logo logo تعمیرات کولرگازی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی

شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی
شارژ گاز کولر گازی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی را در این مقاله آی پی امداد به شما عزیزان آموزش داده ایم تا با دانش و آگاهی به شارژ گاز اسپیلت خود بپردازید. یکی از مهم ترین و دقیق ترین روش‌ های مورد استفاده برای پر نمودن مخزن‌های کولر گازی از گاز، روش تزریق و شارژ گاز با ترازو می‌ باشد. اما شارژ وزنی یا شارژ گاز کولرگازی با ترازو چگونه انجام می‌ شود؟ در این مقاله ابتدا شرط لازم برای انجام شارژ کولر گازی به این روش و سپس روش انجام را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) پرسش نمایید تا کارشناسان آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

آشنایی با روش شارژ گاز وزنی کولر گازی

امروزه استفاده از کولر گازی به صورت مداوم در فصول گرم سال نیازمند سرویس های دوره ای و شارژ گاز دستگاه در زمان لازم است. به طور کلی جهت شارژ کردن گاز کولرگازی یا اسپیلت پیش از هر چیزی باید اقدام به اندازه گیری آن با استفاده از ترازو انجام شود. از این رو وجود ترازویی دیجیتال که نحوه کارکرد آن به صورت دقیق باشد و اصولی باشد، لازم است. در نهایت می توان گفت که اصولی ترین و بهترین روشی که می توان برای شارژ گاز کولر گازی در نظر گرفت، شارژ گاز با استفاده از ترازو و روش وزنی است. در این روش میزان گازی که باید به درو سیستم اضافه شود، با استفاده از ترازوهای مخصوصی وزن می گردد و در انتها عملیات شارژ گاز صورت می گیرد.

شرط لازم برای انجام شارژ وزنی کولرگازی با ترازو دیجیتال

شرط لازم برای انجام شارژ وزنی یا شارژ گاز با ترازو استفاده از ترازو‌های دیجیتال، دقیق و متناسب برای این کار است. به صورتی که دقت این ترازو بالا و برابر با یک دهم کیلوگرم باشد. پس از تأمین یک ترازوی دیجیتالی دقیق به بیان نکات اجرایی کار پرداخته می‌شود. در ادامه می توانید به بررسی نحوه انجام این کار به کمک ترازوی دیجیتال کولر گازی بپردازید.

بررسی ترازوی مناسب شارژ گاز کولر گازی

ترازوی دیجیتال شارژ گاز کولرگازی

به طور کلی ترازوی شارژ گاز کولر دستگاهی است که جهت اندازه گیری وزن و ابعاد مربوط به شارژ گاز در انواع مختلف سیستم ها نظیر کولرگازی، اسپیلت و … مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو متخصصین و تعمیرکاران می توانند از این دستگاه جهت انجام شارژ گاز سیستم های سرمایشی به راحتی استفاده نمایند. این دستگاه در واقع می تواند میزان دقیق گازی که وارد سیستم می شود را به سیستم تهویه مورد نظر اندازه گیری نماید. در صورتی که به دنبال یافتن ترازوی مناسب برای شارژ گاز کولر گازی خود هستید، لازم است دانید که بهترین نوع ترازوها، ترازوی دیجیتال کولر گازی هستند که نسبت به مدل های قدیمی اندازه گیری دقیق تری را انجام می دهند. امروزه این مدل ترازوها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند و به جای ترازوهای سنتی مورد استفاده افراد قرار می گیرند.

آموزش شارژ گاز کولرگازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی

در شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی ابتدای کار باید دقت داشت که چه میزان گاز برای پر نمودن مخزن کولر گازی نیاز است. به همین منظور قبل از پر نمودن مخزن ابتدا باید تما‌می‌گاز مخزن را خالی کرده و سپس اقدام به پر نمودن مخزن نمایید.

  • پس از خالی نمودن مخزن باید سیستم را کاملاً از نظر هوادهی وکیوم کرده و نشتی آن را بررسی کنید تا از نشتی گاز مخزن جلوگیری شود.
  • سپس برای تعیین مقدار لازم گاز برای پر نمودن مخزن کولر گازی ‌می‌توان از برچسب اطلاعات فنی آن استفاده نمود که این برچسب تنها برای طول 5 متر لوله نصب قابل استفاده ‌می‌باشد.
  • اگر مقدار لوله اتصال بیش از 5 متر باشد، باید به ازای هر 1 متر 20 گرم گاز بیش از مقدار گاز ثبت شده در برچسب فنی برای شارژ کپسول استفاده نمود.

چگونه کولرگازی را با ترازو شارژگاز کنیم

مثال:

کولر گازی چند کیلو گاز دارد؟ در این بخش به منظور روشن سازی مفهو‌می‌ که در بالا ذکر گردید، به بیان مثالی پرداخته ‌می‌ شود. برای یک کولر گازی که دارای برچسب فنی مقدار گاز لازم 2 کیلوگرم ‌می‌باشد. همچنین اگر دارای میزان لوله کشی نصب 10 متری باشد، باید مقدار 2 کیلو و 100 گرم گاز استفاده نمود. حال به منظور تعیین دقیق وزن گاز کولر گازی می‌توان به روش زیر عمل که نمود:

10-5=5 m

5*20=100 gr

2000+100=2100gr

پس بنابراین در نهایت 100 گرم مقدار گاز بیشتر به منظور طول بیشتر لوله درون مخزن گاز کولر گازی وارد ‌می‌ شود.

نتیجه گیری از شارژ گاز کولر گازی با ترازو یا شارژ گاز وزنی

در این مقاله از آی پی امداد به شارژ وزنی کولر گازی یا همان شارژ گاز با ترازو پرداختیم. استفاده از این روش برای شارژ گاز کولرگازی چندان کار سخت و پیچیده ای نیست. نکته ای که در این روش وجود دارد، همان شرط لازم برای انجام این فرآیند، یعنی در اختیار داشتن یک ترازوی دیجیتالی دقیق است. همچنین در صورتی که برای تعمیر و عیب یابی کولر گازی خود نیاز به تعمیرکار داشتید، با آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیر کولر گازی در محل تماس بگیرید.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مصطفی 06 شهریور 1402

    با تشکر به ازای هر متر لوله یعنی مثلا 10 متر لوله اضافه کشیدیم (۱۰ متر رفت ۱۰ متر برگشت ) باید ۲۰ متر در نظر بگیریم یا فقط شاخه رفت در نظر گرفته میشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 شهریور 1402

      درود، لوله های رفت و برگشت باید به یک اندازه باشند.

      پاسخ دادن
  • مصطفی سلیمانی 21 آذر 1399

    سلام آموزش وارد کردن وزن به ترازو قط کن دار ولو کسی میتونه اموزش بده

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد