logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟ یکی از سوالاتی که اغلب افراد در هنگام کار با ماشین ظرفشویی با آن مواجه می شوند این است که علت پریدن فیوز پس از روشن کر ن ظرفشویی چیست؟ پریدن یا سوختن فیوز ممکن است باعث خراب شدن دستگاه و کم شدن امنیت آن و همینطور خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی شود. به همین علت باید به بررسی اینکه چه دلایلی موجب  پریدن فیوز بعد از روشن کردن ظرفشویی می شود؟ بپردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش “چرا با روشن شدن ظرفشویی فیوز می پرد”، می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مجموعه تعمیرات خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه عیب یابی مشکل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی

کاربران گرامی آی‌پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود در این بخش به خلاصه عیب یابی مشکل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی میپردازیم.

علت های پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی توضیحات
نششتی آب در ظرفشویی
  • اگر کف ظرفشویی پر از آب شود، اتصالی میکند و ورودی فاز و نول به هم میچسبند.
خرابی المنت : بسوزه، اتصال کوتاه میشه، فاز و نول به هم میچسبه
  • اتصالی یا سوختن المنت، باعث اتصال کوتاه میشود و در نهایت فاز و نول به هم میچسبند و فیوز میپرد.
سوختن موتور ظرفشویی
  • اگر آب بر روی موتور ظرفشویی بریزد و یا اتصالی کند، سیم پیچ موتور به هم میچسبه و باعث پریدن فییوز میشود.
سوختن کلید پاور ظرفشویی
  • سوختن کلید پاور ظرفشویی هم باعث مشکل در فاز و نول میشود.
برد الکترونیکی
  • هر گونه ولتاژ زیاد برق در برد الکترونیکی ظرفشویی باعث نوسان و پریدن فیوز میشود.
استفاده از فیوز یا سیم های بی کیفیت و غیر استاندارد
  • بر اثر آمپر کشیدن دو رشته سیم ورودی برق به هم میچسبه و در نهایت فیوز میپرد.
خرابی فیلتر برق یا ترمینال
  • در ورودی برق ظرفشویی های قدیمی، فیلتر برق و در ظرفشویی های جدید، ترمینال نصب شده است تا مانع ورود جریان بالای برق شود.
  • اگر این قطعات بسوزند، احتمال پریدن فیوز هم وجود دارد.
  • توجه داشته باشید، وقتیکه دوشاخه ورودی بچسبد در ابتدا نویز گیر یا ترمینال میسوزد و در نهایت فیوز میپرد.
استفاده از ظرفشویی در اوج مصرف برق
  • در اوج مصرف برق بهتر است از برنامه های اقتصادی به مانند اکو استفاده نمایید.

8 علت از کار افتادن فیوز بعد از اتصال ظرفشویی به برق

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟ دلایل زیادی برای از کار افتادن فیوز دستگاه وجود دارد. اگر مایل به رفع مشکل سوختن یا پریدن فیوز هستید، بهتر است در ابتدا باید به بررسی علت های از کار افتادن ظرفشویی بپردازید.

دلایل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی عبارت است از:

  1. خراب شدن المنت ظرفشویی
  2. نشتی آب
  3. خرابی فیلتر برق یا ترمینال ظرفشویی
  4. خراب شدن بُرد الکترونیکی ظرفشویی
  5. استفاده از ظرفشویی در زمان اوج مصرف
  6. استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیر استاندارد
  7. خراب شدن موتور ظرفشویی
  8. سوختن کلید پاور

خراب شدن المنت چگونه باعث پریدن فیوز میشود؟

معمولا در مسیر المنت یک ترموفیوز تعبیه شده است. با نوسان برق ترموفیوز میسوزد و المنت هیج محافظی ندارد. اگر المنت بسوزد، اتصالی میکند و فاز و نول به هم میچسبند و در نهایت فیوز میپرد.

آیا نشتی آب در ماشین ظرفشویی میتواند باعث پریدن فیوز شود؟

اگر نشتی آب در ماشین ظرفشویی زیاد باشد و حجم زیادی از آب در کف ظرفشویی جمع شود، احتمال اتصالی بالا میرود و در نهایت فیوز میپرد. توجه داشته باشید که در مدل های پیشرفته ظرفشویی، سنسوری کف دستگاه تعبیه شده است که در هنگام نشتی آب، فعال میشود و فرایند شستشو را متوقف میکند و فقط پمپ تخلیه کار میکند. اما اگر سنسور از کار بی افتد و آب زیادی در کف دستگاه جمع شود، احتمال اتصالی و پریدن فیوز وجود دارد.

خراب شدن فیلتر برق یا ترمینال ورودی در ظرفشویی باعث پریدن فیوز میشود

فیلتر برق که در اکثر موارد به عنوان نویزگیر دستگاه شناخته می شود، با جلوگیری از تداخل مدارهای الکتریکی از خراب شدن دستگاه جلوگیری می کند. چنانچه فیلتر برق یا نویزگیر ماشین ظرفشویی‌تان خراب شده است، ممکن است موجب پریدن فیوز حین روشن شدن ظرفشویی شود. بنابراین بهتر است فیلتر برق قدیمی را با فیلتر جدیدی جایگزین کنید.

کاربران گرامی آی‌پی امداد توجه نمایید که در ماشین ظرفشویی های قدیمی، فیلتر برق (نویزگیر) و در ظرفشویی های جدید، ترمینال در مسیر وردی برق به ظرفشویی قرار گرفته اند.

خرابی فیلتر برق ظرفشویی باعث پریدن فیوز میشود

چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟
چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟

اگر با روشن کردن کولرگازی، فیوز خانه شما میپرد؛ این مقاله از آی پی امداد را از دست ندهید.

مشاهده مقاله

خراب شدن بُرد الکترونیکی باعث پریدن فیوز در ظرفشویی میشود

موضوع دیگری که برای پریدن فیوز باید مورد بررسی قرار بگیرد، برد ماشین ظرفشویی است. برد در تمام دستگاه ها و لوازم خانگی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه فرمان و کنترل دستگاه را بر عهده دارد‌ هرگونه اختلال در برد ظرفشویی ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود. همچنین اگر برد دستگاه ظرفشویی شما خراب باشد، ممکن است موجب اتصالی در برق ورودی شده و باعث پریدن فیوز شود. بنابراین بهتر است تعمیرات برد را به تعمیرکار ماشین ظرفشویی معتبر بسپارید تا بتوانید با تخصص و دانشی که دارد، برای رفع مشکل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی اقدام کند.

معمولا بعد از قطع برق و وصل مجدد آن، ولتاژ ورودی زیاد میباشد که به بُرد الکترونیکی آسیب میرساند. بنابراین بهتر است از محافظ برق جداگانه برای ظرفشویی استفاده نمایید.

برد الکترونیکی ظرفشویی خراب باشد فیوز میپرد

استفاده از ظرفشویی در زمان اوج مصرف باعث پریدن فیوز میشود!

برای تشخیص علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن ظرفشویی بهتر است به بررسی زمان استفاده از ظرفشویی بپردازید. چه ساعاتی از روز یا شب از ظرفشویی استفاده می کنید؟ در صورتی که زمان روشن کردن ظرفشویی در زمان اوج مصرف باشد، ممکن است برق به اندازه کافی به ظرفشویی وارد نشود و باعث خاموش دستگاه و از کار افتادن فیوز برق ظرفشویی شود. بنابراین بهتر است ظرفشویی خود را در ساعت آخر شب و ساعت اول روز روشن کنید زیرا در این ساعت میزان مصرف برق نسبت به روزهای دیگر کمتر است. همچنین اگر قصد استفاده از ظرفشویی در اوج مصرف برق را دارید، بهتر است از برنامه های کم مصرف به مانند برنامه شستشوی اکو استفاده نمایید.

چرا بعد-از-زدن-یخچال-به-برق-فیوز-می-پرد؟
چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟

اگر با راه اندازی یا استفاده از یخچال فریزر یا ساید بای ساید، فیوز میپرد، کلیک نمایید تا دلایل آن را متوجه شوید.

مشاهده مقاله

استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیر استاندارد

یکی از علت های پریدن فیوز ظرفشویی این است در برق کشی ساختمان از فیوز و سیم های غیراستاندارد استفاده می شود. استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیراستاندارد نه تنها باعث پریدن فیوز بلکه باعث خراب شدن ظرفشویی و احتمال آتش سوزی نیز می شود. بنابراین بهتر است برای حل مشکل پریدن فیوز در هنگام روشن کردن ظرفشویی سیم کشی های فرسوده را تعویض کنید و از فیوزهای استاندارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، استفاده کنید.

خراب شدن موتور ظرفشویی منجر به پریدن فیوز میشود!

خراب شدن موتور ظرفشویی یکی از دلایل اصلی پریدن فیوز در حین روشن کردن ظرفشویی است. در ابتدا باید از تعمیرکار بخواهید تا برای تعمیرات ظرفشویی در محل حاضر شود. تشخیص خرابی موتور و قطعات ظرفشویی موضوعی است تخصصی و افراد عادی توانایی تشخیص علت خراب شدن کمپرسور را نمی دانند. اما در اکثر مواقع استفاده بی رویه از دستگاه و قدیمی شدن آن موجب سوختن کمپرسور و در نتیجه پریدن فیوز می شود. بنابراین برای رفع علت پریدن فیوز در زمان روشن کردن ظرفشویی، از تعمیرکار بخواهید تا به عیب یابی ماشین ظرفشویی شما بپردازد.

کاربران گرامی آی‌پی امداد توجه نمایید که اگر آب بر روی موتور ظرفشویی بریزد و یا اتصالی کند، باعث چسیبدین سیم پیچ موتور به هم میشود.

موتور ظرفشویی خراب شود فیوز میپرد

چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟
چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟

روشن کردن جاروبرقی و پریدن فیوز میتواند منجر به خسارت شود. کلیک نمایید تا از مشکلات این موضوع جلوگیری نمایید.

مشاهده مقاله

چه راه حلی برای رفع مشکل پریدن فیوز حین روشن کردن ظرفشویی وجود دارد؟

در این مطلب به بررسی علت پریدن فیوز برق هنگام کار کردن ظرفشویی پرداختیم. دلیل پریدن فیوز برق حین کار کردن با ظرفشویی به عوامل متعددی چون سیم کشی برق، نوع سیم، نوع فیوز و … بستگی دارد. پریدن  فیوز ظرفشویی به هر علتی که باشد باید هرچه سریع تر تعمیر شود. زیرا ممکن است باعث خراب شدن ظرفشویی شما شود. حال اگر علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن ظرفشویی مربوط به کمپرسور یا اجزای ماشین ظرفشویی باشد، می توانید برای تعمیرات ظرفشویی به تیم آی پی امداد مراجعه کنید.

آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های مجاز و معتبر در کشور ایران است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی و به صورت تخصصی انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به شرکت آی پی امداد درخواست تعمیر ظرفشویی را در محل داشته باشید. آی پی امداد برای خدمات رسانی به مشتریان عزیز، هزینه تعمیرات ظرفشویی را 75 درصد کاهش می دهد.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زمان 18 آذر 1401

    با سلام از وقتی ماشین ظرفشویی هیوندا خریدیم فیوز بعد از هر دو تا سه دقیقه می پره دلیلش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 آذر 1401

      سلام، احتمالا موتور یا برد الکترونیکی مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • الهه ایروانی 23 تیر 1401

    سلام. از وقتی ماشین ظرفشویی نصب کردیم دو بار حین روشن بودن ماشین ظرفشویی فیوز پرید ،و یک بار هم ماشین ظرفشویی روشن نبود ولی سیمش توی برق بود، فیوز برق پرید،به نظرتون مشکل از چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 تیر 1401

      سلام، اتصالی باعث پریدن فیوز برق میشود. برد الکترونیکی، موتور، المنت و میکروسوئیچ درب بررسی شود

      پاسخ دادن
      • الهه ایروانی 23 تیر 1401

        ممکنه مشکل از برق ساختمان و خود فیوزها باشد؟

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد