logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی

راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی
زمان مطالعه: 9 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از آی پی امداد با راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی آشنا خواهید شد. از جمله ویژگی های محل نصب ماشین لباسشویی سانی، رسوب زدایی و نظافت ماشین لباسشویی و راهنمای فارسی نحوه استفاده از دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی سانی می باشد و در انتها معرفی وسایلی که نباید با ماشین لباسشویی سانی بشویید.

راهنمای نصب صحیح ماشین لباسشویی سانی در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی سانی عملکرد دکمه ها در ماشین لباسشویی سانی شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی سانی ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی سانی چقدر؟ تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی سانی دکمه خشک کن در ماشین لباسشویی سانی بهترین راه تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی سانی آیا ماشین لباسشویی سانی قفل کودک دارد؟ دکمه ریست کردن ماشین لباسشویی سانی چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی سانی بشوییم؟

راهنمای نصب صحیح ماشین لباسشویی سانی

در راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی برای جلوگیری از مشکلاتی مانند لرزش، صدای اضافی و موارد دیگر در این قسمت به راهنمای نصب کامل ماشین لباسشویی سانی می پردازیم. پس از بیرون آوردن ماشین لباسشویی از جعبه، پیچ های پشت آن را باز کرده و محل مناسبی را برای نصب انتخاب کنید. برای انتخاب مکان مناسب برای ماشین لباسشویی درب جلو و یا سطلی تا پایان با آی پی امداد همراه باشید.

باز کردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی سانی

پیچ های پست ماشین لباسشویی برای محافظت از قطعات ماشین لباسشویی در هنگام جابجایی است و برای استفاده باید این پیچ ها را باز کنید تا ماشین لباسشویی مشکلی نداشته باشد.

  • اگر پیچ های ماشین لباسشویی را باز نکنید، باعث ایجاد صدا و آسیب به قطعات داخلی می شود.
  • پیچ ها را باز کنید و جای آنها را با یک درپوش بپوشانید.
  • پیچ ها را نگه دارید تا برای جابه چایی مجدد ببندید و در حین حمل و نقل دچار مشکل نشوید.

انتخاب محل نصب مناسب ماشین لباسشویی سانی

محل نصب ماشین لباسشویی سانی باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

ابتدا باید یک مکان صاف و بدون شیب (نهایتا 1 درجه شیب)، با آب سرد و گرم، مکانی برای تخلیه آب و دسترسی به پریز برق برای نصب ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید که ماشین لباسشویی باید از منابع گرمایشی مانند شوفاژ، شومینه، اجاق گاز، بخاری و اینگونه وسایل دور باشد.

انتخاب محل نصب مناسب ماشین لباسشویی سانی

  • اندازه گیری مساحت مناسب ماشین لباسشویی و محل نصب

ماشین لباسشویی ها در اندازه ها و اشکال مختلفی تولید می شوند، بنابراین برای اطمینان از اندازه محل نصب و قرارگیری صحیح لباسشویی باید عرض، ارتفاع و عمق ماشین لباسشویی و فضای نصب آن را اندازه گیری کنید. حداقل 5 تا 10 سانتی متر فضا داشته باشد.

برای استفاده صحیح و آسیب نرساندن به ماشین لباسشویی می توانید با استفاده از پایه های تنظیم ارتفاع تعبیه شده در زیر ماشین لباسشویی آن را تراز کرده و از لرزش هنگام شستشو جلوگیری کنید.

اتصالات شیر آب ماشین لباسشویی سانی

شیلنگ های ورودی آب از قبل در محل نصب شده اند و در برخی از ماشین های لباسشویی ورودی آب گرم با حرف H یا قرمز و ورودی آب سرد با حرف H مشخص شده است رنگ C یا آبی مشخص شده است. برای جلوگیری از نشتی و رفع برق گرفتگی ماشین لباسشویی موارد زیر را رعایت کنید.

  • در صورت سوراخ بودن و حتما شیلنگ را تعویض کنید.
  • اتصالات را با کاکتور مخصوص انجام دهید.
  • درصورت فشار زیاد آب از فشار شکن استفاده کنید.
  • از پیچ خوردگی نداشتن مسیر شیلنگ اطمینان حاصل کنید.

پیچ های پشت ماشین لباسشویی سانی

برای تخلیه آب می توانید شلنگ تخلیه را به بقیه اتصالات زیر سینک وصل کنید یا مسیر تخلیه مجزایی را برای تخلیه در نظر بگیرید و شلنگ تخلیه را به آن وصل کنید.

تکمیل نصب ماشین لباسشویی سانی

پس از قرار دادن ماشین لباسشویی در محل مناسب، اتصالات را به طور کامل وصل کنید. برای اتصال ماشین لباسشویی سانی به پریز برق نکات زیر را رعایت کنید.

  1. نزدیکی پریز برق به محل نصب
  2. عدم کشش در کابل برق
  3. در صورت قطعی برق و کابل کوتاه استفاده از محافظ برق
  4. سیم برق شکسته یا بدون روکش

اتصال ماشین لباسشویی سانی به پریز برق

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی سانی

جاپودری ها در ماشین لباسشویی های سطلی و درب جلو به صورت کشویی است. در ماشین لباسشویی های سطلی زیره در ماشین لباسشویی تعبیه شده است. در لباسشویی های درب جلو در بخش بیرونی ماشین لباسشویی مانند دیگر لباسشویی ها می باشد. جاپودری ماشین لباسشویی سانی را با فشار دادن ضامن از محفظه خارج کنید. بهتر است محفظه جاپودری را با مسواک تمیز کنید و پس از تمیز کردن جاپودری را در جای خود قرار دهید.

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی سانی

کدام بخش جاپودری ماشین لباسشویی سانی برای چه موادی است؟

براساس راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی جاپودری ماشین لباسشویی سطلی یک قسمت دارند و فقط می توانید یک ماده شوینده را در آن بریزید. اما در لباسشویی های درب جلو جاپودری با چند قسمت مشخص شده که در هر کدام باید ماده شوینده مربوطه ریخته شود.

  • هر بخش با توجه به برنامه ماشین لباسشویی مواد شوینده را به لباس اضافه می کند.
  • علامت تک خطی | برای افزودن مواد شوینده در حین خیساندن. دو خط || برای افزودن ماده شوینده اصلی است و در هنگام شستشو به لباس اضافه می شود. ستاره * برای افزودن نرم کننده است و در انتها به لباس اضافه می شود تا اتوکشی آسان شود.

کدام بخش جاپودری ماشین لباسشویی سانی برای چه موادی است

شوینده مناسب لباسشویی سانی چه ویژگی دارد؟

افزودن مواد شوینده لباسشویی سانی محدودیتی ندارد، اما باید با توجه به نوع لباس، مواد شوینده را انتخاب کنید. البته عدم استفاده از شوینده های خیلی قوی به افزایش عمر لباسشویی و لباس کمک می کند. انواع مواد شوینده که می توانید از آنها استفاده کنید:

انواع مواد شوینده لباس قدرت پاک کنندگی
صابون لباسشویی
  • قدرت پاک کنندگی بالا در عین حال خاصیت نرم کنندگی
  • مناسب شستن لباسش های نخی
پودر لباسشویی
  • انواع تاید و شوینده پودری مناسب با جنس لباس
  • از بین بردن بوی نامطبوع و لکه ها
مایع لباسشویی
  • مناسب شستشوی سریع لباس به علت قابلیت حل شوندگی بالا
  • مناسب انواع لباس های نخی و پلاستیکی و جلوگیری از چروک لباس
قرص لباسشویی
  • مناسب استفاده برای لباس های روشن
  • از بین بردن بوی نامطبوع لباس ها
  • از بین بردن سختی آب و جرم های ماشین لباسشویی
لکه بر و نرم کننده
  • قابلیت نرمی و لکه زدایی قوی برای لباس های رنگ روشن

از پر کردن بیش از حد جاپودری و مخصوصا نرم کننده خودداری کنید.

عملکرد دکمه ها در ماشین لباسشویی سانی

با توجه به مدل ماشین لباسشویی سانی تعداد برنامه ها با هم متفاوت است. با توجه به پیشرفت و محصولات جدید ماشین لباسشویی سانی می تواند برنامه های جدیدی نیز اضافه شده باشد. در راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی برنامه هی شستشوی این دستگاه در ادامه ذکر شده است.

نام برنامه لباسشویی معنی فارسی برنامه کاربرد برنامه در شستشو
Eco Cotton پشستشوی لباس های کتان و پنبه ای با صرفه اقتصادی و انرژی از این برنامه برای لباس هایی از جنس کتان، نخ پنبه و لباس هایی که رنگ ثابت دارند استفاده میشود.
Mix مخلوط برای لباس هایی که با جنس های مختلف مثل کتان و الیاف مصنوعی
Cotton پنبه این برنامه برای لباس هایی از جنس پنبه و نخ پنبه مناسب است.
Drum Clean شستشوی محفظه برای شستن محفظه داخلی ماشین لباسشویی پودر مخصوص تمیز کردن محفظه را بریزید و این برنامه را انتخاب کنید.
Rinse+spin آبکشی و خشک کن از این برنامه برای ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک استفاده میشود پس از آبکشی لباس ها را کاملا خشک میکند.
Wool شستن لباس های پشمی برای لباس های بافتنی و پشمی میتوانید از این برنامه استفاده کنید تا از دفرمه و گشاد شدن لباس ها بافتنی جلوگیری کنید.
Spin چرخش برای خشک کردن لباس بدون شستشو
Synthetic لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی برای لباس هایی که از الیاف مصنوعی میباشند، میتوانید از این برنامه استفاده کنید.
Kids wear شستن لباس بچه برای شستشوی لباس نوزاد و کودک از این برنامه استفاده کنید.
Quick wash شستشوی سریع برای لباس های رنگی که نسبتا کثیف نیستند اما نیاز به شستشو با دمای نه چندان بالا دارند این برنامه مناسب است.

شستن پتو، رو تختی، کیف، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی سانی

در ادامه به بررسی نحوه شستشوی انواع پتو، روتختی، کفشو کیف و تنظیمات مربوط به آن در ماشین لباسشویی سانی پرداخته ایم:

مورد شستشو برنامه مناسب
پتو و روتختی
  1. برای شستن پتو و ملحفه استفاده از برنامه Synthetic را به شما پیشنهاد می کنیم.
  2. پتو و روتختی یک نفره را می توانید با ماشین لباسشویی زیر 10 کیلو بشویید اما برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی از نوع دو نفره باید ماشین لباسشویی بالای 10 و 12 کیلو باشد.
کفش و کتانی
  1. برای شستشوی کفش ها و شستن کتانی در ماشین لباسشویی ابتدا بند آن ها را باز کرده و سپس برای شستن در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  2. با توجه به جنس کفش و کتان می توانید از برنامه Cotton یا Mix استفاده کنید.
کیف
  1. برای شستشوی کیف در ماشین لباسشویی ابتدا تمام جیب های کیف را خالی کرده و سپس آن را خوب تکان دهید تا همه چیز داخل کیف بیفتد.
  2. سپس تمام زیپ ها را ببندید و داخل لباسشویی قرار دهید و برای کیف های برزنتی برنامه Synthetic یا برای کیف های پارچه ای Eco cotton را انتخاب کنید.

شستن پتو، رو تختی، کیف، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی سانی

ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی سانی چقدر است؟

هر ماشین لباسشویی با هر کیلوگرم ظرفیت میتواند حداکثر 3/4 از لباس هایی که در دیگ وجود دارد را بشویید و حداقل 2/4 ظرفیت باید پر باشد تا ماشین لباسشویی را روشن کنید. در ماشین لباسشویی های سطلی نیز باید این مقدار در نظر گرفته شود. اگر این مقدار بیشتر یا کمتر باشد باعث آسیب طولانی مدت به موتور و دیگ ماشین لباسشویی می شود و نمی تواند لباس ها را به خوبی تمیز کند.

ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی سانی چقدر است

تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی سانی

در ماشین لباسشویی المنتی برای گرم کردن آب وجود دارد و در مواقعی که نیاز به گرم کردن آب دارد از آن استفاده می کند. برای تنظیم دمای آب نیز می توانید از دکمه temp استفاده کنید و دمای آب مشخص شده برای برنامه های دستگاه را تغییر دهید. حداقل دما 20 و حداکثر 90 درجه می باشد. اگر برای شستن لباس ها از آب گرم و داغ استفاده کنید باعث ایجاد چین و چروک بیشتر روی آن ها می شود.

تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی سانی

دکمه خشک کن در ماشین لباسشویی سانی

دکمه Spin برای خشک کردن لباس ها بعد از شستن است. اگر ماشین لباسشویی سطلی دارید، باید لباس ها را به صورت دستی به محفظه خشک کن اضافه کنید و این دکمه را فشار دهید تا لباس ها خشک شوند. اگر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک باشد، با فشار دادن دکمه خشک کن لباسشویی به طور خودکار فرآیند خشک کردن را انجام می دهد. در صورتی که این دکمه را غیرفعال کنید، لباس ها پس از تخلیه در همان مرحله آبکشی باقی می مانند.

دکمه خشک کن در ماشین لباسشویی سانی

بهترین راه تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی سانی

استفاده از قرص های ضد جرم یا ضد جرم گیری بهترین راه است. یا یک قرص جرمگیر را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید یا پودر رسوب زدا را داخل ماشین لباسشویی بریزید و با برنامه Drum clean ماشین لباسشویی را روشن کنید و سپس با استفاده از دکمه TEMP دما را روی 60 درجه تنظیم کنید. بقیه کار رسوب زدایی توسط ماشین لباسشویی انجام می شود. از این برنامه حداقل هر 6 ماه یکبار استفاده کنید.

بهترین راه تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی سانی

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی سانی

بعد از هر بار شستشو مقدار کف و آب بین لاستیک درب ماشین لباسشویی باقی می ماند و در دراز مدت باعث ایجاد کپک روی لاستیک و بوی نامطبوع ماشین لباسشویی می شود. بهتر است لاستیک دور در را با محلول «آب و سرکه» یا «محلول آب و آنتی باکتریال» کاملا شسته و با حوله خشک کنید. پس از هربار شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی سانی

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی سانی

در ماشین لباسشویی سانی فیلتری برای جمع آوری اجسام اضافی وجود دارد و بهتر است هر 6 ماه یکبار آن را خارج و تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر بهتر است درب بیرونی فیلتر را باز کنید، شیلنگ تخلیه اضطراری را آزاد کنید و درپوش آن را باز کنید و سپس درب فیلتر را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و باز کنید. پس از تمیز کردن فیلتر آن را در جای خود قرار داده و سفت کنید.

  • از جمله صداهای غیرعادی که در ماشین لباسشویی شنیده می شود ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلتر باشد.
  • پس از تمیز کردن فیلتر، مطمئن شوید که درب فیلتر محکم بسته شده است، زیرا در صورت نشتی خطر برق گرفتگی وجود دارد.

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی سانی

طریقه صحیح جرمگیری لباسشویی سانی

جرم گیری ماشین لباسشویی یکی از کارهایی است که از آسیب دیدن و تعویض قطعات در آینده جلوگیری می کند. بهتر است هر 6 ماه یکی از روش های زیر را انتخاب کنید و داخل ماشین لباسشویی و دیگ را تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز برای جرم گیری ماشین لباسشویی طریقه جرم گیری لباسشویی
جوش شیرین + سرکه
  • 100 گرم جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید.
  • برنامه Drum Clean یا Eco Cotton را انتخاب کنید.
  • دمای آب را 90 درجه تنظیم کنید.
  • بعد از آبگیری و چرخیدن آبکش محفظه، محلول را داخل جاپودری بریزید تا از شلنگ وارد دیگ شود.

 

قرص جرم گیر
  • یک قرص جرم گیر داخل آبکش دیگ بگذارید.
  • برنامه Drum Clean یا Eco Cotton انتخاب و دمای آب را روی 90 درجه تنظیم کنید.

 

پودر جرم گیر
  • یک بسته پودر جرم گیر را داخل جا پودری بریزید
  • برنامه Drum Clean یا Eco Cotton انتخاب و دمای 90 درجه را برای آب تنظیم کنید.

 

طریقه صحیح جرمگیری لباسشویی سانی

نحوه خوشبو کردن ماشین لباسشویی سانی

با تمیز کردن لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی، جاپودری، فیلتر و به طور کلی دیگ لباسشویی باید بوی بد ماشین لباسشویی کاملا از بین برود. اما اگر باز هم بوی نامطبوعی احساس می کنید، بهتر است بعد از هر بار شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا بوی نامطبوع ایجاد نشود.

آیا ماشین لباسشویی سانی قفل کودک دارد؟ چگونه فعال کنیم؟

قفل کودک لباسشویی را با فشردن همزمان دکمه های Per Wash و Medic Rinse، می توانید فعال و غیرفعال کنید تا از دستکاری تصادفی تنظیمات در حین شستشو جلوگیری کنید. برای جلوگیری از دستکاری کودکان در تنظیمات ماشین لباسشویی، می توانید در برخی ماشین لباسشویی ها به نام Child lock را فشار دهید تا قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال کرده و با فشار دادن مجدد آن را غیرفعال کنید.

آیا ماشین لباسشویی سانی قفل کودک دارد؟ چگونه فعال کنیم؟

دکمه ریست کردن ماشین لباسشویی سانی

اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای دکمه تنظیم مجدد هستند، اما اگر با توجه به راهنمای استفاده ماشین لباسشویی سانی این دکمه روی ماشین لباسشویی شما وجود ندارد، می‌توانید:

  • ماشین لباسشویی را چند دقیقه از برق بکشید چند دقیقه صبر کنید تا به طور خودکار ریست شود.
  • دکمه پاور را چند دقیقه نگه دارید تا ریست لباسشویی انجام شود.

چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی سانی بشوییم؟

از شستن هر چیزی در ماشین لباسشویی خودداری کنید؛ زیرا باعث آتش سوزی یا سوراخ شدن ماشین لباسشویی می شود و به آن آسیب می رساند. در زیر لیستی از این موارد همراه با علت آورده ایم.

مواردی که باید از شستن آنها خودداری کنید علت
لباس هایی که آغشته به مواد قابل اشتعال امکان آتش سوزی و جرقه در هنگام شستشو
عروسک یا لباس هایی که کیت برقی و باتری احتمال برق گرفتگی ناشی از رسانایی آب و بدنه فلزی ماشین لباسشویی
الیاف و فوم گیر افتادن در فیلتر و خرابی ماشین لباسشویی
کیف های یراق دار امکان ایجاد سوراخ در دیگ ماشین لباسشویی
لباس های سنگدوزی شده خراب شدن لباس و سنگدوزی ها، گرفتگی در لوله تخلیه و پر شدن فیلتر
ترمه های ملیله دوزی شده پاره شدن ملیله ها و همچنین پرکردن داخل فیلتر و لوله تخلیه
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد