logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علائم سوختن کمپرسور کولرگازی

علائم سوختن کمپرسور کولرگازی
علائم سوختن کمپرسور کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علائم سوختن کمپرسور کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا با علائم سوختن کمپرسور کولرگازی آشنایی دارید؟ یکی از مشکلاتی که می تواند برای کولرگازی شما پیش آید، سوختن کمپرسور می باشد. شاید تصور کنید که سوختگی کمپرسور جزء مواردی است که می توانید به راحتی آن را در خانه انجام دهید، در صورتی که اینگونه نیست و باید از یک متخصص و یا تکنسین کمک بگیرید. چرا که این مسئله کاملا جدی بوده و باید توسط یک شخص که مهارت کامل در عیب یابی و تعمیر آن دارد، انجام پذیرد. نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی مانند عدم روشن شدن کمپرسور، تولید شدن باد گرم توسط دستگاه و … جزء مواردی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم تا بتوانید با بروز هریک از این علائم و نشانه ها، متوجه سوختگی کمپرسور کولرگازی خود شوید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید با تمام علل و علائم سوختگی کمپرسور کولرگازی اشنا شوید.

بررسی نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی

هنگامی که کمپسور کولرگازی دچار خرابی می شود، عملکرد دستگاه با ایراداتی مواجه می شود. از این رو بروز هرگونه مشکل در کمپرسور می تواند بسیار نگران کننده باشد و در صورت مشاهده کوچک ترین علائم نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی باید اقدام به بررسی و عیب یابی آن نمایید. با توجه به اهمیت این قطعه قصد داریم تا در این بخش شما را با نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی آشنا کنیم تا در شرایط ضروری بتوانید اقدام به بررسی هریک از این علائم در کمپرسور دستگاه خود نمایید.

سوال نشانه ها
علائم سوختن کمپرسور کولر گازی
  • روشن نشدن کمپرسور
  • ایجاد باد گرم
  • پریدن مداوم فیوز

با کمپرسور کولرگازی بیشتر آشنا شوید

کمپرسور کولرگازی

کمپرسور به عنوان قطعه اصلی و مهم کولرگازی شناخته می شود و بدون آن دستگاه عملا بی استفاده خواهد بود. کمپرسور با فشار، گاز را در لوله ها پخش میکند و در لوله های کندانسور، گاز با سرما به مایع تبدیل میشود و در نهایت از فیلتر درایر و لوله مویی عبور میکند تا به لوله های اواپراتور برسید و در نهایت از لوله های برگشت به کمپرسور میرسد و این فرایند تکرار میشود و سرما برای محیط شما ایجاد میشود.

در صورتی که کمپرسور نتواند به درستی کار کند، میزان باد گرم و سرد دستگاه به اندازه کافی نخواهد بود و نمی توان اقدام به خنک کردن محیط نمود. به طور کلی کمپرسور کولر گازی قادر است که در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به سرمایش محیط نماید. حال تصور کنید که این کمپرسور یا موتور از کار افتاده باشد، این مسئله موجب می شود که کارکرد صحیح دستگاه با مشکل مواجه شود. از این رو تنها در صورتی می توان اقدام به رفع مشکل نمود، که علت سوختن کمپرسور کولرگازی مشخص گردد.

از کجا بفهمیم موتور کولر گازی سوخته؟

علائم و نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی می تواند در هر کولرگازی متفاوت باشد. ما در این مطلب یک به یک آن ها را بررسی کرده ایم و برای شما شرح داده ایم. توجه داشته باشید که در صورت عدم تسلط کافی به عیب یابی و تعمیر کمپرسور کولرگازی، باید برای تعمیر آن از یک تکنسین کمک بگیرید.

در ادامه به بررسی موارد زیر به صورت جداگانه می پردازیم:

عدم روشن شدن کمپرسور از علائم نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی است

یکی از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی، عدم روشن شدن کمپرسور است. امکان دارد که در زمان روشن کردن کولرگازی متوجه شوید که برق یونیت خارجی تامین شده و فن عملکرد مناسب خود را دارد، اما کولرگازی به دمای تعیین شده نمی رسد و نمی تواند هوای مطبوعی را تولید کند. در این زمان احتمال سوختن کمپرسور کولرگازی وجود دارد.

باید ابتدا کولرگازی را خاموش کنید و از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که عیب یابی کولرگازی، می تواند هزینه بر باشد. اما هزینه بر بودن تعویض و یا تعمیر کمپرسور خیلی منطقی تر از آسیب دیدن اجزا و قطعات سالم کولرگازی، به دلیل سوختن کمپرسور می باشد. در این شرایط باید تست کمپرسور کولر گازی انجام شود.

تولید باد گرم یکی از نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی

تولید باد گرم یکی از نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی

  • امکان دارد که در زمان کار کردن کولرگازی، متوجه شوید که دستگاه باد گرم تولید می کند.
  • این می تواند یکی از علائم سوختن موتور کولر گازی به شمار آید.
  • چون کمپرسور نمی تواند گاز مبرد را از طریق لوله ها پمپاژ کند.
  • به همین خاطر قدرت خنک کنندگی به شدت کاهش پیدا می کند.
  • همچنین باید در نظر داشته باشید که این مسئله می تواند یک از نشانه های نشت گاز مبرد باشد.
  • اگر دستگاه کولرگازی شما، به تدریج قدرت خنک کنندگی خود را از دست داده است، می تواند یکی از دلایل آن، نشت گاز مبرد باشد.
  • پس از آن که دستگاه کولرگازی، گاز مبرد خود را از دست داد، فشار زیادی به کمپرسور وارد شده و باعث می شود که بسوزد.
  • در این زمان باید دستگاه کولرگازی را خاموش کنید و برای عیب یابی و تعمیر گاز مبرد و یا کمپرسور با تعمیر کاران ماهر آی پی امداد تماس بگیرید.

پریدن فیوز از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

اگر کلید مینیاتوری و یا فیوز کولرگازی شما مدام می پرد، می تواند یکی از علائم سوختگی موتور کولر گازی به شمار آید. باید در نظر داشته باشید که نباید سعی به روشن کردن دستگاه کولرگازی کنید. بلکه فیوز کولرگازی، کار خود را به درستی انجام داده و شما را از خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و آسیب بیش تر به کولرگازی، محافظت نموده است.

  • به طور معمول زمانی فیوز میپرد که تعداد زیادی از لوازم خانگی برقی پر مصرف با هم کار کنند.
  • این مسئله می تواند به فشار بیش تر منجر شده و باعث آتش سوزی شود.
  • در صورتی که یونیت خارجی کولرگازی شما برق را از دست بدهد، مدار را قطع می کند.
  • هم چنین این مسئله می تواند نشانه ای جهت خراب شدن و یا در حال خراب شدن کمپرسور به شمار آید.
  • در این زمان کمپرسور بیش از حد معمول گرم شده و برای انجام کار خود نیاز به انرژی زیادی دارد.
  • در صورتی که برای روشن نمودن مجدد کولرگازی به سراغ جعبه فیوز می روید، باید بدانید که داغ بودن بیش از اندازه فیوز، اصلا نشانه خوبی نمی باشد و باید جهت جلوگیری از هر گونه خطرات احتمالی دیگر با تکنسین آی‌پی امداد تماس بگیرید.

علائم سوختن موتور کولر گازی پنجره ای

به طور کلی میان کولر گازی پنجره ای و کولرگازی اسپیلت تفاوت هایی وجود دارد، اما می توان گفت بسیاری از مشکلاتی که ممکن است برای کولرگازی رخ دهد، در این مدل ها مشترک می باشد. از این رو می توان گفت علائم سوختن کمپرسور کولر گازی پنجره ای و یا اسپیلت مشابه بوده و شما با بررسی هریک از علائم ذکر شده می توانید به نیم سوز شدن یا سوختگی کمپرسور دستگاه خود پی ببرید. همانطور که در بخش های پیشین نیز بیان کردیم، از جمله نشانه های سوختن موتور کولر گازی می توان به روشن نشدن کمپرسور، پریدن فیوز و یا باد گرم اشاره نمود که این موارد می تواند هشداری جدی برای سوختگی کمپرسور کولرگازی پنجره ای شما باشند.

در صورتی که هریک از نشانه های ذکر شده را در دستگاه خود مشاهده نموده اید، باید آنها را جدی بگیرید؛ زیرا می تواند باعث ایجاد ایرادات بیشتری در کولرگازی شما و در نهایت خرابی آن شود. از این رو بهتر است سریعا دستگاه را خاموش کرده و با مرکز تعمیرات کولرگازی آی‌پی امداد جهت تعمیر دستگاه خود تماس بگیرید.

چگونه از سوختن کمپرسور کولر گازی جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بتوانید از نیم سوز شدن یا سوختگی کمپرسور کولرگازی خود جلوگیری نمایید، لازم است نکاتی را رعایت کنید که در ادامه برای شما آورده شده است:

  • به هنگام تهیه کولرگازی حتما به متراژ، شرایط محیطی و فضای ساختمان توجه داشته باشید و براساس این فاکتورها دستگاه خود را خریداری نمایید.
  • تابلو برق اواپراتور کولر را با توجه به استانداردها و رعایت نکات لازم نصب نمایید.
  • به هیچ وجه سرویس کولرگازی خود را به صورت دوره ای فراموش نکنید.
  • سیم کشی کولر گازی را به درستی و با رعایت استانداردها انجام دهید.
  • به هنگام نصب کولر گازی توجه داشته باشید که محل نصب دستگاه دور از نور مستقیم آفتاب یا گرد و غبار فراوان باشد.
  • هنگام بروز هرگونه خرابی و مشاهده علائم آن، عیب یابی دستگاه را به یک مرکز تخصصی بسپارید.

خلاصه ای از نشانه های سوختن کمپرسور اسپیلت توسط تعمیرکار آی پی امداد

علائم سوختن موتور کولر گازی، به طور کلی شامل مواردی نظیر روشن نشدن کمپرسور، پریدن فیوز و ایجاد هوای گرم توسط دستگاه بود که پیش تر با ذکر دلیل و شرح دادن هر کدام برای شما گفتیم تا در صورت مشاهده این علائم بتوانید سریعا اقدام به رفع ایراد کمپرسور دستگاه خود نمایید و از بروز خرابی های بیشتر جلوگیری کنید.

  • توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیر کمپرسور کولرگازی کاری آسان و هم چنین سرسری نیست و باید توسط تکنسین و تعمیرکار ماهر انجام پذیرد.
  • بهتر است در صورت مشاهده هر یک علائم و نشانه های سوختن کمپرسور، کار با کولرگازی را متوقف کنید و با نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات کولرگازی آی‌پی امداد تماس بگیرید.
4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد