logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

برنامه های ماکروفر

برنامه های ماکروفر
برنامه های ماکروفر
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله برنامه های ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماکروفر یکی از وسایل کوچک و پرکاربرد در آشپزخانه است که به دلیل سرعت پخت بالا و برنامه های متنوع توانسته رضایت درصد زیادی از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. همانطور که می دانید مایکروویو وسیله ای است که برنامه های زیادی در آن تعبیه شده است و از طریق آن برنامه ها می توانید کارهای مختلفی را با این دستگاه کوچک انجام دهید. اما بسیاری از مصرف کنندگان با تنظیمات ماکروفر آشنا نیستند و نمی توانند از آن ها برای پخت و پز به صورت صحیح استفاده کنند.

در این مقاله به معرفی انواع برنامه های مایکروفر می پردازیم که بسیار کاربردی و آسان هستند. اگر شما هم می خواهید مطالب بیشتری از مایکروفر و دکمه های ماکروفر یاد بگیرید، پیشنهاد می شود تا پایان مقاله با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد برنامه های مایکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از مقاله برنامه های ماکروفر

با توجه به اینکه برخی از کاربران عزیز سایت آی پی امداد زمان کافی برای خواند کل مقاله را ندارند، در جدول زیر مهمترین بخش ها از مطلب برنامه و دکمه های مایکروویو را توضیح داده ایم:

انواع برنامه های مایکروفر عملکرد

برنامه Micro (مایکرو) در ماکروفر

  • در حالت micro دستگاه ماکروفر از امواج ماکروویو برای گرم کردن یا پختن انواع غذا استفاده می کند.
  • برای استفاده از این حالت می توانید توان و زمان پخت را تنظیم کنید.
  • سپس برنامه Micro و دکمه start را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند.

دکمه grill (گریل) در مایکروفر

  • با کمک حالت grill می توان غذای مورد نظر را برشته و طلایی رنگ کرد تا علاوه بر پخت کامل، از ظاهر مناسب و جذابی برخوردار باشد.

کلید Full grill (گریل کامل) در مایکروویو

  • اگر میخواهید گوشت را درون ماکروفر کباب کنید از این برنامه استفاده کنید.
  • دکمه Full grill در ماکروفر به منظور پخت و پخت استفاده نمی‌گردد.
  • تکه های درشت و ضخیم گوشت را با این حالت کباب نکنید.

برنامه Part grill ماکروفر چیست؟

  • اگر میخواهید مواد غذایی به صورت جزئی گریل شوند از این حالت استفاده کنید مانند ته دیگ.

دکمه convection یا conv. (پخش گرما) به چه منظور استفاده میگردد؟

  • با این برنامه می توانید بهترین شرایط دمایی را برای پخت انواع مواد غذایی ایجاد کنید.
  • کانوکشن موجب پخش گرما به صورت یکنواخت در سراسر فضای داخلی ماکروفر می‌شود.

کلید combinatio (پخت ترکیبی) در مایکروفر

  • با کمک برنامه combinatio می توان حالت گریل، کانوکشن، مایکرو و … را به صورت ترکیبی فعال کرد و از طریق آن برای پخت غذاهای مختلف استفاده کرد.

برنامه defrost در ماکروفر یعنی چه؟

  • برنامه drfrost حالتی است که از طریق آن می توان برای یخ زدایی انواع غذاها در فریزر طی زمان کوتاه استفاده کرد.

تنظیم Steam chef در مایکروویو به چه منظور است؟

  • از برنامه Steam chef برای بخارپز کردن استفاده می‌شود.

کلید Ez clean در دستگاه مایکروفر

  • از دکمه Ez clean برای بو زدایی دستگاه استفاده می‌شود.

دکمه Start/Quick start مایکروفر

  • برنامه ای 30 ثانیه ای و پرقدرت برای گرم کردن سریع غذا هاست.

برنامه stop یا clear

  • برای متوقف کردن فعالیت ماکروفر استفاده می‌شود.

منظور از Upper heat و Lower heat در مایکروویو

  • منظور از upper heat گرما دادن از بالا و منظور از Lower heat گرما دادن از پایین به مواد غذایی است.

دکمه Fan grill در مایکروفر چه کاری انجام می‌دهد؟

  •  از فن و برنامه گریل به صورت ترکیبی استفاده می‌کند.
  • در زمانی که قصد دارید مواد غذایی مانند گوشت به خوبی مغز پخت شود باید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه crisp در ماکروفر

  • برای تُرد و برشته کردن استفاده می‌شود.

کلید Fan oven در مایکروویو چه کاری می‌کند؟

  • اگر میخواهید گرما به صورت مساوی در تمام قسمت های داخلی ماکروفر پخش شود، از این برنامه استفاده کنید.

نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر به چه صورت است؟

فعال/غیر فعال کردن

  • برنامه stop یا clear را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید.

آشنایی با انواع برنامه های مایکروفر

هر مایکروفر با توجه به کیفیت، امکانات و نوع برند خود از برنامه های متعددی بهره میبرد. تعداد برنامه ها در هر ماکروفر بسته به مدل دستگاه ممکن است افزایش یا کاهش یابد. اما اکثر مایکروفرهای موجود در بازار دارای چند برنامه کاربردی و پراستفاده هستند و در اکثر مدل ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع برنامه های ماکروفر عبارتند از:

  • Micro
  • Grill
  • Full Gril
  • Part Grill
  • Convection
  • Combinatio
  • Defrost
  • Steam Chef
  • Ez clean
  • Start/Quick start
  • Stop/clear
  • Upper Heat
  • Lower Heat
  • Fan Grill
  • Crisp
  • Fan Oven
  • قفل کودک

در ادامه این مقاله، کاربرد کلیه موارد بالا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

برنامه micro

برنامه های مایکروویو به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برخی از برنامه ها برای پخت و پز و برخی برای گرم کردن غذا استفاده می شود. Micro یکی از کاربردهای ماکروفر است که برای پخت و گرم کردن غذا استفاده می شود.

در واقع اگر می خواهید انواع غذاها را بپزید و غذا را در مایکروویو گرم کنید، می توانید از این برنامه استفاده کنید. در حالت Micro ، دستگاه از امواج مایکروویو برای گرم کردن یا پختن انواع غذاها استفاده می کند. برای استفاده از این حالت می توانید قدرت و زمان پخت را تنظیم کنید و سپس این دکمه را به همراه Start فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند.

حالت grill

یکی از برنامه های ماکروفر حالت Grill آن است. مطمئنا شما هم مانند بسیاری از افراد علاقه مند به پخت غذاهای خوش طعم و زیبا هستید. گریل ماکروفر Grill یکی از حالت هایی است که علاوه بر خوش طعم و لذیذ شدن غذا باعث زیبایی ظاهر غذای شما می شود.

در واقع به کمک حالت گریل می توان غذای مورد نظر را برشته و طلایی رنگ کرد تا علاوه بر پخته شدن کامل، ظاهری مناسب و جذاب داشته باشد. امروزه از حالت گریل برای پخت انواع کباب، مرغ، نان، پیتزا و … در مایکروفر استفاده می شود.

برنامه گریل ماکروفر

برنامه Full grill در مایکروفر به چه معنی است؟

اگر می خواهید گوشت را در مایکروویو کباب کنید، از این برنامه استفاده کنید. دکمه Full Grill در ماکروفر برای پخت و پز استفاده نمی شود و بیشتر برای کباب کردن تکه های کوچک گوشت مناسب است. توجه داشته باشید که نباید قطعات بزرگ و ضخیم را با این حالت گریل کنید زیرا باعث خامی و نپختن داخل گوشت و سوختن لایه بیرونی آن می شود.

دکمه Part grill در ماکروفر

اگر میخواهید مواد غذایی به صورت جزئی گریل شوند از این حالت استفاده کنید. از برنامه Part grill میتوانید برای زمانی استفاده کنید که فقط بخشی از غذا نیاز به گریل کردن دارند مانند ته دیگ.

برنامه convection کانوکشن

یکی از بهترین برنامه های مایکروفر، کانوکشن است. همانطور که می دانید ماکروفر وسیله ای است که برای پخت انواع غذاها استفاده می شود. برای پخت انواع شیرینی و کیک لازم است که دستگاه از قبل گرم شده و دمای مناسب پخت را تامین کند. کانوکشن ماکروفر نیز حالتی است که از طریق تنظیمات آن می توانید دمای مناسب برای پخت انواع کیک و شیرینی را قبل از پخت تنظیم کنید.

به کمک این برنامه می توانید بهترین شرایط دمایی را برای پخت انواع شیرینی ها فراهم کنید و به دستگاه کمک کنید تا کیفیت پخت غذای مورد نظر خود را افزایش دهید. برنامه های مایکروویو معمولا تنظیمات مشابهی دارند و با اعمال آنها و تنظیم دما و زمان می توانید از برنامه مورد نظر استفاده کنید.

برنامه کانوکشن مایکروفر

حالت Combinatio

حالت combinatio یا حالت پخت ترکیبی یکی از برنامه های ماکروفر است که از طریق آن می توانید از چندین برنامه به صورت ترکیبی برای پخت انواع غذاها استفاده کنید. در واقع به کمک برنامه combinatio می توانید حالت گریل، کانوکشن، مایکروویو و … را به صورت ترکیبی فعال کرده و از آن برای طبخ غذاهای مختلف استفاده کنید.

برنامه defrost

برنامه های ماکروفر بسیار متنوع هستند و فقط برای گرم کردن یا پختن غذا استفاده نمی شوند. در برخی موارد ممکن است از دستگاه مایکروویو برای یخ زدایی مواد غذایی استفاده شود. در واقع از طریق برخی برنامه های این دستگاه می توان مواد غذایی را در مدت زمان بسیار کوتاهی از حالت یخ زده خارج کرد.

برنامه drfrost در ماکروفر حالتی است که با استفاده از آن می توان در مدت زمان کوتاهی انواع مواد غذایی فریز شده را یخ زدایی کرد. برای مثال برای یخ زدایی گوشت قرمز، ماهی، مرغ، نان و … می توانید دکمه یخ زدایی را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

حالت steam chef

یکی از برنامه های ماکروفر که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، حالت steam chef است. امروزه بروز بسیاری از بیماری های مرتبط با معده و چاقی باعث شده تا بسیاری از افراد تمایل به طبخ غذای بخارپز داشته باشند. با کمک مایکروفر می توانید غذای خود را در مدت زمان کوتاهی بخارپز کنید. فقط دکمه steam chef معروف به برنامه بخارپز را فعال کنید و طبق مراحل زیر غذای خود را بخارپز کنید.

برای بخارپز کردن غذا ابتدا باید درون دیگ را با مقداری آب پر کنید و سپس سینی مورد نظر را که دارای منافذی است را روی دیگ قرار دهید. سپس غذای مورد نظر خود را در سینی بریزید و حالت srteam chef را فعال کنید. آب تبخیر شده، از سوراخ های سینی به غذا می رسد و باعث می شود غذا در مدت زمان کوتاهی بخارپز شود.

برنامه Ez clean در ماکروفر به چه معناست؟

اگر بوی بد ماکروفر شما را آزار می دهد، نگران نباشید، مایکروفرهای پیشرفته امروزی برنامه ای برای این کار دارند که با فشار دادن دکمه Ez clean در مایکروویو خود به راحتی بو را از بین ببرید. در صورتی که بوی نامطبوع دستگاه از بین نرفت می توانید از برخی مواد شوینده برای این منظور استفاده کنید. اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله نحوه از بین بردن بو بد در ماکروفر را مطالعه کنید.

استفاده از start یا Quick start به چه منظور است؟

این برنامه زمانی استفاده می‌شود که قصد دارید مواد غذایی در زمان کم و قدرت زیادی گرم کنید. زمان این برنامه ماکروفر 30 ثانیه است. در صورتی که نمیخواهید از برنامه مخصوصی برای گرم کردن مواد استفاده کنید، Quick start گزینه خوبی برای این کار است.

برنامه یا دکمه Stop یا clear به چه معناست؟

چنانچه قصد داشته باشید که عملیات مایکروویو را متوقف نمایید، از کلید Stop یا clear استفاده کنید. این برنامه زمان را متوقف می‌کند و در صورتی که میخواهید ادامه عملیات انجام شود، کافیست دکمه استارت start را بفشارید.

برنامه Upper heat در ماکروفر چیست؟

همانطور که از نام این برنامه مشخص است این دکمه برای زمانی است که بخواهیم فقط قسمت بالای غذا حرارت ببیند. این برنامه می تواند برای پخت کیک بسیار مفید باشد.

دکمه Lower heat در مایکروویو چه معنی دارد؟

برخلاف برنامه قبلی، برنامه Lower Heat در مایکروویو برای مواردی استفاده می شود که قصد داریم از پایین دستگاه حرارت را به غذا وارد کنیم. بسیاری از غذاها نیاز به حرارت بیشتری از پایین دارند و به همین دلیل سازندگان ماکروفر این برنامه را در دستگاه قرار داده اند.

منظور از برنامه Fan grill در ماکروفر

گاهی اوقات لازم است از فن و برنامه گریل ماکروفر به صورت ترکیبی استفاده کنید. به خصوص زمانی که قصد دارید غذاهایی مانند گوشت را به خوبی بپزید، باید از این برنامه استفاده کنید. این برنامه موجب می‌شود از سوختن قسمت های بیرونی جلوگیری شده و قسمت های داخلی به خوبی پخته شود.

تنظیم Crisp در مایکروفر چیست؟

این برنامه برای ترد کردن مواد غذا استفاده می شود. اگر می خواهید سیب زمینی ترد، برشته و خوشمزه درست کنید، برنامه Crisp بهترین گزینه برای انجام این کار است.

معنی دکمه Fan oven در مایکروویو

اگر می خواهید حرارت به طور یکنواخت در تمام قسمت های داخلی ماکروفر پخش شود، می توانید از برنامه Fan oven در ماکروفر استفاده کنید. این برنامه تاثیر بسزایی در کیفیت پخت دارد و تمام قسمت ها را به بهترین شکل ممکن گرم می کند.

فعال کردن قفل کودک در ماکروفر

نحوه قفل کودک مایکروفر به این صورت است که برنامه stop یا clear را برای 3 تا 5 ثانیه نگه دارید. وقتی قفل کودک ماکروفر فعال می شود، دیگر دکمه ها و برنامه های مایکروفر عمل نمی‌کنند تا زمانی که مجددا قفل کودک غیر فعال گردد. می‌توانید با فشار دادن مجدد و نگه داشتن Stop یا clear، قفل کودک مایکروویو را غیرفعال کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری مقاله برنامه های مایکروفر

برای استفاده صحیح از ماکروفر لازم است با برنامه های آن آشنا شوید. هر کدام از این برنامه ها دستور خاصی را در مایکروویو اجرا می کنند و برای پختن یا حرارت دادن غذاهای خاص استفاده می شوند. در این مقاله با انواع برنامه های مایکروفر آشنا شدیم و متوجه شدیم که هر کدام از آنها برای چه مواردی استفاده می شود.

اگر با برنامه ها و دکمه های مایکروفر خود آشنایی کامل نداشته و برای این امر نیاز به کمک دارید، با تعمیرکاران و کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید. آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تمامی نقاط استان تهران فعالیت می کند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد