logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله یخچال های مجهز به اینترنت اشیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مدت کوتاهی است که فناوری اینترنت اشیاء (Internet of Things) به اختصار “IOT”  وارد صنعت و زندگی ما شده است. یخچال های مجهز به اینترنت اشیا از جمله تجهیزاتی هستند که اخیرا” بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این فناوری در مدت زمانی کوتاه صنایع را در حوزه لوازم خانگی دگرگون کرده است. اینترنت اشیاء درعین حال صنعتی درآمد زا است. اخیرا” کمپانی های بزرگ، سرمایه گذاری های کلانی را برای کسب سود بیشتر در این حوزه انجام داده اند؛ در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

اینترنت اشیاء چیست و چه کاربردی دارد؟

مبحث اینترنت اشیاء، به تمامی تجهیزات محیط زندگی ما که قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارند و توسط برنامه های موجود در تبلت، و تلفن های هوشمند کنترل و مدیریت می شوند اشاره دارد. وسایل و تجهیزات مجهز به فناوری اینترنت اشیا می‌توانند مانند انسان ها به شکلی هوشمندانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به زودی بسیاری از اشیاء از جمله وسایل خانگی به اینترنت اشیا مجهز خواهند شد.

یخچال های مجهز به اینترنت اشیاء

آخرین نسل یخچال‌های موجود در بازار، یخچال های هوشمند و مجهز به اینترنت اشیاء (IOT) می باشند.  این یخچال‌های هوشمند،  محصولات خانه و آشپزخانه  را دچار تحولی اساسی نموده اند. با وجود قیمت بالای تجهیزات هوشمند آشپزخانه در بازار ، باز هم یخچال های هوشمند و سایر لوازم خانگی مانند هود هوشمند، همواره دارای مشتری های خاص خود می باشند. در این مقاله به بعضی از کاربردهای اینترنت اشیاء در یخچال ها اشاره می کنیم.

ویژگی‌های یخچال های مجهز به اینترنت اشیاء

یخچال‌های دارای فناوری اینترنت اشیاء، دارای پنل صفحه نمایش لمسی هستند. این صفحه نمایش، دارای توانایی های متعدد از جمله به اشتراک گذاشتن  تصاویر، مدیا و پخش و نمایش مدیا را دارا می باشد.

  • این یخچال دارای برنامه های خاص جهت یادداشت‌نویسی، و الصاق آن به مانیتور جهت یادآوری است.
  •  تنظیمات مربوط به زمان و اپلیکیشن های دریافت انواع رسپی و اطلاعات سلامت در ارتباط با نگهداری و طبخ غذاها از جمله امکانات دیگر این فناوری در یخچال های امروزی می باشد.
  • توسط این فناوری می توانید فیلم مورد علاقه خود را آنلاین از مانیتور یخچال در حالی که در آشپزخانه کارهایتان را با آرامش انجام می دهید، تماشا کنید. این ویژگی  برای افرادی که ساعات طولانی در آشپرخانه هستند یک آپشن جذاب است.
  •  ال‌جی آخرین یخچال های هوشمند خود را به IOT با نگارشی از ویندوز 10 مجهز نموده است. در این نگارش امکان اتصال به ویندوز استور، دانلود و نصب انواع برنامه ها برای کاربر امکان پذیر می شود.

اپلیکشن های یخچال هوشمند

در ای بخش از بررسی یخچال های مجهز به اینترنت اشیا به بررسی اپلیکیشن های یخچال های هوشمند می پردازیم:

  • کلیه برنامه‌ها به شکل تصاویر ترکیبی و ادغام شده در صفحه نمایش قابل مشاهده هستند. در همان لحظه‌ که در حال تماشای فیلم مورد نظر یا رصد اخبار هواشناسی هستید می توانید از باقیمانده یا تاریخ انقضای مواد غذایی مطلع گردید.
  • از طرفی این امکان موجود است که سیستم هوشمند یخچال به گوشی هریک از افراد خانواده متصل شود و پیام های لازم را به صورت تکست یا آلارم  انتقال دهد.
  • داخل یخچال‌های مجهز به فناوری اینترنت اشیا چند دوربین تنظیم شده است. به کمک این دوربین ها می توان از راه دور محتویات یخچال و حتی تاریخ انقضای مواد غذایی را کنترل نمود.
  • توسط اپلیکیشن های خاصی می توان  از طریق یخچال هوشمند به آنلاین شاپ ها ( فروشگاه های اینترنتی)  وصل شوید و مایحتاج خود را خریداری کنید.

فناوری آینده اینترنت اشیاء

تکنولوژی با سرعتی غریب درحال پیشروی و نیل به اهداف آرمانی انسان در تمام حوزه­هاست. درفناوری های آتی و نسل جدید یخچال‌های هوشمند، می‌توان بااستفاده از پرتو لیزر، زمان فساد مواد غذایی را تخمین و تشخیص داد.

  • این فناوری هنوز به یخچال های خانگی و صنعتی افزوده نشده است . اما چند کمپانی معتبر جهانی در مراحل تست به نتایج مثبتی در تشخیص انواعی از باکتری ها به کمک پرتو لیزر رسیده اند.
  • تشخیص باکتری توسط آنالیز پاشش نور لیزر، حین شلیك آن به مواد غذایی موجود در یخچال انجام می شود.
  • در آینده ای نه چندان دور بر شگفتی های ما در این حوزه با فناوری هایی به دور از تصور افزوده خواهد شد.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد