logo logo تعمیرات کولرگازی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اورلود کولر گازی

اورلود کولر گازی
اورلود کولر گازی
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اورلود کولر گازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اورلود کولر گازی یکی از قطعات اصلی این دستگاه است که بروز هرگونه مشکل و خرابی در آن در اکثر مواقع منجر به کار نکردن اسپیلت خواهد شد. ممکن است نام این قطعه برای بسیاری از افراد شناخته شده نباشد، اما برای افرادی که با قطعات کولرگازی آشنایی دارند، رله اورلود قطعه ای نام آشنا می باشد. در این مقاله برای آشنایی شما به معرفی این قطعه پرداخته ایم و توضیح خواهیم داد که علت اورلود کولر گازی شامل چه مواردی است. پس از آن نیز به مسائل دیگری نظیر روش تست اورلود کولر گازی و قیمت اورلود کولر گازی، خرید و تعویض آن می پردازیم. از این رو اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید و می خواهید با اورلود اسپیلت آشنا شوید، می توانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه نحوه عیب یابی اورلود اسپیلت در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

هر آن چیزی که باید درباره اورلود کولر گازی بدانید!

اورلود کولر گازی قطعه الکتریکی بسیار مهمی در این دستگاه به شمار می رود که از سوختن موتور و سایر قطعات جلوگیری می نماید. از این رو در صورت خرابی باید در سریع ترین زمان اقدام به عیب یابی و رفع ایراد آن نمایید. در ابتدای این مقاله جدولی برای شما آماده کرده ایم که به کمک آن می توانید از تمامی نکات مهم در زمینه علت اورلود کولر گازی و رفع مشکل مربوط به این قطعه اطلاع پیدا کنید.

سوال پاسخ
انواع اورلود کولر گازی
  • اورلود اینترنال (داخلی)
  • اورلود اکسترنال (بیرونی)
دلیل اورلود کولر گازی
  1. آمپر کشیدن بیش از حد کمپرسور
  2. کیپ شدن لوله مویی
  3. گرفتگی شیر برقی
  4. خرابی خازن
  5. نوسانات برق
نشانه های اورلود اسپیلت
  • بالا بودن حرارت کمپرسور
  • عدم ارتباط میان پایه های کمپرسور

اورلود کولر گازی چیست؟

اورلود کولر گازی

قطعه اورلود کولر گازی در واقع بخشی کوچک در دستگاه است که از کمپرسور در برابر حرارت های زیاد که معمولا به دلیل مشکلات موجود در اسپیلت رخ می دهد، محافظت می کند. این قطعه در انگلیسی به نام overload Protector خوانده می شود که به معنی محافظ اورلود یا محافظ اضافه بار است و به صورت مخفف به نام OLP شناخته می شود. البته اورلود در بسیاری دیگر از قطعات الکترونیکی نیز کاربرد دارد و تنها خاص این دستگاه نیست، در اصل اورلود قطعه ای است که به واسطه ساختاری که دارد در هنگام بروز خطر از آسیب جدی به دستگاه محافظت می کند. ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که اورلود کولر گازی کجاست، باید بگوییم که این قطعه داخل کمپرسور و در قسمت وسط کمپرسور قرار گرفته است.

انواع رله اورلود کولر گازی

به طور کلی اورلود ها به دو صورت هستند:

  • قطعه اورلود کولر گازی حرارتی که به صورت موازی در مدار کار می شوند و ساختمانی شبیه به بی متال دارند.
  • قطعه های حرارتی با بالا رفتن حرارت دستگاه جریان را قطع می کنند تا دستگاه به شرایط عادی باز گردد.
  • اورلود اسپیلت مغناطیسی که از نوع بوبینی هستند که با جریان زیاد واکنش نشان می دهد.
  • در صورتیکه جریان اضافی در مدار وارد شود وارد عمل می شوند و مدار را قطع می کنند.

در کولرهای گازی نیز دو نوع اورلود دیده می شود:

  • کولرهای گازی قدیمی تر به اورلودهای بیرونی یا خارجی مجهز هستند که از نوع سری یا حرارتی هستند و روی سیم COM بسته شده اند.
  • اما کولرهای جدید از اورلودهای داخلی یا اینترنال استفاده می کنند.
  • این نوع اورلود به دلیل اینکه در داخل کمپرسور کار گذاشته شده اند به این نام خوانده می شوند و عملا دسترسی به آن کار راحتی نیست.

علت اورلود کولر گازی چیست؟

علت اورلود کولر گازی

اورلود اسپیلت همواره امر بدی نیست و می تواند از سوختن موتور و همچنین آسیب جدی به دستگاه جلوگیری کند. اما باید بدانید که همواره دلیلی برای اورلود وجود دارد که این دلایل را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد. هر اتفاقی می توان باعث اورلود اسپیلت شود، اما دلایل اورلود کمپرسور کولر گازی که بنا بر تجربه کارشناسان ما در شرکت تعمیر کولر گازی آی پی امداد مشهود بوده است، موارد زیر می باشد که باعث شده اند کولرهای گازی بدون در نظر گرفتن برند اورلود کنند:

  • برق ورودی دستگاه مشکل دارد مثلا ممکن است ولتاژ پایینی داشته باشد و یا دچار نوسان جریان شده باشد.
  • خازن کمپرسور از کار افتاده است یا خراب شده است.
  • ممکن است سیم پیچ راه انداز یا استارتر سوخته باشد و یا کمپرسور بیش از 10 آمپر اضافه بار داشته باشد.
  • برخی از کولرهای گازی دارای سیستم لوله مویی هستند که گرفتگی این لوله و گرفتگی شیربرقی علت اورلود کمپرسور کولر گازی خواهد بود.

روش تست اورلود کولر گازی

تشخیص اورلود کولر گازی کار فنی و تخصصی است که بهتر است تعمیرکار حرفه ای عیب یابی اسپیلت را انجام دهد. اما عمدتا به دو روش در صورت نیاز می توانید تشخیص دهید که عیب کولر گازی شما اورلود کردن کمپرسور کولر است.

  • تست بدنه کمپرسور می تواند در تشخیص اورلود اسپیلت تعیین کننده باشد.
  • صرف نظر از اینکه اورلود داخلی است یا بیرونی، در چنین مواقعی حرارت بدنه کمپرسور به شدت بالا می رود.
  • یعنی با لمس دست هم به راحتی حرارت آن و زیاد بودن حرارت مشخص می شود.
  • دومین راه نیاز به شناخت کار اهم متر دارد.
  • برای این منظور باید با استفاده از اهم متر پایه های کمپرسور را تست کنید.
  • برای این کار باید یک سر اهم متر را به پایه C گذاشته و سایر پایه ها را با سر دیگر امتحان کنید.
  • اگر این پایه به سایر پایه ها ارتباط نداشت و راه نداد، معلوم می شود که این قطعه در کولر گازی مشکل پیدا کرده است.
  • البته ممکن است اورلود هم خراب باشد که باید خود اورلود هم تست گردد.

آیا می توان کولر گازی را از اورلود خارج کرد؟

معمولا اورلود کولر گازی به دلیل ساختار مکانیکی که دارد، در شرایط اضطرار واکنش نشان می دهد و اتصال را قطع می کند. طبیعتا در چنین حالتی وقتی کولر به حالت عادی باز گردد، اورلود ول کرده و مجددا دستگاه قادر به راه اندازی می باشد.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه همانگونه که توضیح داده شد، علتی باعث این مسئله می شود و نمی توان از کنار اورلود کولر گازی به راحتی گذشت. البته شاید برای یک بار نوسان جریان برق این اتفاق را رقم زده باشد که اگر اورلود تکرار نشد، جایی برای نگرانی نیست. اما اگر این اتفاق مجددا تکرار شد، حتما باید یک متخصص تعمیر کولر گازی مشورت نمایید. اورلود را نمی توان از کولرگازی خارج نمود، اگر این اتفاق بیفتد، باعث سوختن و خراب شدن کمپرسور کولر گازی می شود.

نحوه رفع اورلود کولر گازی

رفع اورلود کولر گازی

در صورتی که به هنگام انجام تست های اولیه مشخص شد که کولرگازی شما دچار وضعیت اورلود شده است، باید هرچه سریع تر برای رفع اورلود اسپیلت کاری انجام دهید. در این شرایط اولین اقدام این است که دلایل اورلود کمپرسور کولر گازی را شناسایی نمایید. اگر ایراد از موتور یا کمپرسور دستگاه باشد، عیب یابی و تعمیرات کمپرسور در اولویت قرار خواهد گرفت. چنانچه کندانسور دچار مشکل شده باشد، با ترمیم یا تعمیر این بخش می توانید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.

به طور گلی جهت جلوگیری از از تاثیرات نامناسب ناشی از نوسانات برق، بهتر است همواره برای روشن کردن کولرگازی خود از محافظی باکیفیت و مطمئن استفاده نمایید. از آنجایی که قطعات اسپیلت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند، برای رفع هرگونه مشکل نظیر رله اورلود کولر گازی بهتر است از تعمیرکاران مجرب در این زمینه کمک بگیرید. تعمیرکاران متخصص با حضور در محل، ضمن بررسی و عیب یابی علت اورلود دستگاه، مشکل دستگاه شما را به بهترین شکل برطرف خواهند کرد.

تعویض اورلود کولر گازی

همانطور که در بخش بالا نیز اشاره کردیم، رله اورلود یکی از مهترین قطعات کولرگازی است که اگر بنا به هر دلیلی کارکرد درستی نداشته باشد، دستگاه نیز به خوبی کار نخواهد کرد. همچنین بهتر است بدانید که بروز هرگونه خرابی در اورلود می تواند منجر به از کار افتادن کمپرسور و خاموش شدن آن گردد. در چینین مواقعی اگر رله اورلود کولر گازی دچار ایراد شده باشد، باید اقدام به تعویض آن نمایید. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که تعویض اورلود اسپیلت به دلیل تخصص بالای این امر باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. از این رو چنانچه پس از بررسی اورلود متوجه شدید که ایراد از این بخش است، بهتر است از تعمیرکار متخصص بخواهید تا این قطعه را با یک قطعه نو جایگزین نماید.

قیمت اورلود کولر گازی

ممکن است شما نیز پس از یافتن دلیل اورلود کولر گازی به دنبال تعویض این قطعه و قیمت اورلود اسپیلت باشید. در زمینه بررسی هزینه اورلود لازم است بدانید که این هزینه با توجه به برند و مدل دستگاه شما تعیین خواهد شد. معمولا تکنسین متخصص پس از یافتن علت بروز این مشکل، هزینه تعویض این قطعه را برای شما مشخص خواهد کرد. به عنوان مثال ممکن است مشکل اورلود به دلیل بروز گرفتگی باشد که با رفع گرفتگی و سرویس دستگاه مشکل رفع خواهد شد و نیازی به تعویض این قطعه نمی باشد. اما اگر به دنبال خرید اورلود کولر گازی هستید، می توانید با کارشناسان متخصص آی پی امداد در واحد فروش قطعات کولرگازی تماس حاصل نموده و قطعه مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

نتیجه گیری از مقاله اورلود توسط تعمیرکار کولرگازی آی پی امداد

در این مقاله به بررسی تمامی نکات مهم در زمینه علت اورلود کولر گازی پرداختیم. به نتیجه گیری مقاله اورلود اسپیلت توسط تعمیرکار کولرگازی آی پی امداد در ادامه توجه نمایید:

  • اورلود قطعه ای در کمپرسور کولرگازی است که دارای فیوز حرارتی می باشد.
  • فیوز حرارتی که در اورلود قرار دارد، کار آن ضمانت سلامت کمپرسور است.
  • زمانی که فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود، اورلود فررمان قطع کردن موتور را صادر می کند.
  • اگر بدنه کمپرسور بیش از حد گرم شده باشد، کمپرسور مجدد اورلود می کند.
  • اگر همچنان بدنه کمپرسور بیش از حد داغ بود، لازم است که اورلود باید تعویض شود.
  • در صورتی که شیربرقی و لوله مویی بدنه بیش از حد کیپ باشد، کمپرسور اورلود می کند.

تعویض یا تعمیر اورلود یک تخصص کاملا حرفه ای تعمیرکار است. برای این کار تعمیرکار متخصص آی پی امداد ابتدا دلیل اورلود را مشخص و برطرف می کند و سپس به سراغ تعمیر و تعویض این قطعه می پردازد به همین منظور انتخاب تعمیرکار اسپیلت اهمیت زیادی دارد. تکنسین های متخصص آی پی امداد می توانند به شما در زمینه کمک نموده و کار تعمیر کولرگازی شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

4.2/5 - (9 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

124 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • چنانی 14 مرداد 1398

    با سلام یک کولر اسپلیت 12هزار سوپر جنرال دارم که اورلود کرد و طبق توصیه تعمیر کار خاموشش کردیم و بعداز چند ساعت روشن کردیم روشن شد سرماش هم خوب بود و بعداز 10ساعت امروز ظهر مخواستیم دما رواز20 به 24تغییر دهیم چون offنمی کرد بعداز نیم ساعت موتور offکردو فقط باد گرم می داد و تا الان همین طور باد گرم میده علت چیه و چه باید کرد

    پاسخ دادن
    • مدیر 14 مرداد 1398

      سلام ، در ابتدا مشکل برق دستگاه را برطرف نمایید سپس یک خازن مکمل اضافه نمایید .

      پاسخ دادن
  • حمیدحیدرزاده 24 تیر 1398

    سلام اسپیلت درروزفقط کمپرسورمشکل اتومات کردن

    پاسخ دادن
    • مدیر 25 تیر 1398

      سلام ، روی چه درجه ای گذاشتید ؟

      پاسخ دادن
  • حمیدحیدرزاده 24 تیر 1398

    سلام کولرگازی اجنرال اینورتردارم توروز روشن میکنم کمپرسوربعدازچنددقیقه کارکردن دیگه اتومات نمیکنه وبادگرم میزنه ولی توشب مشکلی نداره میشه رانمایی کنیدمشکل ازکجاست؟ورفع مشکل

    پاسخ دادن
    • مدیر 25 تیر 1398

      سلام ، برد الکترونیکی و سنسورها باید چک شود .

      پاسخ دادن
  • محمود 15 خرداد 1398

    سلام. لطفا راهنمایی کنین . کولر جنرال 24000 . موقتی میخواد استارت کنه صدای تق میده و کمپرسور شروع به کار میکنه و خنک میکنه . بعضی وقتا و یا بعد از یکی دو ساعت کارکرد وقتی ترموستات کمپرسورو قطع میکنه و دوباره میخواد کمپرسور استارت کنه صدایی مثل قر قر شدید و زیاد ایجاد میشه . وقتی سریع خاموش میکنم و دوباره روشن میکنم کمپرسور بعد از چند دقیقه فعال میشه و صدای طبیعی میده. چه مشکلی وجود داره ؟!

    پاسخ دادن
    • مدیر 17 خرداد 1398

      سلام ، شیربرقی چک شود .

      پاسخ دادن
  • ناشناس 05 خرداد 1398

    سلام یک کولر۳۶هزار اوجنرال دارم روشن بود خودبه خود خاموش شدفیوزپرید فیوز زدم کولر روشن کنم فیوز بازم پرید سیم که از رله استارت میره برای موتورفیش خراب عوض کردم وقتی کولر روشن میکنم اتصال داره فیشه جرقه میزنه موتورسوخته یا مشکل از رله استارت است

    پاسخ دادن
  • علی بریحی 05 خرداد 1398

    سلام و خسته نباشید. من یک اسپیلت 12000میتسوبیشی دارم. وقتی هوا گرم میشه و دمای کولر میره بالای 27درجه، کمپرسور فعال نمیشه و خیلی طول میکشه تا دوباره کمپرسور روشن بشه.چندسال پیش خازن اورلود که روی کمپرسور بیرونی بود سوخته بود و تعمیر کار. آن را از مدار خارج کردم. ممکنه از اورلود باشه؟

    پاسخ دادن
  • وحید قاسمی 30 اردیبهشت 1398

    بله داره وقتی کمپرسور میخاد روشن شه نوسان برق ایجاد میشه و داخل پنل یه صدای تق میده

    پاسخ دادن
    • مدیر 31 اردیبهشت 1398

      سلام ، داخل اواپراتور یک رله برد و یک سمسور هست که باید چک شود ، همچنین رله اورلود کمپرسور هم چک شود .

      پاسخ دادن
  • وحید قاسمی 30 اردیبهشت 1398

    سلام یه کولر گازی جنرال دارم وقتی میخاد فن کنه اول یه صدای تق میده بعد فن میکنه خاستم بدونم مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 30 اردیبهشت 1398

      سلام ، کولرگازی شما سرما دارد یا خیر ؟

      پاسخ دادن
  • وحید قاسمی 30 اردیبهشت 1398

    سلام یه کولر گازی جنرال دارم وقتی میخاد فن کنه اول یه صدای تق میده بعد فن میکنه خاستم بدونم مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
  • پورمند 17 اردیبهشت 1398

    سلام کولر12هزار ویستل دارم کد e5میده سنسور داخلی عوض کردم بازم کدرا میده مشکل از چیه ممنون میشم راهنماییم بکنید

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 اردیبهشت 1398

      سلام ، کولرگازی شما مشکل سرمایش دارد و مدار برد باید تعمیر شود ، برای تعمیر کولرگازی در محل میتوانید از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

      پاسخ دادن
  • صطفی 27 فروردین 1398

    سلام.کولر گازی tcl دارم.امسال که روشن میکنیم.بعضی وقتها رو موتور نمیره.فن کار میکنه ولی موتور نه.درجه کولر را که کم میکنم میفته رو موتور.یا اینکه تو درجه 23یا24 کولر میره رو فن موتور جون میکنه نمیاد رو موتور .صدا میده.علتش چیع

    پاسخ دادن
  • میثم ممبینی 24 فروردین 1398

    سلام خسته نباشید کولر گازی گری ۱۲۰۰۰ من خطای F0 میده و خنک نمیکنه خواستم ببینم دلیلش چیه

    پاسخ دادن
  • هادی 14 فروردین 1398

    با سلام اسپیلت ۲۴۰۰۰ توشیبا دارم ده دقیقه روی فن و ده دقیقه روی کمپرسور کار میکنه زمانی که ده دقیقه ی کمپرسور تموم میشه بصورت خودکار درب پنل بسته میشه و میافته روی فن و این سیکل هی تکرار میشه خازن رو هم عوض کردم بهتر شد ولی روی درجه ۱۷ دوباره تکرار میشه لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 فروردین 1398

      سلام ، یک خازن مکمل اضافه نمایید .

      پاسخ دادن
  • سعید 06 آذر 1397

    با سلام و خسته نباشید کمپرسور برستول خریداری کردم دست دوم موقعی که تست میکنم ده ثانه روشن میشه اورلود میکنه چند دقیقه بعد از قطع شدن باز استارت میشه بدون این که موتور زره ای گرم بشه میخاستم دلیلش رو بدونم متشکر میشم

    پاسخ دادن
    • مدیر 07 آذر 1397

      سلام ف موتور شما مشکل دارد .

      پاسخ دادن
  • اکبر بحری 03 مهر 1397

    سلام کولر گازی 30 هزار اوجنرال دارم در خوزستان ساکنم بیشتر مواقع کولر روشن است بعضی مواقع کولر از کمپرسور خارج میشود و روی فن کار میکند ودیگه روی کمپرسور کار نمیکنه کمپرسور چند بار چک کردم خیلی گرم بود منم مجبور شدم کولر را چند ساعتی خاموش کنم بعد از آن که روشن کردم کولر درست میشه و به حالت اولیه بر میگرده

    پاسخ دادن
  • رضا مشار 19 مرداد 1397

    سلام . خسته نباشید . یک کولر گازی او جنرال 18 هزار دارم . فن روشن میشه ولی کمپرسور ، نه . خودم چک کردم قبل روشن کردن کمپرسور فیش های وردی به داخل کمپرسور برق داره ، ولی موقع کلید زدن به حالت کمپرسور برق ورودی به داخلش قطع میشه .حتی گفتم شاید از ترموستات باشه . اونو هم یکسره کردم ولی بازهم کمپرسور برقش قطع میشه وبازهم بکار نیفتاد .

    پاسخ دادن
    • مدیر 20 مرداد 1397

      سلام ، امکان دارد به دلیل نوسانات برق باشد ، در غیر این صورت یک هارد استارتر در کنار خازن اضافه کنید .

      پاسخ دادن
    • علی خلیفی 18 اردیبهشت 1398

      سلام کولر گازی دوتیکه دارم که متور اورد میکند زود گرم میشود ایا با ازافه کردن یک لوله مویی مشکلش حل نمیشود یا ازافه کردن خازن از کجا باید فهمید که سیمپیچ مشکل دارد و دیگر. خرجش نکنم امتحانش کردم تا 35 فشار هوا کمپرستور خاموش میشود

      پاسخ دادن
      • مدیر 18 اردیبهشت 1398

        سلام ، ابتدا باید گاز کولر چک شود و سپس یک خازن مکمل اضافه نمایید ، برای تعمیر کولرگازی در تهران میتوانید از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

        پاسخ دادن
        • حسین لک زایی 12 تیر 1398

          سلام وقت بخیر اسپیلت وایت وستینگهاوس ۳۰۰۰۰ دارم زمانی ک روشن میکنم حدود یکساعت کار میکند بعد از آن هر ۵ دقیقه کمپرسور قطع میشه بعد ۵ دقیقه وصل میشه و اینکار رو تکرار میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

          پاسخ دادن
    • کیمیا 12 مهر 1398

      باسلام در این حالتی که شما بیان میکنید باید گفت که یک یا چند کنتاکت داخلی کلید از بین رفته منظور همان کنتاکتهای داخلی کلید روشن خاموش هست که در همه حالتهای cool کنتاکتهای داخل کلید از بین رفتن پس سالم بودن کلید هم چک کنید...

      پاسخ دادن
  • سلیمان غلام نژاد 18 مرداد 1397

    باسلام کولر ما ال جی مدل نکست وان واینورترمیباشد احساس میکنم خنکی کولرکم شده سرویس کارگفت گازدستگاه کم شده 20 PCIشارژکرد ولی زیادفرقی نکرد 120000تومان هزینه شارژشدتماس گرفتم گفت چون کندانسورشمادربالکن و محیط بسته قرارگرفته خنک نمیکنه اگه نظرایشان درست باشه چرا سالهای قبل خنکی دستگاه خوب بعد لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر 20 مرداد 1397

      سلام ، کولرگازی الجی شما باید سرویس گردد . شستشوی مدار و لوله ها و در نهایت نشت یابی

      پاسخ دادن
  • مهسا سارانی 05 مرداد 1397

    سلام خسته نباشید ما امروز برقامون قطع شد و بعد از وصل شدن برق کولرمون اصلا خنک نمیکنه روشنه اما انگار اصلا کار نمیکنه نمیدونم مشکلش چیه اگه می دونید کمکم کنید لطفا کولر گازی مون جنسش گری هستش

    پاسخ دادن
    • مدیر 06 مرداد 1397

      قطعات کولرگازی گری شما به مانند برد الکترونیکی ، موتور و ... باید چک شود .

      پاسخ دادن
  • سعید ستوده 13 تیر 1397

    سلام کولر ما اجنرال پنجره ای هست دو روز پیش در حین کار یهو خاموش شد با اینکه زیاد هم ازش کار نمیکشیم وقتی بازش کردم دیدم سیمهایی که به خازن وصلن ذوب شدن خازنش دوتا سوکت داره مثل مال خودشو پیدا نکردم یجا گفت همین سه سوکته رو باید وصل کنم و به سوکت فن چیزی وصل نکنم الان روشن میشه ولی تا میخاد بره رو کمپرسور و بغلهای تا میخاد سرد بشه دوباره میره حالت اول فقط باد گرم میزنه

    پاسخ دادن
    • ابراهیم جعفری 12 شهریور 1397

      سلام کولر 30 هزار کنوود دارم اورلود کرده ایا درست میشود اورلود ان داخل کمپرسور هست ایا میشود تعویض شود یا باید کمپرسور نو گرفت ممنون

      پاسخ دادن
      • مدیر 12 شهریور 1397

        سلام ، رله اورلود داخل کمپرسور تعبیه شده است و بدانید وقتی اورلود میکند یعنی خازن توانایی برای استارت زدن کمپرسور ندارد و با اضافه کردن یک خازن هارداستارتر مشکل حل میشود .

        پاسخ دادن
  • مسعود غلامی مشهد 12 تیر 1397

    ممنونم از راهنمایی شم

    پاسخ دادن
    • مدیر 13 تیر 1397

      سلام ، خواهش میکنم .

      پاسخ دادن
      • مجید ستوده 10 فروردین 1399

        سلام .کولر اسپلیت ۲۴هزار هایسنس دارم زمانی که روشن میکنیم فن کار میکنه موتور یه لحظه صدا میده قطع میکنه .ممنون میشم راهنمایی کنید

        پاسخ دادن
        • آی.پی امداد 10 فروردین 1399

          سلام دوست عزیز ، یک خازن هارداستارتر به خازن کمپرسور اضافه نمایید و قبل آن کمپرسور و اواپراتور کامل باید تعویض شود.

          پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد