logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه جمع کردن گاز کولرگازی

نحوه جمع کردن گاز کولرگازی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه جمع کردن گاز کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب از آی پی امداد قصد داریم در مورد نحوه جمع کردن گاز کولر گازی یا به اصلاح پمپ دان کردن بدون گیج فشار اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به اینکه عملیات خنک سازی این نوع کولرها با استفاده از گاز خنک کننده استفاده میشود، مسائلی که مرتبط با گاز کولر گازی هستند را بسیار حساس کرده است. از آنجایی که ممکن است قصد داشته باشید کولرگازی را جابجا کنید و محل نصب آن را عوض کنید، نحوه جمع کردن گاز کولر اسپیلت بسیار مهم است. اگر این کار به درستی انجام نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به دستگاه و کمپرسور وارد کند. این مطلب با راهنمایی و مشاوره از تکنسین های حرفه ای مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد نوشته شده است و کاملا تخصصی می باشد.

جابجایی کولرگازی و نحوه جمع کردن گاز مبرد دستگاه

برخی مواقع پیش می آید که قصد دارید کولر گازی را جابجا کنید و مجددا آن را نصب کنید. یا زمانی که قصد انجام تعمیرات روی پنل داخلی را دارید، باید ابتدا تمام گاز مبرد موجود در کندانسور را جمع آوری کنید و پس از آن پنل ها را باز نمایید. اگر بدون تخلیه گاز مبرد آن را جابجا کنید، ممکن است به کمپرسور آسیب وارد شود. از این رو برای نصب مجدد، مجبور می شوید دوباره گاز آن را شارژ کنید.

جابجایی کولرگازی و نحوه جمع کردن گاز مبرد دستگاه

جمع کردن گاز کولرگازی که به آن پمپ دان کردن نیز می گویند، امری بسیار مهم بوده مراحل آن باید به ترتیبی که در ادامه خواهیم گفت، انجام شود.

چگونه باید گاز کولرگازی را جمع کرد؟

برای اینکه بتوانید گاز درون کولرگازی خود را جمع کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. در مرحله اول باید کولرگازی را به مدت 15 دقیقه روشن کنید و روی حالت سرمایش قرار دهید تا چرخه تبرید تکمیل شود.
  2. پس از کامل شدن سیکل تبرید باید درپوش شیر که روی کندانسور قرار دارد را باز کنید.
  3. شیلنگ گیج خود را در حالی که بسته است، به شیر سوزنی لوله برگشت شیر سرویس که لوله ضخیم تر است، متصل کنید.
  4. حال باید با استفاده از آچار آلن لوله باریک تر را به آهستگی ببندید و همزمان به عقربه گیج نگاه کنید.
  5. با نگاه کردن به عقربه می توانید میزان کاهش گاز را ببینید. پس از اینکه درجه گیج روی psi 10 قرار گرفت، شما باید شیر رفت که لوله باریک تر است را به طور کامل بسته باشید.
  6. حال باید شیر سرویس لوله برگشت را که لوله ضخیم تر است، به آرامی ببندید. زمانی که عقربه عدد صفر را نشان داد و تا حد وکیوم پایین آمد، باید شیر ضخیم تر کاملا بسته باشید.
  7. حال که هر دو شیر بسته هستند، دستگاه خاموش می شود و پمپ دان کردن کولرگازی با موفقیت به پایان رسیده است.
  8. پس از آن می توانید لوله های کندانسور و اواپراتور را باز کنید و روی آن تعمیرات انجام دهید یا کولر گازی را جابجا کنید.

چگونه باید گاز کولرگازی را جمع کرد؟

در صورتی که نتوانستید به تنهایی گاز کولرگازی را جمع کنید، به شما توصیه می کنیم به سایت آی پی امداد مراجعه فرمایید. پس از ثبت درخواست شما، تکنسین های مجموعه آی پی امداد در اسرع وقت در محل حضور پیدا می کنند و به شما برای جمع کردن گاز کولرگازی و جابجایی آن کمک می کنند.

نحوه جمع کردن گاز کولرگازی بدون گیج فشار

در قسمت قبل نحوه جمع کردن گاز کولرگازی را با استفاده از گیج فشار گفتیم. اما اگر گیج فشار ندارید، نیز مشکلی نیست؛ زیرا می توانید با استفاده از آچار آلن نیز این کار را انجام دهید. مراحل جمع کردن گاز کولرگازی با آچار آلن به این صورت است که باید ابتدا درپوش شیر را باز کنید و اگر کولرگازی خاموش است، آن را به مدت 15 دقیقه روشن کنید. سپس شیر سرویس رفت را کاملا ببندید و حدودا 30 ثانیه صبر کنید. بعد از طی شدن این 30 ثانیه باید شیر برگشت را نیز ببندید و بعد از بستن هر دو شیر کولرگازی را خاموش کنید.

  • نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که پس از بستن هر دو لوله به هیچ وجه نباید کولرگازی را روشن نگه دارید؛ زیرا امکان دارد دستگاه آسیب ببیند و جان شما نیز به خطر بیفتد.
  • هنگام جمع کردن گاز کولرگازی حضور یک نفر دیگر در کنار شما الزامی است، شخص دیگر باید کنار شما باشد و به محض بستن شیرها، کولر را خاموش کند.

نحوه جمع کردن گاز کولرگازی بدون گیج فشار

اقداماتی که باید پس از جابجایی کولرگازی انجام دهید

اگر بعد از جابجایی کولرگازی قصد داشتید مجددا آن را نصب کنید و گاز مبرد را مجددا به کندانسور و لوله ها تزریق کنید، ابتدا باید کولرگازی را وکیوم کنید. در صورت انجام ندادن این کار، شارژ گاز اسپیلت و سیکل تبرید با اشکال مواجه خواهد شد. بعد از انجام وکیوم کردن کولرگازی میتوانید شیرها را باز کنید تا گاز مجددا به درون لوله ها باز گردد.

آنچه در مورد جمع کردن گاز کولرگازی آموختیم

در این مطلب از آی پی امداد در مورد نحوه جمع کردن گاز کولر گازی گفتیم. حال میدانیم که برای جمع کردن گاز کولرگازی با استفاده از گیج فشار و یا بدون گیج و با کمک آچار آلن باید چه مراحلی را انجام داد. همچنین نکات ایمنی که حین جمع آوری گاز کولرگازی باید رعایت شود را نیز گفتیم. امیدواریم خواندن این مطلب از آی پی امداد برای شما مفید بوده باشد. اگر به خواندن چنین مقالاتی علاقه دارید، میتوانید سایر مقالات مشابه را از سایت آی پی امداد مطالعه فرمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد