی باشند.
  5. فیلتر جدید را از بسته بندی آن خارج کرده و هرگونه پوشش محافظ را بردارید. برخی از مدل ها ممکن است نیاز داشته باشند که فیلتر قبل از نصب چند دقیقه در آب خیس شود.
  6. سپس فیلتر جدید را داخل محفظه فیلتر قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود.
  7. آب یخچال را باز کنید و نشتی اطراف محفظه فیلتر و اتصالات را بررسی کنید.
  8. برای چند دقیقه آب را از فیلتر جدید عبور دهید تا هوا یا آلاینده ها از آن خارج شود.
  9. اگر یخچال شما دارای چراغ نشانگر تعویض فیلتر است، با نگه داشتن دکمه اقدام به ریست کردن فیلتر یخچال ال جی نمایید.

 تعویض فیلتر خارجی یخچال ال جی

نحوه تهیه فیلتر مناسب برای یخچال ساید الجی

یخچال های ال جی بسته به مدل و نوع سیستم تصفیه آب نصب شده در یخچال از فیلترهای مختلفی استفاده می کنند. در ادامه چند نوع فیلتر معمولی که برای یخچال های ال جی مناسب هستند، ذکر شده است:

  • مدل LG LT1000P فیلتر معمولی آب داخلی است که در بسیاری از یخچال های ال جی استفاده می شود. این مدل یک فیلتر باکیفیت است که می تواند به طور موثر ناخالصی ها را از بین برده و طعم و بوی آب را بهبود ببخشد.
  • مدل LG LT700P یکی دیگر از فیلترهای داخلی محبوب آب است که در بسیاری از یخچال های ال جی استفاده می شود. عمر طولانی دارد و می تواند ناخالصی ها را از بین ببرد.
  • نوع LG LT800P یک فیلتر آب داخلی با کارایی بالا است که برای کاهش ناخالصی هایی مانند سرب، جیوه و رسوب طراحی شده و با بسیاری از مدل های یخچال ال جی سازگار است.
  • فیلترهای داخلی یونیورسال از جمله فیلترهای خارجی قابل نصب در خط آبرسانی یخچال ال جی هستند. آنها می توانند به طور موثر ناخالصی ها را از بین ببرند و طعم و بوی آب را بهبود بخشند.

فیلتر آب مناسب برای یخچال ال جی

هزینه تعویض فیلتر آب یخچال ال جی

هزینه تعویض فیلتر یخچال ال جی می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله:

  • یخچال های ال جی از انواع فیلترها مانند فیلترهای داخلی و خارجی استفاده می کنند که قیمت آنها می تواند متفاوت باشد.
  • مدل‌های مختلف یخچال ال‌جی ممکن است به انواع خاصی از فیلتر نیاز داشته باشند که می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.
  • هزینه فیلتر بسته به جایی که از آن خریداری می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد.
  • هزینه های مربوط به نصب و تعویض فیلتر یخچال توسط تکنسین نیز باید محاسبه گردد.

در هنگام نصب فیلتر جایگزین برای یخچال ال جی خود باید این عوامل را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که نوع فیلتر مناسب مدل خود را با هزینه ای مناسب تهیه می کنید. علاوه بر این، برای عملکرد و نصب مناسب توصیه می شود از یک فرد متخصص برای تعویض فیلتر آب یخچال الجی خود کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد