logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی
برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ظرفشویی یکی از انواع لوازم خانگی های پرکاربرد و محبوب در محیط آشپزخانه است که با شست و شوی ظروف طی زمان کوتاهی باعث کمتر شدن زمان شست و شو و آسان شدن کارها می شود. یکی از قطعات ظرفشویی برد الکترونیکی است که به عنوان مغز ظرفشویی شناخته می شود. برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی چه نقشی در عملکرد ظرفشویی دارد؟ چه عواملی باعث خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی می شود؟ آیا می توان تعویض برد الکترونیکی ظرفشویی را در منزل انجام داد؟ در این مطلب به بررسی تمام سوالاتی که در زمینه برد الکترونیکی ظرفشویی مطرح می شود، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه انتهای این مبحث همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد برد الکترونیکی ظرفشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت سوختن برد ماشین ظرفشویی

وظایف برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی چیست؟

وظیفه برد الکترونیکی ظرفشویی چیست؟ برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی چه نقشی در عملکرد آن دارد؟ ظرفشویی دستگاه نسبتاً بزرگی است که از اجزای متعددی تشکیل شده است. یکی از مهم ترین اجزای ظرفشویی، برد است. برد الکترونیکی قطعه ای در ظرفشویی است که تعیین کننده وظایف لوازم ماشین ظرفشویی است. برد الکترونیکی ظرفشویی با ارسال دستورات و وظایف هر قطعه به آن ها، موجب روشن شدن ظرفشویی می شود.

با توجه به اینکه برد الکترونیکی در تمام وظایف ظرفشویی نقش دارد، بنابراین خراب شدن آن باعث اختلال در عملکرد ظرفشویی می شود. در واقع اگر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی خراب شود، ممکن است هیچ یک از اجزای ظرفشویی به درستی کار نکنند و خراب نشوند. بنابراین اگر برد الکترونیکی ظرفشویی به هر علتی خراب شود، بهتر است برای تعمیرات آن هرچه سریع تر اقدام شود، تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد، بنابراین بهتر است تعمیرات آن به تکنسین های برتر سپرده شود.

چه عواملی باعث سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی می شوند؟

قطعاً خراب شدن برد الکترونیکی به دلایل متعددی بستگی دارد. اگر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، به همین سادگی خراب نمی شود جز در زمانی که عاملی به دلیل سهل انگاری مصرف کننده و یا عوامل دیگر باعث سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی شود. چند مورد از دلایل سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی عبارت است از:

  • خراب شدن برخی از قطعات در ظرفشویی ممکن است باعث خراب شدن برد ظرفشویی شوند.
  • اختلال در عملکرد سیم پیچ ظرفشویی باعث خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی می شود.
  • برخورد آب به درون برد الکترونیکی ظرفشویی ممکن است باعث سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی شود.
  • خراب شدن فیوز و خازن ظرفشویی در موارد ممکن است باعث خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی شود.

تعمیر و تعویض برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی با چه علائم و نشانه هایی همراه است؟

چگونه تشخیص دهید برد الکترونیکی ظرفشویی خراب شده است؟ خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی با چه علائم و نشانه هایی همراه است؟ قطعاً سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی با علائم و نشانه های زیادی همراه است؛ زیرا ممکن است باعث خراب شدن بخش های مختلف ظرفشویی می شود. چند نمونه از نشانه های سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی عبارت است از:

  • در صورت خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی ممکن است ظرفشویی روشن نشود.
  • در مواقع به علت خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی، عمل آب گیری انجام نمی شود و یا ممکن است به درستی انجام نشود.
  • به دلیل خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی ممکن است در عملکرد برخی از قطعات ظرفشویی اختلال ایجاد شود.
  • ممکن است موجب خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش شود.
  • خراب شدن برد الکترونیکی ممکن است باعث شود تا تخلیه به درستی انجام نشود.
  • در صورت اختلال در عملکرد برد الکترونیکی ظرفشویی ممکن است تایمر ظرفشویی خراب شود.

چگونه می توان تعویض و تعمیر برد الکترونیکی را در ماشین ظرفشویی را انجام داد؟

اگر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی به هر علتی خراب شده باشد، باید در ابتدا به تشخیص علت خراب شدن برد ظرفشویی بپردازید. بعد از تشخیص علت خرابی، باید برای راه اندازی مجدد ظرفشویی، برد الکترونیکی را تعمیر یا تعویض کنید. تعویض و تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی ممکن است پیچیده باشد، بنابراین در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بهتر است تعمیرات آن را به افراد متخصص بسپارید.

در صورتی که علت خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی مربوط به فیوز و خازن ظرفشویی باشد، باید در ابتدا این قطعات را تعویض کنید. در هنگام خرید قطعات به این نکته توجه داشته باشید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند و به راحتی خراب نشوند. برای تعمیر و تعویض برد ظرفشویی در ابتدا باید پریز را از برق بکشید و ظروف درون ماشین را خالی کنید. چند دقیقه ای صبر کنید تا جریان برق به طور کامل در ماشین ظرفشویی از بین برود. سپس باید پنل ظرفشویی را خارج کرده و به تشخیص برد الکترونیکی بپردازید.

در صورتی که قصد دارید تا تعویض برد ظرفشویی را انجام دهید با برد را از پنل ماشین جدا کنید. ممکن است در زمان تعمیر نیاز به جدا کردن برد از پنل نباشد اما برای تعویض باید حتما جدا شود. برای خارج کردن برد ظرفشویی به آرامی آن را به سمت چپ حرکت دهید و سپس آن را از پنل جدا کنید. برد قدیمی و سوخته را خارج کرده و سپس با یک برد الکترونیکی جدید و با کیفیت تعویض کنید. مجدداً برد را به پنل متصل کرده و پنل را در جای اصلی قرار دهید. برای تست سلامت دستگاه را به برق وصل کنید و برنامه های مختلف آن را امتحان کنید.

نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره عیب یابی مشکلات مربوط به برد الکترونیکی ظرفشویی

ظرفشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که یکی از اصلی ترین و مهمترین آن، برد الکترونیکی است. از این رو می توان گفت رایج ترین دلایلی که موجب بروز اختلال و ایراد در کارایی دستگاه خواهد شد، خرابی برد الکترونیکی است. این قطعه در برخی مواقع به دلایل مختلف دچار ایراداتی می شود که لازم است تعمیر یا تعویض شود. در ادامه به بررسی عیب یابی مشکلات برد الکترونیکی ظرفشویی توسط تعمیرکار آی پی امداد خواهیم پرداخت:

  • به طور کلی برد الکترونیکی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و فرمان های لازم جهت کارکرد قطعات مختلف را صادر می نماید.
  • از این رو اگر این برد خراب شود، دستگاه دچار اختلال شده و خاموش می گردد.
  • از نشانه های بروز خرابی و ایراد در کارکرد برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی می توان به آبگیری نکردن دستگاه، ظاهر شدن ارور ماشین ظرفشویی، توقف ناگهانی دستگاه در زمان کار و روشن نشدن ماشین ظرفشویی اشاره نمود.
  • دلایلی خرابی برد نیز می تواند مربوط به سوختگی یا معیوب شدن قطعات مختلف نظیر اتصالی در سیم پیچی برد، نیم سوز شدن خازن برد و … باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  • دقت داشته باشید که اگر هریک از قسمت های برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود، دستگاه از کار افتاده و در صورت خرابی کامل برد، ظرفشویی به هیچ وجه روشن نمی شود.
  • در صورت مواجه با هریک از این مشکل ها باید برد الکترونیکی دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار داده و تست کنید تا عیب یابی صحیحی از این قطعه صورت بگیرد.

نتیجه گیری از برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

در صورتی که مطالب بالا را با دقت خوانده باشید، با عواملی که باعث خراب شدن برد الکترونیکی می شود و روش های تعمیر و تعویض برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی آشنا شده اید. برد الکترونیکی ظرفشویی قطعه بسیار حساسی است و بهتر است تعمیر و تعویض آن توسط افرادی که از دانش و مهارت بالایی هستند انجام شود.

اگر از دانش و مهارت کافی در حوزه تعمیرات آشنا نیستید، بهتر است برای تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی به مجموعه بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های پیشرفته در استات تهران است که از اعتبار و سابقه بالایی برخوردار است و تعمیرات ماشین ظرفشویی و سایر لوازم برقی را در محل و به کمک تکنسین ها و کارشناسان دوره دیده انجام می دهد. در صورتی که برای تعویض و تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی با تیم آی پی امداد تماس بگیرید، نیروها در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و با توجه به علت خرابی، تعمیرات ظرفشویی را انجام می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد