logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو

علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است در دستگاه شما رخ دهد. اگر دستگاه شما خراب شود، شما مجبور می‌شوید لباس‌ها را با دست بشویید و با دردسرهای اضافی مواجه شوید. بنابراین بهتر است دستگاه خود را هر چه سریع‌تر تعمیر کنید تا از این وضعیت آزاردهنده خلاص شوید. همچنین به یاد داشته باشید که با انجام سرویس دوره‌ای، می‌توانید از پیش آمدن خیلی از مشکلات جلوگیری کنید. در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو، روش‌های تعمیر و بررسی دستگاه و نحوه تخلیه اضطراری آب را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین، اگر شما یک ماشین لباسشویی دوو دارید و با مشکل عدم تخلیه آب مواجه شده‌اید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چنانچه به جواب سوالات خود نرسیدید، می‌توانید سوالات خود را در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

ارور عدم تخلیه ماشین لباسشویی دوو

توجه داشته باشید که در هنگام بروز برخی از مشکلات در ماشین لباسشویی، دستگاه ارور یا کد خطایی را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. هر کد خطا به یک مشکل خاص در دستگاه مرتبط است. بنابراین، زمانی که ارور oe لباسشویی دوو را مشاهده می‌کنید، باید بدانید که دستگاه شما با مشکل تخلیه آب مواجه شده است. در صورت مشاهده‌ی ارور oe بر روی نمایشگر لباسشویی، باید مواردی مانند شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه، هیدروستات و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید؛ زیرا برای هر کدام از این موارد احتمال تخلیه نکردن لباسشویی دوو وجود دارد. باید توجه داشت که در برخی موارد، تعمیر دستگاه برای رفع این مشکل کافی نیست و شاید نیاز به تعویض پمپ تخلیه لباسشویی دوو باشد.

7 علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو

گاهی بعد از روشن شدن ماشین لباسشویی و شروع انجام مراحل شست‌وشو، در نیمه‌ی راه دستگاه قادر به تخلیه آب نمی‌شود و عملیات شست‌وشو متوقف می‌شود. این مشکل ممکن است در انتهای فرآیند شست‌وشو رخ دهد. به همین دلیل، فرآیند شست‌وشو که باید به‌صورت منظم انجام شود، به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد و تخلیه آب به صورت کامل انجام نمی‌شود. دلایل رایج تخلیه نکردن لباسشویی دوو عبارتند از:

  1. مشکل در تسمه لباسشویی
  2. گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی
  3. گرفتگی در شیلنگ تخلیه
  4. مشکل در پمپ تخلیه آب لباسشویی
  5. نقص فنی در برد یا تایمر لباسشویی
  6. عدم استفاده از مواد‌شوینده مناسب
  7. خرابی میکروسوئیچ درب

7 علت تخلیه نکردن لباسشویی دوو

چرا آب در ماشین لباسشویی دوو تخلیه نمی شود؟

در ادامه به دلیل وقوع این مشکل و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

1. مشکل در تسمه لباسشویی

یکی از دلایل اصلی تخلیه نکردن لباسشویی دوو، خرابی یا پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی است. این تسمه بین موتور و دیگ دستگاه قرار دارد و وظیفه فراهم کردن نیروی لازم برای چرخاندن آبکش را برعهده دارد. هنگامی که این تسمه پاره می‌شود، تخلیه آب در لباسشویی با مشکل مواجه می‌شود و عملکرد پمپ تخلیه نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

راه‌حل:

مشکل در تسمه لباسشویی

2. گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در زمان انجام عملیات شست‌وشو، چندین بار از طریق پمپ، تخلیه آب را  انجام می‌دهند. این امکان وجود دارد که در هنگام تخلیه، بعضی از اشیا جامانده در لباس‌ها یا اشیا ریز مانند دکمه و سنجاق، در مسیر تخلیه قرار گیرند و باعث مسدود شدن آن شوند. اگر فیلتر تخلیه توسط این اشیا یا موارد دیگر مسدود شود، دستگاه نمی‌تواند آب لباسشویی را تخلیه کند.

گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • در صورت جمع شدن آب در داخل دستگاه، حتما باید ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کرده و اقدام لازم را انجام دهید.

3. گرفتگی در شیلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی برای تخلیه آب کثیف حاصل از شست‌وشو طراحی شده است. در برخی موارد، گرفتگی در این شلنگ می‌تواند باعث تخلیه نکردن ماشین لباسشویی دوو شود. این شلنگ معمولا در مسیر تخلیه فاضلاب پشت ماشین لباسشویی یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شود. توجه داشته باشید که گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی یا سیفون زیر سینک ممکن است یکی از عوامل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی دوو باشد.

گرفتگی در شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • مطمئن شوید که شلنگ تخلیه به‌درستی نصب شده و هیچ گره یا مانعی در آن وجود ندارد. در صورت وجود گره یا مانع، آن را از بین ببرید.

4. مشکل در پمپ تخلیه آب لباسشویی

یکی از دلایل تخلیه نکردن آب در لباسشویی دوو، شکستگی پره‌های پمپ تخلیه است. برای بروز این مشکل می‌توان به وجود اشیا خارجی اشاره کرد که باعث شکستگی پره‌ها می‌شوند. یک دلیل دیگر این مشکل نیز فرسودگی پمپ تخلیه است.

مشکل در پمپ تخلیه آب لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر مشکل در پمپ تخلیه رخ داده باشد، باید توجه داشت که این قطعه را با یک پمپ سالم جایگزین کرد؛ زیرا این امر می‌تواند عملکرد ماشین لباسشویی دوو را مختل کند.
  • برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود می‌توانید از خدمات متخصصین آی پی امداد بهره‌مند شوید.

5. نقص فنی در برد یا تایمر لباسشویی

برد کنترل (کنترلر) یا تایمر ماشین لباسشویی، نقش بسیار مهمی در عملکرد این دستگاه دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود، امکان دارد عملکرد کلی دستگاه تحت تاثیر قرار بگیرد. برد در ماشین لباسشویی، دستورات شروع و پایان هر فرآیند را به دستگاه صادر می‌کند. تخلیه نکردن لباسشویی دوو در برخی موارد ممکن است به خرابی برد مربوط باشد.

نقص فنی در برد یا تایمر لباسشویی

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی توصیه می‌شود تعمیر برد لباسشویی دوو را به افراد متخصص آی پی امداد واگذار کنید؛ زیرا تعمیرات این نوع دستگاه نیازمند تخصص بالایی است.

6. عدم استفاده از مواد‌شوینده مناسب

عدم استفاده از مواد‌شوینده مناسب یا ریختن مقدار نامناسب از مواد‌شوینده می‌تواند باعث افزایش رسوبات در دستگاه شود و در نتیجه بخش‌های حساس دستگاه را مسدود کند.

راه‌حل:

7. خرابی میکروسوئیچ درب

چک کردن درب ماشین لباسشویی قبل از روشن کردن آن ضروری است. احتمال دارد درب به‌طور کامل بسته نشده باشد که باعث از دست دادن فرمان تخلیه آب شود.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

راه‌حل:

نحوه‌ تخلیه آب ماشین لباسشویی دوو

برای تخلیه‌ آب در ماشین لباسشویی دوو، ابتدا باید به قسمت پایین و سمت چپ دستگاه توجه کنید و پوشش این قسمت را جدا نمایید. این پوشش، که درپوش فیلتر پمپ تخلیه نام دارد را باز کنید. در این مرحله فرش جلوی دستگاه را جمع کرده و یک سطل و حوله در دسترس داشته باشید. سپس فیلتر پمپ تخلیه را خارج کنید.

  • بهتر است ابتدا شلنگ تخلیه کوچکی که کنار فیلتر قرار دارد را بیرون بکشید. درپوش روی شلنگ را خارج کنید و شلنگ را درون سطل قرار دهید تا آب وارد سطل شود.
  • سپس شلنگ را به‌جای خود برگردانید و اهرم پیچ مانند فیلتر پمپ تخلیه را در جهت عقربه‌های ساعت (یعنی به سمت چپ) بچرخانید تا فیلتر خارج شود. فیلتر را بشویید و دوباره در جای خود قرار دهید.
  •  این روش به شما کمک می‌کند تا آب را به‌صورت موقت از دستگاه خارج کرده و لباس‌ها را بیرون بیاورید. حالا باید به تعمیر اصلی دستگاه خود فکر کنید تا مشکل دستگاه به‌طور کامل برطرف شود.

جهت تعمیر مشکل تخلیه نکردن لباسشویی دوو با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، مشکل تخلیه نکردن لباسشویی دوو را بررسی کرده و سعی داشتیم راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم. برخی از این راه‌حل‌ها بسیار ساده هستند و می‌توانید خودتان اقدام به انجام آن‌ها کنید، اما برخی دیگر از این روش‌ها نیازمند تخصص و تجربه بیشتر هستند و بهتر است توسط یک تکنسین ماهر و حرفه‌ای انجام شوند. در صورت عدم داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، بهتر است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و کار را به افراد متخصص آی پی امداد بسپارید تا دستگاه شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد