logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قفل نشدن درب ظرفشویی

علت قفل نشدن درب ظرفشویی
علت قفل نشدن درب ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قفل نشدن درب ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قفل نشدن درب ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که هر چه سریع تر باید رفع شود. زیرا تمام ماشین ظرفشویی های موجود در بازار تنها زمانی قابل استفاده هستند که درب آن ها به درستی قفل شود. البته سیستم میکروسوئیچ تعبیه شده در ماشین های ظرفشویی به گونه ای است که در صورت بروز هرگونه اختلالی که مانع بسته شدن درب ظرفشویی می شود، از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند. چنان چه که مایل به دانستن علت بسته نشدن درب ظرفشویی هستید، تا انتهای این مقاله از آی‌پی امداد را مطالعه نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد اینکه چرا درب ظرفشویی قفل نمی شود، می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه عیب یابی مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

کاربران گرامی آی‌پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه عیب یابی مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی میپردازیم.

علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی توضیحات
خرابی لاستیک درب
  • اگر لاستیک درب دفرمه شود، مانع بسته شدن درب ظرفشویی میشود.
مشکل در مجموعه قفل درب
  • مجموعه قفل درب، شامل میکروسوئیچ، قفل، زبانه قفل و چفت درب میباشد.
  • اگر هر کدام از این قطعات به جزء میکروسوئیچ آسیب ببینند، درب ظرفشویی بسته نمیشود.
عدم چیدمان درست ظروف
  • در هنگام چیدمان ظروف دقت نمایید تا مانع بسته شدن درب ظرفشویی نشود.
مشکل در لولای درب
  • لولا نگهدارنده درب ظرفشویی است.
  • اگر بشکند یا زنگ بزند و یا از جای خود خارج شده باشد، باعث بسته نشدن درب ظرفشویی میشود.
گیر کردن درب ماشین ظرفشویی به کابینت
  • احتمال دارد که کابینت مانع بسته شدن درب ظرفشویی شود.

هفت دلیل قفل نشدن درب ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم کاربردی است که به طور روزانه در منازل مورد استفاده افراد قرار می گیرد. به طور کلی دلایل مختلفی می تواند منجر به خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی و یا بسته نشدن آن شود که در ادامه برخی از دلایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. خراب بودن نوار دور درب
  2. خراب شدن قفل درب
  3. درست قرار نگرفتن ظروف در ظرفشویی
  4. خرابی فنر درب
  5. خراب شدن چفت درب ظرفشویی
  6. خرابی لولای در ظرفشویی
  7. گیر کردن در ظرفشویی به کابینت

خراب شدن نوار دور درب ماشین ظرفشویی باعث بسته نشدن در میشود

خراب شدن لاستیک ماشین ظرفشویی یکی از عواملی است که باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. دور در ماشین ظرفشویی نوار وجود دارد که باعث چفت بهتر درب به دستگاه می شود. نوار دور درب ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل باز و بسته کردن زیاد خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد. به همین علت بهتر است نواری که دور درب ماشین ظرفشویی وجود دارد در طی فواصل زمانی منظم تعویض شود تا درب به درستی بسته شود.

خرابی نوار دور در باعث قفل نشدن درب ظرفشویی میشود

اگر قفل در خراب باشد، درب ماشین ظرفشویی بسته نمیشود

ممکن است علت قفل نشدن درب ظرفشویی به خاطر خراب شدن مجموعه قفل درب باشد. هرگونه خرابی در قفل ماشین ظرفشویی باعث می شود تا درب دستگاه به درستی بسته نشود و نتوان از دستگاه استفاده کرد. به همین علت در ابتدا از تعمیرکار بخواهید تا به بررسی میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی و مجموعه قفل درب بپردازد و در صورت خراب شدن آن را تعمیر کند. ضربه شدید، شکستگی، فشار زیاد و … از عواملی هستند که موجب خراب شدن قفل در ظرفشویی و در نتیجه قفل نشدن در ظرفشویی می شوند.

درست قرار نگرفتن ظروف باعث بسته نشدن در ماشین ظرفشویی میشود

یکی از عوامل ساده ای که ممکن است باعث قفل نشدن درب ظرفشویی شود، درست قرار نگرفتن ظروف در ماشین ظرفشویی است. ظروف در ماشین ظرفشویی باید به گونه ای قرار بگیرند که باعث ایجاد مانع در قطعات دیگر دستگاه نشوند. در غیر این صورت ممکن است که ظروف درون ماشین ظرفشویی مانعی را در دستگاه ایجاد کنند و باعث ایجاد مانع در قفل ماشین ظرفشویی شوند. همچنین با توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی ظروف را درون دستگاه قرار داده تا آسیبی به دستگاه وارد نشده و قفل دستگاه به درستی بسته شود.

اگر ظروف به درستی در ظرفشویی قرار نگیرد، درب قفل نمیشود

معیوب شدن فنر درب ماشین ظرفشویی

معیوب شدن فنر درب ماشین ظرفشویی یکی از علت هایی است که باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود‌. در ماشین های ظرفشویی برای بهتر بسته شدن درب دستگاه از نوعی فنر استفاده می کنند. اگر فنر درب معیوب شده باشد، ممکن است درب دستگاه به درستی بسته و قفل نشود. در همین راستا توصیه می شود از تعمیرکار بخواهید که در صورت خراب شدن این فنر آن را تعویض کند تا مشکل قفل نشدن در ظرفشویی رفع شود.

خراب شدن چفت درب ماشین ظرفشویی باعث بسته نشدن در میشود

خراب شدن چفت درب ماشین ظرفشویی که روی چهارچوب دستگاه قرار دارد، یک علت قفل نشدن درب ظرفشویی می باشد. عدم هماهنگی میام بست ها و قرار نگرفتن دقیق آن ها موجب می شود که حین قفل کردن درب ظرفشویی با مشکل مواجه شوید. برای دانستن این موضوع که آیا علت قفل نشدن درب ظرفشویی خراب شب بست است؛ بهتر است به بررسی آن بپردازید. اگر چفت درب ظرفشویی به درستی روی هم هماهنگ نباشد؛ از تعمیرکار بخواهید تا به تنظیم و تعمیر بست ماشین ظرفشویی بپردازد.

اگر بست در ظرفشویی خراب شود، در بسته نمیشود

خراب شدن لولای درب باعث قفل نشدن و یا بسته نشدن در ظرفشویی میشود

خراب شدن لولای درب ماشین ظرفشویی عامل دیگری است که سبب قفل نشدن در ماشین ظرفشویی  می شود. اگر موارد بالا را بررسی کرده و همچنان نتوانستید به تشخیص علت قفل نشدن درب ظرفشویی بپردازید، بهتر است لولای درب را بررسی کنید. استفاده مداوم، شکستگی لولا، قدیمی شدن دستگاه، زنگ زدگی لولا و … از عواملی هستند که منجر به خراب شدن لولای درب ماشین ظرفشویی شده و باعث می شود تا قفل درب ماشین ظرفشویی به درستی فعال نشود. با این شرایط بهتر است حتما لولای درب را تعویض کنید تا مشکل قفل نشدن در ظرفشویی رفع شود. بهتر است لولایی را برای درب ماشین ظرفشویی انتخاب کنید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

خرابی لولا باعث بسته نشدن در ظرفشویی میشود

گیر کردن درب ماشین ظرفشویی به کابینت

یکی از شایع ترین عواملی که موجب قفل نشدن در ماشین ظرفشویی می شود، گیر کردن در ماشین ظرفشویی به کابینت است. این عامل در اکثر مواقع ممکن است به چشم نیاید اما بهتر است حتماً به این نکته توجه کنید. ممکن است دستگاه به دلیل جا به جایی یا لرزش تکان خورده و درب آن در کنار کابینت گیر کند. بنابراین در صورت نبودن مشکلات بالا به مکان ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید.

نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟

اولین مرحله در زمینه آغاز شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی، بسته شدن صحیح در بدستگاه است. از این رو بسته نشدن درب و خرابی آن می تواند مانع از عملکرد صحیح ظرفشویی شود. تعمیرکار آی پی امداد در این بخش مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی را برای شما بیان کرده است:

  • در صورت بروز هرگونه خرابی و مشکل در مجموعه قفل درب (قفل، زبانه قفل، چفت، لولا)، درب ظرفشویی نمی تواند به طور کامل بسته یا قفل شود.
  • همچنین درب ماشین ظرفشویی از بازو و لولاهایی برخوردار است که در صورت خراب یا دفرمه شدن هریک از این بخش ها درب ظرفشویی به درستی بسته نشده و باید تعمیر شود.
  • چفت و ضامن درب ظرفشویی نیز یکی از اجزای درب است که با قرار گرفتن درون قفل موجب بسته شدن درب دستگاه خواهد شد که در صورت خرابی آن درب نمی تواند در جای خود قرار بگیرد.
  • چنانچه فنر درب ماشین ظرفشویی که نقش کمکی در زمینه باز و بسته شدن ردب دستگاه دارد، دچار ایراداتی شود،درب دستگاه به صورت صحیح بسته نمی شود و باید این قطعه بررسی گردد.

چگونه می توان برای رفع مشکل قفل نشدن در ظرفشویی اقدام کرد؟

در این مطلب بررسی اینکه چرا در ظرفشویی قفل نمیشود و عواملی که باعث قفل نشد در ظرفشویی می شود، پرداختیم. دانستن دلایل قفل نشدن درب ظرفشویی کمک می کند تا بتوانید به تشخیص علت بسته نشدن درب پرداخته و برای رفع مشکل آن هرچه سریع تر اقدام کنید. شما باید جهت رفع مشکل قفل نشدن درب ظرفشویی به شرکت های معتبری که در حوزه تعمیرات فعالیت می کنند، مراجعه کنید. آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های تخصصی و پیشرفته است که تعمیر ماشین ظرفشویی را انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به تیم آی پی امداد برای تعمیر انواع ماشین ظرفشویی و رفع علت قفل نشدن درب ظرفشویی اقدام کنید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد كارگر 22 مهر 1402

    سلام من يه ماشين ظرفشويي ال جي خريد كردم. درب كارتون كه باز كرديم، درب ماشين ظرفشويي از بالا به اندازه ١ سانتي متر به سمت راست كشيده شده، اين الان مشكل داره؟ منظورم در حين شستن احتمال نشت آب داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 مهر 1402

      درود، اگر درب ظرفشویی دفرمه یا باز باشد، احتمال نشت آب وجود دارد.

      پاسخ دادن
      • محمد كارگر 22 مهر 1402

        ممنون از جوابتون ، دربش كه مي فرمائيد دفرمه هست رگلاژ ميشه ؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 مهر 1402

          درود، تا حدی میتوان آن را رگلاژ نمود.

          پاسخ دادن
  • رامین 19 اردیبهشت 1401

    سلام .یه سوال دارم ایادرب ظرف شویی هم باید مثل درب لباس شویی موقعه کار باز نشود .درب ظرف شویی بنده در زمان کار باز و بسته میشد یعنی قفل نداره .ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 اردیبهشت 1401

      سلام، قفل نواره درب باز بشه برنامه متوقف میشه درب بسته بشه برنامه اجرا میشه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد