logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی

علت داغ شدن دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد از اینکه برای بررسی علت داغ شدن دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی خود سایت ما را انتخاب کرده اید، بسیار سپاسگذاریم. تیم آی پی امداد برای عیب یابی و حل مشکل داغ شدن پریز، کابل و دو شاخه کولر گازی و اسپیلت در خدمت شماست. این مقاله با راهنمایی و مشورت از تکنسین های حرفه ای و باسابقه مجموعه آی پی امداد و به صورت کاملا تخصصی برای حل مشکل شما نوشته شده است. پس اگر از دانش فنی و تعمیر لوازمی مانند کولرگازی بهره مند هستید، لطفا با دقت این مطلب را دنبال کنید. در صورتی که هدف شما از خواندن این مطلب، عیب یابی مشکل داغ شدن پریز، کابل و دو شاخه اسپیلت است، این مطلب بسیار برای شما مفید خواهد بود و در رفع مشکل به شما کمک خواهد کرد.

چرا دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی داغ میشود؟

استفاده از پریز، کابل و دوشاخه برای همه لوازم برقی در زندگی روزمره ضروری است و اهمیت آنها انکار نشدنی است. برای مثال استفاده از دستگاهی مانند کولرگازی بدون کابل و دو شاخه و پریز به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. موضوعی که قرار است در مورد آن بحث کنیم، دلایل داغ شدن کابل و دو شاخه و پریز کولرگازی است. به طور کلی داغ شدن پریز و دو شاخه و کابل کولرگازی به این دلایل اتفاق می افتد:

بی کیفیت بودن کابل ها و دو شاخه ها و اتصالات نامناسب.

  • یکی از اصلی ترین دلایل داغ شدن کابل ها و دو شاخه ها و پریزها، کیفیت پایین و اتصالات نامناسب آنهاست. این مسئله منجر به افزایش مقاومت و حرارت در این قطعات برقی می شود.

نقص در سیستم برق خانگی

  • اگر سیستم برقی در منزل دچار مشکلاتی مثل خطای نصب، تنظیمات اشتباه و اتصالات معیوب و شکسته، تجمع آلودگی روی پوسته های برقی باشد، باعث افزایش بار بر روی سیستم برق و در نهایت داغ شدن کابل و پریز می شود.

خرابی کولرگازی

  • استفاده و اتصال کولر گازی قدیمی و خرابی که به پایان عمر خود نزدیک شده است، باعث اعمال بار اضافی روی سیستم برق خانگی می شود و در نهایت باعث داغ شدن قطعات برقی مثل سیم و کابل و پریز و دو شاخه می شود.

استفاده از چندین دستگاه مصرف برقی به همراه کولرگازی

  • اگر هنگام اتصال کولرگازی چندین دستگاه پرمصرف دیگر نیز روشن باشد، باعث وارد شدن بار زیاد بر روی سیستم برق خانگی می شود و ممکن است سیم و کابل ها و دو شاخه کولر گازی به شدت داغ شوند.

شرایط نگهداری نامناسب کابل و دو شاخه کولرگازی

  • اگر کابل و دو شاخه و پریز کولرگازی در شرایط نامناسبی مثل نور مستقیم آفتاب یا محیط مرطوب قرار بگیرد، ممکن است داغ شوند.

چرا دوشاخه، پریز و کابل کولرگازی داغ میشود

دلایل داغ شدن دو شاخه و پریز کولرگازی و اسپیلت

همانطور که می دانید، دو شاخه و پریز برق کولرگازی وظیفه دارند همه برق مورد نیاز دستگاه را تامین کنند و عبور دهند. این قطعات ممکن است به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت داغ شوند و در معرض آسیب قرار بگیرند.

قطر نامناسب سیم متصل به پریز

  • اگر سیمی که به پریز وارد میشود، قطر مناسبی نداشته باشد و یا به مسیر برق ورودی دستگاه توجه نشود، ممکن است کابل و دو شاخه متصل به کولرگازی آنقدر داغ شوند که خطر آتش سوزی به دنبال داشته باشد.
  • هنگام نصب کولرگازی به سیم کشی آن توجه کنید و هنگام انتخاب کابل، فاصله کولرگازی تا فیوز را مدنظر قرار دهید.
  • فاصله زیاد کابل با قطر بیشتر را انتخاب کنید و از کابل یک تکه تا فیوز مینیاتوری استفاده کنید.

متصل کردن سیم های با قطر کم به پریز برق

  • اگر سیم کشی برق به صورت اصولی انجام نشده و سیم های با قطر کم و نامناسب از پشت پریزها عبور کرده باشد، ممکن است هنگام متصل کردن کولرگازی پریز به شدت داغ شود.

شل شدن سیم ها در جعبه تقسیم

  • دلیل دیگر داغ شدن کابل و دو شاخه و پریز اسپیلت، این است که سیم ها در جعبه تقسیم به خوبی متصل نشده اند و این مورد بسیار خطرناک است.

دلایل داغ شدن دو شاخه و پریز کولرگازی و اسپیلت

روش های جلوگیری از داغ شدن دوشاخه و پریز کولر گازی

برای اینکه بتوانید از داغ شدن دوشاخه و پرز کولر گازی خود جلوگیری کنید، می توانید مواردی که در ادامه ذکر شده است را بررسی نمایید:

  1. یکی از راه حل ها برای جلوگیری از داغ شدن دو شاخه و پریز کولر گازی، این است که از کابل با قطر مناسب و به صورت یک تکه تا فیوز استفاده کنید.
  2. همچنین بهتر است کولرگازی فیوز جداگانه داشته باشد تا هنگام بروز مشکل به راحتی بتوانید فیوز را قطع کنید، بدون اینکه در کارکرد سایر لوازم برقی اختلالی به وجود بیاید.
  3. بنابراین اگر کولرگازی شما از نوع غیر اینورتر است، فیوز متناسب با آن را انتخاب کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.
  4. سیم های عبور کرده از پریز را قبل از نصب کولرگازی بررسی کنید. اگر سیم های عبور کرده از پریز قطر کمی دارند، هنگام کار کردن دستگاه به سرعت داغ میشوند؛ زیرا نمی توانند جریان برق زیادی را از خود عبور دهند.
  5. سیم های مسیر پریز تا فیوز را از لحاظ وجود اتصال شل بررسی کنید. زیرا شل بودن اتصالات یکی از دلایل آتش گرفتن کابل ها و بروز حادثه است.
  6. شل بودن فنرهای پریز در محل ورود دو شاخه برق یکی از دلایل بروز این مشکل است. زیرا فنرها اگر در معرض گرما قرار بگیرند، کارایی لازم را از دست می دهند.
  7. محکم بودن سیم هایی که از پشت پریز عبور کرده بسیار مهم است. اگر سیم به خوبی به پریز متصل نباشد، ممکن است در اثر گرما شل شوند. پس اگر سیم شل شده یا تغییر حالت داده، آن قسمت را بچینید و مجددا سیم را به پریز متصل کنید.
  8. سرویس نشدن به موقع کولرگازی و تجمع کثیفی و آلودگی و گرد و غبار روی شبکه های عبور هوای کولرگازی در بالا رفتن گرمای پریز بی تاثیر نیست. اگر دستگاه به موقع سرویس نشود، ممکن است مصرف برق را بالاتر برده باشد و یا فیوز، دوشاخه و پریز داغ شوند.
  9. کثیف بودن شبکه های کندانسور باعث میشود گرمای حاصل از کارکرد دستگاه به خارج از آن منتقل نشود و دمای کمپرسور و اجزا داخلی را بالا می برد.

چرا سیم کولرگازی داغ میشود؟

داغ شدن سیم کولرگازی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که خواهیم گفت.

  1. اتصالات ضعیف کولرگازی که در اثر آن یک قسمت از سیم دچار تراکم بالا جریان میشود و باعث داغ شدن سیم می گردد.
  2. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اتصالات ضعیف را نمی توان شناسایی کرد و ممکن است ناگهانی باعث بروز حادثه شوند.
  3. نامرغوب بودن سیم ها یکی از اصلی ترین دلایل داغ شدن سیم کولرگازی است.
  4. این سیم ها پس از مدت کوتاهی دچار آسیب میشوند و ممکن است جرقه بزنند و سایر سیم ها را نیز دچار حادثه کنند.

آنچه در مورد علت داغ شدن کابل، دو شاخه و پریز کولرگازی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی کردید، از شما سپاس گذاریم. در این مطلب درمورد دلایل داغ شدن کابل، دو شاخه و پریز کولرگازی آموختیم که باید از سیم و کابل های باکیفیت با قطر مناسب استفاده کرد. دلایل دیگر داغ شدن سیم و کابل و دوشاخه و پریز کولر گازی شامل:

  • شرایط نگهداری نامناسب کابل و پریز
  • خرابی دستگاه
  • استفاده همزمان از چندین وسیله برقی پرمصرف
  • قطر نامناسب سیم متصل به پریز
  • شل بودن سیم ها درون جعبه تقسیم و احتمال جرقه زدن آن ها

همچنین در این مطلب اشاره کردیم که داغ شدن سیم و کابل ممکن است حادثه آفرین باشد. توصیه میشود برای جلوگیری از حوادث برای کابل هایی که از پریز تا کولرگازی امتداد می یابند، از فیوزهای مینیاتوری استفاده شود. امیدواریم خواندن این مطلب از سایت آی پی امداد برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد