logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی

نحوه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در سال های اخیر استفاده از ماشین ظرفشویی در بین مردم افزایش یافته است و بسیاری از خانواده ها از این ماشین برای شستن ظرف های خود استفاده می کنند و شاید بسیاری اطلاع نداشته باشند که نحوه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی به چه صورت هستش. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند قفل درب ماشین ظرفشویی چه زمانی باید تعویض شود؟ و ابزار مورد نیاز برای تعویض قفل درب ظرفشویی اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از چگونگی تعویض قفل درب ظرفشویی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت چگونگی تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی را مطرح کرده ایم.

بهترین زمان برای تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی
  • زمانی که قفل دچار مشکل شود.
  • در صورتی که امکان تعمیر نباشد، باید تعویض شود.
وسایل مورد نیاز برای تعویض قفل درب ظرفشویی چیست؟
  • پيچ گوشتی
  • انبردست
طریقه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی
  • دستگاه را از برق بکشید.
  • پنل درب جلو را خارج کنید.
  • قفل درب را جدا کنید.
  • قفل درب جدید را جایگزین کنید.

قفل درب ماشین ظرفشویی چه زمانی باید تعویض شود؟

در سال های اخیر استفاده از ماشین ظرفشویی در بین مردم افزایش یافته و بسیاری از خانواده ها از این وسیله برای شستن ظروف استفاده می کنند. ماشین ظرفشویی شستن ظروف را برای این افراد آسان کرده و باعث صرفه جویی در وقت می شود. اما گاهی این محصول نیز مانند هر محصول الکترونیکی دیگری با مشکل مواجه می شود و عملکرد قبلی خود را از دست می دهد. یکی از معایبی که کارایی این محصول را کاملا از بین می برد خرابی قفل درب است. در بیشتر موارد با تعویض درب می توان عیب این قطعه را برطرف کرد. می توان گفت که درب احتمالا تعمیر شدن دارد ولی اگر تعمیر نشود، باید آن را تعویض کرد.

ابزار مورد نیاز برای تعویض قفل درب ظرفشویی

مکانیسم قفل درب ماشین ظرفشویی تقریباً یکسان است، اما نوع و نحوه قرارگیری مجموعه قفل درب متفاوت است. در برخی از انواع ماشین ظرفشویی، قفل داخل درب و در برخی دیگر داخل ماشین قرار می گیرد. با این حال، تعویض قفل با یک پیچ و مهره تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. قفل درب مطابق با مدل و نوع ماشين ظرفشويی به پيچ گوشتی و انبردست نیاز دارد.

ابزار مورد نیاز برای تعویض قفل درب ظرفشویی

طریقه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی

قفل دستگاه از باز شدن درب هنگام شستشو جلوگیری می کند. این قسمت میکروسوئیچ است که مستقیماً به کنترل پنل دستگاه متصل می شود. در واقع میکروسوئیچ ظرفشویی را می توان به عنوان پلی بین قفل درب و صفحه کنترل ماشین ظرفشویی در نظر گرفت. در ادامه به نحوه تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی می پردازیم:

  1. دستگاه را از برق بکشید
  2. برداشتن پنل درب جلو
  3. قفل درب را جدا کنید
  4. قفل درب جدید را جایگزین کنید

دستگاه را از برق بکشید

برای این منظور دو شاخه دستگاه را از پریز جدا کرده و نباید اصلا دستگاه متصل به برق باشد. نمایشگر دستگاه را روشن کنید تا مطمئن شوید برق آن قطع است. اگر نمایشگر روشن شود، دستگاه همچنان برق دارد.

ماشین ظرفشویی را را از برق بکشید

برداشتن پنل درب جلو

پس از باز شدن درب دستگاه، پیچ هایی که پنل داخلی را به درب متصل می کند را بردارید. قبل از برداشتن دو پیچ آخر، درب را با یک دست نگه دارید تا پس از برداشتن همه پیچ ها از افتادن درب جلوگیری شود. حالا پنل کنترل و درب ماشین ظرفشویی را بردارید و در جای مطمئنی قرار دهید.

برداشتن پنل درب جلو ماشین ظرفشویی

قفل درب را جدا کنید

پس از برداشتن پنل، می توانید ساختار کلی قفل درب را مشاهده کنید. ابتدا دو سیم متصل به آن را جدا کنید. هنگام جدا کردن این سیم ها، موقعیت ترمینال هر یک را در نظر داشته باشید. در این مرحله می توانید از این مکان عکس بگیرید تا هنگام وصل مجدد آنها دچار مشکل نشوید.

قفل درب ماشین ظرفشویی را جدا کنید

قفل درب جدید را جایگزین کنید

اکنون که قفل خراب از روی دستگاه برداشته شده است، نوبت به تعویض آن رسیده است. به یاد داشته باشید که قطعه تعویضی را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید و مطمئن شوید که قابل نصب در ماشین ظرفشویی است. برای تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی از قطعات غیر اصلی یا بی کیفیت استفاده نکنید.

قفل درب جدید ماشین ظرفشویی را جایگزین کنید

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد