logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟

چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟
چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام استفاده از جاروبرقی رخ دهد، این است که بعد از روش کردن جاروبرقی فیوز می پرد. شاید با این سوال مواجه شوید که چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟ دلایل متعددی وجود دارد که باعث پریدن فیوز پس از روشن کردن جاروبرقی می شود. علت این موضوع هرچه که باشد، باعث صدمه زدن به دستگاه و اختلال در عملکرد آن می شود. در چنین شرایطی بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و از یک تعمیرکار باسابقه و حرفه ای کمک بگیرید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رفع علت پریدن فیوز هنگام روشن شدن جاروبرقی در این مطلب به بررسی عواملی که موجب سوختن یا پریدن فیوز می شود، می پردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش چرا با روشن شدن جاروبرقی فیوز می پرد، می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آیا پریدن فیوز باعث صدمه جاروبرقی می شود؟

قطعاً پریدن فیوز نشان دهنده یک اختلال در دستگاه جاروبرقی یا سیم کشی ساختمان و … است. علت پریدن فیوز هرچه که باشد، در اثر تکرار مداوم باعث آسیب به قطعات جاروبرقی و خراب شدن موتور آن می شود. به همین جهت بهتر است از تعمیرکار بخواهید تا دلایلی که باعث پریدن فیوز در هنگام روشن کردن جاروبرقی می شود را مورد بررسی قرار داده و سپس آن را عیب یابی کند. البته باید به این نکته توجه کنید که پریدن فیوز عکس العملی است که جهت خطرات وارد به دستگاه ایجاد می شود. برای مثال وارد شدن جریان زیاد یا جریان کم باعث آسیب به دستگاه می شود و به همین علت است که فیوز با خاموش شدن باعث از کار افتادن یا خاموش شدن جاروبرقی می شود و از خراب شدن آن جلوگیری می کند.

چه عواملی موجب از کار افتادن فیوز در هنگام روشن شدن جاروبرقی می شوند؟

عوامل متعددی هستند که باعث پریدن فیوز بعد از روشن کردن جاروبرقی می شوند. این علت به سه دسته تقسیم می شود. اولین علت ممکن است مرتبط با نوع سیم کشی ساختمان باشد. دومین علت ممکن است مرتبط با فیوز برق و علت سوم مرتبط با قطعات دستگاه یا خود جاروبرقی است. تمام علت های بالا باید توسط افراد با تجربه مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان به تشخیص دقیق اینکه چرا بعد از روشن شدن جاروبرقی فیوز میپرد؟ پرداخته شود. انواع علت های خاموش شدن جاروبرقی و پریدن فیوز عبارت است از:

  1. خراب شدن فیلتر و کیسه جاروبرقی
  2. اختلال در سیم کشی ساختمان یا جاروبرقی
  3. برخورداری از فیوز غیراستاندارد
  4. استفاده از یک پریز برای چند دستگاه
  5. به کار بردن جاروبرقی در زمان اوج مصرف
چرا بعد-از-زدن-یخچال-به-برق-فیوز-می-پرد؟
چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟

اگر میخواهید بدانید که چرا بعد از روشن شدن یخچال، فیوز میپرد کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

خراب شدن فیلتر و کیسه جاروبرقی

فیلتر و کیسه جاروبرقی از عواملی هستند که به صورت غیرمستقیم باعث خراب شدن دستگاه و از کار افتادن فیوز می شوند. خراب شدن فیلتر و کیسه جاروبرقی با ایجاد گرما در جاروبرقی باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و در نتیجه خراب شدن آن می شود. گرم شدن دستگاه باعث آسیب دیدن برد و موتور جاروبرقی شده و موجب پریدن فیوز بعد از روشن شدن جاروبرقی می شوند. بنابراین توصیه می شود فیلتر جاروبرقی را طی فواصل زمانی منظم تعویض کرده و کیسه جاروبرقی را بعد از هر چند بار استفاده خالی کنید.

چرا بعد از کار جاروبرقی فیوز میپرد

اختلال در سیم کشی ساختمان یا جاروبرقی

چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟ یکی از دلایلی که موجب پریدن فیوز بعد از اتصال جاروبرقی به برق می شود، خراب بودن سیم کشی ساختمان است. از یک متخصص برق بخواهید تا سیم کشی ساختمان را مورد بررسی قرار دهد و به تعویض سیم های خراب و فرسوده بپردازد. همچنین توجه داشته باشید که از سیم های اورجینال در ساختمان استفاده کنید. زیرا سیم های بی کیفیت از مقاومت بالایی برخوردار نیستند و در اثر جریان برق بالا ممکن است بسوزند و باعث خراب شدن جاروبرقی، فیوز و حتی آتش سوزی ساختمان شوند.

برخورداری از فیوزهای غیر استاندارد

امروزه در تمام خانه ها برای محافظت از دستگاه ها و لوازم برقی از فیوز استفاده می شود. اما تنوع فیوزهای موجود در بازار زیاد است و باعث می شود افرادی که از دانش بالایی برخوردار هستند، نتوانند فیوز مناسبی را برای دستگاه خریداری کنند. استفاده از فیوزهای تقلبی که جریان برق را به مقدار خیلی بالا یا خیلی کم به جاروبرقی انتقال می دهند، از دلایل اصلی پریدن فیوز بعد از روشن کردن جاروبرقی هستند. در همین راستا توصیه می شود خرید فیوز را به کسانی بسپارید که در این حوزه تجربه بالایی دارند و قادر به علاوه بر تشخیص فیوز اصل از تقلبی، فیوز استانداری را متناسب با دستگاه خریداری می کنند.

چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟
چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟

چرا بعد از روشن شدن کولرگازی یا اسپیلت فیوز میپرد؟

مشاهده مقاله

استفاده از یک پریز برای روشن کردن چند دستگاه برقی

استفاده از یک پریز برای روشن کردن چند دستگاه برقی از دلایلی است که باعث پریدن فیوز بعد از روشن کردن جاروبرقی می شود. قطعاً می دانید که لوازم خانگی برق زیادی را برای روشن شدن مصرف می کنند. در صورتی که مقدار برق خارج شده از پریز زیاد باشد، بلافاصله بعد از روشن شدن جاروبرقی فیوز می پرد. اتصال چند دستگاه به یک پریز باعث می شود که برق به اندازه کافی به دستگاه وارد نشود و باعث صدمه جاروبرقی شود. بنابراین توصیه می شود برای روشن کردن همه دستگاه های برقی تنها از یک پریز استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی در زمان اوج مصرف

علت دیگری که برای مشکل پریدن فیوز هنگام روشن کردن جاروبرقی باید مورد بررسی قرار بگیرد، این است که در زمان های اوج مصرف از جاروبرقی استفاده می کنید. قطعاً می دانید که استفاده از لوازم خانگی برقی در زمان اوج مصرف ممکن است چه مشکلاتی را برای دستگاه به بار بیاورد. زمانی که در ساعت های اوج مصرف جاروبرقی خود را به برق متصل کنید، برق کافی به دستگاه نرسیده و دستگاه جرقه زده و خاموش می شود.

فیوز برای جلوگیری از خراب شدن جاروبرقی به دلیل نرسیدن جریان برق اقدام به خاموش شدن می کند. به همین علت است که بلافاصله بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد. توجه داشته باشید که برای حل مشکل پریدن فیوز هنگام روشن کردن جاروبرقی می توانید در زمان هایی غیر از اوج زمان مصرف از دستگاه استفاده کنید. برای مثال می توانید در ساعت اولیه صبح محیط خانه خود را با جاروبرقی تمیز کنید.

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟

آیا میدانید چرا بعد از روشن شدن ظرفشویی فیوز میپرد؟ کلیک نمایید و به مطاله دلایل این مشکل بپردازید.

مشاهده مقاله

نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل پریدن فیوز خانه بعد از استفاده از جاروبرقی

برخی مواقع مصرف کنندگان پس از استفاده از جاروبرقی خود با مشکل پریدن فیوز خانه مواجه می شوند که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این بخش قصد داریم علت پریدن فیوز خانه بعد از استفاده از جاروبرقی را از دیدگاه تعمیرکار آی پی امداد بیان کنیم:

  • در صورتی که کاربران از جاروبرقی خود در ساعت های نامناسب و زمان اوج مصرف برق استفاده نمایند، ممکن است با مشکل پریدن فیوز خانه مواجه شوند.
  • این مسئله موجب می شود تا جریان برق کافی به دستگاه نرسد و در نتیجه پریدن فیوز خانه بعد از روشن کردن جاروبرقی شود.
  • در برخی مواقع استفاده از فیوز غیراستاندارد باعث می شود تا فیوز خانه بپرد که معمولا استفاده زا فیوزهای بی کیفیت موجب بروز این مشکل می شود.
  • حتما دقت داشته باشید که از یک پریز برای چندین دستگاه برقی مانند جاروبرقی استفاده نکنید؛ زیرا موحب اختلال در خروج جریان برق می شود.
  • فیلتر و کیسه جاروبرقی نیز از دیگر موارد مهمی هستند که می توانند به صورت غیرمستقیم در از کار افتادن فیوز و خرابی جاروبرقی تاثیرگذار باشند.
  • چنانچه هرگونه اختلال در سیم کشی جاروبرقی یا ساختمان رخ داده باشد، باید از یک فرد متخصص بخواهید تا آنها را بررسی نموده و سیم کشی را تعویض کند.

آیا راه حلی برای جلوگیری از پریدن فیوز بعد از روشن شدن جاروبرقی وجود دارد؟

در این مطلب از آی پی امداد به بررسی اینکه چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟ پرداختیم. روشن نشدن جاروبرقی به دلیل وجود مشکلاتی خاصی چون خراب موتور، استاندارد نبودن فیوز، روشن کردن دستگاه در زمان اوج مصرف و … باعث پریدن فیوز می شود. در صورتی که شما نیز با مشکل پریدن فیوز پس از اتصال جاروبرقی به جریان برق همراه هستید، بهتر است با تعمیر به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. اگر علت پریدن فیوز به دلیل خرابی جاروبرقی باشد، شرکت آی پی امداد با کمک متخصصان برتر و استفاده از قطعات اصلی به تعمیر جاروبرقی و عیب یابی آن در محل می پردازید. شما می توانید از طریق شماره تماس 02158941 با این مجموعه تماس گرفته و درخواست خود را برای تعمیرات جاروبرقی در استان تهران و شهرهای اطراف آن ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد