logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

خرابی شیر برقی کولرگازی

خرابی شیر برقی کولرگازی
خرابی شیر برقی کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله خرابی شیر برقی کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از رایج ترین مشکلات در انواع کولرگازی ها، خرابی شیر برقی کولرگازی است که در این شرایط تغییر حالت سرمایشی به گرمایشی یا برعکس به درستی صورت نگرفته و دستگاه دچار ایراداتی در کارکرد خود خواهد شد. شیر برقی به دلایل مختلفی مانند قطع و وصل شدن مکرر، گرفتگی سوپاپ های شیر برقی و … امکان دارد که دچار آسیب شده و شما دیگر امکان تغییر فاز کولرگازی را نداشته باشید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم در رابطه با نحوه کار شیر برقی کولرگازی، علت خرابی شیر برقی اسپیلت و طریقه تعمیر یا تعویض این قطعه نکاتی را برای شما شرح دهیم. در صورتی که شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، می توانید با بررسی علائم خرابی شیر چهار طرفه کولر گازی اقدام به رفع ایراد دستگاه خود نمایید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله و با استفاده از نظرات تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد می توانید به تمام پرسش های خود در مورد علل خرابی و تعمیر شیر برقی کولرگازی پاسخ دهید.

نکاتی در مورد خرابی شیر برقی کولر گازی که باید بدانید!

خرابی شیر برقی اسپیلت از جمله مسائل شایعی است که در بسیاری از مواقع کاربران را به هنگام استفاده از کولرگازی خود دچار مشکلات زیادی می کند. در این حالت افراد به دنبال اطلاع پیدا کردن از علت خراب شدن شیر چهارطرفه یا نشانه های خرابی این قطعه هستند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه نمایند. از این رو برای اینکه بتوانید به این اطلاعات دسترسی راحت تری داشته باشید، در ادامه این بخش به بررسی علت و ذکر دلایل خراب شدن شیر چهار طرفه کولر گازی پرداخته ایم.

سوال علت و علائم مشکل
علت خرابی شیر برقی کولر گازی
  1. بالا آمدن سطح روغن
  2. گرفتگی سوپاپ های شیر چهارطرفه
  3. وارد شدن فشار زیاد به موتور
  4. قطع و وصل کردن زیاد شیر برقی
نشانه های خرابی شیربرقی کولر گازی
  • عدم تغییر حالت سرمایشی و گرمایشی
  • شکستگی یا ترکیدگی شیر برقی
  • کار نکردن کمپرسور

شیر برقی کولرگازی یا شیر چهار طرفه چیست؟

به شما توصیه می کنیم تا قبل از بررسی علت خرابی شیر برقی اسپیلت با ماهیت این قطعه آشنا شوید. شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد که تغییر سرما و گرما در کولرگازی چگونه رخ می دهد. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این فرآیند با استفاده از شیر برقی یا شیر چهار طرفه انجام می شود و در صورتی که این قطعه در کولرگازی شما سالم باشد، شما فقط با فشردن یک دکمه می توانید از گرما و سرمای کولرگازی خود بهره مند شوید.

شیر برقی کولرگازی اجزای مختلفی دارد شامل:

  • دریچه ورودی و خروجی سیال
  • میله فلزی
  • قاب سیم پیچی شده
  • فنر
  • دریچه خروجی

نحوه کار شیر برقی کولر گازی

عیب یابی مشکلات شیربرقی کولرگازی

یکی از اصلی ترین سوالات کاربران در رابطه با شیر برقی کولر گازی نحوه کار این قطعه می باشد که در این بخش قصد پاسخ دادن به آن را داریم. همانطور که از نام شیر چهار طرفه مشخص است، این قطعه در کولرگازی دارای چهار وجه می باشد که در زمان نیاز تغییر وضعیت از سرمایش به گرمایش با فرمان گرفتن از سیستم کنترل کولرگازی، باد گرمی را که از فرآیند سرد شدن دمای باد تولید شده را به جای هدایت به یونیت بیرون به یونیت داخلی یا اپراتور هدایت می کند. انجام این فرآیند موجب افزایش دمای باد می شود. با تعویض جهت سری مبرد شیر برقی اسپیلت، چرخه تبدیل هوای گرم به هوای سرد اتفاق خواهد افتاد و این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا با داشتن یک سیستم تهویه از سیستم گرمایشی یا سرمایشی اضافی بی نیاز شوید.

علت خرابی شیربرقی کولرگازی

به طور کلی چند دلیل برای خرابی شیر برقی اسپیلت وجود دارد که در ادامه یک به یک آنها را بررسی خواهیم کرد. اما امکان دارد که به چند صورت این مسئله بروز پیدا کند. توجه داشته باشید که علل خرابی و نحوه تعمیر شیر برقی کولرگازی، توسط تکنسین های آی پی امداد جمع آوری شده است و همه آن ها را به صورت مرحله به مرحله به شما خواهند گفت. تنها کافی است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. علت خرابی شیر چهار طرفه کولر گازی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • افزایش سطح روغن و روانکاری
  • گرفتگی سوپاپ های شیر چهار طرفه
  • قطع و وصل کردن مداوم شیر برقی
  • وارد شدن فشار زیاد به موتور کولرگازی

علائم خرابی شیر برقی کولر گازی

علائم خرابی شیر برقی کولر گازی

تا به اینجای مطلب با نحوه کار شیر برقی کولر گازی آشنا شده و متوجه شدید که چه عواملی می توانند منجر به خرابی این قطعه در کولرگازی شما شوند. در ادامه برای اینکه بتوانید به راحتی از بروز هرگونه مشکل در کارکرد شیر برقی اسپیلت خود اطلاع پیدا کنید، علائمی را آورده ایم. از جمله نشانه های خرابی شیر چهار طرفه کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین نشانه های بروز این مشکل، تغییر نکردن فاز سرمایشی به گرمایشی کولرگازی و بالعکس می باشد.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم خرابی روی این قطعه نظیر ترکیدگی، شکستگی و … می توانید پی به خرابی شیربرقی ببرید.
  • در صورتی که با روشن کردن دستگاه، کمپرسور کولرگازی شروع کار نکند، به معنای خرابی شیر برقی است.

نحوه تست شیر برقی کولر گازی

قبل از بررسی علت از کار افتادن شیر برقی کولر گازی به شما توصیه می کنیم با نحوه تست شیر برقی اسپیلت آشنا شوید:

  • برای تست شیر برقی باید ابتدا کولرگازی را روشن کنید.
  • حال می توانید با استفاده از دکمه تغییر وضعیت کولرگازی، عملکرد آن را از روی حالت سرمایش به گرمایش و یا بالعکس تغییر دهید.
  • در صورتی که با فشردن این دکمه، تغییر فاز کولرگازی به راحتی انجام پذیرفت، شیر برقی کولرگازی شما هیچ مشکلی ندارد.
  • در صورتی که در انجام این کار، با صدای ناهنجاری مواجه شدید و یا کندی در آن حس کردید و تغییر فاز انجام نشد، شیر برقی آسیب دیده است و باید برای تعمیر و یا تعویض آن با نمایندگی تعمیرات کولرگازی تماس بگیرید.

حذف شیر برقی کولر گازی

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، وظیفه شیر برقی اسپیلت این است که مدار سرمایش کولرگازی را به حالت گرمایش تعویض نماید. در صورتی که شیر برقی دچار خرابی و از کار افتادگی شود، راه حل برطرف کردن مشکل، حذف شیر برقی کولر گازی نمی باشد؛ زیرا پس از حذف این قطعه، دیگر امکان استفاده از قابلیت گرمایش کولرگازی برای شما وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که در صورت حذف شیر برقی، در صورتی که از حالت گرمایش اسپیلت خود استفاده کنید، مبرد به شکل مایع برگشت کرده و موجب کار نکردن کمپرسور کولر گازی شما خواهد شد.

آیا تعمیر شیر برقی اسپیلت ممکن است؟

تعمیر شیر برقی کولر گازی

اصلی ترین پرسشی که مصرف کنندگان در هنگام خرابی شیربرقی کولر گازی مطرح می کنند، این است که آیا تعمیر شیر چهار طرفه کولر گازی ممکن است؟ به طور کلی شیر برقی جزء قطعاتی در ساختار کولرگازی به شمار می آید که قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شود. به همین دلیل در صورتی که با خرابی آن مواجه شدید، باید هرچه سریع تر و پیش از اینکه آسیب بیشتری به قطعات سالم دستگاه کولرگازی وارد شود، جهت تعویض آن اقدام نمایید.

  • توجه داشته باشید که تعمیر یا تعویض شیر برقی کولرگازی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیاز به تسلط و مهارت کافی دارد.
  • به همین خاطر باید توسط یک شخص ماهر و یک تکنسین کار بلد انجام پذیرد. در غیر این صورت امکان آسیب رسیدن به سایر قطعات سالم کولرگازی وجود خواهد داشت.
  • در صورتی که مهارت و تسلطی در این کار ندارید، حتما در اولین فرصت با تعمیرکاران آی پی امداد تماس بگیرید.

نحوه تعویض شیر برقی کولر گازی

دقت داشته باشید که تعویض شیر برقی اسپیلت نسبت به تعمیر یا رفع عیب سایر قطعات کولرگازی نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد. از این رو توضیه ما به شما عزیزان این است که اگر از مهارت و دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستید، بهتر است این کار را به یک فرد باتجربه بسپارید.

  • نحوه تعویض شیر برقی کولر گازی به این صورت است که شما باید به کمک یک دستگاه جوشکاری قدیمی اقدام به جدا کردن شیر برقی معیوب دستگاه خود نمایید.
  • سپس با احتیاط کامل باید شیر برقی جدید را در سر جای آن جای دهید.
  • در این حین باید دقت نمایید که حرارت ناشی از جوشکاری موجب آب شدن بخش عایقی شیر برقی نگردد.

قیمت شیر چهار طرفه کولر گازی چقدر است؟

قیمت شیر ​​برقی کولرگازی

شیر برقی یا شیر چهار طرفه یکی از قطعات گران قیمت موجود در هر کولرگازی می باشد. اما در مورد اینکه هزینه تعویض شیر برقی کولرگازی چقدر است، باید بگوییم که پاسخ این پرسش بستگی به مدل و برند کولرگازی شما دارد.

  • یکی از نکاتی که در هنگام تعویض شیر برقی اسپیلت باید به آن توجه داشته باشید، این است که قطعه خریداری شده حتما باید فابریک و اورجینال باشد، در غیر این صورت ممکن است استفاده از قطعات تقلبی آسیب های شدید تری به دستگاه شما برساند.
  • علاوه بر این توجه داشته باشید که تهیه و تعویض شیر برقی امری بسیار تخصصی است که انجام آن بدون داشتن دانش فنی بالا می تواند موجب آسیب رسیدن به کولرگازی شما شود.
  • به شما توصیه می کنیم برای بهره مندی از خدمات تعمیر کولرگازی به صورت تخصصی و با استفاده از قطعات فابریک از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

خلاصه ای از خرابی شیر برقی کولرگازی از نظر تعمیرکار آی پی امداد

در این مقاله توضیحاتی را راجع به نوع کارکرد و وظیفه شیر برقی اسپیلت برای شما توضیح دادیم تا در وهله اول بتوانید با کارایی این قطعه آشنایی لازم را پیدا نمایید. همچنین بیان کردیم که علت خرابی شیر برقی اسپیلت می تواند مربوط به افزایش میزان روغن، گرفتگی سوپاپ های شیر، وارد آمدن فشار به موتور و قطعی و وصلی مکرر شیر برقی باشد. شما با مشاهده عدم کارکرد صحیح شیر برقی و مشاهده خرابی این قطعه می توانید متوجه از کار افتادن آن شوید.

شما می توانید در صورت مشاهده هریک مسائل گفته شده، ابتدا جهت تست شیر برقی کولرگازی خود اقدام کنید. در صورتی که متوجه شدید که عملکرد کولرگازی به درستی نمی باشد، می توانید با نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات کولرگازی در آی پی امداد تماس گرفته و جهت تعمیر و تعویض دستگاه خود اقدامات لازم را انجام دهید. برای برقراری تماس با تعمیرگاه مجاز آی پی امداد کافی است تا با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد