logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برفک زدن کولرگازی پنجره ای

علت برفک زدن کولرگازی پنجره ای
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برفک زدن کولرگازی پنجره ای به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد از اینکه قرار است با ارائه مقاله ای با موضوع علت برفک زدن کولرگازی پنجره ای در خدمت شما باشیم، بسیار خوشحالیم. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم در مورد اینکه کولرگازی پنجره ای چه دستگاهی است و چرا برفک می زند، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. ما برای نوشتن از این مطلب از راهنمایی های تکنسین های مجموعه آی پی امداد بهره گرفته ایم و میتوان گفت این مقاله یکی از تخصصی ترین مقاله هایی است که نوشته شده است. شما عزیزان با مطالعه این مطلب میتوانید به عیب یابی و حل مشکل یخ زدن کولر گازی پنجره ای بپردازید.

خلاصه ای از علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای در یک نگاه

در اولین بخش از مقاله برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، به بررسی علت یخ زدگی کولر گازی پنجره ای و نحوه رفع آن خواهیم پرداخت:

پرسش پاسخ
علت برفک زدن کولر پنجره ای
  1. انسداد مسیر کندانسور و اواپراتور
  2. عدم تخلیه درست آب دستگاه
  3. کمبود گاز مبرد
  4. تنظیمات اشتباه ترموستات و فن
رفع مشکل یخ زدن کولر گازی پنجره ای
  • با دست فاصله دریچه ها را تنظیم کنید.
  • به صورت دوره ای لوله ها را بررسی کنید و اگر انسدادی وجود دارد آن را برطرف کنید.
  • ترموستات و فن را به صوت صحیح تنظیم نمایید.
  • در صورت خرابی، کمپرسور را تعویض کنید.
  • کولر گازی را در محل مناسب با فاصله های صحیح نصب کنید.
  • فیلترهای هوا را به صورت کامل شستشو دهید.
  • فن بلوور را عیب یابی و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • در صورت نشتی یا کمبود گاز مبرد، آن را رفع کرده و شارژ گاز نمایید.
نحوه آب کردن برفک کولرگازی پنجره ای
  • کولرگازی را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • پنل جلویی آن را باز بگذارید تا به آرامی یخ ها آب شوند.
  • از سشوار و یا وسیله هایی برای خرد کردن برفک استفاده نکنید.

کولرگازی پنجره ای چیست؟

کولرگازی پنجره ای یکی از ساده ترین و کوچکترین کولرگازی های موجود در بازار است که ساختار آن به صورت یک تکه می باشد و کمپرسور و پنل با یکدیگر ادغام شده اند. شاید از خود پرسیده اید که چرا نام این نوع کولرگازی ها پنجره ای می باشد، جواب آن ساده است؛ زیرا به خاطر ساختار ساده و ابعاد کوچک آن به راحتی روی پنجره قابل نصب هستند. وقتی که کولرگازی پنجره ای نصب میشود، بخشی از آن درون ساختمان قرار میگیرد و بخش دیگر آن از بیرون قابل مشاهده است.

همانطور که گفتیم، کولرگازی های پنجره ای ابعاد کوچکی دارند و ظرفیت خنک کردن محیط های با متراژ بالا را ندارند، اما این نوع کولرگازی ها برای اتاق های کمتر از 50 متر بسیار مناسب هستند. به طور مثال این نوع کولرگازی به راحتی در مکان هایی که نمی توان کولرگازی اسپلیت در آن نصب کرد یا اتاق های نگهبانی، قابل نصب هستند.

چرا کولر گازی پنجره ای یخ میزند؟

اگر شما یک کولرگازی پنجره ای در اتاق خود نصب کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که کولر مانند قبل به خوبی محیط را خنک نمی کند و متوجه وجود قطعات یخ روی کولرگازی شده باشید. برای درک بهتر دلایل برفک زدن کولرگازی پنجره ای یک لیوان آب و یخ را تصور کنید که در دمای اتاق قرار میگیرد. حتما بارها برایتان اتفاق افتاده و می دانید که روی لیوان قطره هایی تشکیل میشود. با این مثال میخواستیم تشکیل رطوبت روی اواپراتور را برای شما ملموس تر کنیم. رطوبتی که روی اواپراتور تشکیل میشود، باید درون حوضچه ای که در قسمت زیرین دستگاه قرار گرفته بریزد و از آنجا به سمت لوله های تخلیه حرکت کند.

چرا کولر گازی پنجره ای برفک می زند؟

با توجه به اینکه اواپراتور سرد است، ممکن است قبل از خروج رطوبت، روی آن به صورت یخ تشکیل شود. برفک زدن کولرگازی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و ما اینجا هستیم تا علل یخ زدن کولرگازی پنجره ای و راه حل برطرف کردن آن را به شما بگوییم. پس تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

کاهش میزان گاز

  • علت برفک زدن رادیاتور کولرگازی پنجره ای گاهی به دلیل کم شدن میزان گاز مبرد است. اگر گاز مبرد در چرخه سیستم کم شود، سطح مبرد نیاز بیشتری به خنک کردن گاز برا انتقال آن به محیط دارد.
  • به همین دلیل لوله هایی که در قسمت رادیاتور و در قسمت هایی که مرطوب هستند، شروع به یخ زدن می کند و اینگونه مشخص میشود که گاز مبرد کاهش یافته است.
  • پس از عیب یابی و مشخص شدن مشکل کم شدن گاز مبرد، میتوان از طریق وکیوم، قسمتی که دچار نشتی شده است را پیدا کرد و با برطرف شدن نشتی، میتوان گاز را مجددا شارژ کرده و برفک زدن کولرگازی پنجره ای رفع گردد.

انسداد مسیر کندانسور و اواپراتور

برای عملکرد بهتر کولرگازی و جلوگیری از برفک زدن، دستگاه باید در معرض جریان هوا قرار بگیرد. در صورتی که هوا در اطراف آن به گردش در نیاید، رطوبت روی سیم پیچ ها یخ می زند.

  • برای رفع مشکل برفک زدن کولرگازی پنجره ای به دلیل عدم جریان هوا باید از تمیز بودن فیلترهای هوا، مسیر کندانسور و اواپراتور مطمئن شوید.
  • اگر آلودگی روی این بخش ها تجمع پیدا کند، باعث مسدود شدن جریان هوا میشود.
  • برای حل این مشکل ابتدا باید قسمت جلویی را بردارید و حالا میتوانید فیلترهای هوا را ببینید.
  • در صورتی که گرد و غبار و آلودگی زیادی روی فیلترها جمع شده باشد، میتوانید اقدام به تمیز کردن فیلتر کولر گازی نمایید.
  • همچنین لازم است کندانسور و اواپراتور را به صورت کامل شستشو دهید.

تخلیه نامناسب آب

یکی از وظایف اواپراتور جذب کردن رطوبت اطراف و تخلیه کردن آن است. اگر این فرآیند دچار مشکل شود و رطوبت زیادی که جذب شده، از روی اواپراتور به سمت لوله خروجی هدایت نشود یا لوله ها دچار گرفتگی شده باشند، رطوبت به خوبی به سمت فاضلاب نمی رود و ممکن است کولرگازی پنجره ای برفک بزند.

  • برای حفظ سلامت کولرگازی پنجره ای به صورت دوره ای لوله ها را بررسی کنید و اگر انسدادی وجود دارد آن را برطرف کنید.

عدم تنظیم صحیح ترموستات و فن

  • یکی از دلایل برفک زدن کولرگازی پنجره ای، تنظیم صحیح دمای کولرگازی و در نهایت کم بودن سرعت فن است. اگر دمای کویل پایین باشد، باید گرمای محیط از طریق فن به سمت اواپراتور کشیده شود.
  • اگر سرعت فن بالاتر برود، انتقال دما از سیم پیچ به محیط با سرعت بالاتری انجام میشود و کولرگازی پنجره ای برفک نمی زند.

چگونه میتوان برفک و یخ کولر گازی پنجره ای را از بین برد؟

برای از بین بردن برفک های روی کولرگازی پنجره ای باید ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید و جلوی آن را باز بگذارید. اجازه دهید فرآیند ذوب شدن یخ ها به طور طبیعی اتفاق بیفتد. از هیچ ابزار حرارتی مثل سشوار و یا وسیله هایی برای خرد کردن یخ استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است آب به درون دستگاه نفوذ کند و به آن آسیب برساند.

چگونه میتوان برفک و یخ های روی کولرگازی پنجره ای را از بین برد

آنچه در مورد دلایل برفک زدن کولرگازی پنجره ای آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب آموختیم که علت یخ زدگی کولر گازی پنجره ای به چه علت اتفاق می افتد. حال میدانیم که برفک زدن کولرگازی پنجره ای به این دلایل اتفاق می افتد:

  • عدم تخلیه درست
  • کمبود گاز مبرد
  • گرفتگی کندانسور و اواپراتور
  • تنظیم دما در درجه پایین در هوای معتدل

همچنین راهکارهایی برای عیب یابی و حل مشکل برفک زدن کولرگازی پنجره ای ارائه کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب از آی پی امداد برای شما عزیزان همراه مفید بوده باشد. با توجه به اینکه عیب یابی و حل مشکلات کولرگازی نیازمند داشتن دانش فنی و تخصص در مورد تعمیر این دستگاه است، به شما توصیه میکنیم اقدامات اساسی برای حل مشکل دستگاه را به تنهایی انجام ندهید. حتما از تخصص تعمیرکاران آی پی امداد در این زمینه استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد