logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟

چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟
چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در برخی موارد هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی اتفاق بیافتد، باز نشدن درب ظرفشویی است که ممکن است به علت های مختلفی اتفاق بیافتد. در این مطلب به بررسی اینکه چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟ و چه راهی برای باز شدن درب ظرفشویی وجود دارد؟ می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش علت باز نشدن درب ظرفشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه عیب یابی مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

علت های باز نشدن درب ماشین ظرفشویی توضیحات
خرابی قفل درب
  • مجموعه قفل درب شامل: میکروسوئیچ، قفل، زبانه قفل، دستگیره، لولا و چفت میباشد.
  • اگر هر کدام از مجموعه قفل درب به جزء میکروسوئیچ مشکل داشته باشد، درب ظرفشویی باز نمیشود.
  • معمولا زبانه یا قفل درب میشکند.
  • درب ماشین ظرفشویی را به آرامی باز و بسته کنید.
مشکل در لولای درب
  • لولا نگهدارنده درب ظرفشویی است.
  • خرابی آن برابر با باز نشدن درب میباشد.
  • لولا به دلیل پوسیدگی یا زنگ زدگی خراب میشود.
فعال شدن قفل کودک
  • اگر قفل کودک ماشین ظرفشویی شما فعال شده باشد، دستگاه عمل نمیکند.
علت باز شدن خودکار درب ماشین ظرفشویی چیست؟
  • ماشین ظرفشویی در 10 دقیقه آخر شستشو، عملیات خشک کن را انجام میدهد.
  • در عملیات خشک کن، آب با دمای بالا گرم میشود و با بخار آن، ظروف خشک میشوند.
  • در بعضی از مدل های ظرفشویی، برای اینکه بخار حاصل از خشک کن در اتمام فرایند شستشو، خارج شود، درب را اتومات باز میکنند.

بررسی 3 دلیل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

قفل شدن درب ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل خراب شدن قفل درب یا بروز یک عامل سیستمی باشد. با این حال باز نشدن درب ظرفشویی به هر علتی که باشد باید سریع تر رفع شود. زیرا باعث اختلال در عملکرد ظرفشویی و از کار افتادن آن شود. از جمله دلایل باز نشدن درب ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. خرابی مجموعه قفل درب
  2. مشکل در لولای درب ظرفشویی
  3. فعال شدن قفل کودک

خراب شدن مجموعه قفل درب، علت باز نشدن درب ظرفشویی است

یکی از علت هایی که باعث باز نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود، خراب شدن مجموعه قفل درب است. قفل درب ماشین ظرفشویی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ممکن است هرگونه خرابی در ساختار آن باعث قفل شدن درب ظرفشویی شود. با این اساس برای بررسی علت باز نشدن درب ظرفشویی بهتر است در ابتدا از تعمیرکار بخواهید تا قفل درب را بررسی کند.

مجموعه قفل درب شامل موارد زیر میباشد:

  • قف
  • زبانه
  • میکروسوئیچ
  • دستگیره
  • لولا

خراب بودن قفل در باعث باز نشدن درب ظرفشویی میشود

پوسیدگی و شکستگی لولای درب از دلایل باز نشدن درب ظرفشویی است

چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟ آیا بعد از قفل شدن درب ظرفشویی به بررسی لولای درب پرداخته اید؟ قطعاً یکی از شایع ترین عواملی که باعث بسته شدن درب ماشین ظرفشویی می شود، پوسیدگی و شکستگی لولای درب است. بنابراین در ابتدا به بررسی لولای درب بپردازید. اگر سالیان زیادی است که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، ممکن است خراب شدن لولا به دلیل استفاده مداوم و خشک شدن فلز اتفاق بیافتد. اگر علت باز نشدن درب ظرفشویی به این علت است، باید از تعمیرکار بخواهید تا تعویض لولای درب را با متریال باکیفیت و با دقت بالایی انجام دهد.

لولای درب خراب باشد، در ظرفشویی باز نمیشود

فعال شدن قفل کودک باعث باز نشدن درب ماشین ظرفشویی میشود

قفل کودک ظرفشویی یکی از امکاناتی است که در طی چند سال اخیر در لوازم خانگی ها تعبیه شده است تا میزان امنیت این دستگاه افزایش پیدا کند. با فعال شدن قفل کودک دکمه های دیگر از کار افتاده و با فشار دادن آن ها عملیاتی اعمال نمی شود. در همین راستا اگر علت باز نشدن درب ظرفشویی به دلیل فعال بودن قفل کودک باشد، بهتر است در ابتدا قفل کودک را غیرفعال کنید. نحوه غیرفعال کردن قفل کودک ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد. بر این اساس در ابتدا قفل کودک را غیرفعال کنید و سپس مجدداً برای باز کردن درب ظرفشویی اقدام کنید.

قفل کودک فعال باشد، درب ظرفشویی باز نمیشود

علت باز شدن خودکار درب ماشین ظرفشویی چیست؟

کاربران گرامی آی‌پی امداد توجه نمایید که ماشین ظرفشویی در 5 الی 10 دقیقه پایانی فرایند شستشو، ظروف را خشک میکند. خشک شدن ظرف ها با دمای بالا و بخار شدن آب انجام میشود. بعد از بخار کردن داخل ظرفشویی، برای اینکه آب بر روی ظروف چکه نکند که منجر به لک شدن آن‌ها شود، بهتر است بعد از اتمام فرایند شستشو، درب ظرفشویی را باز کنید.

در بعضی از مدل های ظرفشویی، در آخر شستشو، درب اتومات باز میشود.

چه راه حلی برای رفع مشکل خراب شدن درب ظرفشویی وجود دارد؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟ پرداختیم. رفع مشکل باز نشدن درب ظرفشویی باید توسط افرادی که در این حوزه از تخصص و مهارت بالایی برخوردار هستند، انجام شود. شرکت آی پی امداد یکی از شرکت های بزرگی است که به صورت تخصصی در حوزه تعمیرات ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی فعالیت می کند. در صورتی که تمایل دارید تا به رفع علت قفل شدن درب ظرفشویی بپردازید، بهتر است با تیم آی پی امداد تماس بگیرید. مجموعه آی پی امداد نیروهای خود را در کمتر از یک ساعت به محل اعزام کرده و تعمیرات ظرفشویی در محل را انجام می دهد.

4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد