logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

کانوکشن در مایکروفر چیست؟

کانوکشن در مایکروفر چیست؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله کانوکشن در مایکروفر چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کانوکشن در مایکروفر یکی از گزینه های بسیار کاربردی می باشد و برای استفاده از آن باید از یک سری نکات بسیار مهم مانند مزایای کانوکشن در مایکروفر چیست؟ آشنایی داشته باشید. در این مقاله از ای پی امداد به نکات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به کانوکشن ماکروفر چیست؟، چگونه از کانوکشن استفاده کنیم؟، از کجا بفهمیم مایکروفر کانوکشن دارد؟ و چه زمانی نباید از کانوکشن استفاده کرد؟ اشاره کرد.

خلاصه ای از کانوکشن در مایکروویو چیست؟

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از کانوکشن در مایکروویو چیست؟ را مطرح کرده ایم.

کانوکشن چیست؟
  • کانوکشن یک قابلیت در مایکروفر می باشد که به عملکرد بهتر دستگاه کمک می کند.
ویژگی های کانوکشن در مایکروفر
  • مغز پخت شدن غذا
  • کمک به پخت یکنواخت غذا
  • پخت بهتر کیک ها
  • پخت سریع غذا و کیک
چگونگی استفاده از کانوکشن
  • از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنید.
  • از حجم مناسب غذا برای پخت استفاده کنید.
چگونه متوجه شویم که مایکروفر کانوکشن دارد؟
  • معمولا یک گزینه به نام کانوکشن برروی دستگاه وجود دارد.
  • ممکن است برای فعال کردن آن لازم باشد تا با فشردن دو دکمه این کار را انجام دهید.
در چه مواردی نباید از کانوکشن استفاده کرد؟
  • توصیه می کنیم هنگام پخت کیک و شیرینی از کانوکشن استفاده نکنید.

کانوکشن (Convection) چیست؟

آون توستر، مایکروفر و سولاردام به طور کلی به دو دسته کانوکشن دار و بدون کانوکشن تقسیم می شوند. در آون توستر، مایکروفر و سولاردام، اختلاط هوا به این معنی است که در داخل دستگاه فن هایی وجود دارد که حرارت تولید شده توسط المنت و … را در دستگاه پخش می کند و پیتزا، کیک و غذای مورد نظر را به طور یکنواخت می پزد. وسایل غیرکانوکشن فاقد فن و حرارت به بدنه غذا منتقل می شود که در برخی موارد باعث سوختن یا پختن ناقص برخی غذاها می شود.

از نظر علمی، مایکروفرهای معمولی امواجی را ساطع می کنند که باعث تماس آنها با غذا می شود. این امواج در واقع به اطراف پرتاب می‌ شوند و مولکول‌ های آب را مختل می‌ کنند و گرمایی ایجاد می‌ کنند که غذا را کامل می‌ پزد. در مقابل، فناوری مایکروویو کانوکشن از یک فن برای حرکت هوا و گرم کردن فضای داخلی مایکروفر برای پختن غذا از داخل به بیرون استفاده می کند. بنابراین می توانید از اجاق مایکروفر کانوکشن برای پخت و برشته کردن استفاده کنید.

مزایای کانوکشن در مایکروفر چیست؟

کانوکشن در مایکروفر دارای مزایای مختلفی می باشد که از مهمترین آن ها می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

  • مایکروویوهای دارای کانوکشن به پخت یکنواخت غذا کمک می کنند.
  • با وجود کانوکشن، غذا نیز مغز پخت می شود.
  • استفاده از کانوکشن هنگام پخت کیک بسیار مهم است؛ زیرا به این ترتیب کیک های خوب به طور یکنواخت پخته می شوند.
  • در برخی موارد، کانوکشن برای کمک به پخت سریعتر غذا و کیک در مایکروفر مشاهده شده است.
  • مایکروویوهای مخصوص به غذا اجازه می دهد تا تازه بماند.
  • کانوکشن به جلوگیری از پختن بیش از حد غذا و کیک کمک می کند.
  • اگر می خواهید غذاهایی مانند پیتزا، مرغ، ماهی و غیره را در توستر، مایکروویو و سولاردام بپزید، بهتر است کانوکشن را روشن کنید؛ زیرا می تواند در پخت و پز تاثیر ویژه ای داشته باشد.

مزایای کانوکشن در مایکروفر چیست

چگونه از کانوکشن مایکروفر استفاده کنیم؟

حالا بهتر است بدانید که چگونه از کانوکشن استفاده کنید. نحوه استفاده و طرز کار ماکروفر بسیار مهم است. اگر در استفاده از مایکروفر این نکات مهم را رعایت کنید، غذای شما به خوبی گرم می شود و نیازی به تعمیر مایکروفر خود نخواهید داشت. مهم ترین نکاتی که در استفاده از کانوکشن مایکروفر باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • فقط از ظروف قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید. از ظروف سرامیکی که در مایکروویو ایمن نیستند، استفاده نکنید، به خصوص اگر در حالت کانوکشن باشند.
  • درست است که کانوکشن به شما کمک می کند تا غذای خوشمزه را دریافت کنید. اما شما سعی می کنید غذا را در حجمی درست کنید که در مایکروویو به خوبی پخته شود. اگر حجم غذا خیلی زیاد باشد، حرکت در مایکروویو نمی تواند به نتایج خوبی برسد.
  • اجاق های مایکروویو کانوکشن دارای گریل مخصوص هستند که باعث می شود هوای گرم در اطراف ظرف به گردش درآید. این به پخت بهتر و عملکرد بهتر مایکروویو کمک زیادی می کند.

چگونه از کانوکشن مایکروفر استفاده کنیم

از کجا بفهمیم مایکروفر کانوکشن دارد؟

به طور معمول یک گزینه به نام کانوکشن در مایکروفر وجود خواهد داشت که می توانید از آن استفاده کنید. البته ممکن است در برخی از مایکروفرها چنین گزینه ای وجود نداشته باشد که در این صورت به احتمال بسیار زیاد ترکیب دو دکمه می تواند موجب فعال شدن کانوکشن شود.

از کجا بفهمیم مایکروفر کانوکشن دارد؟

چه زمانی نباید از کانوکشن استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم که بسته به سلیقه خود می توانید از کانوکشن برای پخت غذا استفاده کنید. به عنوان مثال برای گرم کردن نان بهتر است از کانوکشن استفاده نکنید؛ زیرا باعث خشک شدن نان می شود. توصیه می کنیم هنگام پخت کیک در ماکروفر از کانوکشن استفاده نکنید؛ زیرا باعث خشکی آنها می شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد