logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای یخچال اسنوا

راهنمای یخچال اسنوا
زمان مطالعه: 10 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای یخچال اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ایرانی اسنوا در زمینه تولید لوازم خانگی از جمله یخچال فعالیت می کند که انواع یخچال را تولید و به بازار عرضه می کند. در این مطلب از آی پی امداد راهنمای کامل یخچال اسنوا را قرار داده ایم و در ادامه در مورد امکانات، مصرف برق، نحوه نصب، تراز، معنی دکمه ها، ریست، تمیز کردن داخل و خارج صحبت خواهیم کرد. یخچال، بو را از بین می برد. بد بودن داخل یخچال، تنظیم دمای یخچال در زمستان و تابستان، مواردی که در سفر یخچال باید رعایت شود.

آیا خاموش کردن یخچال کار درستی است؟ نحوه از بین بردن بوی بد یخچال و آبسرد کن و هرآنچه که لازم است تا درباره نحوه استفاده از یخچال اسنوا بدانید توضیحات تکمیلی را داده ایم. با توجه به تولید مدل های مختلف یخچال اسنوا درباره هر مدل و نحوه استفاده از همان مدل را به طور کامل برایتان آورده ایم تا انتها با آی پی امداد همراه باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

میزان مصرف انرژی یخچال اسنوا کاهش مصرف انرژی در یخچال اسنوا در زمان نصب یخچال فریزر به چه نکاتی توجه کنیم؟ نکاتی که باید در زمان استفاده از یخچال اسنوا رعایت کنید   راهنمای تراز کردن یخچال اسنوا نحوه صحیح جابجایی یخچال در زمان اسباب کشی   معانی دکمه ها و کلمات روی یخچال اسنوا موقع رفتن به سفر یخچال اسنوا را چکار کنیم؟ نحوه تنظیم دمای مناسب یخچال اسنوا دلیل ثابت نبودن درجه دمای یخچال اسنوا و تنظیم آن چگونه یخچال اسنوا را ریست کنیم؟ نحوه استفاده از یخساز یخچال اسنوا طریقه تمیز کردن یخچال و فریزر نحوه از بین بردن بوی بد یخچال اسنوا نحوه از بین بردن بوی بد آبسردکن یخچال اسنوا طریقه تمیز کردن کندانسور و موتور یخچال اسنوا نحوه پاک کردن خراش و یا لکه روی دیواره یخچال طریقه چیدمان مواد غذایی درون یخچال اسنوا علت کپک زدن مواد غذایی درون یخچال چیست؟ مدت زمان نگهداری انواع مواد غذایی درون یخچال فریزر اسنوا نحوه تعویض فیلتر یخچال اسنوا نحوه ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا روش باز کردن لوله فاضلاب یخچال اسنوا دلیل چشمک زدن و یا روشن شدن لامپ قرمز در یخچال اسنوا نکات مهم که با رعایت آنها ایمنی و طول عمر یخچال اسنوا افزایش می یابد

یخچال اسنوا چند آمپر برق در سال مصرف می کند؟

از مهمترین مواردی که بر روی میزان مصرف برق یخچال اثر می گذارد، مدل و اندازه آن می باشد. البته میزان دقیق مصرف انرژی در دفترچه راهنمای یخچال اسنوا به صورت دقیق درج شده است.پ

البته میزان مصرف انرژی به نحوه استفاده، ابعاد، محل نصب و سن دستگاه بستگی دارد.

مدل یخچال اسنوا میزان مصرف بر حسب کیلووات
ساید بای ساید 250 – 470
یخچال و فریزر (جدا از هم) 170 – 360
یخچال تک (بالا فریزر، پایین یخچال) 170

یخچال اسنوا چند آمپر برق

برای کاهش مصرف انرژی یخچال اسنوا چکاری می توان انجام داد؟

بر روی بدنه یخچال اسنوا برچسب انرژی چسبانده شده است و میزان مصرف بر روی آن مشخص شده است. برچسب با حروف A و A+ به معنای کم مصرف بودن یخچال می باشد و مصرف برق در سطح بهینه قرار دارد. البته شما می توانید با رعایت برخی موارد در کاهش مصرف انرژی یخچال اسنوا تاثیر بگذارید. با رعایت موارد زیر می توانید میزان مصرف انرژی یخچال اسنوا را کاهش دهید:

روش شرح
دما را به طور مناسب تنظیم کنید دمای ایده آل برای یخچال بین درجه سانتیگراد و 5 درجه سانتیگراد است، در حالی که فریزر باید بین 18 – درجه سانتیگراد و 15- درجه سانتیگراد تنظیم شود.

سرد نگه داشتن دما بیشتر از حد لازم می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد.

یخچال را تا حد مجاز پر نگه دارید یخچال کامل می تواند به حفظ هوای سرد هنگام باز شدن در کمک کند و میزان انرژی مورد نیاز برای حفظ دمای ثابت را کاهش دهد. با این حال، مراقب باشید که یخچال را بیش از حد شلوغ نکنید، زیرا این کار می تواند جریان هوا را محدود کرده و کارایی را کاهش دهد.
کویل ها را تمیز نگه دارید گرد و غبار و زباله ها می توانند روی کویل های کندانسور در پشت یخچال جمع شوند و باعث کاهش بازدهی و افزایش مصرف انرژی شوند. تمیز کردن دوره ای این کویل ها می تواند به حفظ عملکرد کارآمد کمک کند.
از قرار دادن یخچال در نزدیکی وسایل حرارتی خودداری کنید قرار دادن یخچال در نزدیکی منابع گرما، مانند فر یا پنجره ای که نور مستقیم خورشید را دریافت می کند، می تواند باعث شود که برای حفظ دمای ثابت، سخت تر کار کند.
واشر دور درب را بررسی کنید اطمینان حاصل کنید که درزگیرهای درب در شرایط خوبی هستند و ترک یا شکاف ندارند. یک مهر و موم آسیب دیده می تواند به هوای سرد اجازه خروج بدهد و یخچال را مجبور کند تا برای حفظ دمای ثابت بیشتر کار کند.
فریزر را به طور منظم یخ زدایی کنید اگر فریزر شما بدون برفک نیست، یخ زدایی دوره ای آن می تواند به حفظ عملکرد کارآمد کمک کند. تجمع یخ می تواند جریان هوا را کاهش دهد و فریزر را مجبور کند تا برای حفظ دمای ثابت بیشتر کار کند.
باز شدن درها را به حداقل برسانید هر بار که در یخچال یا فریزر را باز می‌کنید، هوای سرد خارج می‌شود و هوای گرم وارد می‌شود و یخچال را مجبور می‌کند تا برای حفظ دمای ثابت بیشتر کار کند. سعی کنید تعداد دفعات باز کردن درها را در روز به حداقل برسانید.
یخچال کوچکتری را در نظر بگیرید یک یخچال کوچکتر معمولا انرژی کمتری نسبت به یخچال بزرگتر مصرف می کند. در نظر بگیرید که آیا واقعاً به یک یخچال بزرگ نیاز دارید یا اینکه یخچال کوچکتر برای نیازهای شما کافی است.

توجه داشته باشید در صورتی که فضای کافی در اطراف یخچال وجود نداشته باشد سیستم سرد کننده داخلی به طور صحیح کار نمی کند.

نحوه نصب یخچال فریزر اسنوا

اگر یخچال اسنوا خود را به تازگی خریداری کرده اید، بهتر است از خدمات پس از فروش بخواهید تا تکنسینی برای نصب و راه اندازی گارانتی به محل شما اعزام کنند. اما در صورتی که بخواهید خودتان یخچال را راه اندازی کنید، در زمان نصب و راه اندازی یخچال اسنوا نکاتی وجود دارد که باید در حین نصب رعایت کنید.

  1. مکان مناسب را انتخاب کنید: مکانی را انتخاب کنید که دارای تهویه مناسب، نهایت شیب زمین 1 درجه و نزدیک به پریز برق باشد. یخچال نباید در نزدیکی دستگاه های حرارتی مانند اجاق گاز، شوفاژ، ماکروفر و… قرار گیرد.
  2. یخچال را از بسته بندی خارج کنید: تمام مواد بسته بندی، از جمله هر گونه نوار، پلاستیک محافظ یا مواد فوم را باز کنید.
  3. نصب قفسه ها و کشوها: طبق دستور سازنده، قفسه ها و کشوها را در داخل یخچال نصب کنید.
  4. یخچال را در جای خود قرار دهید: یخچال را با احتیاط به محل نهایی خود منتقل کنید.
  5. تراز کنید: بهتر است یخچال را در حالت تراز قرار دهید تا درب یخچال بدون هیچ مشکلی باز و بسته شود.
  6. استراحت 2 ساعته: پس از قرار دادن یخچال در جای خود، اجازه دهید تا حدود 1 ساعت گاز یخچال ته نشین شود.
  7. سیم برق را وصل کنید: سیم برق یخچال را به نزدیکترین پریز برق وصل کنید.
  8. اجازه دهید یخچال خنک شود: قبل از افزودن مواد غذایی، حداقل 4-6 ساعت یا طبق توصیه سازنده، یخچال را بگذارید تا خنک شود.
  9. غذا را درون یخچال بچیدنید و دما را تنظیم کنید: پس از خنک شدن یخچال، می توانید غذا را داخل یخچال قرار دهید و تنظیمات دما را تنظیم کنید.

پیروی از دستورالعمل های خاص ارائه شده توسط سازنده برای مدل خاص یخچال شما ضروری است. اگر مطمئن نیستید یا در حین نصب با مشکلی مواجه شدید، از یک تکنسین دارای مجوز کمک حرفه ای بخواهید.

از نصب بخچال در محیط مرطوب یا محلی که ممکن است در تماس با آب قرار گیرد، خودداری کنید.

نحوه نصب یخچال فریزر اسنوا

20 نکته مهم در زمان استفاده از یخچال اسنوا  

در زمان استفاده از یخچال اسنوا نیاز است تا مواردی را بررسی و در زمان استفاده رعایت کنید. در ادامه به بررسی 15 نکته مهم در زمان استفاده از یخچال اسنوا می پردازیم:

  1. از اضافه کردن بیش از حد مواد غذایی به یخچال خودداری کنید زیرا این کار باعث کاهش بازدهی خنک کننده آن می شود.
  2. مطمئن شوید که درب یخچال محکم بسته شده است تا از خروج هوای خنک جلوگیری شود.
  3. یخچال را به طور منظم با آب و صابون ملایم تمیز کنید و از استفاده از پاک کننده های ساینده که می توانند به سطح آن آسیب برسانند، خودداری کنید.
  4. یخچال را دور از نور مستقیم خورشید و منابع حرارتی مانند فر و اجاق گاز قرار دهید.
  5. محفظه‌های یخچال و فریزر را مرتب نگه دارید.
  6. از مسدود کردن دریچه های هوا خودداری کنید.
  7. درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید زیرا این کار باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش راندمان خنک کننده می شود.
  8. میوه ها و سبزیجات را در کشوهای جداگانه نگهداری کنید تا از فاسد شدن سریع آنها جلوگیری کنید.
  9. غذای گرم یا گرم را در یخچال قرار ندهید، ابتدا بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  10. اقلام را در ظروف دربسته یا کیسه های پلاستیکی در بسته نگهداری کنید تا از پخش بو جلوگیری کنید.
  11. یخچال را بیش از اندازه پر نکنید.
  12. در صورت آسیب دیدن کابل برق، برای پیشگیری از حادثه بهتر است از خدمات پس از فروش بخواهید تا آن را عویض کنند (البته می توانید از نمایندگی مجاز تعمیر یخچال اسنوا نیز درخواست تعویض کابل نمایید).
  13. از قراردادن سه راهی برای اتصال یخچال به پریز برق خودداری کنید و فقط از محافظ برق استفاده کنید.
  14. استفاده از هرگونه وسیله مکانیکی و الکتریکی برای تسریع روند یخ زدایی یخچال فریزر خودداری کنید.
  15. از آسیب به مدار سرد کننده دستگاه خودداری کنید.
  16. از قرار دادن وسایل الکتریکی در فضای داخلی یخچال خودداری کنید.
  17. از قرار دادن نوشیدنی های گازدار بدون درپوش در محفظه انجماد خودداری کنید.
  18. از نگهداری مواد اشتعال زا، قابل انفجار، اسیدی و… درون یخچال خودداری کنید.
  19. در صورت خرابی لامپ LED درون یخچال بهتر است از نمایندگی پس از فروش و یا نمایندگی مجاز تعمیر یخچال اسنوا درخواست اعزام تکنسین کنید.
  20. در صورت برق داشتن بدنه، مشاهده دود، شنیدن صدای غیر عادی، حس کردن بوی نامطبوع و هرگونه مورد غیر عادی یخچال را از پریز برق جدا کرده و با مرکز خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

نحوه تراز کردن یخچال اسنوا

برای تراز کردن یخچال اسنوا می توانید از روش های زیر استفاده کنید تا از تراز بودن آن مطمئن شوید.

  1. سطح را بررسی کنید: از یک تراز برای بررسی اینکه آیا یخچال از جلو به عقب و از یک طرف به طرف دیگر تراز است یا خیر استفاده کنید. دستگاه را در بالای یخچال یا روی یک قفسه قرار دهید.
  2. پایه ها را تنظیم کنید: اگر یخچال تراز نیست، پایه های پایین یخچال را تنظیم کنید تا آن را بالا یا پایین ببرید. برای بالا بردن یخچال پاها را در جهت عقربه های ساعت و برای پایین آوردن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  3. دوباره سطح را بررسی کنید: پس از تنظیم پایه ها، دوباره سطح را بررسی کنید تا از تراز بودن یخچال مطمئن شوید.
  4. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید: اگر یخچال هنوز هم تراز نیست، این کار را تکرار کنید تا صاف شود.

تراز کردن یخچال اسنوا برای اطمینان از عملکرد بهینه و جلوگیری از آسیب دیدن کمپرسور و سایر اجزا بسیار مهم است. یخچالی که تراز نباشد ممکن است باعث شود درب به درستی بسته نشود و در نتیجه هوای گرم وارد یخچال شود و باعث فاسد شدن غذا شود.

همچنین ممکن است باعث لرزش یخچال یا ایجاد صداهای غیرعادی شود. علاوه بر این، یخچالی که تراز نباشد ممکن است باعث شود کمپرسور سخت‌تر کار کند، مصرف انرژی را افزایش داده و طول عمر دستگاه را کاهش دهد.

برای تراز کردن یخچال بهترین راه استفاده از پایه های تراز می باشد (از قرار دادن چوب و یا آجر زیر پایه های یخچال جداً خودداری کنید).

نحوه تراز کردن یخچال اسنوا

جابجایی یخچال اسنوا در زمان اسباب کشی

توجه داشته باشید که در زمان جابجایی یخچال اسنوا مواردی را رعایت کنید تا میزان آسیب را به حداقل برسانید. در صورت عدم رعایت برخی موارد ممکن در زمان جابجایی خسارت غیر قابل جبران به یخچال وارد شود.

  1. یخچال را آماده کنید: یخچال و فریزر را از تمام غذاها و نوشیدنی ها خالی کنید. قطعات قابل جابجایی مانند قفسه ها، کشوها و سطل های درب را بردارید و آنها را جداگانه بسته بندی کنید. یخچال را از برق بکشید و در صورت لزوم اجازه دهید تا برفک و یخ آبشود و یخچال خشک شود.
  2. یخچال را محکم کنید: از یک دالی برای جابجایی یخچال استفاده کنید. یخچال را با استفاده از تسمه یا طناب به دالی یا کامیون دستی محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که تسمه ها یا طناب ها به اندازه کافی سفت هستند که یخچال را در جای خود نگه دارید اما نه آنقدر محکم که به دستگاه آسیب برساند.
  3. یخچال را جابه جا کنید: یه کمک یک نفر دیگر یخچال را حرکت دهید. از کج کردن بیش از حد یخچال یا چرخاندن آن به پهلو خودداری کنید، زیرا ممکن است به کمپرسور و سایر قطعات آسیب برساند.
  4. یخچال را حمل کنید: یخچال را با احتیاط به محل جدید خود حمل کنید، از توقف ناگهانی یا چرخش تند خودداری کنید. در صورت لزوم، از پتو یا پد استفاده کنید تا یخچال را در برابر ضربه و خراش محافظت کنید.

با انجام این مراحل می توانید یخچال اسنوا خود را با خیال راحت جابه جا کنید و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کنید.

جابجایی یخچال اسنوا در زمان اسباب کشی

کارکرد دکمه ها و معنی کلمات درج شده روی یخچال اسنوا

 بر روی یخچال پنلی برای انجام تنظیمات در نظر گرفته شده است. در ادامه کارکرد هریک از دکمه ها، معنی کلمات در یخچال و علائم درچ شده بر روی یخچال اسنوا را بررسی می کنیم. با توجه به مدل یخچال ممکن است برخی از دکمه ها بر روی یخچال فریزر وجود نداشته باشد.

دکمه عملکرد
دکمه خاموش/ روشن Power یخچال را روشن یا خاموش می کند.
کنترل دما Temp به شما امکان می دهد تنظیمات دما را برای محفظه های یخچال و فریزر تنظیم کنید.
دکمه حالت Mode به شما امکان می دهد بسته به مدل حالت های مختلفی مانند حالت تعطیلات، حالت انجماد سریع یا حالت خنک کننده سریع را انتخاب کنید.
پنل صفحه نمایش تنظیمات دمای فعلی، حالت و سایر اطلاعات مهم را نمایش می دهد.
هشدار Alarm در صورتی که دمای داخل یخچال یا فریزر از حد معینی بالاتر رود، هشدار صوتی را فعال می کند.
Ice maker/ water کنترل کننده یخساز و آبسرد کن یخچال
هشدار درب اگر درب یخچال برای مدت طولانی باز بماند با صدای هشدار به شما اطلاع می دهد. برای غیر فعال کردن صدای زنگ این دکمه را بفشارید.
قفل کودک برای جلوگیری از تغییر تصادفی تنظیمات توسط کودکان، کنترل‌های یخچال را قفل می‌کند.

عملکرد هریک از دکمه ها و کنترل های رایج در یخچال اسنوا

  1. دکمه پاور: این دکمه یخچال را روشن یا خاموش می کند.
  2. کنترل دما: این دکمه به شما امکان می دهد تنظیمات دما را برای قسمت های یخچال و فریزر تنظیم کنید. معمولاً می توانید دما را بین 16- تا 7 درجه سانتی گراد برای فریزر و بین 1 تا 7 درجه سانتی گراد برای یخچال تنظیم کنید.
  3. دکمه Mode: این دکمه به شما امکان می دهد بسته به مدل حالت های مختلفی مانند Vacation mode، Quick Freeze یا Quick Cool را انتخاب کنید.
  4. صفحه نمایش: این پنل تنظیمات دمای فعلی، حالت و سایر اطلاعات مهم مانند کدهای خطا را نمایش می دهد.
  5. دکمه هشدار: این دکمه در صورتی که دمای داخل یخچال یا فریزر از حد معینی بالاتر برود یک هشدار صوتی فعال می کند. این به ویژه در صورتی مفید است که درب به طور تصادفی باز بماند یا اگر برق قطع شود.
  1. کنترل های آب سردکن و یخ ساز: این دکمه ها آب سردکن و یخ ساز را کنترل می کنند، در صورتی که یخچال اسنوا شما این ویژگی ها را دارد.
  2. هشدار درب: اگر درب یخچال برای مدت طولانی باز بماند، این زنگ هشدار به صدا در می آید. این به صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از افزایش دمای داخل یخچال کمک می کند.
  3. قفل کودک: این دکمه کنترل های یخچال را قفل می کند تا از تغییر تصادفی تنظیمات توسط کودکان جلوگیری شود.

لطفاً توجه داشته باشید که عملکردهای خاص دکمه ها و کنترل ها ممکن است بسته به مدل و نوع یخچال اسنوا شما متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق تر در مورد دکمه ها و کنترل ها، به دفترچه راهنمای کاربر مدل خاص خود مراجعه کنید.

در زمان مسافرت یخچال اسنوا را چگونه تنظیم کنیم؟

اگر به سفر می روید و برای مدت طولانی از خانه دور خواهید بود، ممکن است بخواهید یخچال اسنوا خود را برای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی تنظیم کنید. در صورتی که برای مدت زمان طولانی نزدیک به 1 ماه مسافرت طول می کشد بهتر است یخچال اسنوا خود را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که در شرایطی که درب یخچال بیشتر از سه روز بسته مانده یا به صورت طولانی مدت از آن استفاده نشود، موجب خرابی مواد غذایی و ایجاد بوی بد می شود. به همین علت بهتر است در صورت مسافرت طولانی مدت یخچال را خالی و خاموش کنید.

نکاتی که پیش از رفتن به مسافرت باید بدانید و رعایت کنید:

  1. یخچال را خالی کنید: قبل از خروج، مطمئن شوید که همه اقلام فاسد شدنی را از محفظه یخچال و فریزر خارج کرده اید. این به جلوگیری از فساد مواد غذایی و همچنین کاهش مصرف انرژی کمک می کند.
  2. دما را تنظیم کنید: بسته به مدل یخچال اسنوا خود، ممکن است گزینه “Vacation mode” یا “Power save mode” داشته باشید. از این حالت می توان برای صرفه جویی در انرژی در زمانی که دور هستید استفاده کرد. اگر یخچال شما این ویژگی را ندارد، می توانید به صورت دستی تنظیمات دما را روی دمای کمی بالاتر از حد معمول تنظیم کنید.
  3. یخچال را تمیز کنید: قبل از خروج، قسمت داخلی یخچال و فریزر را تمیز کنید. این به جلوگیری از ایجاد هرگونه بو یا باکتری در زمانی که دور هستید کمک می کند.
  4. یخچال را از برق بکشید: اگر برای مدت طولانی دور هستید، می توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، یخچال را از برق بکشید. با این حال، مطمئن شوید که درب را کمی باز بگذارید تا جریان هوا جریان داشته باشد و از ایجاد کپک و کپک در داخل جلوگیری کنید.
  5. یخ‌ساز و آبسرد کن را خاموش کنید: اگر یخچال اسنوا شما دارای یخ‌ساز یا آبسردکن است، این ویژگی‌ها را قبل از خروج خاموش کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

وقتی از سفر برگشتید، قبل از اینکه یخچال را با مواد غذایی پر کنید، مطمئن شوید که اجازه دهید یخچال به دمای طبیعی خود برسد.

نحوه تنظیم دمای یخچال و فریزر اسنوا

برای تنظیم درجه یخچال بهتر است به دفترچه راهنما مراجعه کنید. در صورتی که دفترچه راهنمای یخچال اسنوا را ندارید، می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

دکمه کنترل دما را در یخچال خود پیدا کنید. معمولاً روی پنل کنترل جلو قرار دارد که بسته به مدل می تواند متفاوت باشد.

  1. دکمه کنترل دما را فشار دهید تا فعال شود. این به شما امکان می دهد تنظیمات دما را برای هر دو قسمت یخچال و فریزر تنظیم کنید.
  2. از فلش های بالا و پایین روی دکمه کنترل دما برای تنظیم دما به تنظیمات دلخواه خود استفاده کنید. محدوده دمای یخچال معمولا بین 1 تا 7 درجه سانتی گراد و برای فریزر بین 16- تا 18- درجه سانتی گراد است.
  3. پس از تنظیم دما، چند ساعت صبر کنید تا یخچال با تنظیمات جدید دما تنظیم شود. بعد از چند ساعت دوباره دما را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیمات بیشتری را انجام دهید.

توجه داشته باشید که برخی از مدل های یخچال اسنوا دارای گزینه های مختلف کنترل دما هستند، مانند صفحه نمایش لمسی یا صفحه نمایش دیجیتال. برای دستورالعمل های خاص در مورد تنظیم تنظیمات دما برای مدل خود، با کتابچه راهنمای کاربر خود مشورت کنید.

نوع یخچال دما مناسب
ترموستاتی -18
الکتریکی 7

دمای مناسب برای یخچال دیجیتالی اسنوا

دمای مناسب یخچال دیجیتالی در تابستان 3 تا 4
درجه مناسب یخچال دیجیتالی در زمستان 4 تا 5

درجه مناسب برای یخچال مکانیکی اسنوا

دمای مناسب فریزر ترموستاتی در تابستان -18 تا -20
دمای مناسب فریزر ترموستاتی در زمستان -16 تا -19

مراحل تغییر دمای یخچال اسنوا

دلیل ثابت نشدن درجه دمای یخچال اسنوا چیست؟

  1. پر کردن بیش از حد یخچال: اگر مقدار زیادی غذا در یخچال قرار دهید، می تواند باعث افزایش دما شود زیرا فضای کمتری برای گردش هوا وجود دارد.
  2. باز شدن بیش از حد درب: هر بار که در یخچال را باز می کنید، هوای سرد خارج می شود و هوای گرم وارد می شود و باعث افزایش دمای داخل یخچال می شود. در صورت باز شدن مکرر درب، دمای داخل یخچال ثابت نمی ماند.
  3. واشر درب خراب شده: واشر دور درب به حفظ هوای سرد داخل یخچال کمک می کند. اگر واشر آسیب دیده یا فرسوده شود، می تواند اجازه دهد هوای گرم وارد یخچال شود و باعث افزایش دما شود.
  4. کویل های کندانسور کثیف: کویل های کندانسور در پشت یا پایین یخچال قرار دارند و وظیفه دفع گرما را بر عهده دارند. اگر کثیف باشند، نمی توانند گرما را به طور موثر آزاد کنند، که می تواند باعث افزایش دمای داخل یخچال شود.
  5. خرابی کنترل دما: اگر کنترل دما خراب شده باشد یا خراب باشد، می تواند باعث نوسان دمای داخل یخچال و عدم ثابت ماندن آن شود.

مهم است که به مشکلاتی که ممکن است باعث نوسان دمای داخل یخچال شود رسیدگی کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید یا برای کمک با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید.

برای تثبیت دمای یخچال چه کنیم؟

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای تثبیت دمای داخل یخچال خود انجام دهید:

  1. از بازکردن مکرر درب خودداری کنید: هر بار که در یخچال را باز می کنید، هوای سرد خارج می شود و هوای گرم وارد می شود و باعث افزایش دمای داخل یخچال می شود. برای تثبیت دما، تعداد دفعات باز کردن در را به حداقل برسانید و آن را برای مدت کوتاهی باز نگه دارید.
  2. واشر درب را بررسی کنید: اگر واشر آسیب دیده یا فرسوده شود، می تواند اجازه دهد هوای گرم وارد یخچال شود و باعث افزایش دما شود. واشر را به طور مرتب چک کنید و در صورت آسیب دیدگی یا فرسودگی آن را تعویض کنید.
  3. کویل های کندانسور را تمیز کنید: کویل های کندانسور در پشت یا پایین یخچال قرار دارند و وظیفه دفع گرما را بر عهده دارند. اگر کثیف باشند، نمی توانند گرما را به طور موثر آزاد کنند، که می تواند باعث افزایش دمای داخل یخچال شود. برای کمک به تثبیت دما، سیم پیچ ها را به طور مرتب تمیز کنید.
  4. تنظیمات کنترل دما را بررسی کنید: مطمئن شوید که تنظیمات کنترل دما مطابق با محدوده دمایی توصیه شده برای مدل خاص یخچال شما به درستی تنظیم شده است.
  5. محل نصب: در صورتی که تمام موارد را بررسی کردید و مشکلی وجود نداشت بهتر است محل نصب را بررسی کنید که تهویه مناسب داشته باشد و در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد.

با رعایت این نکات می توانید به تثبیت دمای داخل یخچال کمک کرده و غذا و نوشیدنی های خود را تازه نگه دارید.

نحوه ریست کردن یخچال اسنوا چگونه است؟

برای ریست کردن یخچال اسنوا چند روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. فشردن و نگهداشتن چند ثانیه ای دکمه ریست
  2. فشردن و نگهداشتن دکمه Pwer به مدت 5 تا 15 ثانیه
  3. فشردن همزمان دکمه های Super Freeze , Super cool
  4. از برق کشیدن یخچال و به برق زدن دوباره آن پس از چند دقیقه

نحوه ریست کردن یخچال اسنوا چگونه است؟

طریقه استفاده از یخساز و آبسردکن یخچال اسنوا

برای استفاده از یخساز یخچال اسنوا نیاز است تا لوله آب شهری را به یخچال متصل کنید. معمولا کمپرسور و کندانسور باعث کارکرد یخساز می شوند. برای فعال کردن یخساز یخچال اسنوا با استفاده از دکمه On / Off Ice Maker را روشن و یا خاموش کنید.

یخساز اتوماتیک

  1. مطمئن شوید که خط تامین آب به درستی وصل و روشن است.
  2. کنترل یخ ساز را روی کنترل پنل یخچال خود قرار دهید. محل دقیق و ظاهر کنترل ممکن است بسته به مدل خاص یخچال شما متفاوت باشد.
  3. با فشار دادن دکمه یا سوئیچ “Ice Maker” یخ ساز را روشن کنید. پانل کنترل باید نشان دهد که یخ ساز روشن است.
  4. صبر کنید تا یخ ساز پر از آب شود و شروع به ساخت یخ کنید. بسته به مدل و مقدار یخ که می خواهید تولید کنید، ممکن است چند ساعت یا بیشتر طول بکشد.
  5. اگر یخ ساز یخ تولید نمی کند، بررسی کنید که خط تامین آب وصل و روشن است، دمای فریزر به درستی تنظیم شده است و کنترل یخ ساز روشن است.

یخساز دستی

  • برای پر کردن یخسازهای دستی نیاز است تا خودتان قالب های یخ را پر کنید.
  • معمولا این نوع یخ ها به صورت قالبی بوده و با چرخاندن دستگیره تعبیه شده بر روی قالب یخساز، یخ ها درون ظرف زیرین میریزد و میتوانید از آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که درصورت استفاده از یخساز حدود 20% انرژی بیشتر توسط یخچال استفاده می شود.

نحوه ریست کردن یخساز یخچال اسنوا

در کنار دکمه Ice Maker دکمه ای برای Rest تعبیه شده است که با استفاده از آن می توانید در صورت بروز مشکل برای یخساز آن را ریست کنید.

  1. در زمان روشن بودن یخچال می توانید یخساز را فعال کنید.
  2. پس از فعال شدن یخساز دکمه ریست را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگهدارید.
  3. پس از شنیدن ملودی و یا غیر فعال شدن یخساز، آن را ریست کرده اید.

 استفاده از آب سردکن در یخچال اسنوا

مخزن آبسرد کن دستی یخچال اسنوا را باید به صورت دستی پر کنید ولی آبسردکن اتوماتیک به شیلنگ آب شهری متصل می شود و نیازی به پر کردن مخزن به صورت دستی نیست. مهمترین مزیت آبسرد کن اتوماتیک استفاده از آب شهری عبور کرده از فیلتر است که آبی سالم را برای استفاده فراهم می کند.

البته توجه کنید که فیلتر را باید بین 6 تا 12 ماه یکبار تعویض کنید.

نحوه ریست کردن یخساز یخچال اسنوا

راهنمای تمیز کردن یخچال و فریزر اسنوا

تمیز کردن منظم یخچال اسنوا برای حفظ عملکرد و بهداشت آن مهم است. در در ادامه مراحل تمیز کردن یخچال اسنوا  شما آمده است:

  1. برق یخچال را با جدا کردن آن از برق یا خاموش کنید.
  2. یخچال را از تمام محتویات آن از جمله مواد غذایی، قفسه ها و کشوها خالی کنید.
  3. از یک پارچه نرم یا اسفنج و آب گرم صابون برای تمیز کردن فضای داخلی یخچال از جمله قفسه ها، کشوها و دیوارها استفاده کنید. از استفاده از پاک کننده های خشن یا مواد ساینده که می توانند سطح یخچال را خراش دهند یا آسیب برسانند، خودداری کنید.
  4. برای لکه های سرسخت یا ریختن، از محلول جوش شیرین و آب یا یک پاک کننده مخصوص یخچال برای تمیز کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  5. قسمت بیرونی یخچال را با یک پارچه نرم یا اسفنج و آب گرم و صابون تمیز کنید. حتما دستگیره های در، پانل کنترل و سایر سطوح را پاک کنید.
  6. داخل و خارج یخچال را با یک حوله یا پارچه تمیز خشک کنید.
  7. قفسه ها و کشوها را دوباره جمع کنید و غذا و سایر اقلام را به یخچال برگردانید.
  8. برق یخچال را روشن کنید و اجازه دهید چند ساعت قبل از قراردادن غذا خنک شود.

توصیه می شود بسته به استفاده، یخچال اسنوا خود را هر سه تا شش ماه یا در صورت نیاز تمیز کنید. تمیز کردن منظم به اطمینان از طول عمر یخچال شما و حفظ عملکرد آن در اوج عملکرد کمک می کند.

مراحل تمیز کردن یخچال اسنوا

مراحل نظافت فریزر اسنوا

  1. برق فریزر را با جدا کردن آن از برق یا خاموش کنید.
  2. فریزر را از تمام محتویات آن از جمله مواد غذایی، قفسه ها و کشوها خالی کنید.
  3. از یک پارچه نرم یا اسفنج و آب گرم صابون برای تمیز کردن فضای داخلی فریزر از جمله قفسه ها، کشوها و دیوارها استفاده کنید. از استفاده از پاک کننده های خشن یا مواد ساینده که می توانند سطح فریزر را خراش دهند یا آسیب برسانند، خودداری کنید.
  4. برای لکه های سرسخت یا ریختن، از محلول جوش شیرین و آب یا یک پاک کننده فریزر تخصصی برای تمیز کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  5. قفسه ها و کشوها را دوباره جمع کنید و غذا و سایر اقلام را به فریزر برگردانید.
  6. برق فریزر را روشن کنید و اجازه دهید چند ساعت قبل از برگرداندن غذا خنک شود.

مراحل نظافت فریزر اسنوا

راه های سریع آب کردن برفک فریزر

  1. قرار دادن فن جلوی یخچال زمانی که درب یخچال باز است.
  2. اسپری کردن محلول سرکه و آب گرم روی برفک ها برای تسریع روند آب شدن.
  3. یک ظرف آب گرم درون فریزر بر روی قفسه ها قرار دهید.

راه های سریع آب کردن برفک فریزر

روش تمیز کردن یخچال اسنوا

روش تمیز کردن بیرون یخچال مراحل
با استفاده از یک پارچه مرطوب
  1. مقدار کمی از مواد شوینده ملایم را با آب مخلوط کنید.
  2. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را بچرخانید.
  3. از پارچه مرطوب برای پاک کردن سطوح بیرونی یخچال استفاده کنید.
استفاده از محلول سرکه
  1. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید.
  2. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را بچرخانید.
  3. از پارچه مرطوب برای پاک کردن سطوح بیرونی یخچال استفاده کنید.
  4. پارچه را با آب تمیز بشویید و دوباره سطوح را پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود.
برداشتن قفسه ها و کشوها
  1. یخچال را خاموش کنید.
  2. تمام قفسه ها و کشوها را از یخچال خارج کنید.
  3. آنها را با آب گرم و مواد شوینده ملایم بشویید.
  4. آنها را با آب تمیز بشویید و کاملا خشک کنید.
استفاده از جوش شیرین
  1. 1-2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 لیتر آب گرم مخلوط کنید.
  2. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را بچرخانید.
  3. از پارچه مرطوب برای پاک کردن سطوح داخلی یخچال استفاده کنید.
  4. پارچه را با آب تمیز بشویید و دوباره سطوح را پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود.
  5. یک ظرف باز جوش شیرین را در یخچال بگذارید تا بوی آن جذب شود.
استفاده از کربن اکتیو
  1. چند تکه کربن اکتیو (زغال چوب فعال) را در یک ظرف کوچک قرار دهید.
  2. ظرف را در یخچال قرار دهید.
  3. بگذارید چند روز در یخچال بماند تا بوی آن گرفته شود.
تمیز کردن واشر درب
  1. مقدار کمی از مواد شوینده ملایم را با آب گرم مخلوط کنید.
  2. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را بچرخانید.
  3. از پارچه مرطوب برای پاک کردن واشر درب استفاده کنید.
  4. پارچه را با آب تمیز بشویید و واشر را دوباره پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود.

نظافت لاستیک دور درب یخچال

با استفاده از محلول های آب و جوش شیرین، آب و سرکه و دستمال تمیز لاستیک دور درب را به طور کامل تمیز کنید. پس از تمیز کردن کامل لاستیک درب یخچال آن را با حوله خشک کنید. برای جلوگیری از خشک شدن واشر دور درب و حفظ انعطاف پذیری آن بهتر است، روغن و یا لوسیون بدن را کمی روی واشر پولیش کنید. در صورتی که لاستیک درب یخچال دچار آسیب و یا پوسیدگی شده است آن را تعویض کنید تا از مصرف انرژی و خرابی مواد غذایی پیشگری کنید.

نظافت لاستیک دور درب یخچال

چگونه بوی بد یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر ابتدا تشخیص دهید که علت بوی نامطبوع چیست و سپس اقدام به تمیز کردن یخچال کنید. توجه کنید استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن داخل یخچال اصلا توصیه نمی شود و حتی ممکن است به سطوح داخلی یخچال آسیب وارد کند. برای شستشوی قفسه ها و طبقات بهتر است پس از خارج کردن آنها را با آب و مایع بشویید و خشک کنید.

علت بوی نامطبوع درون یخچال

  1. غذای فاسد: شایع ترین علت بوی بد یخچال، غذای فاسد یا تاریخ مصرف گذشته است. اگر غذا به درستی نگهداری نشود، اگر برای مدت طولانی در یخچال بماند یا دور ریخته نشود، ممکن است این اتفاق بیفتد.
  2. کپک یا کپک: رطوبت می تواند در داخل یخچال جمع شود و محیطی را ایجاد کند که در آن کپک و کپک رشد کنند. این می تواند باعث بوی کپک زدگی یا ترش شود.
  3. ریزش و نشت: مواد غذایی یا مایعات ریخته شده ممکن است در یخچال جمع شوند و منجر به بوی بد شوند. نشت ظروف یا گرفتگی زهکشی نیز می تواند در ایجاد بوی نامطبوع نقش داشته باشد.
  4. سطوح کثیف: اگر فضای داخلی یخچال به طور مرتب تمیز نشود، باکتری ها روی سطوح رشد کرده و باعث ایجاد بوی بد می شوند.
  5. غذاهای با بوی تند: برخی از غذاها مانند پیاز یا سیر بوی تند دارند که می تواند در سایر مواد غذایی داخل یخچال نفوذ کند و باعث ایجاد بوی بد شود.

شناسایی علت خاص بوی بد می تواند به تعیین بهترین روش برای از بین بردن آن کمک کند.

چگونه بوی بد یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

برای خلاص شدن از شر بوی بد یخچال اسنوا خود می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. هر گونه غذای فاسد یا تاریخ مصرف گذشته را بردارید: تمام اقلام موجود در یخچال را از نظر علائم فساد یا تاریخ انقضا بررسی کنید. هر غذایی که خراب شده یا تاریخ انقضای آن گذشته است را دور بریزید.
  2. فضای داخلی را تمیز کنید: تمام قفسه ها و کشوها را بردارید، آنها را با آب گرم و صابون بشویید و کاملا خشک کنید. داخل یخچال را با مخلوطی از جوش شیرین و آب یا با یک محصول تمیزکننده تجاری که برای یخچال طراحی شده است پاک کنید.
  3. سینی چکه و آبکش را چک کنید: سینی چکه گیر و آبکش در پایین یخچال می تواند رطوبت و باکتری ها را جمع کند. آنها را با آب گرم و صابون تمیز کنید و کاملا خشک کنید.
  4. از بوگیرهای طبیعی استفاده کنید: یک کاسه جوش شیرین یا زغال چوب فعال داخل یخچال قرار دهید تا بوی باقیمانده جذب شود. همچنین می توانید از مخلوط سرکه و آب برای پاک کردن قسمت داخلی یخچال و از بین بردن بو استفاده کنید.
  5. یخچال را مرتب نگه دارید: سازماندهی مناسب یخچال می تواند به جلوگیری از ایجاد بوی بد کمک کند. غذاها را به خوبی در ظروف یا کیسه های بسته نگهداری کنید و هر گونه نشت یا نشت را فوراً تمیز کنید.
  6. در نهایت درب یخچال را برای چند ساعت باز بگذارید تا هوای تازه به گردش درآید و به از بین بردن بوی باقی مانده کمک کند.

اگر بوی بد پس از انجام این مراحل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین حرفه ای تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و برطرف کند.

چگونه بوی بد آبسرد کن یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان استفاده از آبسرد کن و نوشیدن آب متوجه بو نامطلوبی از آب شده باشید. در ادامه علت بو گرفتن آب سرد کن و روش های رفع بوی بد آبسردکن یخچال اسنوا را برای شما به طور کامل آورده ایم.

چگونه بوی بد آبسرد کن یخچال اسنوا را از بین ببریم؟

روش های رفع بوی آبسردکن یخچال اسنوا

  1. شستشوی آبسردکن با یک لیوان آب به همراه نصف لیوان سرکه سفید
  2. تمیز کردن آبسردکن با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
  3. نظافت آبسردکن یخچال با مقدار کمی وایتکس به همراه یک لیوان آب
  4. استفاده از فیلتر با کیفیت نانو

راه های جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع مخزن آبسرد کن

  1. تمیز کردن منظم آبسردکن یخچال
  2. تعویض به موقع فیلتر و استفاده از فیلترهای باکیفیت برای آبسردکن
  3. خالی کردن آب آبسردکن در صورت عدم استفاده طولانی مدت از آن

برای از بین بردن بوی آبسرد کن به هیچ وجه از اسپری های خوشبو کننده استفاده نکنید.

تمیز کردن موتور و کندانسور یخچال

پس از تمیز کردن بخش داخلی یخچال می توانید کویل های کندانسور و موتور یخچال را نیز تمیز کنید. تمیز کردن کندانسور و موتور یخچال یک کار تعمیر و نگهداری مهم است که به اطمینان از عملکرد بهینه و طول عمر دستگاه کمک می کند. در اینجا مراحل تمیز کردن کندانسور و موتور یخچال اسنوا آورده شده است:

  1. یخچال را خاموش و از برق بکشید: قبل از تمیز کردن کندانسور و موتور، مطمئن شوید که یخچال خاموش و از پریز برق خارج شده است.
  2. محل کندانسور و موتور: کندانسور و موتور معمولاً در پشت یخچال، پشت یک پانل یا توری قرار دارند.
  3. پانل یا توری را بردارید: از یک پیچ گوشتی یا انبردست برای جدا کردن هر گونه پیچ یا گیره ای که پانل یا توری را در جای خود نگه می دارد، استفاده کنید، سپس پانل یا توری را با احتیاط از یخچال خارج کنید.
  4. از برس برای حذف زباله ها استفاده کنید: از یک برس نرم مانند قلم مو یا برس جاروبرقی استفاده کنید تا به آرامی گرد و غبار، کثیفی یا زباله را از کندانسور و موتور پاک کنید. حتماً در جهت باله ها مسواک بزنید تا از خم شدن یا آسیب رساندن به آنها جلوگیری کنید.
  5. محل را با جاروبرقی بکشید: از جاروبرقی یا ضمیمه برس برای پاک کردن هر گونه زباله یا گرد و غباری که ممکن است در آن منطقه جمع شده باشد استفاده کنید.
  6. پانل یا توری را نصب کنید: پس از اتمام تمیز کردن کندانسور و موتور، پانل یا توری را با دقت نصب و مطمئن شوید که در جای خود محکم شده است.
  7. یخچال را به برق بزنید و روشن کنید: یخچال را دوباره به برق وصل کرده و روشن کنید. باید توجه داشته باشید که دستگاه بعد از تمیز کردن کندانسور و موتور بی‌صدا و کارآمدتر کار می‌کند.

توصیه می شود کندانسور و موتور یخچال را هر شش ماه یا بیشتر تمیز کنید، یا اگر حیوانات خانگی دارید یا محیط گرد و غبار خاصی دارد، بیشتر اوقات تمیز کنید.

تمیز کردن موتور و کندانسور یخچال

پس از تمیز کردن یخچال و فریزر پس از خشک شدن محفظه ها می توانید یخچال را به برق بزنید و صبر کنید تا داخل یخچال کمی خنک شود و سپس مواد غذایی را درون یخچال بچینید.

نحوه پاک کردن خراش و یا لکه روی دیواره یخچال اسنوا

در زمان جابجایی و اثاث کشی و با گذشت زمان ممکن است روی درب و بدنه یخچال خط و خش ایجاد شود که می توانید از طریق راه های زیر آنها را از بین ببرید. البته این روش برای رفع و کاهش خط و خش های کم عمق روی بدنه و درب یخچال های سفید و سیلور بیشترین اثر را دارد.

مراحل توضیحات
گام اول اطراف خراش را با مواد شوینده ملایم و آب تمیز کنید. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
گام دوم مقدار کمی خمیر دندان یا جوش شیرین را روی یک پارچه تمیز و مرطوب بمالید. پارچه را به آرامی روی خراش بمالید و در جهت خط و خش حرکت کنید.
گام سوم خمیر دندان یا جوش شیرین را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
گام چهارم اگر هنوز خراش قابل مشاهده است، مقدار کمی پولیش فلزی را روی یک پارچه تمیز و مرطوب بمالید. پارچه را به آرامی روی خراش بمالید و در جهت خط و خش بکشید.
گام پنجم پولیش فلزی را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
گام ششم اگر خراش هنوز قابل مشاهده است، می توانید از سمباده نرم استفاده کنید.
گام هفتم سمباده را در مسیر خط و خش به آرامی بکشید تا خط و خش بهبود پیدا کند.

مراحل از بین بردن خط و خش روی یخچال

چیدن مواد غذایی درون یخچال و فریزر اسنوا

در زمان چیدن مواد غذایی درون یخچال می توانید از فضای داخلی یخچال بیشترین استفاده را داشته باشید. همچنین در یخچال های جدیدتر اسنوا فضاهایی مخصوص قرار دادن مواد غذایی تعبیه شده است.

  1. غذا را مرتب کنید: اقلام مشابه را با هم گروه بندی کنید و در قسمت های مناسب یخچال قرار دهید. به عنوان مثال، لبنیات را باید در قفسه های نزدیک بالای یخچال قرار دهید، در حالی که گوشت خام را باید در قفسه پایینی در یک ظرف جداگانه نگهداری کنید.
  2. از ظروف بدون هوا استفاده کنید: مواد غذایی را در ظروف دربسته یا کیسه های پلاستیکی در بسته نگهداری کنید تا از مخلوط شدن بوها جلوگیری شود و غذا برای مدت طولانی تری تازه بماند.
  3. برچسب و تاریخ: هر باقی مانده یا غذایی را که از بسته بندی اصلی آن منتقل کرده اید، برچسب بزنید و تاریخ بگذارید. این به شما کمک می کند تا زمان نگهداری غذا را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که قبل از فاسد شدن خورده شده است.
  4. پرهیز از بسته بندی بیش از حد: از بسته بندی بیش از حد یخچال خودداری کنید، زیرا می تواند از گردش هوا جلوگیری کند و منجر به خنک شدن ناهموار شود.

چیدن مواد غذایی درون یخچال و فریزر اسنوا

چرا مواد غذایی درون یخچال اسنوا کپک می زند؟

معمولا سرما باعث کنترل رشد باکتری ها و کند شدن آنها می شود از دلایل کپک زدن مواد غذایی درون یخچال عدم کافی بودن دمای یخچال است. در صورتی که دمای مناسبی برای یخچال تنظیم نکرده باشید ممکن است مواد غذایی کپک بزنند. معمولا در دمای -4 درجه سانتی گراد امکان رشد کپک وجود ندارد و به عبارتی در دمای انجماد کپک ها امکان فعالیت ندارند و میمیرند.

مواد غذایی و میوه ها در یخچال اسنوا به دلایل مختلفی مانند:

  1. رطوبت بالا: اگر سطح رطوبت داخل یخچال خیلی زیاد باشد، می تواند باعث رشد کپک و باکتری شود و منجر به فاسد شدن غذا شود.
  2. آلودگی: اگر مواد غذایی یا میوه های آلوده در یخچال وجود داشته باشد، می تواند هاگ های کپک را به سایر اقلام پخش کند و باعث خراب شدن آنها نیز شود.
  3. نگهداری نامناسب: اگر غذا یا میوه به درستی نگهداری نشود، مثلاً بدون پوشش یا در ظرف مرطوب نگهداری شود، می تواند رشد کپک را تسهیل کند.
  4. ازدحام بیش از حد: اگر یخچال بیش از حد پر باشد، گردش هوا می تواند محدود شود و منجر به تجمع رطوبت و رشد کپک شود.

برای جلوگیری از رشد کپک و فساد مواد غذایی، حفظ شرایط نگهداری مناسب، از جمله تمیز و خشک نگه داشتن یخچال، نگهداری مواد غذایی در ظروف در بسته و دور ریختن سریع مواد غذایی کپک زده یا فاسد، مهم است.

چرا مواد غذایی درون یخچال اسنوا کپک می زند؟

راه های جلوگیری از تشکیل کپک درون یخچال

  1. تمیز کردن دائمی یخچال
  2. تنظیم دمای مناسب برای یخچال و فریزر
  3. خشک نکهداشتن فضای داخلی یخچال
  4. بررسی سلامت درب و لاستیک دور درب
  5. بررسی مواد غذایی درون یخچال
  6. خشک کردن میوه و سبزیجات پیش از قرار دادن درون محفظه
  7. خالی کردن هوای اضافی درون ظروف
  8. بررسی تاریخ انقضای مواد خوراکی

برای تمیز کردن یخچال از کپک می توانید از محلول جوش شیرین و آب، سرکه و آب استفاده کنید.

مدت زمان نگهداری هر ماده غذایی درون یخچال فریزر اسنوا

شاید برایتان سوال باشد که مدت زمان نگهداری مواد غذایی درون یخچال چقدر است؟ با توجه به مواد غذایی، زمان تولید و محل قرار دهی آنها درون یخچال، می توانید مواد غذایی را سالم نگهداشته و مصرف کنید. برای سالم ماندن مواد لبنیاتی می توانید آنها را در قفسه های وسطی یخچال قرار دهید. نگهداری مواد لبنیاتی درون یخچال از 1 روز تا 6 هفته می باشد با توجه به جدول زیر مدت زمان نگهداری لبنیات در یخچال اسنوا آورده شده است.

  • میوه ها: بیشتر میوه ها را می توان برای چند روز تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد. با این حال، برخی از میوه‌ها مانند موز و آناناس را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا می‌تواند باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها شود.
  • سبزیجات: سبزیجات را نیز می توان بسته به نوع آن از چند روز تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد. سبزیجات برگی مانند کاهو و اسفناج را باید در کشوی ترد نگهداری کرد تا رطوبت و طراوت خود را حفظ کند.
  • محصولات لبنی: شیر، پنیر و ماست باید در سردترین قسمت یخچال نگهداری شوند تا به مدت طولانی تری تازه بمانند.
  • گوشت، مرغ و ماهی: این اقلام را باید در قفسه پایینی یخچال نگهداری کرد تا از چکیدن آب میوه روی سایر غذاها جلوگیری شود.

به طور کلی، پیروی از شیوه های ایمن نگهداری مواد غذایی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و جلوگیری از فساد مواد غذایی مهم است.

مدت زمان نگهداری مواد لبنی در یخچال

زمان نگهداری لبنیات در یخچال روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
شیر با بسته بندی باز شده 2 تا 3 روز
خامه چربی گرفته 10 روز
خامه چرب 1روز
ماست 7 روز
پنیر 6 تا 12 هفته
کره 2 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
تخم مرغ آب پز 1 هفته

مدت زمان نگهداری مواد غذایی خام در یخچال

مواد غذایی خام مدت زمان
تخم مرغ تازه 3 هفته
ماهی 1 تا 2 روز
گوشت گوساله و گوسفندی 3 تا 5 روز
مرغ 1 تا 2 روز
سوسس 1 تا 2 روز
میوه 3 تا 5 روز
سبزی 2 تا 3 روز
صیفی جات 1 تا 3 هفته

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر

مواد غذایی  مدت زمان
گوشت گوسفند و گوساله (خام) 6 تا 12 ماه
مرغ (خام) 9 تا 12 ماه
سبزیجات (خام) 4 تا 8 ماه
سوسیس 3 تا 4 ماه
ماهی 4 تا 6 ماه
گوشت پخته 3 تا 4 ماه
سبزیجات پخته 6 تا 12 ماه

روش تعویض فیلتر یخچال اسنوا

فیلتر یخچال از جمله مهمترین مواردی است که باید به صورت دوره ای تعویض گردد تا بازدهی یخچال در بهترین سطح خود قرار گیرد. در زمان تعویض فیلتر یخچال باید فیلتر داخلی و خارجی را تعویض کنید. توجه داشته باشید در صورتی که شیر آب به یخچال متصل باشد باید به صورت دوره ای نسبت به تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید اقدام کنید.

دلایل تعویض فیلتر آب یخچال

  1. جلوگیری از بو و طعم نامطبوع آب
  2. جلوگیری از رسوب در مسیر آب
  3. پیشگیری از خرابی یخساز و آبسرد کن
  4. معدنی و آنتی باکتریالی آب

زمان مناسب برای تعویض فیلتر یخچال

  • برای افزایش بازدهی یخچال بهتر است هر 6 ماه یکبار برای تعویض فیلتر اقدام کنید.
  • مدت زمان تعویض فیلتر بر اساس میزان استفاده، مدت زمان و جریان آب متفاوت است.

زمان مناسب برای تعویض فیلتر یخچال

چند نوع فیلتر وجود دارد:

  1. فیلتر های داخل یخچال به صورت لیوانی و استوانه ای می باشند. برای تعویض فیلتر های داخلی باید فیلتر را در جهت پادساعتگرد بچرخانید تا فیلتر از جای خود خارج شود و پس از قرار دادن فیلتر جدید آن را در جهت ساعت گرد بچرخانید.
  2. نوع دوم فیلتر های خارجی هستند که در مسیر شلنگ آب به درون یخچال نصب می شوند. برای تعویض این نوع از فیلتر ها لازم است تا شلنگ را از فیلتر قبل جدا و به فیلتر جدید وصل کنید.

تعویض فیلتر داخلی:

  1. فیلتر  داخلی ممکن است در گوشه بالا سمت راست یا چپ یا در پایین قرار داشته باشد.
  2. شیر تامین آب یخچال را ببندید.
  3. دکمه فیلتر آب را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا فیلتر آزاد شود.
  4. فیلتر قدیمی را بردارید و آن را دور بریزید.
  5. فیلتر جدید را از بسته بندی آن خارج کرده و پوشش محافظ را بردارید.
  6. فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید و آن را فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد.
  7. آب را برای چند دقیقه از داخل دیسپنسر بگذرانید تا هوا و باقی مانده در فیلتر جدید خارج شود.
  8. چراغ نشانگر فیلتر را در صورت لزوم با نگه داشتن دکمه “بازنشانی فیلتر” به مدت 3-5 ثانیه تنظیم مجدد کنید.

تعویض فیلتر آب خارجی:

  1. شیر تامین آب یخچال را ببندید.
  2. محل کارتریج فیلتر آب خارجی را پیدا کنید. ممکن است در پشت یخچال، زیر سینک، یا در مکان دیگری در نزدیکی قرار داشته باشد.
  3. شیر آبی که آب را به فیلتر می رساند را ببندید.
  4. دکمه آزادسازی روی محفظه فیلتر را فشار دهید و کارتریج فیلتر قدیمی را از محفظه خارج کنید.
  5. درپوش محافظ را از کارتریج فیلتر جدید بردارید و آن را داخل محفظه فیلتر بکشید.
  6. کارتریج را به داخل محفظه فشار دهید تا در جای خود کلیک کند.
  7. شیر تامین آب به فیلتر را روشن کنید.

توجه به دستورالعمل های خاص مدل یخچال اسنوا هنگام تعویض فیلترها بسیار مهم است، زیرا مراحل دقیق ممکن است کمی متفاوت باشد.

پس از تعویض فیلتر بهتر است حدود 10 لیتر از فیلتر عبور دهید و استفاده نکنید. پس از تعویض فیلتر یخچال هشدار فیلتر را ریست کنید.

مراحل ریست کردن هشدار فیلتر یخچال اسنوا پس از تعویض فیلتر

دکمه “Reset” یا “Filter Reset” را به مدت 3-5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. دکمه و برچسب دقیق ممکن است بسته به مدل خاص یخچال شما متفاوت باشد.

  1. هنگامی که چراغ نشانگر خاموش شد یا صفحه نمایش نشان داد که فیلتر دوباره تنظیم شده است، دکمه را رها کنید.
  2. بررسی کنید که چراغ نشانگر فیلتر آب تنظیم مجدد شده است. ممکن است لازم باشد آب پخش کنید یا صفحه نمایش را بررسی کنید تا ببینید آیا نشانگر تنظیم مجدد شده است یا خیر.

اگر در مورد دستورالعمل های خاص برای تنظیم مجدد فیلتر آب در یخچال اسنوا خود مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید یا برای راهنمایی با پشتیبانی مشتری اسنوا تماس بگیرید.

 

مراحل ریست کردن هشدار فیلتر یخچال اسنوا پس از تعویض فیلتر

توجه داشته باشید که پس از نصب فیلتر حدود 10 الی 15 لیتر آب لازم است تا از فیلتر خارج شود و پس از آن آب قابل استفاده خواهد بود. همچنین اولین یخ هایی که پس از تعویض فیلتر درون یخچال ایجاد می شود را نیز بهتر است استفاده نکنید. به طور معمول در یخچال های ساید بای ساید و یخچال هایی که در مدل آب سرد کردن و یخ ساز متصل به آب شهری می باشند از این نوع فیلتر های بیشتر استفاده می شود. پس از تعویض فیلتر برای یادآوری دوباره زمان تعویض فیلتر حتما دکمه ریست کردن فیلتر یخچال را فشار دهید. تا 6 ماه دیگر، زمان تعویض فیلتر به شما یادآوری شود.

روش رفع گرفتگی درین (فاضلاب) یخچال اسنوا

علت مسدود شدن لوله فاضلاب یخچال اسنوا شامل موارد زیر است:

  1. عدم نگهداری مناسب مواد غذایی درون یخچال
  2. وارد شدن مواد غذایی به لوله فاضلاب یخچال

روش رفع گرفتگی درین (فاضلاب) یخچال اسنوا

در صورت گرفتگی فاضلاب یخچال اسنوا مشکلاتی مانند موارد زیر پیش می آید:

  1. افزایش سر و صدا
  2. برفک زدن سریع
  3. کاهش میزان دما
  4. در یخچال باعث جمع شدن آب و در فریزر باعث افزایش برفک
  5. از بین بردن برودت داخل فریزر

لوله فاضلاب یخچال اسنوا در کجا قرار گرفته است؟

  • به طور معمول در انتهای دیواره یخچال و یا فریزر لوله فاضلاب یخچال اسنوا تعبیه شده است.
  • در یخچال فریزر های نوفراست که درپوشی در دیواره یخچال برای مخافظت از اجزای داخلی تعبیه شده است. پس از باز کردن پیچ ها و برداشتن درپوش (فلاپ) می توانید درین یخچال معمولا یک سوراخ بسیار کوچیک است را مشاهده کنید.
  • در برخی از مدل های یخچال اسنوا درین در کنار المنت تعبیه شده است تا پس از آب شدن یخ های یخچال از طریق لوله فاضلاب خارج شود.

برای رفع گرفتگی فاضلاب یخچال اسنوا می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. برای باز کردن لوله فاضلاب ابتدا فلاپ یخچال را باز کنید.
  2. با استفاده از سیم مفتولی نازک چندین بار برای بازکردن لوله فاضلاب وارد کنید.
  3. در طی چند مرحله با استفاده از آب جوش گرفتگی لوله فاضلاب را رفع کنید.
  4. پس از بازکردن لوله فاضلاب یخچال هر آنچه که درون لوله بوده است درون کاسه ای که بر روی کمپرسور یخچال قرار دارد میریزد.
  5. بهتر است پس از تمیز کردن لوله فاضلاب، کاسه ای که در انتهای لوله فاضلاب روی کمپرسور قرار دارد را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که در یخچال های ساید بای ساید دو لوله وجود دارد که لوله درون یخچال از پشت بدنه خارج می شود و لوله فریزر از درون بدنه به کاسه انتهایی که بر روی کمپرسور یخچال است متصل می گردد.

دلیل چشمک زدن و یا روشن شدن چراغ قرمز در یخچال اسنوا چیست؟

در صورتی که ارور در نحوه کارکرد یخچال پیش آید به صورت چشمک زن این مشکل نمایش داده می شود. در واقع هر موقعی که یخچال با مشکلی مواجه شود، در این حالت در صفحه نمایش یک خط پیغام خاص نمایش داده می‌شود یا درجه چشمک میزند دلایل چشمک زدن و یا روشن شدن لامپ قرمز در یخچال اسنوا:

  1. درب باز: اگر درب به درستی بسته نشده باشد یا واشر آسیب دیده باشد، ممکن است چراغ یخچال چشمک بزند.
  2. قطع برق: اگر قطعی برق وجود داشته باشد، ممکن است چراغ یخچال با بازگرداندن برق چشمک بزند.
  3. کنترل دما: اگر کنترل دما خیلی کم یا زیاد باشد، ممکن است چراغ یخچال چشمک بزند.
  4. سوئیچ چراغ خراب شده: اگر کلید چراغ خراب شده یا گیر کرده باشد، می تواند باعث چشمک زدن چراغ یخچال شود.
  5. خرابی برد کنترل: اگر برد کنترل خراب باشد، می تواند باعث چشمک زدن چراغ یخچال شود.

در صورتی که فرایند یخ زدایی، کاهش دمای درون فریزر و مشکل در درب یخچال مشاهده کردید هرچه سریعتر با نمایندگی آی پی امداد تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم برای رفع مشکل و در صورت لزوم اعزام تکنسین به محل شما برای تعمیر یخچال اسنوا انجام گیرد.

نکات مهم برای حفظ ایمنی و افزایش طول عمر یخچال اسنوا

با توجه به قیمت و همچنین اهمیت یخچال در استفاده روزانه باید در زمان استفاده از آن نکاتی را رعایت کنید تا طول عمر دستگاه افزایش یابد و همچنین نیاز به تعمیر و تعویض قطعه نداشته باشد. نکاتی که باید در زمان استفاده از یخچال فریزر اسنوا و افزایش عمر یخچال رعایت کنید:

  1. نصب صحیح: اطمینان حاصل کنید که یخچال بر روی یک سطح صاف، دور از نور مستقیم خورشید، منابع گرما و رطوبت نصب شده است.
  2. نظافت منظم: داخل و خارج یخچال و همچنین کویل های کندانسور و فن را به طور مرتب تمیز کنید. این به جلوگیری از تجمع گرد و غبار و کثیفی کمک می کند که می تواند کارایی یخچال را کاهش دهد.
  3. استفاده صحیح: از یخچال همانطور که در نظر گرفته شده استفاده کنید و از بارگذاری بیش از حد ظرفیت توصیه شده در آن خودداری کنید. همچنین مطمئن شوید که درب یخچال همیشه به درستی بسته است و برای مدت طولانی باز نمی ماند.
  4. تعمیر و نگهداری منظم: بررسی های تعمیر و نگهداری منظم را توسط یک تکنسین ماهر برنامه ریزی کنید تا مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر شناسایی و برطرف کنید.
  5. کنترل دما: دمای یخچال را در محدوده توصیه شده برای جلوگیری از فساد مواد غذایی و کاهش مصرف انرژی نگه دارید.
  6. نگهداری مناسب: برای جلوگیری از فساد و آلودگی، مواد غذایی را با رعایت دستورالعمل های سازنده به درستی در یخچال نگهداری کنید.
  7. از جابجایی مکرر خودداری کنید: جابجایی مکرر یخچال می تواند باعث آسیب به کمپرسور و سایر قطعات شود، بنابراین بهتر است از جابجایی آن در صورت لزوم خودداری کنید.

با رعایت این نکات، می توانید طول عمر یخچال اسنوا خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که برای سال های آینده به طور موثر کار می کند.

خرابی دلایل
یخچال خنک نمی شود خرابی ترموستات، کمپرسور یا کندانسور، گرفتگی سیم پیچ ها، مسدود شدن دریچه های هوا
سر و صدای یخچال قطعات شل، موتور فن یا کمپرسور خراب شده، کندانسور یا کویل اواپراتور گرفتگی
نشت آب از داخل یخچال گرفتگی یا یخ زدگی لوله تخلیه (درین)، دریچه ورودی آب آسیب دیده، خط تامین آب ترک خورده، فیلتر آب آسیب دیده
درب یخچال به درستی بسته نمی شود واشر درب آسیب دیده، لولای درب نامناسب، درب بسته یا فنر آسیب دیده
یخ ساز کار نمی کند خرابی دریچه ورودی آب، گرفتگی فیلتر آب، خط تامین آب یخ زده، موتور یخ ساز یا ترموستات خراب شده
تجمع یخ زدگی در فریزر خراب شدن ترموستات یخ زدایی، تایمر یا بخاری، گرفتگی خط تخلیه، خراب شده بودن برد کنترل یخ زدایی
یخچال کار نمی کند خازن استارت خراب است، کلید قطع شده، سیم برق یا پریز آسیب دیده، کمپرسور دچار مشکل شده است.

 

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • princess 08 اسفند 1402

    من میخام فقط یخچال رو تمیز کنم ولی سیم برق یخچال فریزش یکیه، نمیشه از برق کشیدکه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 اسفند 1402

      درود، با استفاده از یک محافظ برق با کلید جداگانه برای یخچال و فریزر، می‌توانید فقط یخچال را خاموش کنید و فریزر همچنان روشن بماند. اگر فقط نیاز به تمیز کردن سطح داخلی یخچال دارید، می‌توانید بدون خاموش کردن کامل آن، با استفاده از یک دستمال مرطوب و مواد شوینده ملایم، داخل یخچال را تمیز کنید.

      پاسخ دادن
  • فرزانه! 17 آبان 1402

    سلام ساعت ۴ صبحه همین الان یهو یه صدای انفجار از آشپزخونه اومد و منو همسرم رو بیدار کرد، وقتی همه جارو چک کردیم من در یخچالو باز کردم و از صحنه ای که دیدم حیرت کردم، طبقه ی بالایی یخچال به طور خود به خود منفجر شده بود!!! تمام تیکه هاش همه جای یخچال پرتاب شده بود، روی طبقه فقط یه قوطی نصفه ی رب گذاشته بودم! کاملا ریز ریز شده بود شیشش! یخچالمون ساید ۳۵ فوت مدل تقریبا جدیده، کلا یک ماهه راه اندازی شده و ما تازه ازدواج کردیم... میشه بفرمایین علت چیه؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 آبان 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به اتصالی برد الکترونیکی دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
  • فرزانه 12 مهر 1402

    یخچال اسنوا من بالا یخچال پایین فریزره ، هر چند روز یک بار موتور از کار میافته ، باید از برق بکشم دوباره وصل کنم بکار بیافته یعنی جرات نمیکنم مسافرت برم چون ممکنه مواد توش خراب بشه، با چند نفر مشورت کردم نفهمیدن ، امیدوارم شما راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1402

      درود، رله اورلود کمپرسور، برد الکترونیکی، سنسور محیطی یا ترموستات یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد