logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی
نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماشین های ظرفشویی که مجهز به کنترل الکترونیکی باشند، دارای قطعه ای به نام فیوز حرارتی هستند. آسیب دیدن این قطعه می تواند منجر به عدم عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی شود. هم چنین ممکن است که قصد استفاده از دستگاه ماشین ظرفشویی را داشته باشید و با کار نکردن آن مواجه شوید. در حقیقت فیوز حرارتی دستگاه ماشین ظرفشویی آسیب دیده است و می تواند یکی از دلایل روشن نشدن آن به شمار آید. در این مطلب آی پی امداد نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی را به شما آموزش داده است و در چند مرحله ساده به طور کامل آن را توضیح داده است. در صورتی که بخواهید آن را به تنهایی تعویض کنید، بتوانید این کار را انجام دهید. در ادامه بیش تر در مورد نکات ایمنی در زمان تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی و همین طور زمان مناسب تعویض آن خواهیم گفت.

کاربران گرامی اگر شما نیز قصد دارید اقدام به تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی خود نمایید،در این مقاله با تعمیرکاران وب اپلیکیشن تعمیرا لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی به قطعه ای گفته می شود که در صورت سوختن و آسیب دیدن، امکان روشن نشدن و کار نکردن ماشین‌ ظرفشویی را دو چندان می کند. این فیوز می تواند به دلایل مختلفی آسیب ببیند. به همین خاطر امکان دارد که شما نیاز داشته باشید برای صرفه جویی در هزینه عیب یابی و تعمیرات، نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی را به صورت مفصل آموزش ببینید. آی پی امداد برای شما تمامی نکات حائز اهمیت را در این مطلب آورده است و آموزش های لازم در جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی را به شما خواهد داد.

چه زمان نیاز است تا اقدام به تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی کنیم؟

همان طور که پیش تر گفتیم، دلایل مختلفی می تواند منجر به آسیب دیدن و سوختن فیوز حرارتی شود. به طور مثال نوسانات ناشی از قطع و وصل شدن برق، می تواند یکی از دلایل سوختن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی به شما آید. اگر می خواهید که به صورت مستقیم دو شاخه و سیبم برق دستگاه ماشین ظرفشویی را به پریز برق متصل کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما از محافط های برق استفاده نمایید. تا جریان برق کنترل شده به دستگاه ماشین ظرفشویی برسد و سوختن فیوز حرارتی جلوگیری شود.

چگونه فیوز حرارتی ظرفشویی را تعویض کنیم

یکی دیگر از دلایل سوختن فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی می تواند استفاده بیش از حد مجاز از این دستگاه باشد. همچنین اختلال در یکی از قطعات ماشین ظرفشویی می تواند باعث داغ شدن فیوز حرارتی شده و در آخر منجر به سوختن آن شود. همچنین امکان دارد بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد. شما می توانید برای مطلع شدن از آسیب دیدن  فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی، آن را به وسیله یک مولتی متر تست کنید. اگر جریان مناسب را مشاهده نکردید، باید هر چه زودتر جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی اقدام نمایید. در ادامه به توضیح مفصلی درباره نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی پرداخته ایم.

وظیفه فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی

فیوزهای حرارتی در ساختار دستگاه ماشین ظرفشویی وظیفه محافظت از برد کنترل دستگاه را بر عهده دارند. در صورتی که این قطعه آسیب ببیند، می تواند عملکرد کنترل الکترونیک دستگاه ماشین ظرفشویی را دچار اختلال کرده و مانع از روشن شدن دستگاه شود.

  • همچنین هرگاه که فیوز حرارتی تشخیص دهد ماشین ظرفشویی بیش از اندازه مجاز داغ شده است، مانع از رسیدن جریان برق به موتور و برد دستگاه شده و با قطع کردن جریان برق، به حفظ سلامت دستگاه ماشین ظرفشویی کمک می نماید.
  • وجود این قطعه در دستگاه ماشین ظرفشویی می تواند باعث افزایش طول عمر ظرفشویی شده و دستگاه ماشین ظرفشویی را از اتصالی و داغی بیش از اندازه محافظت نماید.
  • اگر شما هم جزء افرادی هستید که تصمیم به تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی خود دارید، به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ابزار آلات مورد نیاز جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی، شما نیاز به ابزار الات مخصوص دارید تا بتوانید کار خود را راحت تر و بدون هیچ گونه دردسری انجام دهید. در ادامه به شرح این ابزار آلات پرداخته ایم:

  • پیچ گوشتی چهار سو
  • پیچ گوشتی دو سو
  • دستکش کار

نکات ایمنی در زمان تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

توجه داشته باشید که برای تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی باید اتصال سیم و دو شاخه را از پریز برق جدا کنید. هم چنین برای ایمنی بیش تر می توانید از طریق جعبه فیوز خانه، به طور کلی برق آشپزخانه را قطع کنید. حتما پس از قطع نمودن جریان برق ماشین ظرفشویی، دکمه های ماشین ظرفشویی را فشار دهید تا از برق نداشتن آن اطمینان خاطر کسب کنید.

باز کردن صفحه کنترل در هنگام تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

از اولین اقداماتی که باید در جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی انجام دهید، باز نمودن صفحه کنترل است. در ادامه در چند مرحله باز کردن آن را توضیح داده ایم:

  • پیچ هایی که بر روی صفحه داخلی درب تعبیه شده اند را باز نمایید.
  • این درب داخلی از صفحه کنترل در مقابل درب جلویی ماشین ظرفشویی محافظت می نماید.
  • برای دسترسی بهتر به فیوز حرارتی، صفحه کنترل را به سمت جلو و پایین خم نمایید.
  • توجه داشته باشید که نیازی نیست صفحه را به طور کامل باز کنید.

نحوه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

شاید بهتر باشد که بدانید محل قرار گیری فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی بر روی برد مدار کنترل می باشد. به همین خاطر باید آن را از محل خود بیرون بیوارید. در ادامه نحوه بیرون کشیدن و درآوردن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را آموزش داده ایم:

  • فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی بر روی محفظه برد کنترل قرار دارد.
  • زبانه اصلی را فشار دهید تا فیوز از زبانه های قفل خارج شود.
  • حال می توانید فیوز حرارتی را از زیر زبانه های دیگر به جلو و بیرون بکشید.
  • برای این کار باید قفل زبانه های روی فیوز حرارتی را باز نمایید.
  • حال فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را به بیرون بکشید.
  • در نظر داشته باشید که اتصالات سیم ها را باید از فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی جدا نمایید.

نحوه نصب فیوز حرارتی ظرفشویی جدید

پس از جدا سازی فیوز حرارتی سوخته و آسیب دیده، نوبت به قرار دادن فیوز حرارتی نو و جدید می رسد. در ادامه می توانید نحوه جای گیری فیوز حرارتی جدید را دنبال کنید:

  • ابتدا اتصالات سیم ها را به فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی جدید متصل کنید.
  • حال فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را در جای خود قرار دهید.
  • زبانه های قفل را بر روی آن قرار دهید.
  • سپس با یک فشار آرام و بدون آسیب رساندن به فیوز حرارتی جدید، آن را در جای خود فشار دهید.

بستن صفحه درب داخلی پس از نصب فیوز حرارتی ظرفشویی جدید

برای اتمام کار خود و در جهت برگرداندن سیستم اصلی ماشین ظرفشویی لازم است تا صفحه درب داخلی را در جای خود قرار دهید. می توانید در این باره از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

  • پیچ های صفحه درب داخلی را نصب نمایید.
  • از محکم بودن پیچ ها اطمینان خاطر کسب کنید.
  • از زیاد پیچاندن پیچ ها خودداری کنید.
  • چرا که منجر به هرز شدن آن ها خواهد شد.

وصل نمودن اتصالات برق پس از نصب فیوز حرارتی ظرفشویی جدید

پس از آن که مراحل گفته شده را در جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی انجام دادید، باید سیم و دو شاخه ماشین ظرفشویی را به پریز برق متصل نمایید و فیوز خانه را روشن کنید. هم چنین برای کسب اطمینان خاطر در جهت تعویض درست فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی، آن را برای امتحان روشن نمایید.

در صورتی که در انجام هر یک از مراحل گفته شده تخصص کافی را ندارید، می توانید از تکنسین های آی پی امداد جهت تعمیر ظرفشویی درخواست کمک کنید.

بررسی تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی

تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی به طور کلی جزو کار ها و تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی به شمار می آید که باید توسط یک تکنسین و یا تعمیرکار ماهر انجام شود. در غیر این صورت امکان دارد که به سلامت سایر بخش های دستگاه ماشین ظرفشویی آسیب وارد شود. شما می توانید در جهت تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی خود با تکنسین های آی پی امداد و نمایندگی تعمیرات ظرفشویی آی پی امداد در تماس باشید.

در صورتی که سلامت و عملکرد مناسب و صحیح دستگاه ماشین ظرفشویی برای شما مهم است، اگر مهارتی در زمینه تعویض فیوز حرارتی ظرفشویی ندارید، لطفا تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به دست تعمیر کاران آی پی امداد بسپارید.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد