logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با تکنولوژی‌های به کار رفته در مایکروفرها

آشنایی با تکنولوژی‌های به کار رفته در مایکروفرها
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با تکنولوژی‌های به کار رفته در مایکروفرها به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شیوه زندگی ما و زمان کم در دنیای امروز، ما را وادار کرده است که برای پخت سریع، یخ زدایی مواد غذایی منجمد و گرم کردن غذا به سمت مایکروویو برویم. در دهه های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، مایکروفرها نیز پیشرفت زیادی کرده اند و امکانات و ویژگی هایی به آن ها اضافه شده است که کار با این دستگاه را برای ما آسان می کند.

آشنایی با تکنولوژی های به کار رفته در مایکروفر ها باعث می شود از آنها با توجه به ویژگی های جدید و ترفندهای فوق العاده ای که دارند، برای انجام بهتر کارها استفاده کنیم. آی پی امداد در ادامه این مقاله شما را با جدیدترین فناوری های مایکروویو آشنا می کند و کاربرد هر کدام را توضیح خواهد داد.

کاربران گرامی، در صورت وجود سوال، انتقاد و یا پیشنهاد در زمینه تکنولوژی های جدید ماکروفر میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان آی پی امداد در میان بگذارید.

خلاصه مقاله آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های مایکروویو

کاربران گرامی سایت آی پی امداد، چنانچه قصد دارید در زمان خود صرفه جویی نمایید، کافیست جدول زیر را برای آشنایی با تکنولوژی های بکار رفته در ماکروفر مطالعه فرمایید.

سوالات مهم درباره تکنولوژی های مایکروفر پاسخ

آیا مایکروفر برای پخت و پز مناسب است؟

بله.

  • ماکروفر های امروزی با توجه به تکنولوژی های جدیدی که در آن ها به کار رفته است، میتوانند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی و سنتی پخت و پز باشند.

تکنولوژی کانوکشن در مایکروویو چیست؟

  • در کانوکشن یا همان کوره همرفتی علاوه بر المنت های گرمایی، پنکه‌هایی وجود دارند که باعث می‌شود هوای گرم در چرخش باشد و این امکان را به شما می‌دهد که غذا را به صورت یک دست و یکنواخت بپزید و یا سرخ کنید.
  • وقتی این گزینه را در مایکروفر فعال می‌کنید تفت دادن، پختن،سرخ کردن و ترد کردن به راحتی قابل انجام است.

منظور از سولاردم در ماکروفر ها چیست؟

  • سولاردام ترکیبی از تکنولوژی مایکروویو و مایکروفر است.
  • در کف این دستگاه یک تکنولوژی جدید طراحی و تعبیه شده با نام سیستم مگاهیتر که امواج نورانی و گرمایی را از زیر به مواد غذای میفرستد تا ترد، گریل و به خوبی پخته شوند.
  • استفاده از این عملکرد باعث می‌شود در هنگام پخت در ماکروفر غذا خشک نشود و آبدار باقی بماند این امر سبب می‌شود ویتامین‌ها حفظ شوند و غذا سالم‌تر بماند.

تکنولوژی هات بلست در مایکروفر ها چیست؟

  • این قابلیت شباهت بسیار زیادی به فر آشپزخانه دارد به معنای واقعی، هات بلست هم کار فر و هم کار مایکروفر را در آشپزخانه شما انجام می‌دهد.
  • این یک قابلیت فوق العاده همانند سولاردام است که غذا در آن خشک نمی‌شود و مواد غذایی آبدار و پر ویتامین باقی می‌مانند.

هات بلست با کانوکشن در مایکروویو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  • تفاوت در نحوه عمکرد و جای گذاری فن آن است.
  • هات بلست از نظر کارایی، کمی بهتر از کانوکشن عمل می‌کند به این صورت که فن تعبیه شده در کانوکشن تنها گرمای ایجاد شده المنت‌ها را به چرخش در می‌آورد.
  • اما چون این فن تنها از یک سمت این کار را انجام می‌دهد دستگاه نیاز به سینی گردان دارد.
  • اما در سیستم هات بلست با شیوه‌ای بی‌نظیر فن در قسمت بالایی مایکروفر جاسازی شده تا از بالا گرمای ایجاد شده به صورت یکنواخت در محفظه مایکروفر گردش داشته باشد.

مایکروفر های جدید و نمایشگر هوشمند

  • دارای نمایشگرهای واضح و شفافی هستند که تمام ارتفاع آنها را در بر می‌گیرد.
  • این نمایشگر ها علاوه بر اینکه ظاهری براق و شیک به مایکروفر ها می بخشند، امکان کنترل بسیار بیشتر بر فرآیند پخت را نیز فراهم می‌کنند.

سنسور بخار اتوماتیک در ماکروفر چیست؟

  • با تشخیص میزان بخار موجود در مایکروفر، با استفاده از حسگرهای خودکار، می توانند بفهمند که غذای شما آماده است یا خیر.

تکنولوژی اینورتر در مایکروویو

  • لازم نیست همواره با حداکثر توان مایکروفر کار کنید و بسته به نیاز غذا از توان خروجی مناسب استفاده کنید.
  • برای مثال جهت آب کردن غذاهای منجمد کافیست تنها از 30 درصد توان حداکثری استفاده کنید.

فناوری برنامه های ترکیبی در مایکروفر یعنی چه؟

  • با استفاده از این فناوری از دو خصوصیت به صورت همزمان استفاده کنید.
  • یعنی با کمک برنامه ترکیبی می توان حالت گریل، کانوکشن، مایکرو و … را به صورت ترکیبی فعال کرد.
  • عموما این برنامه با دکمه combinatio یا comb. در پنل کنترل دستگاه تعبیه شده است.

تکنولوژی برشته کردن در ماکروفر ها

  • از این تکنولوژی میتوانید برای خشک و برشته شدن برخی مواد غذایی استفاده کنید.
  • عموما با استفاده از برنامه Crisp و Grill نسبت به این کار اقدام نمایید.

استریلیزه و پاستوریزه کردن با استفاده از مایکروویو

  • عموما برای استریلیزه کردن در مایکروفر دمای داخل دستگاه باید حداکثر تا 130 درجه سانتیگراد افزایش یابد.
  • اما برای پاستوریزه کردن در مایکروویو دمای کمتری مورد نیاز است.
  • با این ویژگی میتوانید مواد غذایی مختلفی نظیر شیر، ماکارونی، نان و … را پاستوریزه نمایید.

فناوری های استفاده شده در مایکروفر

شاید فکر کنید که ماکروفر فقط یک محصول معمولی است که صرفا برای پخت و پز یا حتی کمتر برای گرم کردن غذا استفاده می شود؛ اما اصلا اینطور نیست. در این دستگاه ها از فناوری استفاده شده است که در انجام تمامی کارهای مربوط به آشپزی و سایر کارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کند.

از تکنولوژی های جدید مایکروویو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کانوکشن
  2. سولاردم
  3. هات بلست
  4. نمایشگر های هوشمند
  5. سنسور های بخار اتوماتیک
  6. سیستم توان خروجی متغیر یا اینورتر
  7. برنامه های ترکیبی
  8. برشته کردن
  9. پاستوریزه و استریلیزه کردن

در ادامه این مطلب با آی پی امداد همراه باشید تا به توضیح هرکدام از این فناوری های به کار رفته در مایکروفر بپردازیم.

تکنولوژی کانوکشن مایکروویو چیست؟

در این قسمت از آشنایی با تکنولوژی های مورد استفاده در مایکروفرها قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که کانوکشن ماکروفر چیست؟ کانوکشن یکی از بهترین و کاربردی ترین ویژگی هایی است که سازندگان مایکروفر به آن توجه زیادی دارند. زیرا به کاربران اجازه می دهد تا غذای خود را به طور یکنواخت بپزند.

کانوکشن ماکروفر چگونه کار می‌کند؟

کانوکشن یا همان کوره همرفتی علاوه بر المنت های گرمایشی، دارای فن‌هایی هستند که هوای گرم را به گردش در می‌آورند و به شما این امکان را می‌دهند که غذا را به طور یکنواخت بپزید یا سرخ کنید. وقتی این گزینه را در مایکروفر فعال می کنید، تفت دادن، پختن، سرخ کردن و ترد کردن را می توان به راحتی انجام داد.

کانوکشن مایکروفر چه کاربردی دارد؟

شاید در حین پخت پیتزا در ماکروفر متوجه شده اید که برخی از قسمت های آن خوب پخته نشده و یا برخی از آنها سوخته است، قابلیت کانوکشن یا کوره همرفتی از بروز این اتفاقات جلوگیری می کند.

در صورتی که سوال یا مشکلی دارید، کارشناسان آی پی امداد پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در قسمت دیدگاه ها در انتهای همین مقاله خواهند بود

فناوری سولاردام در مایکروفر چیست و چگونه کار می‌کند؟

سولاردام ترکیبی از تکنولوژی های مایکروویو و مایکروفر است و به عبارت دیگر ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج نوری (المنت های نوری) است که گرمای زیادی را ساطع و پخش می کند. علاوه بر این در قسمت زیرین این دستگاه فناوری جدیدی به نام سیستم مگا هیتر طراحی و نصب شده است که امواج نور و گرما را از پایین به مواد غذایی می فرستد تا ترد، گریل و خوب پخته شوند.

  • همچنین استفاده از این عملکرد باعث می‌شود در هنگام پخت در ماکروفر غذا خشک نشود و آبدار باقی بماند این امر سبب می‌شود ویتامین‌ها حفظ شوند و غذا سالم‌تر بماند.
  • *اگر زمان کافی برای پخت غذا ندارید، با سولاردام به راحتی می توانید غذای خود را در کمترین زمان ممکن آماده کنید.

هات بلست مایکروفر چیست و چه کاربردی دارد؟

این عملکرد بسیار شبیه به فر آشپزخانه است، درواقع هات بلست هم کار فر و هم مایکروفر آشپزخانه شما را انجام می دهد. این یک ویژگی فوق العاده مانند سولاردام است که در آن غذا خشک نمی شود و غذا آبدار و سرشار از ویتامین می ماند. در نتیجه می توانید بدون نیاز به اجاق گاز و مایکروویو جداگانه با استفاده از قابلیت Hotblast هر دو را انجام دهید.

تفاوت هات بلست و کانوکشن مایکروفر در چیست؟

تفاوت هات بلست و کانوکشن در نحوه عملکرد و قرارگیری فن آن است. هات بلست از نظر کارایی کمی بهتر از کانوکشن عمل می کند، زیرا فن نصب شده در کانوکشن تنها گرمای تولید شده عناصر را می چرخاند، اما از آنجایی که این فن فقط از یک طرف این کار را انجام می دهد، دستگاه نیاز به سینی چرخان دارد. اما در سیستم هات بلاست یک فن در قسمت بالایی مایکروویو به روشی منحصربفرد تعبیه شده است تا گرمای تولید شده به طور یکنواخت در محفظه مایکروویو به گردش درآید.

نمایشگر های هوشمند تمام صفحه در مایکروویو

با آی پی امداد در این بخش به نمایشگرهای پیشرفته در ماکروفر میپردازیم. جدیدترین مدل‌های مایکروفر اکنون دارای صفحه‌ نمایش‌های واضح و شفاف هستند که تمام ارتفاع آن‌ها را در بر می‌گیرد. این نمایشگرها علاوه بر اینکه ظاهری براق و شیک به مایکروویوها می بخشند، کنترل بسیار بیشتری بر فرآیند پخت و پز نیز می دهند. بسته به عملکرد انتخاب شده، می توانید لحظه به لحظه زمان را نظارت و کنترل کنید. شما همچنین می توانید غذای خود را به بهترین شکل از مجموعه تنظیمات پخت از پیش تعیین شده آماده کنید.

حسگر های بخار خودکار در ماکروفر

در ادامه مبحث تکنولوژی های مایکروفر به حسگر های بخار میرسیم. برخی از برندها مدل هایی را ارائه می دهند که با تشخیص میزان بخار موجود در مایکروفر با استفاده از حسگرهای خودکار، می توانند بفهمند غذای شما آماده است یا خیر. پس از رسیدن به سطح مورد نظر، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود و از پخت کامل غذا اطمینان حاصل می کند. این ویژگی باعث می شود دیگر نیازی به تایمر برای پخت غذا نداشته باشید.

سیستم توان خروجی متغیر یا اینورتر در مایکروفر چیست؟

امروزه بسیاری از برندها مدل هایی از دستگاه ها را با کنترل توان متغیر ارائه می دهند. یعنی لزومی ندارد همیشه با حداکثر توان مایکروفر کار کرد و بسته به نیاز غذا از توان خروجی مناسب استفاده کرد. به عنوان مثال، برای آب کردن غذاهای منجمد، فقط باید از 30 درصد حداکثر توان استفاده کنید. این ویژگی به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

تکنولوژی برنامه های ترکیبی در مایکروویو

مایکروفرهای امروزی دارای یک برنامه داخلی هستند که با استفاده از آن می توان از دو ویژگی همزمان استفاده کرد. یعنی به کمک برنامه ترکیبی می توانید حالت گریل (Grill)، کانوکشن (Convection)، مایکرو (Micro)و … را به صورت ترکیبی فعال کرده و از آن برای طبخ غذاهای مختلف استفاده کنید. به طور کلی، این برنامه با دکمه combinatio یا comb. در کنترل پنل دستگاه تعبیه شده است.

فناوری برشته کردن غذاها در ماکروفر

می توانید از این فناوری برای خشک کردن و برشته کردن برخی غذاها استفاده کنید. اگر از طرفداران غذاهای خشک و ترد هستید می توانید با استفاده از این برنامه این کار را انجام دهید. به طور کلی، این کار را با استفاده از برنامه Crisp و Grill انجام دهید.

اگر در مورد تکنولوژی های استفاده شده در مایکروفر سوالی دارید، کافی است در قسمت نظرات در انتهای این مقاله بپرسید. کارشناسان آی پی امداد در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

تکنولوژی پاستوریزه و استریلیزه کردن در مایکروفر

در ادامه تکنولوژی های مایکروفر با استفاده از تنظیم دما و توان خروجی در مایکروویو می توان از آن برای پاستوریزه و استریل کردن مواد غذایی استفاده کرد.

به طور کلی برای استریل کردن در مایکروفر، دمای داخل دستگاه باید حداکثر تا 130 درجه سانتیگراد افزایش یابد. اما برای پاستوریزه کردن در ماکروفر دمای کمتری لازم است. با این قابلیت می توانید غذاهای مختلف مانند شیر، ماکارونی، نان و … را پاستوریزه کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری فناوری های مایکروویو

در این مقاله از آی پی امداد با جدیدترین تکنولوژی های موجود در مایکروفر امروزی آشنا شدیم و دیدیم چه کاربردی دارند. با فناوری هایی مانند کانوکشن یا همرفت، هات بلست، و سولاردرم و برخی از برنامه های موجود در مایکروویوهای جدید آشنا شدیم. در این مقاله متوجه شدیم که با استفاده از این فناوری های جدید تا چه حد می توان کیفیت فرآیند پخت را افزایش داد و متوجه شدیم که مایکروفر فقط برای گرم کردن غذا نیست.

آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران دارای بهترین تکنسین ها و کارشناسان در سطح کشور می باشد. در صورت بروز مشکل در مایکروفر می توانید با آی پی امداد تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد