logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن ظرفشویی بوش

علت روشن نشدن ظرفشویی بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن ظرفشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شستن ظروف با ماشین ظرفشویی کارهای آشپزخانه را به مراتب راحت‌تر کرده است. البته باید بگوییم که در برخی مواقع عملکرد ظرفشویی مختل شده و دردسرهایی را به همراه دارد. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت روشن نشدن ظرفشویی بوش خواهیم گفت. اگر شما نیز از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. اگر سوالی دربارۀ مشکل روشن نشدن ظرفشویی بوش دارید، در قسمت دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته مستقیم از متخصصین مرکز سوالات خود را بپرسید.

8 علت روشن نشدن ظرفشویی بوش

دلایل متعددی منجر به خرابی ظرفشویی بوش می‌شوند. در برخی مواقع مشکل رایجی که در این دستگاه مشاهده می‌شود، روشن نشدن آن است. موارد زیر 8 علت روشن نشدن ظرفشویی بوش محسوب می‌شوند. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند که در عیب‌یابی علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی با مشکلات جدی مواجه نشوید. این دلایل عبارت‌اند از:

  1. قطع بودن برق ماشین ظرفشویی
  2. خرابی میکروسوئیچ و قفل شدن درب
  3. وجود مشکل در چرخه شست‌وشو
  4. تأمین نکردن آب لازم برای شستن ظروف
  5. شکستگی قطعات ماشین ظرفشویی
  6. معیوب شدن فیوز حرارتی
  7. خرابی موتور محرک ظرفشویی
  8. خرابی تایمر یا کنترل الکتریکی

8 علت روشن نشدن ظرفشویی بوش

چرا ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود؟

در ادامه هر کدام از دلایل روشن نشدن ظرفشویی بوش را  مورد بررسی قرار داده و دربارۀ راهکارهایی برای رفع این قبیل از مشکلات خواهیم گفت. دقت داشته باشید که برخی از مشکلات جدی بوده و نیازمند بررسی دقیق هستند. در شرایط مشابه پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از مهارت و توانایی افراد متخصص است.

1. قطع بودن برق ماشین ظرفشویی

آیا از وصل بودن جریان برق مطمئن هستید؟ در برخی مواقع که افراد اصرار بر این دارند که ماشین ظرفشویی بوش خراب شده و روشن نمی‌شود، مشکل از اتصالات برق است. در نتیجه قبل از اینکه از خرابی ظرفشویی با قطعیت صحبت کنید، اتصالات آن را بررسی کنید. ممکن است پریز برق دچار مشکل شده باشد. به کمک فازمتر در ابتدا جریان برق پریز را چک کنید. اگر مشکلی نبود، احتمال اینکه کابل ظرفشویی ایراد داشته باشد نیز وجود دارد. اگر از سالم بودن کابل نیز مطمئن شدید، احتمال خرابی سیم کشی داخلی دستگاه نیز وجود دارد.

قطع بودن برق ماشین ظرفشویی

راه‌حل:

  • همان‌طور که گفتیم، ممکن است سیم کشی داخلی ماشین ظرفشویی بوش دچار ایراد شده باشد. در این شرایط تنها تکنسین‌های متخصص قادر به تشخیص و عیب‌یابی مشکل هستند. در نتیجه فوراً با تعمیرکاران متخصص آی پی امداد تماس گرفته و از آنها درخواست کمک کنید.

2. خرابی میکروسوئیچ و قفل شدن درب

در اکثر مواقع علت روشن نشدن ظرفشویی بوش به قفل شدن درب و خرابی میکروسوئیچ آن بستگی دارد. خوشبختانه این مشکل در ظرفشویی بوش طبیعی بوده و می‌توان با تعویض میکروسوئیچ تا تعمیر سایر قطعات مشکل را رفع کرد. وظیفه میکروسوئیچ درب ظرفشویی، بسته نگه داشتن درب تا پایان فرایند شست‌وشوی ظروف است. وقتی درب به درستی قفل نمی‌شود، جریان برق به پنل نرسیده و در نتیجه ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود.

خرابی میکروسوئیچ و قفل شدن درب

راه‌حل:

  • برای اینکه مطمئن شوید علت مشکل روشن نشدن ظرفشویی بوش، قفل درب آن است، اقدام به بستن درب ظرفشویی کنید. اگر صدای کلیک مانند بسته شدن درب را نشنیدید، بدون شک مشکل جدی است و باید از افراد متخصص برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

3. وجود مشکل در چرخه شست‌وشو

آیا از انتخاب چرخه مناسب برای شستن ظروف اطمینان دارید؟ در برخی مواقع خاص علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش به وجود مشکل در چرخه شست‌وشو بستگی دارد. یکی از قابلیت‌های پیشرفته ظرفشویی بوش، امکان تنظیم برنامه خاص به روی دستگاه است. اگر این برنامه به درستی تنظیم نشود، با مشکلاتی نظیر توقف عملکرد دستگاه مواجه خواهید شد.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل لازم نیست از افراد متخصص کمک بگیرید. کافی است دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کرده و برنامه چرخه شست‌وشو را مشابه موارد گفته شده در دفترچه تنظیم کنید.
  • اگر همه موارد عنوان شده در دفترچه را رعایت کردید، اما همچنان مشکل وجود داشت، با متخصصین آی پی امداد برای معاینه فنی و بررسی دقیق مشکل ظرفشویی تماس بگیرید.

4. تأمین نکردن آب لازم برای شستن ظروف

علاوه بر برق، تأمین آب ظرفشویی بوش نیز حائز اهمیت است. اگر آبرسانی به درستی انجام نشود، حتی ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی‌شود. نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی دلایل متعددی دارد. برای مثال ممکن است شیر آب خراب شده باشد یا حتی شیلنگ آب رسانی فرسود و مسدود شده باشد. در هر صورت باید کلیۀ موارد موثر در آبرسانی بررسی شود.

تأمین نکردن آب لازم برای شستن ظروف

راه‌حل:

  • چنانچه مشکل از ظرفشویی نبود با تعویض شیر آب مشکل رفع می‌شود. البته اگر مشکل از قطعات داخلی ظرفشویی بوش بود، تعمیرکاران متخصص قادر به رفع این قبیل از مشکلات هستند.

5. شکستگی قطعات ماشین ظرفشویی

وقتی ماشین ظرفشویی روشن شده اما کار نمی‌کند، احتمال اینکه قطعات داخلی آن دچار فرسودگی و شکستگی شده‌اند، بالا است. از آنجایی که عملکرد قطعات در ظرفشویی بوش وابستگی زیادی نسبت به هم دارند، ممکن است شکستگی قطعات فرسوده موجب روشن نشدن ظرفشویی شود.

راه‌حل:

  • معاینه فنی ماشین ظرفشویی بوش چاره کار است. از شخصی متخصص بخواهید که برای سرویس کاری و بررسی عملکرد قطعات دستگاه شما اقدام کرده و در صورت لزوم قطعات شکسته و فرسوده را تعمیر یا تعویض کند.

6. معیوب شدن فیوز حرارتی

وقتی فیوز حرارتی خراب می‌شود، جریان برق به موتور نرسیده و شاهد روشن نشدن دستگاه خواهید بود. از دیگر علائم معیوب بودن فیوز حرارتی، می‌توان به گرم شدن دستگاه اشاره کرد. از طرفی سوختن فیوز حرارتی نیز موجب می‌شود جریان برق به برد الکتریکی نرسد.

معیوب شدن فیوز حرارتی

راه‌حل:

  • بهتر است شخصی متخصص فیوز حرارتی ظرفشویی بوش را بررسی کرده و در صورت خرابی برای تعویض این قطعه اقدام کند.

7. خرابی موتور محرک ظرفشویی

جالب است بدانید که وظیفه گردش آب در ظرفشویی بوش به عهده موتور محرک است. تایمر و رله استارت برق مورد نیاز این قطعه را تامین می‌کنند. در نتیجه خرابی تایمر و رله استارت نیز تاثیر بسزایی در عملکرد موتور محرک دارند. در شرایط مشابه ابتدا باید عملکرد تایمر و رله استارت بررسی شود. اگر این دو قطعه سالم بودند، یعنی برق رسانی به درستی انجام شده، اما مشکلی در عملکرد موتور محرک وجود دارد.

راه‌حل:

  • از آنجایی که موتور محرک یک قطعه کاملاً تخصصی است، نمی‌توانید شخصاً عملکرد آن را آنالیز کنید. در نتیجه پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد است. چنانچه قطعه‌ای از موتور محرک معیوب شده بود، شخص متخصص با تعمیر و در نهایت تعویض آن قطعه مشکل احتمالی را رفع می‌کند.

8. خرابی تایمر یا کنترل الکتریکی

از دیگر علل روشن نشدن ظرفشویی بوش، می‌توان به خرابی تایمر و کنترل الکتریکی اشاره کرد. در واقع خرابی این دو قطعه نیز برق‌رسانی به سایر قطعات ظرفشویی را مختل کرده و عملکرد دستگاه را متوقف می‌کند. وقتی ماشین ظرفشویی بوش را روشن می‌کنید، اما هیچگونه صدایی از پمپ تخلیه آن به گوش نمی‌رسد، احتمال اینکه تایمر خراب شده بسیار بالا است. اگر نسبت به تعمیر یا تعویض تایمر ظرفشویی اقدام نکنید، به مراتب سایر قطعات ظرفشویی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار خرابی می‌شوند.

خرابی تایمر یا کنترل الکتریکی

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن این است که از افراد متخصص در زمینه تعمیر ظرفشویی کمک بگیرید. اگر از مهارت‌های فنی اطلاعی ندارید، در اسرع وقت از تعمیرکاران متبحر کمک بگیرید. لازم به ذکر است اگر سالانه یک بار از خدمات سرویس دوره‌ای ظرفشویی بوش استفاده کنید، با این قبیل از مشکلات احتمالی نیز مواجه نمی‌شوید.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن ظرفشویی بوش با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد، علت روشن نشدن ظرفشویی بوش را مورد بررسی قرار دادیم. وقتی ماشین ظرفشویی شما روشن نشده و قادر به کار کردن نیست، بدون شک علت آن به یکی از موارد نامبرده مربوط است. چنانچه با راهکارهای عنوان شده قادر به تشخیص مشکل و رفع آن نبودید، حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت آی پی امداد درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. از طرفی با شماره‌گیری شماره‌های 02158941 یا 02191093903 می‌توانید با کارشناسان و متخصصین آی پی امداد صحبت کرده و در صورت لزوم درخواست تعمیر کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد