logo logo تعمیرات ظرفشویی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی
شناور ماشین ظرفشویی
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله شناور ماشین ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شناور ماشین ظرفشویی یا همان سنسور آب که به مانند هیدروستات در لباسشویی عمل میکند، نقش مهمی در فرایند شستشو دارد، اگر بیش از حد معمول آب وارد ظرفشویی میشود، بدانید که شناور آن نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، آی پی امداد در این مقاله به آموزش 0 تا 100 نحوه رفع مشکل پرداخته است.

آموزش تعمیرات خرابی شناور ماشین ظرفشویی

همانطور که می‌دانید، برای اینکه هر ماشین ظرفشویی کارش را به ‌درستی انجام دهد، باید درون آن به میزان مشخصی از آب پر شود و بعد از شستشو نیز عملیات آب گیری انجام شود. آیا می‌دانید کدام قطعه ماشین ظرفشویی در عملیات آبگیری نقش دارد و از سرازیر شدن آب از درون دستگاه جلوگیری می‌کند؟ بله! درست حدس زدید. آن قطعه، شناور است. شناور ماشین ظرفشویی از جمله قطعات مهم درون ماشین ظرفشویی است که خراب شدن آن علاوه بر اینکه باعث اختلال در کار ماشین ظرفشویی می‌شود، آشپزخانه شما را نیز کثیف می‌کند و دردسرهای زیادی را برای خانم خانه به همراه دارد.

اگر شناور ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است، نگران نشوید. چون شما می‌توانید با کسب اطلاعات مفید در مورد نحوه تعویض شناور، این قطعه را بررسی و وجود مشکل در آن را شناسایی کنید. این مطلب توسط مجموعه آی.پی امداد برای افزایش آگاهی کاربران از شناور و نحوه درست کردن آن نوشته‌ شده است تا شما هنگام خراب شدن شناور، به‌ راحتی بتوانید این قطعه را چک کنید و مشکل آن را بدون هیچ هزینه‌ای برطرف نمایید. اما درصورتی‌که خودتان نتوانستید مشکل شناور ماشین ظرفشویی را برطرف کنید، می‌توانید با آی.پی امداد، نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را در محل و منزلتان همراه با قیمت مناسب حل کنید.

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی چیست؟

شناور ماشین ظرفشویی یکی از مهمترین بخش ها و قطعات این دستگاه است که به عنوان سنسور آب عمل می کند. به طور کلی شناورها در زمینه عملیات شستن ظرف در ماشین ظرفشویی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. این قطعه از افزایش بیش از اندازه آب و سرریز شدن آب از دستگاه به خوبی جلوگیری می نماید. سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی در بخش پایینی این قطعه قرار دارد و معمولا در قسمت انتهای دستگاه نصب شده اند.

در صورتی که این سوئیچ ها با شناور درگیر شوند، مانع از ورود آب به درون ظرفشویی خواهند شد. از این رو خرابی و بروز مشکل در این میکروسوئیچ ها می تواند موجب بروز اختلال در کارکرد دستگاه و ماشین ظرفشویی برای آبگیری جهت شستشوی ظروف با مشکل مواجه خواهد شد.

خراب شدن و تعمیر شناور ظرفشویی و کلید شناور

کلیدهای شناور و شناور ماشین ظرفشویی از جمله قطعات ایمنی درون ماشین ظرفشویی هستند که در هنگام روشن کردن دستگاه، اجازه ورود آب را تنها تا المنت گرم‌ کننده می دهند. البته باید بدانید که در تمام ماشین‌های ظرفشویی اینگونه نیست و در بعضی از ماشین‌های ظرفشویی کنترل میزان آب تا المنت ماشین ظرفشویی توسط تایمر صورت می گیرد و شناور، تنها از خروج آب از ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

عیب یابی و تعمیر شناور ظرفشویی

اگر متوجه پر شدن بیش ‌از حد، چکه کردن و سرازیر شدن آب در ماشین ظرفشویی خود شده‌اید، اولین قطعه‌ای که باید بررسی کنید، شناور ماشین ظرفشویی و کلیدهای شناور است. چون خراب شدن این قطعه باعث ورود بیش ‌از حد آب و خروج آب از درون ماشین ظرفشویی می‌شود. پیدا کردن جایگاه این قطعه و باز کردن آن توسط تعمیرکاران عادی و افراد معمولی امکان‌پذیر نیست و باید به‌وسیله نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی برند دستگاه شما انجام شود؛ چون هرگونه اشتباه هنگام بررسی این قطعه، ممکن است باعث ورود آسیب‌های بیشتر به ماشین ظرفشویی و ضرر جانی به شما نیز شود.

ماشین ظرفشویی شما هر برندی که باشد، تفاوت ندارد. شما می‌توانید در هنگام نشت کردن آب از درون ماشین ظرفشویی با آی.پی امداد تماس بگیرید و حل مشکل دستگاه خود را به تعمیرکاران این نمایندگی مجاز بسپارید.

روش بررسی کردن مونتاژ شناور

جایگاه شناور ماشین ظرفشویی در قسمت سینک آن است. در هنگام باز شدن شیر ورودی آب و ورود آب درون سینک، شناور موجود در آن نیز بالا آمده و با رسیدن به سطح مخصوص میکروسوییچ شناور کارش را شروع می‌کند و باعث قطع شدن جریان آب به درون سینک می‌شود. اگر احساس می‌کنید مونتاژ شناور دچار مشکل شده است و می‌خواهید آن را بررسی کنید، لازم است که مراحل زیر را انجام دهید.

روش بررسی کردن مونتاژ شناور ظرفشویی

توجه کنید در صورتی‌ که خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، حتماً نکات ایمنی را در حین انجام کار رعایت کنید و از بررسی کردن شناور هنگام روشن بودن ماشین ظرفشویی جداً خودداری نمایید.

  • ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و کابل برق آن را نیز از پریز بکشید.
  • زیرا وجود جریان برق در ماشین ظرفشویی باعث برق‌ گرفتگی شما در حین انجام کار می‌شود.
  • بعد از قطع جریان برق، اقدام به باز کردن ماشین ظرفشویی کنید و بعد از پیدا کردن شناور ماشین ظرفشویی پوشش موجود بر روی آن را بردارید.
  • در صورتی‌ که پوشش شناور با استفاده از پیچ در جایش محکم شده باشد، با استفاده از پیچ‌ گوشتی پیچ آن باز کنید.
  • بعد از باز کردن شناور، آن را کمی بالا ببرید و پس از رها کردن، حرکت آن را بررسی کنید.
  • بهتر است این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.
  • شناور سالم باید بعد از رها کردن شما حرکت آزادانه‌ای داشته باشد و بر روی محل قرارگیری آن نچسبد.
  • در صورتی ‌که حرکت شناور اینگونه نبود، باید درون آن را از نظر وجود انسداد بررسی و مشکلات آن را رفع نمایید.
  • چون معمولاً وجود انسداد درون شناور از حرکات آزادانه شناور ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

خراب شدن میکروسوییچ شناور ظرفشویی

یک علت آب نگرفتن ماشین ظرفشویی خراب شدن میکروسوییچ شناور ماشین ظرفشویی است.

  • این قطعه در زیر شناور دستگاه قرار گرفته و در صورت درگیر شدن با شناور از ورود آب به درون ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.
  • شما هنگام آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باید عملکرد شناور و میکروسوییچ، سیم‌ها و اتصالات موجود در آن را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، مشکلات آن را رفع کنید.
  • لازم به ذکر است بدانید که شما می‌توانید سیم‌های موجود در میکروسوییچ شناور را با استفاده از یک مولتی متر تست نمایید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

نتیجه گیری از خرابی و تعمیر شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی از جمله قطعات مهمی است که برای رفع عیب اساسی در آن باید به نمایندگی های مطمئن مراجعه کرد. آی.پی امداد با داشتن سابقه و تخصص کافی در این مورد می تواند مشاور و یاری رسان خوبی برای شما باشد. پس با یک تماس مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به رفع آن بپردازیم. پس از تماس شما با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد، تعمیرکاران این مجموعه در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل شما خواهند رساند تا عیب یابی دستگاه را اصولی و طبق استاندارد روز دنیا انجام دهند.

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رسایی 11 اسفند 1402

    سلام وقتتون بخیر ماشین ظرفشویی من همه اعمال شست وشو رو به خوبی انجام میده و کارش هم تموم میشه فقط مشکل این رو داره که چکه میکنه چک کردم از شیر های ورودی و تخلیه نیست و از درب ها و فرسودگی لاستیک های در هم نیس کجا رو دیگه باید بررسی کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1402

      درود، اتصالات زیر دستگاه و کف ظرفشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • دهکردی 25 دی 1402

    سلام و وقت بخیر چراغ هشدار نمک فعال می‌شود به اندازه کافی نمک می‌ریزم ماشین را روشن می‌کنم چراغ خاموش شده است ولی حدود یک دقیقه بعد مجدد چراغ هشدار نمک روشن می‌شود. پس از اتمام کار درب مخزن نمک را باز می‌کنم تمام نمک حل شده است و به مرور آب از مخزن نمک خارج شده و کف ماشین پر از آب می‌شود. چندین بار این کار را انجام داده و نمک موجود در مخزن را با قاشق هم زده‌ام ولی مجدد این اتفاق رخ می‌دهد. ممنون می‌شوم راهنمایی فرمایید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 دی 1402

      درود، سنسور یا بوبین ظرف نمک دچار مشکل شده است.

      پاسخ دادن
  • نادر محمدزاده 12 آبان 1402

    با سلام ماشین ظرفشویی ما بوش است در حالت تخلیه مانده وپس از مدتی خطای e3 می‌دهد آبگیری انجام نمی دهد گه گاهی هم لطف می کند عمل آبگیری انجام می دهد وپس از تخلیه در حالت تخلیه باقی می ماند ممنون از راهنمایان قبلا تشکر مینمایم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آبان 1402

      درود، پمپ تخلیه، فیلتر کف، شیر برقی و آکواستاپ ظرفشویی را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • مسعود 30 بهمن 1400

    باسلام ممنونم از توضیحات کامل شما اگر امکانش هست تصاویرقطعات هم به نمایش بگذارید.سپاسگزارم

    پاسخ دادن
  • احمد 02 آذر 1400

    سلام و عرض ادب.از اینکه اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران میگذارید بسیار ممنون و سپاسگذارم.اگر مقدور هست کنار توضیحات تصاویر مربوط به بحث رو هم بذارین. بازم متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 آذر 1400

      سلام، وقت بخیر حتما

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد